Autosalon Ženeva 2015: nový Renault Zoe s dojezdem 240 km

Francouzský Renault předvádí na autosalonu Ženena svůj klenot, elektromobil Renault Zoe. A to jeho inovovanou verzi s novým elektromotorem a „papírovým“ dojezdem 240 km.

Nový elektromotor R240 elektromobilu Renault Zoe
foto: Renault

Elektromobil Renault Zoe se začal prodávat už koncem roku 2012. Auto je vybaveno 22kWh baterií a podle štědrého standardu NEDC disponuje dojezdem 210 km. Reálně je to ale spíše kolem 150 km.

Nová verze představovaná na má podle Renaultu nabídnout dojezd 240 km (dle NEDC). To je o 14,6 % víc. Může za to především inovovaný elektromotor R240 o výkonu 65 kW/220 Nm a také optimalizovaný systém managementu elektroniky.

Elektromotor je menší o 10 % a zahrnuje také novou verzi rychlodobíjecího systému Chameleon. Díky tomu je možné domácí dobíjení výkonem 3 kW nebo 11 kW. Možnost rychlodobíjení u rychlodobíjecích stanic zůstává, ale nyní už jen výkonem 22 kW.

Během vývoje nové verze motoru zaregistroval Renault 95 patentů. Nová verze elektromobilu Zoe se začne prodávat ještě v letošním roce.

tisková zpráva

18 Comments on “Autosalon Ženeva 2015: nový Renault Zoe s dojezdem 240 km”

  1. Podla mna by NEDC mali
    Podla mna by NEDC mali zrusit a zakazat. Su to uplne nezmyselne udaje o dojazde, ktore je nemozne dosiahnut. Preco sa nezmeni hodnote nie dojazdu na EPA, ktore je ovela presnejsie a celkom realne? 240NEDC moze byt aj 120km dojazd, co je asi realna hodnota.

    Taktiez co sa tyka baterii, tak pokial nebudu mat kapacitu aspon 50kWh, tak je zbytocne vobec hovorit o nejaky elektromobiloch ale skor su to nakupne tesco voziky s elektrickym pohonom.

    Skutocny elektromobil prichadza s dojazdom 200 mil podla EPA. Potom zacina revolucia a zaciatok konca ropakov.

          1. Ono ve skutečnosti
            Ono ve skutečnosti dochází k průběžnému upgrade článků, byť se to nikde moc neventiluje. Třeba Leaf má od letošního roku články s výrazně menším vnitřním odporem a obdobný upgrade u něj už v minulosti minimálně jednou proběhl. U Tesly taky určitě museli upgradovat, protože původní pack by neutáhl duál a ke zjevnému zlepšení parametrů došlo i u klasiky. U Renaultu bych to čekal taky. Výrobci článků s laděním parametrů nebudou čekat až někdo uvede nový model.

            Jinak Jsem zvědavý, kdy konečně zareagují i čínští výrobci a začnou dělat nějaké rozumné velkoformátové články namísto lifepo4, kde za 10 let nedošlo k žádnému zlepšení a cena pořád roste.

            1. Potvrzuji Ctiradova slova,
              Potvrzuji Ctiradova slova, na letošek má většina firem připraven 10%-15% upgrade kapacit vůči stejnému obalu článků, často klesá vnitřní odpor nebo je garantována jeho stejná hodnota po celou dobu jeich životnosti.

              Je pravděpodobné, že to, co je slibováno pro nás, vnější trh, v polovině 2015, už dostaly automobilky k „přičichnutí“ na podzim. Z opatrnosti si to ale nechávají odzkoušet v malých sériích a PR články o navýšení na 200 mílový dojezd a celkově o lepších baterkách přijdou až v letech 2016-2017 ve spojení s novými Leafy atp.

              A propos jejich 100 mílový a 200 mílový standard dojezdu, už jsem to tu kdesi psal, je cíleně vytvořený blud, který nemá s technologickými ani finančními limity stávající EV technologie nic společného, viz Tesla, která jim na to prdí a ukazuje od začátku, že místa na články ve vozidle je habakuk a cena není vyšší, než u jiného vozidla stejné ligy.

              1. No s postupným upgrade
                No s postupným upgrade nemám problém, tímto způsobem se mění kde co, ale navyšovat kapacitu pro zákazníka o 10-15% (i kdyby k ní opravdu došlo) se v konečném důsledku nevyplatí, tj. baterie pak pracuje pří menším DoD se všemi pozitivy.

                „na letošek má většina firem připraven 10%-15% upgrade kapacit vůči stejnému obalu článků“ to je docela slušná otázka do pranice – Jaká firma, jaké články? 🙂

                Konkrétně o těch nových LG článcích (na kterých mimochodem stojí všechny ohlášené vozy +200mil krom Tesly) jsem nezaznamenal jedinou technickou informaci o co skutečně ještě .

                1. Pak nechápu tu větu Pajdy:
                  Pak nechápu tu větu Pajdy: „navyšovat kapacitu pro zákazníka o 10-15% (i kdyby k ní opravdu došlo) se v konečném důsledku nevyplatí, tj. baterie pak pracuje pří menším DoD se všemi pozitivy.“

                  Vyplývá z toho snad, že čím vyšší kapacita, tím nižší hloubka vybití?
                  A když je to tedy výhoda, proč se to nevyplatí?

                2. Pravda, dalo se to napsat
                  Pravda, dalo se to napsat tak aby to dávalo smysl 🙂

                  Šlo o to, že vylepšení chemie (pokud k nějakému došlo) je tak malé, že promítnout ho do konkurenční výhody v podobě navýšení zákaznické kapacity/dojezdu se asi výrobci nevyplatí. Ono v dnešní době s dojezdem 150km se chlubit navýšením na 160km může být dokonce vnímáno i negativně, že si z nás dělají srandu. V tomto případě je zřejmě výhodnější ponechat původní deklarovanou kapacitu a to „navíc“ snížit hloubku vybití.

                  Nevím kolik zrovna Zoe z té 22kWh baterie využívá, odhadem něco pod 20kWh (tj. 90% DoD), tj. když by došlo k navýšení na 24kWh, tak se stále bude využívat jen 20kWh (84% DoD) a to znatelně prodlouží životní cyklus baterie.

Napsat komentář