Nové plnicí CNG stanice v Příbrami a Zábřehu

V České republice funguje už přes 80 veřejných plnicích stanic na stlačený zemní plyn. Jednou z nově otevřených je CNG stanice v Příbrami společnosti Vemex, na adrese Zdaboř, Zdabořská ulice v areálu České pošty. Ve Středočeském kraji je to již 11. plnicí CNG stanice.

Plnění do vozu Škoda Citigo G-TEC u plnící stanice
foto: Hybrid.cz

TISKOVÁ ZPRÁVA

Další novou stanicí společnosti Vemex je lokalita Zábřeh na Moravě, kde CNG stanice v ulici Dvorská zahájila svůj provoz v únoru (7. stanice v kraji Olomouckém). Bezpochyby v letošním roce dosáhne ČR počtu 100 veřejných CNG stanic.

CNG stanice společnosti Vemex jsou umístěny jednak na čerpacích stanicích Lukoil (Ostrava, Opava, Olomouc) a také v areálech České pošty (Plzeň, Hodonín, Kolín) nebo společnosti Gascontrol (Havířov – Horní Suchá).

Vemex navázal spolupráci s depy České pošty, která postupně přeměňuje svůj vozový park a plánuje provozovat celkem 2 900 vozů na stlačený zemní plyn. „Samostatné CNG stanice máme v Benešově a Praze – Malešicích a nově v Příbrami,“ říká Hugo Kysilka, marketingový ředitel Vemex.

„Mimo tyto stanice dodáváme plyn CNG stanicím v Terezíně, Karlových Varech – Chodově a pro ČSAD Kladno,“ dodává Hugo Kysilka. „Plynárenské společnosti v ČR postavily už 36 veřejných CNG stanic, z nichž zdaleka nejvíce, více než jednu třetinu, postavila právě společnost Vemex,“ říká Hugo Kysilka z Vemexu. Mimo tyto veřejné stanice vlastní Vemex malou plnicí stanici pro svůj firemní vozový park.

„Ještě na jaře otevřeme další plnicí stanice v Plzni – Černicích a v Praze – Podbabě. Obrací se na nás společnosti, které mají své flotily CNG vozidel, a tak stavíme i soukromé stanice v uzavřených areálech např. společnosti Wienerberger, celosvětově největšímu výrobci cihlářských výrobků. Pokud naši partneři využívají našich stanic nebo stanic kam zemní plyn dodáváme, jsme schopni projednat určité cenové zvýhodnění,“ říká Kysilka.

Pilíře v rozvoji CNG společnosti Vemex jsou založeny především na spolupráci s firmou Eco Power Energy (EPE). Spolupráce je založena především na samotné realizaci výstavby stanic, ale i na odborném a legislativním zajištění provozování stanic spolu s technickým a odborným řízením stanic. Součástí spolupráce je pak revizní a kontrolní činnost a kalibrace.

Připravovanými dalšími projekty veřejných stanic společnosti Vemex jsou pak Mohelnice, Pelhřimov a Praha – Zdiby na čerpacích stanicích Lukoil.

„V letošním roce otevřeme celkem 3 až 5 veřejných CNG stanic a v roce 2016 chceme organizačně pomoci naší mateřské organizaci Gazprom Germania realizovat i první LNG stanici,“ říká Hugo Kysilka, marketingový ředitel Vemex.

tisková zpráva

19 Comments on “Nové plnicí CNG stanice v Příbrami a Zábřehu”

          1. Tak to bych oponoval.
            Tak to bych oponoval. Pořizovací cena kola, servis, pneumatiky, řetěz, komponenty. To není úplně zadarmo. Spotřeba: Když jsem jezdil do práce na kole, vždycky jsem dal za jídlo a pivo víc, než bych dal za benzín. A dojezd: Nejvíc mám na jeden zátah 150km, co vy?

            1. To ale nejsou provozní
              To ale nejsou provozní náklady, ale pořizovací náklady. Provozní náklady jsou pohonné hmoty, servis a pojištění. V tom všem je elektromobil výrazně výhodnější. A nejlevnější elektromobil fakt nestojí čyřnásobek ceny nové Fabie legálně přestavěné na LPG. To by ta Fabie musela stát 110 tisíc.

    1. K elektřině asi občané
      K elektřině asi občané moc nevěří. A nakonec, o nic nejde, plyn a jeho světová zásoba pro dnešní generaci bude stačit, a budoucí generace, stejně v dnešních CNG a LPG vozidlech nebudou jezdit, stejně jako dnes nejezdí ve Spartacích, Tudorech a Šestsettrojkách. Elektromobilita nastoupí až ropné produkty budou vyčerpané, a to nebude během deseti let!

