Designéři z Bureau Oberhaeuser vytvořili koncept nového uživatelského rozhrani (interface) elektromobilů značky Tesla Motors. Proti současnému stavu jde o významný posun vpřed.
foto: Bureau Oberhaeuser
Současná verze uživatelského rozhraní elektromobilu Tesla Model S (a nejspíš i chytaného Modelu X) je po designové stránce přeci jen již poněkud zastaralá a neodpovídá nejnovějším trendům v oblasti UX (user-experience).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: jak by mělo vypadat ovládání aut
Nový interface pro obří dotykový 17″ displej v elektromobilech Tesla proto graficky staví na jednotlivých informačních kartách – podobně jako třeba nové systémy Windows. Přehledně tak máte k dispozici navigaci, kontakty v telefonu, hudební přehrávač i informace o autě.
Tyto karty lze různě přeskupovat a jednoduše se v nich pohybovat. Celkově hodnotíme tento design jako velmi povedený a určitě nejsme sami kdo by si přál, aby něco takového Tesla brzy ve svých autech implementovala.
nie je dolezite ako to
nie je dolezite ako to vypada, ale ako to funguje.
priklad: digitalizaciou tv sme stratili velmi dolezity parameter: rychlost reakcie. napriklad na prepinanie medzi kanalmi. narast diverzity: 3 ovladace alebo ich skombinovanie do univerzalneho.
tv len ako monitor, bez zosilovaca, pocuvatelnych reproduktorov.
jedina pridana hodnota, kvalita obrazu ? slo to aj inak.
detto operacne systemy. koncept programovatelny system v hw este na zaciatku prehral s prazdnym operacnym systemom ala dos, mac os, linux a tak su vzajomne nekompatibilne hoci bezia na rovnakom procesorovom jadre.
davat do vozidla diverzitu os pre jeho zakladnu obsluhu znamena vela bolesti do buducna. ziadna pridana hodnota. nebude stacit, sadnut si do akehokolvek noveho vozidla a jednoducho vyrazit lebo nenajdem svetla, nevypnem nepohodlne nastavenu klimatizaciu, nezorientujem sa hned bez studia v prostredi ?
teslu som uz par krat videl, parkuje obcas pred barakom kde obcas som. neposobi nijak, nema na mna ziadne caro ani pekny ci zaujimavy vzhlad. vobec nic vo mne neprebudza.
elektricke auto by malo byt symbolom jednoduchosti, ako golfovy vozik. jedine co musi je spolahlivost a vydrz. nebat sa auto pouzivat v tvrdych podmienkach, odriet ho. je to len nastroj na osobnu prepravu. nepotrebuje ziadne fantasmagorie.
Elektrické auto je
Elektrické auto je inherentně jednoduché, resp. jednodušší než vozy se spalovacím motorem. Jak bude designově navržené nebo drahé už se pak neodvíjí od faktu, že je poháněno elektrickým pohonem, nýrž jeho pozicováním na trhu. Tesla velmi dobře zvolila pozicování do segmentu luxusních aut s prémiovou cenou, aby se jí zaplatila nejen výroba auta, ale i vývoj dalších modelů. Jinak pochopitelně budou cílit ostatní automobilky, např. Nissan už přiznal, že nová generace Nissanu Leaf bude výrazně mainstreamovější. A podobnou cestou jdou i Kia, Volkswagen, Mercedes s další.
ako protiklad ma napadol
ako protiklad ma napadol Ford. A jeho prvy masovo predavany model auta. ale ina je pozicia aut, tie uz masovo predavane su, tak je ta protikladna taktika mozno nerealna.
Určitě by to nějakou
Určitě by to nějakou lehčí designovou změnu chtělo, jinak můžu vam dnes v 10 hodit fottku naší nové P85D. Právě jsme se probudili do slunného Tilbugu 🙂
gratuluji 🙂
gratuluji 🙂
Podle me to je pekny hnus co
Podle me to je pekny hnus co se vzhledu tyce…
Samotnou pouzitelnost nedokazu asi posoudit bez vyzkouseni.
Nic moc. Současné
Nic moc. Současné rozhraní je lepší.
Má taky své chyby, ale ty v tomhle designu stejně vyřešené nejsou.
Naopak tam nové chyby přidávájí.
Já to auto prostě žeru. 🙂
Já to auto prostě žeru. 🙂
ja to auto cim dal tim vic
ja to auto cim dal tim vic potrebuju 🙂
Ještě nám tu chybí
Ještě nám tu chybí někdo, kdo nám řekne, že si ho co nejdřív koupí 😉
Já si ho koupím brzy, hned
Já si ho koupím brzy, hned jak tělo donutím znovu narůst darovanou plíci, ledvinu, …
Spíš prodanou ne 😀
Spíš prodanou ne 😀