ČEZ prodává domácí dobíječky pro elektromobily

Skupina ČEZ, provozovatel sítě veřejných dobíjecích stanic v České republice, rozšiřuje své služby. Spouští internetovou nabídku tzv. wallboxů pro dobíjení elektromobilů ve firmách i domácnostech.

Služba prodeje wallboxů je součástí projektu Elektromobilita ČEZ a jeho webu, který nabízí informace a služby pro dynamicky rostoucí skupinu majitelů elektromobilů a příznivců této ekologické formy dopravy.
foto: ČEZ

Projekt Elektromobilita ČEZ přichází s řešením v podobě zprostředkování prodeje domácích dobíječek – tzv. wallboxů – na nové generaci webu www.elektromobilita.cz.

„Počet veřejných dobíjecích stanic v České republice neustále roste, stejně jako poptávka po pohodlném dobíjení v domácnostech nebo ve firmách. V novém e-shopu proto přinášíme přehlednou nabídku wallboxů pro dobíjení. Zákazníkům služby Elektromobilita ČEZ, ale také klientům společnosti ČEZ Prodej, kteří odebírají elektřinu nebo plyn, navíc nabízíme výhodné slevy z ceníkových cen wallboxů,“ přibližuje detaily nové služby Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Služba, která bude průběžně rozšiřována, obsahuje wallboxy všech běžně používaných standardů v široké škále výkonů.

Zájemci si zde mohou pořídit jak domácí dobíječky s výkonem od 3 kW (dobijí elektromobil do 10 hodin a instalace nevyžaduje téměř žádné zásahy do zdrojové domácí zásuvky), tak i výkonnější typy – 7 kW až 22 kW, které spolehlivě doplní baterii vozů do 2 hodin.

Wallboxy jsou na rozdíl od běžných zásuvek konstruovány tak, aby snášely větší zátěž způsobenou pravidelným a dlouhodobým dobíjením.

Samotný výběr a nákup je na stránkách www.elektromobilita.cz velice intuitivní a snadnou záležitostí. Zájemce vyplní na stránkách několik základních informací a konfigurátor mu vybere konkrétní wallbox, který je kompatibilní s jeho elektromobilem. Pokud dojde k potvrzení objednávky, příslušná partnerská firma se se zákazníkem spojí a domluví detaily a termíny instalace.

Elektromobilita , provozovatel nejkomplexnější sítě veřejných dobíjecích stanic v České republice, v současnosti disponuje 42 zařízeními, (z toho je 7 rychlodobíjecích stanic) kde mají majitelé elektromobilů možnost doplnit energii pro své miláčky před další cestou. Další stanice, zejména rychlodobíjecí, jsou připravovány.

V České republice je v současnosti registrováno asi 600 elektromobilů, z nichž 40 patří do vozového parku projektu Elektromobilita ČEZ. Do konce letošního roku však odhady hovoří o překonání hranice 1000 elektromobilů v ČR.

Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy i u nás se stávají se běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů.

tisková zpráva

38 Comments on “ČEZ prodává domácí dobíječky pro elektromobily”

  1. A já opět začnu být na
    A já opět začnu být na ČEZ zlý muž. Protože to je opravdu výsměch. Rychlodobíječky jen slibují a pomalé jim nefungují. Což Vám předem neřeknou. Právě dávám dohromady písemnou reklamaci a stížnost. V noci ze středy na čtvrtek jsem si 7 hodin poseděl na D1 v Herálci,kde nefungovala na stojanu ČEZu zásuvka Mennekes a dobíjel jsem Nissan Leaf standardní Schuco zásuvkou s dobíjecím kabelem 10A. Zabít málo.

    Ano, nefunkční byla zásuvka Mennekes v nabíjecím stojanu firmy ČEZ na čerpací stanici Herálec u Humpolce. Původně mnou podezřívaný dobíjecí kabel Mennekes 32A originál od Nissanu byl v pořádku. Což jsem si včera ověřil nezávisle na 2 stojanech ČEZu v Ostravě. Jinými slovy nyní, jako platící tarifní zákazník ČEZ Elektromobilita, podám oficiálně písemně stížnost a reklamaci na ČEZ. A budu požadovat kompenzaci.

