Nissan e-NV200: cena, dojezd, specifikace

Čtyři roky po uvedení přišla na trh elektrická dodávka Nissa e-NV200. Tentokrát nejde o auto navržené od základu jako elektromobil, ale přesto si od něj Nissan hodně slibuje.

Elektrická dodávka Nissan e-NV200 se už také u nás prodává jak v užitkové, tak osobní verzi (Combi)
foto: Nissan

Cena Nissan e-NV200: 871 200 Kč

(elektrická dodávka)

Cena Nissan e-NV200 Combi: 902 660 Kč

(osobní verze)

Dojezd: až 170 km

(NEDC)

Specifikace

Typ pohonu: elektromobil
Motor:synchronní AC elektromotor s permanentími magnety
Celkový výkon: 80 kW/254 Nm
Rozměry (d,š,v): 4560 mm, 1755 mm, 1858 mm
Rozvor: 2725 mm
Hmotnost (pohotovostní, kg): 1517-1641 (Combi)
Baterie: li-ion 24 kWh/360 V, 275 kg
Spotřeba (kWh/100 km): 16,5
Max. rychlost: 123 km/h
Aerodynamický koeficient: 0,29
Objem zavazadelníku (l): 3473
Užitečné zatížení (kg): 777
Zrychlení (0-100 km/h): 14 vteřin
Dobíjení: z běžné zásuvky 230V 12 hodin (palubní nabíječka 3,6 kW), s domácí dobíječkou (Wallbox 6,6 kW, 32 A) 4-8 hodin, Mennekes konektor
Rychlonabíjení: CHAdeMO

Video

Crash-test

Test

Automobilka Nissan začala s testováním prvních verzí elektrické dodávky Nissan e-NV200 doma v Japonsku už v polovině roku 2011. Trvalo ale další dlouhé tři roky, než se konečně auto dostalo na trh. Vyrábí se v Barceloně, obsahuje asi 30 % nových komponent proti běžné spalovací verzi NV200.

GALERIE

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200

foto: Nissan

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200

foto: Nissan

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200

foto: Nissan

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200

foto: Nissan

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200

foto: Nissan

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200

foto: Nissan

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200

foto: Nissan

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200

foto: Nissan

auto elektrická dodávka elektromobil Nissan e-NV200

foto: Nissan

50 Comments on “Nissan e-NV200: cena, dojezd, specifikace”

  1. Pavle mohl by jste prosím
    Pavle mohl by jste prosím sdělit nějaké podrobnosti po 5 měsících používání e-NV200? Jaký máte reálný dojezd? Jaká je reálná spotřeba? Kolik už máte najeto a jaké jsou vaše zkušenosti? Zatím jsem nikoho z provozu kdo využívá e-NV200 nenašel a ani u Nissanu mi toho moc o reálném provozu neřekli. Předem moc děkuji.

  2. Pavle mohl by jste prosím
    Pavle mohl by jste prosím sdělit nějaké podrobnosti po 5 měsících používání e-NV200? Jaký máte reálný dojezd? Jaká je reálná spotřeba? Kolik už máte najeto a jaké jsou vaše zkušenosti? Zatím jsem nikoho z provozu kdo využívá e-NV200 nenašel a ani u Nissanu mi toho moc o reálném provozu neřekli. Předem moc děkuji.

  3. V elektroautech je
    V elektroautech je budoucnost. Už se těším, až se budou vyrábět regulérně. A s tímto Nissanem mám zkušenost v klasické verzi – perfektní auto. Co je možná ale lepší, je klasický Ford Transit. Tuto dodávku jsem prvně vyzkoušel u firmy nejlevnejsi-pujcovna-dodavek.cz a pak jsem byl přesvědčen. Šel jsem do něj a teď už jsem třetím rokem velmi spokojený. Pokud někdo uvažuje o koupi dodávky, vyzkoušejte taky.

