Toyota rozjela v ČR šetrnou hybridní taxislužbu

Společnosti Toyota Motor Czech, upTAXI CR, Kurýr Taxi, Toyota Louwman a LeasePlan dnes slavnostně spustily nový projekt ekologické městské mobility s názvem upTAXI.

Prvních 20 vozů Toyota Auris Hybrid Touring Sports s  plně hybridním pohonem z plánovaných 50 pro letošní rok již v provozu.
foto: Toyota

Projekt upTAXI, který je nyní nově představen v ČR prostřednictvím společnosti Kurýr Taxi, představuje pro širokou veřejnost nabídku uživatelsky jednoduché mobilní online aplikace pro OS Android a iOS, která umožní zákazníkům této taxislužby vybrat požadovaný taxi vůz podle vzdálenosti (nejbližší vůz) nebo podle typu vozu (ze seznamu).

Zajímavým prvkem aplikace je volba ekologicky šetrného vozu. Zároveň může zákazník sledovat ve své mobilní online aplikaci dojezdovou dobu nejbližšího vozu a při zadání cílové destinace také předběžnou celkovou cenu za přepravu.

Objednáním vozu přes mobilní online aplikaci upTAXI získává zákazník navíc odměny za odjeté jízdy v podobě speciálních voucherů. Tyto věrnostní vouchery může poté dále využít nejen v rámci objednání nové jízdy, ale také při nákupu u vybraných obchodníků.

Společnost Kurýr Taxi, provozující tuto novou mobilní online aplikaci svého technologického partnera, společnosti upTAXI CR, staví na svých více jak 8letých zkušenostech v oboru profesionální taxislužby.

A právě bohatá zkušenost v této oblasti v kombinaci s dalším technologickým vývojem ve využití zmíněné aplikace dává společnosti Kurýr Taxi předpoklad k celkovému rozšíření její flotily taxi vozů.

Ekologický odkaz projektu městské mobility upTAXI podtrhuje provoz 20 zcela nových vozů Toyota Auris Hybrid Touring Sports s plně hybridním pohonem, které dodala společnost Toyota Louwman ve spolupráci se společností Toyota Motor Czech – zástupcem značek Toyota a Lexus pro ČR. V letošním roce by se měl rozšířit celkový počet těchto vozů na 50.

„Hybridní vozy Toyota Auris jsme pro tento výjimečný projekt městské mobility zvolili nejen pro jejich šetrnost k životnímu prostředí, ale také vzhledem k prokazatelně vysoké spolehlivosti a velmi nízkým provozním nákladům spojených s jejich provozem. To vše totiž potvrzují zkušenosti z jiných evropských metropolí, kde jsou hybridní vozy Toyota v taxislužbě běžnou praxí,“ řekl Pavel Nytra, spolumajitel společnosti Kurýr Taxi.

Toyota Louwman, člen holandské skupiny Louwman Group, je významným prodejcem vozů Toyota a Lexus v ČR. Za rok 2014 prodala společnost na českém trhu 144 vozů Toyota a Lexus s plně hybridním pohonem a velkou měrou tak přispěla k dynamickému rozvoji v oblasti prodejů hybridních vozů v ČR.

Japonská automobilka Toyota je jednoznačným světovým lídrem ve vývoji a výrobě vozů s plně hybridním pohonem. Dnes, po 10 letech od představení prvního hybridního modelu v ČR, nabízí na tomto trhu 12 modelů značek Toyota a s tímto ekologicky šetrným typem pohonu.

Společnost LeasePlan Česká republika spolupracuje s Kurýr Taxi na realizaci projektu upTAXI od srpna roku 2014. Výsledkem této spolupráce bylo profinancování 20 hybridních vozů Toyota skrze finanční produkt Comfort Plan, představující komplexní full service operativní leasing.

Produkty operativního leasingu nabízejí atraktivní měsíční splátky, neboť pracují s relativně vysokou zůstatkovou hodnotou, za kterou je možno prodat pronajaté vozidlo po skočení nájmu na trhu ojetin. Vzhledem k tomu, že společnost LeasePlan je expertem nejen na prodej ojetin, ale i na správu doprovodných služeb, uživatel vozidla se může plně věnovat své práci. 

tisková zpráva

12 Comments on “Toyota rozjela v ČR šetrnou hybridní taxislužbu”

  1. Nejhorší je, že jsme
    Nejhorší je, že jsme opět objevili Ameriku. Viz Vídeň, kde to již 9 let běží http://www.hybrid.cz/hybridni-prius-uz-ve-vidni-najel-pres-milion-kilometru-jako-taxik. Navíc jsem přesvědčen, že jako taxík ve městě by měl být buď elektromobil s řádným dojezdem (jsem zvědav na evropské zkušenosti s čínským BYD taxi) nebo hybrid s velkým dojezdem čistě na elektřinu. Ne 2 km a podobné vtipy. Protože na každém štaflu mohou mít taxikáři vedle parkovacích míst zásuvku a v době čekání na zákazníka dobíjet.

    1. Plugin hybrid s dojezdem
      Plugin hybrid s dojezdem pár desítek km nedává jako taxi moc smysl. Leda by měli na všch štaflech bezobslužné indukční dobíjení. Klasický hybrid je úplně ideální, protože nijak neomezuje. Dojezd na elektřinu je u něj irelevantní, to je jenom vedlejší efekt toho, že rekuperované energie je přebytek. Hlavní je výrazně snížená spotřeba a emise, v městském provozu tuplem. Nehledě na to, že hybdrid nejde nechat jen tak běžet s nastartovaným spalovačem při čekání, což je dobrým zlozvykem.

    1. Já si naopak myslím, že
      Já si naopak myslím, že pro taxikáře je toto auto výborné v porovnáním s tím, co je na trhu. Zde elektro není o času stráveném v čistě v tomto režimu, ale aby pomohlo benziňáku s tím poskakováním po Praze. Radši nechci vidět průměrnou spotřebu klasického pražského taxikáře. Dále je rozhodně lepší v zimě neustále „nastartovaný“ hybrid než diesel.. přece nebude taxikář sedět v zimě.

    2. Přesně 0km, protože to
      Přesně 0km, protože to nejsou pluginy Nicméně přínos je jednoznačný, malá spotřeba a potažmo malé emise co navíc oproti dieslu nedýmí a nesmrdí. Spalovací motor taky při stání či popojíždění neběží pokud k tomu není pádný důvod. Jako městské taxi úplně ideální.

      1. Mám stejný názor, mě se
        Mám stejný názor, mě se líbí jak je na netu několik lidí co nacpali do priusu dozadu pod okno 20watt solar panel, dopředu nějaký menší 10watt a údajně tím nějak v létě chladí auto ale nestudoval jsem přesně jak.Měl jsem pocit že to půjde jen u těch solar roof verzí ale avidentně to jde tak trochu pořešit i takto…

Napsat komentář