    Protože zatímco slovenský Greenway, který má od loňského května 18 rychlodobíjecích stanic na hlavních tazích po celém Slovensku, a který je poskytuje zdarma, pravidelně informuje registrované zákazníky o případných závadách a problémech, tak český ČEZ, kterému za to platím měsíční paušál necelé 2 stovky a který má rychlodobíječek v ČR jako šafránu, na své zákazníky zvysoka (víte co). A neinformuje ani o závadách těch pomalých nabíječek.

    Perlička na závěr – když jsem včera obratem volal na servisní telefonní číslo uveřejněné u stojanu ČEZu na velkém plakátu a na stojanu ČEZu 800 366 245, tak se ozvalo: je nám líto, ale telefonní číslo neexistuje. Takže až bude zase poslouchat nabídky a kecy ČEZu, víte, na čem jste.

    1. Tak to jsme na tom stejně
      Tak to jsme na tom stejně jezdím peugeotem 106 po Praze a minimálně jednou za tři nabíjení nenabiju u čezu, protože je stanice zaseklá a nejde se čipem přihlásit a vrchol toho byla vypnutá stanice na letišti, naštěstí se dala přemluvit ostraha k nouzovému nabití. Opravu jsem viděl na vlastní oči u kauflandu na vypichu, přijel technik tvářil se, že ho tím otravuji, otevřel stanici nahodil jistič a jel dál. Za dva dny stejný problém. A to nejsem jediný ze sdružení(p.Vegr a spol), který má takové zkušenosti.

      1. Zdravim, me se zase stalo,
        Zdravim, me se zase stalo, ze po hodine nabijeni jsem zjistil, dobijecka pusti z mennekesu jen 16A. Pritom v mape maji uvedeno 400V 32A. Ted uz si na to davam pozor a narazil jsem na dalsi takovouto nabijecku. Moc fajn, kdyz misto 1,5 hodiny nabijite 3 a fakt nemate cas…

  2. Umí regulaci výkonu a
    Umí regulaci výkonu a nezávisle v jednotlivých fázích, tak aby nabíjela jen takovým výkonem kolik přebývá z výroby vlastí elektrárny? Má tedy nějaké 3 proudové nebo napěťové vstupy kterými se dal regulovat výkon pomocí nadřazeného regulačního systému v jednotlivých fázích?

      1. Myslel jsem že to nějak
        Myslel jsem že to nějak komunikuje s nabíječkou v autě a předává ji informaci o výkonu k dispozici na jednotlivých fázích. Ale asi to bude jen hloupá zásuvková skříň s jističem, ledkami a metrem drátu za 33 tisíc :-))) Těmto „obchodníkům“ říkám šmejdi, i když ČEZ se nezaměřuje jen na důchodce.

      1. já se chlubit nemusím a
        já se chlubit nemusím a nemám to zapotřebí. To co doma mám mi bohatě stačí, auto mi to bez problému nabije a mám tam 3x 30A. Navíc tohle má stejně výstup AC-AC takže stejně pokud budu potřebovat rychlo nabíjení tak musím mít extra nabíječku u auta nebo v autě. Nebo se pletu? Vždycky říkám, že pokud něco takto inzeruje s velkou slávou, tak se to dá bez problému sehnat min za třetinu ceny a co jsem kdy kupoval nejen na elektromobil, tak jsem se na tyto ceny dostal. Nechci říkat, že toto zařízení je špatné, ale je zbytečně drahé.

