Indický elektromobil Reva e2o jde do Evropy

Indická automobilka Mahindra Reva oznámila, že do konce léta začne v Evropě prodávat svůj elektromobil Reva e2o EV. Malý třídveřový hatchback má dojezd 120 km a konkurovat chce především cenou.

Indický elektromobil Mahindra Reva e2o jde do Evropy. Podaří se mu uspět?
foto: Mahindra Reva

Indický automobilový gigant Mahindra sídlící v Bombaji koupil malou automobilku Reva v roce 2010. Mimochodem, o rok později pohltil jihokorejskou automobilku SsangYong.

Reva už od roku 2001 vyráběla známý malý elektromobil REVAi známý také pod jménem G-Wiz i. Ten se vyráběl do roku 2012 a prodalo se jej celosvětově asi 4600 kusů.

Nový elektromobil Mahindra e2o se vyrábí od roku 2013, je znám také pod názvem Reva NXR. Auto o rozměrech 3280 mm délky, 1514 mm šířky a 1560 mm výšky pohání 48V li-ion baterie. Auto váží pouze 830 kg a slibuje dojezd 120 km na jedno nabití.

Max. rychlost je omezena 90 km/h. Na trh se malý elektromobil Reva e2o dostal v březnu 2013 a v Indii se prodává v přepočtu za cenu kolem 288 000 Kč. Doma v Indii se prodá méně než 1000 kusů ročně. I to je důvod, proč chce automobilka expandovat do Evropy.

30 Comments on “Indický elektromobil Reva e2o jde do Evropy”

  1. Lidi mají různé
    Lidi mají různé potřeby,tak i auto znamená pro každého něco jiného,U mne je důležitá spolehlivost a nízké náklady.Netoužím po proslulé značce ani moderním vybavení, zaparkuji i bez asistenta.Mám Peugeota 106 na LPG v elektro verzi bych uvítal pohon na každé kolo s možností odpojení zadních kol.Tohle jak bude k mání s dojezdem kolem 100 km,tak to beru a může to být i pokemon jako je tenhle E2o!Není to nic krásného,pro evropana je možná nedůvěryhodný ovšem je!A cena také někde jinde než naše dílensky dokonalé spracované, přemazlené a blbostma ověšené nádhery.

  2. „Doma v Indii se prodá
    „Doma v Indii se prodá méně než 1000 kusů ročně. I to je důvod, proč chce automobilka expandovat do Evropy.“

    Jistě, jak stále říkám, v Indii tyhle pidi auta typu Tata Nano a pod. nemají moc šanci. To spíš ve vyspělých státech. Důvod je totiž docela prostý, i když ne každému hned patrný: Pro Indy, jakožto stále ještě většinou chudý národ, je auta symbol sociálního statusu. Když si koupí nějaké levné minivozítko, tak je to v podstatě jen potvrzením toho, že jsou chudí. Naopak v bohatých státech už vlastnictví auta takovou roli sociálního statusu nehraje a lidi nemají problém si koupit i mini auta. Naopak to berou už kolikrát jako výhodu.

  3. KONECNE niekto kto robi
    KONECNE niekto kto robi „eko“ auto. Kto chce vozit tony zeleza? Kto platit pol miliona a viacej za priblizovadlo? Nechapem preco takych aut nie je na trhu az davno mnoho… A preco by cena v indii a v eu mala byt rozdielna? Snad nebudeme trpiet nejake cla na tom?! Naopak, cena by mala byt nizsia, ved podpora ekologie je prioritou i EU. Ked dotujeme podnikatelo. Na solarne farmy, k tomuto autu by mal stat dat panely zdarma, a platit to z dane na ropne produkty.
    Ak to tak nie je, je cas na revoluciu, nieco sa niekde po…

      1. Veď práve o tom je môj
        Veď práve o tom je môj príspevok. Že sme kôli kadejakým byrokraticko-lobistcko-pseudo bezbečnostným opatreniam zabudli na to, čo je pre nás (mňa) podstatné: dostupné, teda lacné, trvanlivé a hlavne sebestačné bezemisné približovadlo, pre jednu/dve osoby, na pár (mne stačí reálnych 50) kilometrov.
        Ja nechem e-up za 600 000 czk, veď to je 50 tu (pod Krkonošami) bežných platov! Načo mi je rýchlosť 130 keď s tým na diaľnicu nikdy nepôjdem? Načo dojazd 160 km, keď denne najazdím max 60 a máme druhý spalovák? Načo akcelerácia formule, keď s tým jazí opatrná žena? Načo, načo, načo… Iné je plesať nad parametrami P85D, tiež ma to facinuje, ale neni nemorálne chcieť vic ako si môže dovoliť každý na tejto planéte?
        Vládu rozumných a morálne konajúcich ľudí sme si nechali zameniť kvázi demokratickou voľbou reklamou podmienej mešiny, voliacu nemorálne hovadá, ignorujúce názory nie zrovna laickej verejnosti. Sami seba sme presvedčili, že to proste tak je, a že my s tým nič nespravíme. Smutné.
        Viem, toto nie je server o morálke a politike… ale sakra, keď už to nevieme presadiť politicky, nevieme to aspoň technicky? Kde sú zlaté České ručičky? Garantujem že keď spraví niekto v ČR auto (volajte to kľudne okapotovaný golfový vozík, to je mi jedno) s cenou pod 200k, s dojazdom 60 km, hoci s hrozným designom, akceleráciou a bezpečnosťou, s maximálkou 90km/h (stačilo by i 70, možno i 50), predá toho kvantum neboli mrtě.

        1. „neni nemorálne chcieť vic
          „neni nemorálne chcieť vic ako si môže dovoliť každý na tejto planéte?“

          Upřímně mi na tom vůbec nic nemorálního nepřipadá.

          „Vládu rozumných a morálne konajúcich ľudí“

          To jako myslíte tu předrevoluční? Jako fakt??
          To, že lidi volí „nemorální hovada“, je problém těch lidí. U každých voleb je na výběr minimálně 15 stran. Takže nevím, proč lidi pořád dokola volí tu stejnou pakáž 😉

              1. Tak nevím, ten před vámi
                Tak nevím, ten před vámi probíral politiku automobilek dneška, kdy auto o vyrobnich nakladech 200k prodavaji za 600 apod. A kdyz se objevi Tesla najednou padaji kecy „lidi nekoupi“, ted prichazi „mozna“ kec „nejde vyrobit levne“…

                Ale pán musel opět zatahovat komunisty, ze jste jeste nezatahl Putina, ci Zeman, Kaarla, Burese, Subotku ci koho nemate rad…?

                Prosim Vás, kdyz mate tu neodolatelny chtic ukazat, ze jste zastancem te prave stranicke-politicke-nabozenske linie, urcite vas uvidaji na sjezdu politicke strany, ale tady na odbornem webu akorat lidi vysirate a delatre ze sebe vola…

                Pokud chcete pokracoavt v duchu „presentace vaseho spravneho nazoru na ideologii“ a ne kecat o technice, laskave vypadnete na Idnes apod.

                1. Co to tu plácáte za
                  Co to tu plácáte za irelevantní blbosti? Politiku sem začal tahat pan Mis, já jen reagoval. Dál se k tomu nehodlám vyjadřovat.

Napsat komentář