  4. Ahoj,
    (možná) rozjedu

    Ahoj,

    (možná) rozjedu debatu po jiné linii: jsem překvapen, že vozidlo má stejnou baterii co do kapacity, jako Leaf. Analogicky k 15 let staré výrobě EV od PSA: vozy 106 a Saxo měly menší baterii a slabší e-motor, zatímco dodávkové veze Berlingo a Partner byly posílené, aby zvládly stejné výkony a nájezdy. Tady myslím, že to stejné nebude. A je to škoda, protože jestli mám zatím kupovat EV jako druhé do rodiny, tak klidně ať je to taková dodávka (proč musí být 2. auto v rodině nějaká nákupní taška, když to stejně tak může být větší pracant typu oejtý Sharan atp.?), ale ať se s ní dá něco ujet -> Nissan si chystá onu 300km baterii pro Leaf, to je jasné. Snad ale brzy přistane i tady, alespoň jako opce. Místa by tu na ní mělo být dost, viz politika u Mitsubishi, kde dali celý pajšl i-Mievu do sendviče Outlanderu PHEV a mimochodem je tam ještě 2,0 l benzinový spalovák.

    1. Souhlasím, baterii by to
      Souhlasím, baterii by to chtělo větší. Motor je na dodávku silný a svižný až dost i když mám plně naloženo… Jednak bezpečný dojezd je spíše 100km, takže s novou baterií to bude reálně 200. Ale to už bude naprostá paráda… Mrzí mě, že pokud jsou schopni dělat e-NT400 – nákladák s dvěmi bateriemi, že stejně tak nedělají e-NV400. Hned bych ho koupil a byl bych za něj toho 1,3 milionu dát… Takhle trochu bojuju s místem, ale zase pro soukromé účely je to paráda autíčko. Ale teda u nás 1. do rodiny. Ve spalováku jsem měsíc neseděl…

      1. Ahoj,
        díky za názor

        Ahoj,

        díky za názor majitele. Hodně lidem v mém okolí by se líbilo udělat si elektrickou klasiku typu VW Transporter Westfalia z 80. let, eNV200 se dlouhou dobu jevilo jako očekávaná platforma pro stavbu onoho snu. Některé věci jdou malé baterii vstříc, jako je poměrně nízká cestovní/přepravní rychlost těchto vozidel – okolo 90-110 km/h. Stejně tak i zastávky bývají delší. Ale ten nájezd reálných 100 km jak píšeš je jen malá změna od shora zmiňovaných dodávek PSA. A přitom omezení není technické, ale pouze marketingové. Li-ion na to mají, bohužel to dnes ukazuje jen Tesla, všichni okolo nám ukazují tichou dohodu, že e-auta mohou mít dojezd jen 100 mil a od roku 2017 možná 200 mil. Přesto nebýt Nissanu a PSA-Mitsubishi, možná by to po roce 2010 opět nevypuklo, dík tedy patří hlavně nim.

  5. Ano, mennekes mají, ale
    Ano, mennekes mají, ale kabel už je třížilovej a ty dva piny nejsou zapojené. Mě by se taky líbilo, místo 1x32A nabíjet 3×10. To je zhruba stejný výkon, a takový jistič má doma každý. Navíc by stačil mnohem menší kabel. Ale bohužel… Ve firmě naštěstí nemáme žádnej třífázovej spotřebič, tak můžu nechat jednu fázi jen pro auto…

    1. Podnikatel co počítá
      Podnikatel co počítá vypočítá úplně jiné věci. Samozřejmě je to individuální, ale u mě asi následovně: Před koncem roku jsem prodal firemní dodávku a v únoru koupil e-NV200. Teď dám za pohonné hmoty to, co jsem dal u předchozí dodávky za olej. A kdybych měl najet 4500km co jsem za měsíc najel na naftu, tak na benzínce nechám víc, než je splátka úvěru. A za sevis budu platit jen zlomek toho, co do teď.

      1. 4500 mesicne, to je 34x
        4500 mesicne, to je 34x nabijeni za mesic, 1224x za 3 roky leasingu. V idealnim svete. V realnem daleko vice. Cili pocitam s tim, ze za 4 roky bude baterie mrtva. To je potreba taky zapocitat. Pak by me zajimala hodnota vozu po te dobe. Tipuju 0.

        4500 mesicne, to je 34x nabijeno / mesic. Kdyby jen polovina probehla u rychlonabijecky (za pul hodiny rekneme a to pak urcite neujede 100% km) to je celych 8 hodin / mesic. 103 hodin (4 dny za rok!). Kdyz budete jezdit treba Praha->Brno a zpet jak tady nekdo psal tak to bude hodina denne (dojezd 130km). Taky prosim zapocitat.