          1. Mohu potvrdit, dá se to
            Mohu potvrdit, dá se to řešit i jinak než originál wallboxem.
            Já mám taky na firmě mennekes zásuvku ze které si nissan může táhnout 7,4kW a třeba tesla 11kw, nebo v noci, kdy firma energii nepotřebuje by to zvládlo až 20kW. To už je ale omezení na straně přívodu do baráku, zásuvka zvládne 22kW. Pokud to dám do plastové krabice, která sice nebude designově to co ty od ČEZu tak Vám to za 8.000 klidně prodám…

            1. No vidíte, máte hned
              No vidíte, máte hned příležitost pro uplatnění na trhu! Když si za to giganti typu Schneider říkají třikrát tolik, tak máte obrovský potenciál vydělat spoustu peněz. Myslím, že designová krabice bude leckomu ukradená.
              Umíte to nejen prodat, ale taky dojet namontovat? A dát na to standardní záruku?
              Vždycky je úsměvné, jak někdo srovnává standardizovaný výrobek s něčím, co si vyrobí sám a ideálně to nacení v ceně komponent.
              Tohle je trh. Pokud bude o wallboxy zájem (tj. poptávka) a bude možno je vyrobit a dodat za 8 tisíc, tak to samozřejmě někdo udělá (konkurenční prostředí) a velké firmy spláčou nad výdělkem. Nebo se ukáže, že to tak jednoduché není a ceny budou takové jako jsou.
              Dobíjení doma se dá samozřejmě vyřešit bez wallboxu levněji. Ale ne každý to chce nebo umí řešit svépomocí (nebo má přístup k profesionálním komponentům) a spolehnout se na řešení, kdy místní elektrikář něco nějak pospojuje (vždyť sousedovi takhle sestavil cirkulárku za pár korun z vyřazených dílů) se mu nechce. Wallbox určitě není univerzální řešení pro všechny elektromobilisty, ale svoje zákazníky si najde.

              1. Ano, přesně tak to je, je
                Ano, přesně tak to je, je to otázka trhu. Viděl jste například origo wallbox pro panameru? Myslíte si, že jsou v porsche amatéři a proto ho mají ještě za násobně vyšší cenu, než schneider? A že proto to od nich nikdo nekoupí? Asi ne, že… I za tyto peníze se prodává… A myslíte že v těch sériích co to dělá schneider je ten plastový box vyjde dráž, než mě obyčejná nevzhledná IP65 krabice? Taky ne, akorát pro ně prostě není problém pořídit na začátku formu za statisíce… Taky asi nekupují stykač 4x40A za 900 korun jako já… Takže bych nesouhlasil s názorem, že levněji to nejde. Jejich výrobní náklady jsou určitě daleko níž, než za kolik to složím já a pokud bych počítal čistě materiál, tak vězte, že se to částce 8.000 ani zdaleka neblíží. Nikdy jsem nesrovnával standardizovaný výrobek s nečím doma vyrobeným pouze jsem psal, že je tu alternativa. Pro někoho může být zajímavá, pro někoho už z principu ne…

                1. To ale myslím není v
                  To ale myslím není v rozporu. U značkových výrobků se platí samozřejmě i za značku. Moje úvaha byla založena na tom, že pokud někde vznikne mezera na trhu, například v podobě, že na trhu je buď samodomo a nebo pak až drahé značkové řešení, že se této mezery někdo ujme a pokusí se toho obchodně využít. Čili bude-li poptávka po wallboxech, na trhu budou jen drahé a dá se to vyrábět a prodávat koncovému uživateli za 8 tisíc, tak jsem přesvědčen o tom, že se této příležitosti někdo chopí a brzy na trh vrhne wallbox za 8 tisíc.
                  Pokud ne, tak bych tipoval, že tam bude někde zádrhel a tak snadné, jak to vypadá, to nebude.
                  Třeba se to naučí dělat hromadně elektrikáři z komponentů zakoupených v Bau-obchodech za pár tisíc a o drahé wallboxy nebude vůbec zájem…

    1. Pokud doma neplánujete
      Pokud doma neplánujete veřejnou dobíjecí stanici nebo stanoviště firemní elektroflotily, kterou je potřeba neustále a co nejrychleji dobíjet, stačí vám cokoliv co už máte. U auta co přes noc stojí v garáži je celkem fuk, jestli se dobíjí hodinu nebo deset.

