Automobilka Tesla Motors vstoupila na světový automobilový trh s obrovskou vervou. A především zcela odlišným přístupem. Vyrábí elektromobily a poskytuje k nim i exkluzivní síť dobíjecích stanic Supercharger.
foto: Tesla Motors
Právě minulý týden automobilka Tesla Motors oslavila instalaci a spuštění 2000. dobíjecího konektoru SuperchargerUSA, Evropě, Asii a Austrálii.
TIP: MAPA DOBÍJECÍCH STANIC TESLA SUPERCHARGER
Rychlo-dobíjecí stanice Supercharger dokážou zcela prázdný elektromobil Tesla Model S dobít zhruba na 85 % během nějakých 45 minut. Dobíjení je navíc zdarma. Díky tomu je možné bezplatně cestovat z východního na západní pobřeží Spojených států. Z Amsterdamu až za polární kruh. Nebo z Edinburghu na jih Francie.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla zprovoznila 300. rychlodobíječku Supercharger
V roce 2014 se počet Superchargerů zečtyřnásobil. Příští rok se má zdvojnásobit. Už během roku 2016 by síť dobíjecích stanic Tesla Supercharger měla sahat od Lisabonu za Istanbul a až do Moskvy či dokonce na nejsevernější pobřeží Norska. Minimálně čtyři Superchargery budou stát také v České republice.
Dobíječky Tesla dosud vydaly 25 GWh elektřiny. Tedy tolik, kolik vyrobí česká jaderná elektrárna Temelín asi za půl dne. Ušetřilo se tak 14,7 milionu litrů fosilních paliv a ujelo přes 138 mil. km.
Resp. podle obrazku
Resp. podle obrazku
static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2013/3/15/1580111-13633819231448936-Randy-Carlson_origin.png
oni to krmi i solarem a dobijeji si baterky ze site?
Asi by to bylo dobre nekde u „supermarketu“, kam jde clovek na 2 hodinky tak jak tak…
Na tech autech museji mit obrovskou marzi, pokud se tohle vyplati. Asi 200 m od baraku mam stojanek dobijeni elektro distributora, ale abych to pouzival, muselo by to byt zadarmo a elektrovozidlo by muselo mit parametry a cenu konvencniho vozu, coz nema, zatim je to ve fazi hype, bohuzel…
Myslim ze je tam jen 2 fleky a omezene stani na 2 hodiny…
Kdysi to CEZ take nabizel zadara pokud se nepletu… Klasika je stale levnejsi, jak toto, noo…
A co CNG?
To je uzasny, tankovat 45
To je uzasny, tankovat 45 minut…
Na kolik vyjde 1 km jizdy, kdyz rocne najedu 3000 km? Samozrejme s amortizaci vozidla?
Původně jsem si myslel že
Původně jsem si myslel že je mají totálně bezúdržby ale po shlédnutí roztočíc se ventilátoru to až tak pasivní není, tuší někdo zda to mají nějak třeba skrze 3G sledováno jako vozy, nebo prostě čekají na user error report?
Jinak ty proudy jsou pekelné, zvlášt teoreticky po dobu několika hodin, či stále zátěže u nějakých profláknutých čerpaček…
Všechny stanice jsou
Všechny stanice jsou datově propojeny s řídícím centrem a neustále online sledovány.
No právě, ty proudy jsou
No právě, ty proudy jsou hodně brutální. Nevěřil bych, že na 220V proženou 280A 🙂 Modelařím a tak vím, jak silné kabely používají kolegové na pohon akrobatů, kde při 24V tečou proudy kolem 120A a u vrtulníků ještě více.. Proto jsem i překvapený tak slabým kabelem na SC…
Tesle fandím..
.
.
Zdravím, nevíte, jak tyto
Zdravím, nevíte, jak tyto superchargery fungují? Jsou napojeny přímo do elektrické sítě? Předpokládám, že nemohou být napojeny přímo na 380V, to by nemohly dodávat tak velký proud. Jsou tedy napojeny na rozvod 22 KV?
Díky za každou informaci či tip, kde tyhle technické informace hledat.
Z výrobního štítku na
Z výrobního štítku na Superchargeru ve Vídni:
Input Voltage: 200 – 480 VAC
Input Current: 280A @ 200-240VAC / 160A @ 480VAC
Phases: 3PH+GND @ 200-240VAC / 3PH+N+GND @ 480VAC
Frequency:50/60Hz
Output Voltage: 50 – 410 VDC
Oper. Temperature: -30C to 50C
Jinak pokud vím, tak skoro vždy mají v blízkosti vlastní trafostanici.
280A @ 200-240VAC / 160A @
280A @ 200-240VAC / 160A @ 480VAC
není to nějak málo? Takový SC může mít sotva výkon 120 kW natož 135 kW.
nezapomente ze se jedna o
nezapomente ze se jedna o tri-fazovy privod…
anebo se mozna jedna o „continuous load“
Jak píše Franta níže,
Jak píše Franta níže, vlastní trafostanice je obvykle nutností.
Tady něco
Tady něco je:
http://www.teslamotors.wiki/wiki/Supercharger
Technical Details
For those of a technical bent, here’s how a typical Supercharger (in this case, the one at Port St Lucie, FL) is configured: the eight bay setup, like the one shown on the first page of this chapter, takes a 12 kV, 750 kVA feed from the Utility, steps it down to 480V three phase on site, pushes that into 2000A switchgear which feeds four banks of Supercharger (SC) units (one for each pair of “pods”) at 480V/200A. Each unit contains twelve 10 kW rectifiers (the same “charger” that is found in Model S) giving a total of 120 kW per pair of pods.
Není špatné si najít ještě obrázek, který to celé ilustruje:
http://static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2013/3/15/1580111-13633819231448936-Randy-Carlson_origin.png