        Ale chapu, ze nekteri maji casu dost.

        1. Ten váš výpočet je tak
          Ten váš výpočet je tak trochu manipulatívny. U Li-ion (LiFePo4) batérií sa ráta 1 nabitie z nuly na plnú kapacitu. Takže napr. dobitie 2x z 50% na 100% je 1 nabíjanie. Pri dojazde 170 km by EV malo mať po 170 000 km za sebou cca 1000 nabíjaní. Bežná životnosť takýchto batérií je udávaná tak že po cca 2-3 tis. nabíjaniach klesne kapacita na 80%. Takže tých 200-300 tis. km by to mohlo byť použiteľné (pokiaľ mám baterky s rezervou cca 30-40 % k potrebe denného dojazdu).

          1. A takové nesmysly jste
            A takové nesmysly jste zjistil kde? Od prodejců?
            Až klesne maximální kapacita baterie na 80% své původní hodnoty, pak klesne dojezd vozidla na 20-25% své původní maximální hodnoty.
            Z baterie se stane „měkčí“ zdroj proudu, a proto ten dojezd při stejném proudovém zatížení baterie půjde dolů.

            1. To, co jste napsal nedává
              To, co jste napsal nedává smysl. Jedna pokles kapacity baterie je právě způsobený tím, že degradací roste její vnitřní odpor a druhak pokles na 80% znamená, že z baterie v tomto případě nedostanu za stejných podmínek odběru víc než 80% původní kapacity.

          2. Ono to není ani tak, že by
            Ono to není ani tak, že by součet částečných cyklů do 100% byl roven jednomu plnému cyklu. Pokud se používají mělčí cykly, jejich počet může vzrůst exponenciálně. Podmínka je ale, že ten cyklus musí být symetrický okolo nějakého nominálního napětí, aby článek co nejméně času trávil na spodní a zejména vrchní hranici napětí. Tj. pokud nabíjíte na maximum a vybíjíte jenom do 40%, je to pro článek mnohem větší zátěž než nabíjet do 80% a nevybíjet pod 20%, přičemž využíváte úplně stejné množství energie. S tím je už víceméně počítáno při návrhu BMS, kdy 100% nabití ani úplné vybití není rovno papírovým maximům článku. Tudíž sice se připravíte třeba o 10% kapacity, ale cyklická životnost stoupne desetinásobně.

            1. Vďaka za spresnenie. Chcel
              Vďaka za spresnenie. Chcel len som poukázať na to, že tie cykly sa nerátajú tak, že koľkokrát auto zapojím na nabíjačku. V súvislosti s vašim príspevkom ma napadla možno celkom užitočná drobnosť pre nabíjačky. Nabíjačka by mala byť doplnená o možnosť jednoduchej voľby (jedno tlačidlo a display) na akú max. kapacitu chcem auto dobiť (asi by stačilo voliť 60 a 80 %) – podobne ako na niektorých rýchlovarnych kanviciach je možnosť zvoliť si max. teplotu vody. Prednastavená hodnota by bola 100%. Umožnilo by to technicky zdatnejším používateľom predĺžiť si životnosť batérií – ostatných by to neobmedzovalo.

                1. mimochodem prohlíželi jste
                  mimochodem prohlíželi jste si tuhle
                  tabulku degradaci baterie od uživatelů Model S
                  ? Řekl bych že to je první smysluplný údaj do pranice na téma životnost Accu. Je jen velká škoda, že toto neposkytují sami výrobci.

                  .. mimochodem dle uvedených poznámek se mi zdá, že nějak podezřele často odchází měnič motoru (čemuž se mimochodem ani moc nedivím)

                2. jo todle je jedna z tabulek
                  jo todle je jedna z tabulek degradace, pokud se nepletu tak byla i jina ktera mela vice dat… ale mozna si to pletu s Roadsterem.

