Tesla Model S: dobíjení Supercharger vs. CHAdeMO

Automobilka Tesla Motors už nějakou dobu slibuje ke svému elektromobilu Tesla Model S redukci pro dobíjecí standard CHAdeMO. Ten se konečně začíná dostávat k zákazníkům.

Dobíjení elektromobilu Tesla Model S s adaptérem pro nabíjecí stanice CHAdeMO
foto: ChargeMap.com

Bjørn Nyland, známý norský nadšenec a majitel elektromobilu Tesla Model S, aktuálně vytvořil krásné srovnávací video. Je na něm názorně vidět rychlost dobíjení u Superchargerů (60kWh a 85kWh modelu) a u CHAdeMO dobíjecí stanice přes redukci.

Automobilka Tesla Motors nedávno zlevnila redukci pro CHAdeMO dobíječky z poněkud přemrštěných $1000 na $450. Zároveň jej už před jedenácti měsíci nasadila do testování. Nyní jej konečně rozesílá zákazníkům.

I přes pomalejší dobíjení než u Supercharger Bjørn pochopitelně nákup adaptéru doporučuje. Možnosti dobíjení se tak totiž majitelům Modelu S, zejména v Evropě a Japonsku, zmnohonásobí.

14 Comments on “Tesla Model S: dobíjení Supercharger vs. CHAdeMO”

  1. Myslim ze chademo je trosku
    Myslim ze chademo je trosku zbytecny… vzdyt 40kw palubni nabijecku mely i neaky elektricky kary od renaultu… to znamena ze jiz dnes jsou vyrobci schopni vyrobit 40kw dobijecku s nizkou hmotnosti a slusnou cenou… az tesla vyda 120kwh pack, tak si myslim ze nabidnou take 30-40kw palubni dobijecku

          1. No to je náš pohled, ale
            No to je náš pohled, ale kdo ví jak to je u většiny? Já jsem se známým v pátek diskutoval na téma, který blbec si koupí 11 let starou fábii za 50.000. A bylo mi řečeno, že bych se divil jak obrovský je tento trh… Tak asi takto… 🙂 Anebo na tom chtějí rejžovat, protože za dodatečnou montáž druhé nabíječky včetně instalace chtějí 2.000 EUR.

      1. více info zde, ale celé
        více info zde, ale celé jsme to nečetl:

        my.teslamotors.com/fr_CH/forum/forums/dual-chargers-gone-tesla-store


        For Europe, as confirmed by the Dutch DS: dual chargers will (for new orders) only be available as an option to be installed after or at delivery. Probably at higher cost (in contrast with Peter’s info for US). Reason being the lack of interest for this option in the US. By contrast, most (appr. 90%) Dutch orders include the option, so local Tesla sales tell me they are not happy.

    1. Bacha na to, sice to
      Bacha na to, sice to zvládly některé nabíječky, ale tady se bavíme o externí infrastruktuře, kterou nemusíte platit při nákupu auta.

      Ona ta nabíječka taky něco stojí a pokud odpadne nutnost řešit tuhle část nabíjení jako celek či jako součást okolo měniče, auto jako celek je levnější.

      Takže za mě super! Jen to propojení je prostě otřesný…

Napsat komentář