Český nadšenec chystá elektromobil s dojezdem kolem 1000 km

Znamý český elektromobilista Jaromír Vegr se údajně chystá překonat svůj rekord 502 km v elektromobilu na jedno nabití. Svůj Peugeot 106 Electric totiž hodlá vybavit bateriemi o kapacitě 110 kWh.

Rekordman Jaromír Vegr se svým elektromobilem Peugeot 106, ve kterém najel 502 km na jedno nabití!
foto: ČEZ

Jaromír Vegr již několik let působí jako předseda Občanského sdružení Elektromobily. To se, vzhledem k ustanovením nového občanského zákoníku, kdy byl zrušen termín „občanské sdružení“, nově přejmenovalo na APEL – Asociace Pro ELektromobilitu, zapsaný spolek. Premiéru měl již minulý týden na veletrhu Amper.

Mimo pravidelných jarních účastní na akcích E-tour Europe a Wave Trophy připravují členové spolku již také třetí a poslední ročník Rallye Českou Kanadou. Tento čtvrtek se koná členská schůzka a všichni jsou prý zváni. Více se dozvíte na www.elektromobily-os.cz.

APEL, vlastní

24 Comments on “Český nadšenec chystá elektromobil s dojezdem kolem 1000 km”

  1. Niesom elektrikar, ale
    Niesom elektrikar, ale nemohlo by sa elektroauto navrhnut tak, aby malo alternator, ktory by dobijal baterie a tym by predlzoval dojazd? Myslim ze pri hybnosti ake auta maju, by to bolo vramci rekuperacie dost napomocne dobyjanie ak by sa alternator prepojil s menicom napätia:
    http://menice-napatia.heureka.sk/we-12v-230v-2000w-2-zasuvky/specifikace/#section

    ak sa niekto vyzna, mohol by to skusit, ci by to nieco prinieslo.

    Samozrejme na vyrobu elektriny by mohol posluzit aj vykonnejsi alternator napr. 24V, na ktory by sa potom pripojil menic napätia a tym padom by sa dalo do baterri rekuperovat rychlejsie väcsie mnozstvo KW?

    prosim niekkoho kto sa vyzna aby mi vysvetlil ci by to bolo mozne. Vzdy som o tom rozmyslal, ale nikde som neprisiel na nejaku odpoved, ci by to fungovalo a tym padom by sa dalo na aute prejst viac kilometrov.

    Dakujem za vas cas, na vysvetlenie.

      1. Ale myslel som ze aj pocas
        Ale myslel som ze aj pocas jazdy by sa auto dobijalo, nie iba pri brzdeni.
        treba vyuzit vsetky mozne vonkajsie vplyvy na to aby sa automobil mohol dobijat pocas jazdy. Vyuzit treba aj veternu silu:
        https://www.youtube.com/watch?v=Za3t3TqNWLk

        alebo:

        https://www.youtube.com/watch?v=STxTMftVwls

        Myslim ze casom ked bude po ceste jazdit viac EV bude problem s nabijanim. Uz teraz je problem, ked viacero aut musi cakat na rychlonabijackach. Aky zmysel ma potom vlastnit EV ak musim cakat na druheho, pokym si nabije bateriu?

        infrastruktura uz zaostava – nestiha s vyvojom a majitelia zacinaju byt nervozny. Takto sa elektromobilita dalej neposunie.

        1. V soucasne dobe jsou
          V soucasne dobe jsou rychlonabijecky velice pomale, max 50kW. Do budoucna je treba minimalne dvojnasobek, spise 3-4 nasobek, tak aby jedna nabijecka dokazala za stejny cas obslouzit vice EV. Anebo vice stojanu…

          A to s tim dobijenim za jizdy snad nemyslite vazne… 1. Aprila bylo vcera 😀
          Kdyz zvednete odpor vzduchu tak samozrejme ujedete mene km!

        2. To nedává u elektromobilu
          To nedává u elektromobilu smysl. Je to jako kdyby jste měl za jízdy zataženou ruční brzdu. Došlo by ke zvýšení energetické náročnosti na 1km. Zkrátil by se dojezd . Když brzdím nebo jedu s kopce. Motor sám pracuje jako generátor rekuperuje (Přeměňuje kinetickou energii na elektrický proud a dobíjí akumulátory ).

    1. Výkon alternátoru v
      Výkon alternátoru v osobních vozech je 840W (70A/12V Benzín U Naftových jsou výkonnější 90A/12 )
      Výkon motoru/generátoru u osobního Elektromobilu Nissan Leaf. V Kombinovaném provozním režimu je spotřeba – 15 000W. Výkon Střídavého synchronního elektrického generátoru je až 80 000W

    1. Mne sa to nezdá až také
      Mne sa to nezdá až také nemožné. Keď priestor na zadných sedadlách narve baterkami (LiFeYPO4), tak by to bolo možné. Akurát mi uniká zmysel – asi len kvôli dosiahnutiu rekurdu, lebo na každodenné jazdenie by som prevlačoval zbytočne niekoľko 100 kg.

Napsat komentář