    2. rozdíl proti spalovací
      rozdíl proti spalovací verzi je cca 400tis to máte zpět jen za PHM během cca 3 let, pokud najedete cca 30-40tis km/rok- což třeba u nás není problém. Během dalších cca 3-4 let mám zpět celou cenu EV dodávky. Zkuste si spočítat, kdy se Vám vrátí peníze vložené do spalovací verze…

      1. jezdím 35tis/rok,6-8l
        jezdím 35tis/rok,6-8l nafta,těch 8 s naloženým vlekem,takže rozdíl bude asi 1-1,6 kč na km(tuším že čez tarif je více než 3kč)s tepelným čerpadlem by sazba byla asi nižší,kolik žere elektromobil s vlekem asi nikdo neví,úspora bude něco kolem 50-55tis ročně v reálu,jako podporu elmobility by se to dalo ,ale čas jsou peníze a zatím není kde dobít(až na vyjimky),,zatím do města a s 200tis podporou by to šlo

        1. Tarif D27d – elektromobilita
          Tarif D27d – elektromobilita je za 2kč v NT. Jezdím průměr 18kWh/100, tedy 0,36 kč/km. Cena nafty by byla cca 2,40/km ale pozor, započítejte i olej, který se také mění v závislosti na ujetých km. Tu cenu enegie jsem ale započítal jen z důvodu jakési férovosti. Od té doby, co doma nabíjím elektrická auta totiž za elektřinu platím méně, než před tím, protože ušetřím i na praní prádla mytí nádobí atd… A jelikož já nekupuji auta za hotové, ale na úvěr, tak je pro mě ekonomická návratnost okamžitá. Za naftovou verzi bych sice platil poloviční úvěr, ale 2x tolik bych dal za naftu. Takže už první měsíc bych na tom tratil. Záleží na tom, kam jezdíte, já jezdím pravidelně Brno, Hradec Králové, Prahu a občas Plzeň Tady všude jsou rychlonabíječky, které můžete neomezeně používat za směšný měsíční paušál odpovídající čtyřem nabitím doma. Takže sice čas jsou peníze, ale já o žádný nepřicházím. Jen si na oběd místo u nás v hospodě zajdu do jídelny co je u nabíječky a jinde zase na NB vyřizuju emaily, nad kterými bych jinak strávil stejný čas v kanclu za stolem. Chce to prostě uvažovat trochu jinak.

            1. Pro mě je ekonomicky při
              Pro mě je ekonomicky při dostatečném nájezdu je návratnost při pořízení auta na úvěr okamžitá. Ale samozřejmě pokud potřebuje někdo jezdit dlouhatánské trasy bez přestávky tak pro něj elektromobil zatím není alternativa. I pro toho, kdo nepotřebuje, ale je o tom přesvědčen. Stejně tak pro někoho kdo nezvládá myslet jinak, než naleju naftu a jedu… Co se týče LPG o tom jsem tady už diskutoval, opět mám z vlastní zkušenosti. Honda CRV 2,0 LPG náklady na 1km 1,75. Honda CRV 2,2 diesel náklady na 1 km 2,10kč. Takže rozdíl nic-moc. Takže dnes už bych o LPG neuvažoval.

              1. Náklady na LPG lze ještě
                Náklady na LPG lze ještě snížit efektivnějším zařízením. Vialle LPI dnes už nestojí 50000Kč, tak jako dříve, ale stále má delší životnost a lze s ním jet cca o 1l lpg/100km úsporněji, než s běžnou přestavbou. To jen na okraj. Zajímavá může být také přestavba hybridu(Prius apod.) na LPG.

                1. Já tam měl sekvenční
                  Já tam měl sekvenční vstřikování magic2 tenkrát za 35.000. Úsporu 1l bych byl schopen udělat úpravou mapy, ale chtěl jsem aby to jelo jako na benzín… Což bylo ale i tak z pohledu dynamiky oproti naftě o level níž. Myslím si, že přestavbou hybridu na LPG bude úspora ještě menší, protože ten už je i tak vcelku úsporný. My jsme tu ale řešily dodávky. Samozřejmě jako projekt pěkné, znám aperu jezdící na ethanol…

                1. Máte doma kolo? A proč
                  Máte doma kolo? A proč když to dojede jen 20 km a v zimě se na tom jezdit nedá? Já jezdím na elektřinu běžně 160, 300 i 500 km v jeden den, tak mi opravdu hláška, že je to jen na popojíždění přijde docela úsměvná…