      1. Přesně tak. Peugeot Ion si
        Přesně tak. Peugeot Ion si doma normálně nabíjím z 16A 230V Schuco domácí klasické zásuvky, jen mám na ní spínací hodiny kvůli levnějšímu nočnímu proudu. Ion si to neumí nastavit sám, potřebu zásah zvnějšku. Zásuvka je na samostatném okruhu s dalšími 2, na nichž není žádný jiný spotřebič. Takže de facto totéž, jako když máte samostatný jistič 16A na zásuvku pro pračku nebo myčku nebo elektrickou troubu. Dojedu, mrknu na dojezd, vypnu auto a buď ho dám na zásuvku nebo ne. Ráno buď vypojím zásuvku nebo ne a jedu.
        Současně se mi na zásuvce v garáži 400V 16A dobíjí druhý, zapůjčený elektromobil. Ta má taky svůj jistič. A protože mám nyní doma 3, tak venku na parkovišti před domem na dalším zásuvkovém okruhu třetí elektromobil :-). To se nechlubím, tak se mi to nějak sešlo. Ale už za týden jeden vracím. Protože to nejsou žádní extra žrouti, tak to dům a jističe utáhnou.

          1. To vám ale nebude stačit
            To vám ale nebude stačit bez ohledu na to, jestli dobíjíte elektromobil nebo použijete cirkulárku nebo svářečku. Kromě toho, není náhodou minimální předepsaná hodnota jističe pro 15kW elektrokotel 3x32A? Já mám 3x25A na 11kW a přijde mi to dost na hraně.

            1. V tomto roce chci stavět
              V tomto roce chci stavět novostavbu a tak pomaličku začínám řešit jednotlivé detaily, než mi vše propočítá projektant. Pokud jsem to počítal tak v extrémním příkladu co jsem uvedl výše by v jedné fázi mělo jít cca. skoro 50A proto jsem se v prvním příspěvku ptal na těch 50A. Těch 25A je opravdu žalostně málo pokud se v domě topí elektrokotlem používá se indukčka a do toho ještě dobíjení elektromobilu plnými 230V/16A.

    1. pozor na to, walllbox není
      pozor na to, walllbox není nabíječka v pravém smyslu. Principiálně jde pouze o bezpečnou domovní instalaci zásuvky. Tudíž v tom wallboxu je vesměs to samé jako v té krabičce na kabelu(kde obtěžuje).

      Hlavní přínos wallboxu by měl být v tom, že vám ho nainstaluje někdo „rozumný“ a tak budou dostatečně dimenzovány vodiče v rozvodu a především spoje. Například že to nikdo nepřipojí na hliníkový drát přes obyč. svorkovnici a podobně.

      Reálnou 22kW nabíječku lze dnes ve špičkovém provedení (s odpovídající cenou hodně přes 100tis Kč) vyrobit s hmotností 12kg a objemu 11 litrů. Prakticky jsou ale běžně užívané nabíječky v EV velké a těžké, např. v Leafu váží ta výkonnější 6,6kW verze cca 27kg.

      1. Ale Pajdo není problém v
        Ale Pajdo není problém v použité kabeláži zásuvkových obvodu!!! Správně to píše Radovan! Záleží na použitém jištění zásuvkového obvodu a jeho velikosti! Jak Radovan píše pokud máte obvod 16A jištěn a vedení máte 4Cu(6Al) vše je v pohodě a bez problému! Hliníkové vedení není problém, pokud se počítá s jeho kontrolou a případným dotažením šroubku při vypnutém jističi, kdy při nadměrné zátěži svorkovnice, při vzniku přechodového odporu vzniká teplo a vodič se pod hlavičkou šroubku na svorkovnici se uvolní.

        1. No vždyť si nijak
          No vždyť si nijak neprotiřečíme, wallbox má největší výhodu v přidané hodnotě, že ho někdo zkušený nejenom přidělá ke zdi, ale prohlédne a v případě potřeby pro něj navrhne nový domovní rozvod s odpovídajícím jištěním.

          Ten hliník byl narážka na to, že rozvod pro nabíjení elektromobilu je „extrémně“ namáhán. Přeci jen v běžném domácnostním rozvodu se nepočítá s několikahodinovým namáháním na hraně jištění. Takže ošizený spoj běžný provoz vydrží, ale při tomto provozu může být zaděláno na požár.

          Ostatně také proto se začínají do wallboxů a dokonce i konektorů montovat teplotní snímače.

Napsat komentář