Automobilka Nissan ohlásila, že v domácím Japonsku je dnes asi 40 000 dobíjecích stanic. To je o 6000 víc než kolik je tam čerpacích stanic na běžná fosilní paliva.
foto: Nissan
Nissan do celkového počtu 40 000 dobíjecích stanic ovšem počítá také domácí dobíječky. Japonsko je i tak jednoznačným lídrem v oblasti dobíjecí infrastruktury. Má to několik důvodů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen dává sbohem benzínu i čerpacím stanicím
Co kdybyste už nikdy nemuseli navštívit benzinovou pumpu?
Japonské čerpací stanice nabízejí placené dobíjení elektromobilů
Jednak silná urbanizace, za druhé významná snaha o snížení závislosti na dovozu fosilních paliv. Za třetí je to i fakt, že právě japonské automobilky Nissan, Mitsubishi a další dnes vedle americké Tesla Motors patří mezi lídry v oblasti elektromobility.
I v západních zemích přitom počet dobíjecích stanic pro elektroauta už několik let průběžně roste, zatímco počet čerpacích stanic klesá. Zároveň o desítky procent ročně vytrvale stoupají prodeje elektromobilů.
Už chápu, jak se pozná
Už chápu, jak se pozná ekonomika sužovaná hospodářskou krizí. Investuje do nových ekologických technologií. 🙂
ted bude nasledovat dalsi
ted bude nasledovat dalsi logicky krok:instalace FVE a akumulace do akumulatoru ci jinych „nadrzi“.
Pro Japonsko je samozrejme lepsi zaplatit za japonskou energii z japonskych zdroju treba i trojnasobnou cenu, nez dovazet ze zahranici. Vsechny ty penize ktere putuji ven ze zeme jsou pro jejich ekonomiku ztracene. Kdyz budou mit vlastni vnitrni dodavatele energie, tak na tom jenom vydelaji.
Podobne to plati pro vsechny ostatni staty sveta. Akorat ty staty, co zadne komponenty nevyrabeji je to o trochu mene vyhodne.
Proc mame krmit OPEC, Rusko a jine darmozrouty, kdyz si to muzeme vyrobit sami?
protože stát na prodeji
protože stát na prodeji PHM vydělá více, jak ten kdo ropu těží nebo zpracovává…
samozrejme to je danova
samozrejme to je danova politika. Kdyz v ekonomice zustane vic penez, tak se ty penize vicekrat protoci a stat dostane stejne, nebo dokonce vice dani.
Samozřejmě, jenže to by
Samozřejmě, jenže to by museli stát řídit lidé, kteří té ekonomice skutečně rozumí. A největší problém je ten, že ekonomice kolikrát pořádně nerozumí ani sami ekonomové 😉
pokud politici nebudou
pokud politici nebudou usmernovat podnikani FVE jako v CR, tak na tom neni co zkazit. Domnivam se, ze Mladek z MPO je celosvetovy unikat :-((
„významná snaha o
„významná snaha o snížení závislosti na dovozu fosilních paliv. “
Díky jejich ukvapenému zavírání jaderek stejně tu elektřinu musí vyrábět z dovezených fosilních paliv.
Ano, máte pravdu,
Ano, máte pravdu, nynější situace je díky nehodě ve Fukušimě spíše opačná, ale před ní bylo Japonsko jednoznačným lídrem v oblasti snižování emisí a závislosti na fosilních palivech.
a vam prijde rozumne stavet
a vam prijde rozumne stavet jaderne elektrarny v zemi, kde je kazdy druhy rok zemetreseni a kazde desetileti silne zemetreseni? je zrejme ze postavit ji na pobrezi kde jeste k tomu hrozi tsunami je uplny nesmysl, ktery mimochodem doklada jak nezodpovedni lide se v teto oblasti pohybuji, ale silne zemetreseni proste clovek nenaplanuje
Ne, mně akorát přijde
Ne, mně akorát přijde nerozumné je ukvapeně všechny zavírat v momentě, kdy za ně nemám dostatečnou náhradu a musím draze dovážet fosilní paliva 😉
Jinak s vámi souhlasím, že není rozumné stavět jadernou elektrárnu tak, že může být snadno zalita tsunami. S tím zemětřesením s vámi už tak nesouhlasím, protože jak je vidět, tak ačkoliv jsou v Japonsku opravdu častá, tak dodnes žádná havárie se kvůli nim nekonala, jelikož jsou JE stavěny tak, aby odolaly i silným zemětřesením.
Fukušima byla zničena až následnou tsunami.
Ta elektrárna byla sice na
Ta elektrárna byla sice na pobřeží, ale hodně vysoko nad hladinou moře a větší problém, než tsunami způsobil výpadek energie, takže po vybití záložních akumulátorů nebylo čím pohánět chladící okruh. Přes to všechno počet obětí v souvislosti se tou ošklivou nebezpečnou jadernou elektrárnou je 0, kdežto lidí zabitých super přírodní a ekologickou tsunami je skoro 20 000.