                2. možná máte po cestě
                  možná máte po cestě samé rychlodobíječky,ale čekat 3h na dobití(pokud bude z čeho,jinak 8)není pro efektivní výkon práce možné

                3. zkuste se na to podívat
                  zkuste se na to podívat tak, že nebudete hledat důvody proč to nejde. Mě taky všichni říkali, že jsem blázen (a to včetně manželky), tolik peněz nacpat do EV a dnes, když vidí, že to krásně jezdí a pohodlně stačí na min. 90% všech našich cest, tak to taky už vidí jinak. A to najezdíme cca 30tis km /rok.

                4. odpověděl jste sám,o tom
                  odpověděl jste sám,o tom je celá tato diskuze,na 80-90% jízd to bude super auto i pro volný čas,ale bez dalšího auta to bez husté sítě nepůjde,

          1. Tak se pusťme do kalkulace s nohama na zemi:
            Reálná

            Tak se pusťme do kalkulace s nohama na zemi:

            Reálná dlouhodobá spotřeba naftové verze je cca 6 litrů

            Reálná spotřeba el. energie je 25kw

            Takže nafta: 6 x 28,-Kč/L = 168Kč na 100km
            Elektrika: 25 x 4,50 = 112,50 na 100km

            rozdíl na 100km je tedy 55.5Kč
            rozdíl na 40000km je 22000,-Kč

            za 4 roky je to 88000,- což je 160.000km a tedy i nejspíš čas na výměnu baterií.

            Ale i kdyby ne, tak po 4 letech ušetřit necelých 90.000,-Kč?

            1. e-NV200 provozujeme již třetím rokem a jeho průměrná
              e-NV200 provozujeme již třetím rokem a jeho průměrná spotřeba je cca 17kWh/100 a máme nyní najeto cca 150tis km. Baterie jsou na 93% z původní kapacity. Obdobně velký Citroen Jumper nám jezdí průměrně za 8-9l/100 a bude se brzy prodávat. Místo něj se pořídí 40kWh verze dalšího e-NV200.
              Plácáte nesmysly, něco jste někdy od někoho asi slyšel a proto si něco myslíte. Zkuste se alespoň podepsat….

          1. Ano, mohu potvrdit, nabíjí
            Ano, mohu potvrdit, nabíjí se jednofázově, ale 32A (pokud máte silnější nabíječku), tedy 7,4 kW. Pro evropu to není ideální, ale stejně je fajn nabít auto do 90% za tři hodinky… U japonce mě to ani nepřekvapuje, v japonsku mají rozvody většinou jednofázové. Spíš se divím, že VW a BMW to mají taky tak…

            1. Co mají taky tak? Jako že
              Co mají taky tak? Jako že jednofázové dobíjení? Pokud vím, tak všechny VW i BMW mají Mennekes.
              Jinak vím, že v Japonsku mají jen jednofázové rozvody. Ale Nissan přeci neprodává jen v Japonsku že. BMW taky do aut pro USA dává Yazaki, proč by nafrněný Nissan se nemohl uráčit do aut pro Evropu dát Mennekes a třífázovou dobíječku?

              1. Ano, mennekes mají, ale
                Ano, mennekes mají, ale kabel už je třížilovej a ty dva piny nejsou zapojené. Mě by se taky líbilo, místo 1x32A nabíjet 3×10. To je zhruba stejný výkon, a takový jistič má doma každý. Navíc by stačil mnohem menší kabel. Ale bohužel… Ve firmě naštěstí nemáme žádnej třífázovej spotřebič, tak můžu nechat jednu fázi jen pro auto…

                1. Tak ale oba kousky od VW
                  Tak ale oba kousky od VW mají jen 3,3kW nabíječku a nic lepšího na rozdíl od Nissanu ani přikoupit nejde, takže tam není s 16A problém.

                  Tím to nijak neomlouvám…

                2. Nevím, jestli znáte web
                  Nevím, jestli znáte web www. R-evc.com je zde spousta nabíjecích kabelů pro elektromobily. Ovšem bohužem BMW má také pouze jednofázovou palubní nabíječku takže nabíjí 1x32A.

Napsat komentář