Tesla Motors slaví 2000 Superchargerů

Automobilka Tesla Motors vstoupila na světový automobilový trh s obrovskou vervou. A především zcela odlišným přístupem. Vyrábí elektromobily a poskytuje k nim i exkluzivní síť dobíjecích stanic Supercharger.

Rychlodobíjecí stanice Tesla Supercharger nabízejí exkluzivní výlety – úplně zadarmo
foto: Tesla Motors

Právě minulý týden automobilka Tesla Motors oslavila instalaci a spuštění 2000. dobíjecího konektoru Supercharger, , a .

TIP: MAPA DOBÍJECÍCH STANIC TESLA SUPERCHARGER

Rychlo-dobíjecí stanice Supercharger dokážou zcela prázdný elektromobil Tesla Model S dobít zhruba na 85 % během nějakých 45 minut. Dobíjení je navíc zdarma. Díky tomu je možné bezplatně cestovat z východního na západní pobřeží Spojených států. Z až za polární kruh. Nebo z Edinburghu na jih .

V roce 2014 se počet Superchargerů zečtyřnásobil. Příští rok se má zdvojnásobit. Už během roku 2016 by síť dobíjecích stanic Tesla Supercharger měla sahat od Lisabonu za Istanbul a až do Moskvy či dokonce na nejsevernější pobřeží Norska. Minimálně čtyři Superchargery budou stát také v České republice.

Dobíječky Tesla dosud vydaly 25 GWh elektřiny. Tedy tolik, kolik vyrobí česká Temelín asi za půl dne. Ušetřilo se tak 14,7 milionu litrů fosilních paliv a ujelo přes 138 mil. km.

Tesla Motors

12 Comments on “Tesla Motors slaví 2000 Superchargerů”

  1. Resp. podle obrazku
    Resp. podle obrazku

    static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2013/3/15/1580111-13633819231448936-Randy-Carlson_origin.png

    oni to krmi i solarem a dobijeji si baterky ze site?

    Asi by to bylo dobre nekde u „supermarketu“, kam jde clovek na 2 hodinky tak jak tak…

    Na tech autech museji mit obrovskou marzi, pokud se tohle vyplati. Asi 200 m od baraku mam stojanek dobijeni elektro distributora, ale abych to pouzival, muselo by to byt zadarmo a elektrovozidlo by muselo mit parametry a cenu konvencniho vozu, coz nema, zatim je to ve fazi hype, bohuzel…

    Myslim ze je tam jen 2 fleky a omezene stani na 2 hodiny…

    Kdysi to CEZ take nabizel zadara pokud se nepletu… Klasika je stale levnejsi, jak toto, noo…

    A co CNG?

  2. Původně jsem si myslel že
    Původně jsem si myslel že je mají totálně bezúdržby ale po shlédnutí roztočíc se ventilátoru to až tak pasivní není, tuší někdo zda to mají nějak třeba skrze 3G sledováno jako vozy, nebo prostě čekají na user error report?
    Jinak ty proudy jsou pekelné, zvlášt teoreticky po dobu několika hodin, či stále zátěže u nějakých profláknutých čerpaček…

    1. No právě, ty proudy jsou
      No právě, ty proudy jsou hodně brutální. Nevěřil bych, že na 220V proženou 280A 🙂 Modelařím a tak vím, jak silné kabely používají kolegové na pohon akrobatů, kde při 24V tečou proudy kolem 120A a u vrtulníků ještě více.. Proto jsem i překvapený tak slabým kabelem na SC…
      Tesle fandím..

  3. Zdravím, nevíte, jak tyto
    Zdravím, nevíte, jak tyto superchargery fungují? Jsou napojeny přímo do elektrické sítě? Předpokládám, že nemohou být napojeny přímo na 380V, to by nemohly dodávat tak velký proud. Jsou tedy napojeny na rozvod 22 KV?
    Díky za každou informaci či tip, kde tyhle technické informace hledat.

    1. Z výrobního štítku na
      Z výrobního štítku na Superchargeru ve Vídni:

      Input Voltage: 200 – 480 VAC
      Input Current: 280A @ 200-240VAC / 160A @ 480VAC
      Phases: 3PH+GND @ 200-240VAC / 3PH+N+GND @ 480VAC
      Frequency:50/60Hz
      Output Voltage: 50 – 410 VDC
      Oper. Temperature: -30C to 50C

      Jinak pokud vím, tak skoro vždy mají v blízkosti vlastní trafostanici.

    2. Tady něco
      Tady něco je:
      http://www.teslamotors.wiki/wiki/Supercharger

      Technical Details
      For those of a technical bent, here’s how a typical Supercharger (in this case, the one at Port St Lucie, FL) is configured: the eight bay setup, like the one shown on the first page of this chapter, takes a 12 kV, 750 kVA feed from the Utility, steps it down to 480V three phase on site, pushes that into 2000A switchgear which feeds four banks of Supercharger (SC) units (one for each pair of “pods”) at 480V/200A. Each unit contains twelve 10 kW rectifiers (the same “charger” that is found in Model S) giving a total of 120 kW per pair of pods.

      Není špatné si najít ještě obrázek, který to celé ilustruje:
      http://static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2013/3/15/1580111-13633819231448936-Randy-Carlson_origin.png

Napsat komentář