        1. NESOUHLASÍM – Jistě všude
          NESOUHLASÍM – Jistě všude jinde ve Světě, je elektromobilita na vzestupu. Jen ČR zaostává, a řeší žabomyší nesmysly jež ve vyspělém světě mají za podružné! Jistěže, možná můžeme české myšlení přirovnat k tomu Ruskému. Ale Rusko, zatím nemá problém ani se svým plynem ani ropou. Rozšíření a užívání elektromobility ve Skandinávii i USA a nakonec v západní Evropě je mnohem dále než v bývalém Východním bloku. Plynofikace dopravy je v ČR stále doménou soukromé osobní dopravy než veřejné a komunální. Řešíme desetiletí,MHD, ale každé volební období vlády i komunálních politiku,tedy občanu volených do politických správních pozic a uřadu to přehazují na „ty další“!!!!! Naše firmy i pracující firem dokáží vyrobit nejen vozidla na plyn ale i elektřinu! V plynové závislosti bohužel nebudeme nikdy soběstačnými, ale vždy odkázáni na Rusko,at je u moci Putin nebo jeho nástupce. V elektromobilitě je to trochu lepší, voda,vzduch,slunce a komunální odpad jsou možnými zdroji vlastní elektrické energie.

          1. no to MHD, je sranda,BUSy
            no to MHD, je sranda,BUSy neparkujou v podzemi,takze vozopark je v podstate venku,tam ty LPG,CNG, mohly byt vsechny,nebo 80%, za tu dobu.
            To samy Popelari a vselijaka udrzbova technika.Cteme tu , jak Volvo sype Busy a mesta je kupuji skoro po stovkach,např.
            Jinak nebudte staroch,na Rusku nezalezi, plyn je vsude.
            Ta E ma vyhodu,ze to veme Jaderka,kdyby nam nesvitilo, i tak si myslim,ze ostatni spotrebice klesaji ve spotrebe,tak by ty Eauta, to vyrovnali,co se tyce odberu…zlata 80′ akorat ze bez kotelen na uhli 🙂

          2. Tak nevím jestli to je
            Tak nevím jestli to je reakce na mě nebo na někoho jiného. K nástupu EV dojde až to bude pro běžného člověka ekonomicky výhodné a nikterak to nesouvisí s vyčerpáním ropných produktů. Nebo si opravdu myslíte že lidi budou dál jezdit na benzín/naftu/lpg když budo moct jezdit levněji/čistěji/tišeji? EV brzdí momentálně dvě věci 1) cena nového vozu 2) dojezd. Obě můžou (a pravděpodobně budou) do deseti let vyřešené.

            1. Opět s vámi quaero
              Opět s vámi quaero nesouhlasím!!! Cena vozu by neměla být ani v ČR překážkou, když není překážkou jinde ve Světě! A to samé se dá říci i o dojezdu. souhlasím s tím, že dnes si lidé nelámou hlavu se změnou zpusobu tankování – přesněji dobíjení akumulátoru. Dnes si elektromobil můžete dobít doma z 16A zásuvky nebo ze stojanu rychlonabíječky. Pokud si Češi zvyknou, nahradit tankování do zásoby na měsíc za pruběžné dobíjení denní bude též vystaráno. A jezdit levněji, čistěji, tišeji. To je opravdu o něčem jiném – až v zimním topném období budou Čeští občané ve svých topidlech spalovat jen to co je v topidlech povoleno a předepsáno výrobcem, sníží se též smogová zátěž obcí a měst, souhlasím i s tím, pokud bude postižitelné vytloukání naftových katalizátoru výfuku a seřízení naftových čerpadel vozidel, bude dýchatelno. Ale to vše je v lidech nikoli nových topidlech nebo motorech, ty za to opravdu nemohou.

        2. trvalo to taky nejakou
          trvalo to taky nejakou chvili,nez tady bylo dostatek lpg stanic, ano, dnes to vypada jako houby po desti.
          Kdyby slo o Ecka, tak staci Praha,Plzen, Brno,Olomouc,Ostrava na Teslu v poho, teda rychlodobijeni,to co je ted je taky dost…
          Az to bude, tak stejne zvednou cenu, jako za vytizeni site, pak bude otazka, aby se lidi nevraceli ke spalovakum…

      1. Nástup elektromobility
        Nástup elektromobility souvisí s důrazem občanů na vlastní zdraví. Tedy s odstraněním hluku, vibrací a jedovatého zápachu z dopravy, kterou denně trpí a mají ji doslova před nosem. Současně s vývojem baterií a tím dojezdu a hustotou dobíjecích stanic, zejména rychlodobíječek. Protože jinak dle průzkumů (viz např. Tesla) dobíjejí elektromobily z 95% lidé u sebe přes noc doma.
        A také s pořádným nástupem elektřiny do hromadné dopravy. Prozatím máme elektrické vlaky (i když v elektrifikaci tratí mimo páteřní velké rezervy), elektrické tramvaje (jen v některých městech), elektrické trolejbusy (jen v málo městech), elektrické metro (jen v hlavním městě) a chybí elektrobusy nebo alespoň hybridy, které by se v městské zástavbě pohybovaly tiše a bez zápachu. A jen mimo ni se spalovacím motorem.

Napsat komentář