Námořní pěchota testuje hybridní stíhačku

Americká námořní pěchota se úspěšně připravuje na zavedení hybridní stíhačky F-35B Lightning II do výzbroje. Letoun je schopen díky vychýlení hlavní trysky až o 90 ° start i přistání kolmo, podobně jako vrtulník.

Stíhačka F-35B startuje z výsadkové lodi Wasp.
foto: Lockheed Martin

Americký bojový letoun F-35B Lightning II je výsledkem programu Joint Strike Fighter. Nový stíhač se měl stát součástí výzbroje amerického letectva, námořnictva i pěchoty a zároveň se stát součástí výzbroje spojenců NATO.

Při startu je letoun plný paliva a zbraní. Při přistání je o několik tun lehčí, což usnadňuje motorům práci při přistání. Stíhačka F-35 je vybavena stealth technologií.

Mariňáci začnou používat F-35B v boji od července letošního roku.
video: YouTube
YouTube

26 Comments on “Námořní pěchota testuje hybridní stíhačku”

  1. Ej, ale ste zrazu vsetci
    Ej, ale ste zrazu vsetci pedantni. Ked sa v Potravinach predavali (a predavaju) saponaty, to nevadilo zrejme nikomu. V predajni Ovocie-Zelenina dostat kupit zuvacky a v drogerii baterky. Nedajboze redaktori napisu clanok o „hybridnom lete“ prveho stupna rakiet SpaceX (rozumej moznost startu s pristatim) a asi ich rovno ukrizujete, nie???

  2. klidne to napisu znovu, kde
    klidne to napisu znovu, kde je elektromotor?
    Uz tento clanek tu jednou byl.
    Tohle je pouze stihacka s Vertical take off, coz je pouze oznaceni pro lety klasické s drahou letu, a kolmým startem nebo pristáním.
    Hybridní na tom to stroji není nic! Abo, má to motor, který se ohýbá do úhlu 90 stupňů + pomocné trysky na principu Harrier,samozrejme z odstupem času vylepšené!
    Co se tyka hadky F22 v.s. F35, je rozdíl, že F 22 má 2 tažné motory, a F35 jeden i když s tryskami, které pomocí plynů z hlavního motoru, dělají pomocný vyrovnávací trysky.
    Cena je bohuzel v tuhle chvili na F 35,v neprospech,uz to tady take bylo,kdy pri nasazeni na letadlovky,nevyhovoval povrch drahy.
    Ale je to víc,klidne mne seperte…
    Chce to opravdu clanek o hybridu.

    1. F-22 nemá „tažné motory“.
      F-22 nemá „tažné motory“. 😀
      Cena F-35 je menší.
      U F-35C je problém jinde, nikoli v povrchu dráhy.

      Srovnání F-22 a F-35 je stejně hloupé jako srovnání F-15 a F-16. Proto nemá cenu to dál komentovat.

      Mimochodem, F-22 není ve verzi pro letadlové lodě, neuvažuje se o tom a ani nikdy nebude VTOL. Tedy nemůže konkurovat těmto verzím F-35(B a C).

  3. myslim ze se slusi
    myslim ze se slusi pripomenout, ze projekt F-35 je asi nejvetsi projektovy FAIL za hodne dlouhou dobu. Puvodne melo jit o levnejsi variantu F-22, ale nakonec z toho je suverene nejdrazsi podobny projekt v historii a vysledkem je stihacka, ktera ma priliz male vykony aby byla skutence pouzitelna, nedokaze strilet z kulometu protoze k tomu nema SW driver, nedokaze utocit na pozemni cile a jeji extreme slozity SW obsahuje neuveritelne mnozsvti chyb. A samozrejme puvodni cil, tedy nizsi cena oproti F-22 se samozrejme nepodarilo splnit a bude nakonec extremne draha. Doporucuji da to googlu heslo ‚f-35 fail‘ a bavit se :
    https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1CHWA_enCZ600CZ600&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=f-35%20fail

        1. Aha. Tak tomuhle
          Aha. Tak tomuhle nerozumíte. Njn.

          Je tomu 2 měsíce, co byly první kusy uvedeny do operačních zkoušek. Toto není Fabie. Že počítač bude schopen přesně střílet až za 4 roky? No a co? To u stíhaček není nic neobvyklého.

          Zase plantáte páté přes deváté. Vývoj nestál 300G$. Vývoj stál méně, než vývoj F-22. Račte si problematiku nastudovat pořádně.

Napsat komentář