Hyundai snížil cenu auta na vodík o $100 000

Toyota aktuálně začala úspěšně prodávat Mirai, své auto na vodík, doma v Japonsku. A brzy se chystá jeho prodej rozšířit i dál. Mezitím Hyundai snížil cenu svého vodíkového Tucsonu o $100 000 (2,4 mil. Kč).

Hyundai Tucson FCEV (neboli ix35 v Evropě) není příliš úspěšné auto na vodík
foto: Hyundai

Vodíkové auto Hyundai Tucson FCEV se prodávalo v původně za $179 509 (v přepočtu 4,3 mil. Kč). Jenže tamní zákazníci nejevili o vůz příliš velký zájem. Automobilka proto snížila cenu o plných $100 000.

„Rozhodli jsme se pro snížení ceny auta, dokonce i přes ztrátu, protože při špatných prodejích nemůžeme dále investovat nebo zlepšovat infrastrukturu,“ vyjádřila se údajně automobilka Hyundai pro Reuters.

Čím to, že se auto na vodík v Koreji neprodává? Nejspíš hlavně tím, že je tam zatím pouze jedna jediná vodíková čerpačka. Tamní vláda sice chystá rozšíření jejich počtu, ale sliby jsou to velmi neurčité a jdoucí do roku 2025.

Mezitím japonská vláda skutečně koná a slibuje 100 vodíkových čerpacích stanic do konce letošního roku. chce stihnout vybudovat vodíkovou infrastrukturu do roku 2020, kdy se v Tokiu budou konat .

Pro srovnání, Toyota Mirai se prodává v přepočtu za 1,36 mil. korun, což je pořád o téměř půl milionu korun méně než vodíkový Tucson po slevě. Vodíkového auta Hyundai Tucson se dosud prodalo po celém světě asi 200 kusů.

49 Comments on “Hyundai snížil cenu auta na vodík o $100 000”

  1. Tak jsem si přečetl
    Tak jsem si přečetl zajisté velmi plodnou debatu a nechápu několik věcí:
    1) Kde berete ,že vodík je drahý?
    2) než začnu psát o nebezpečnosti vodíkových nádrží ,doporučuji si nejdřív něco zjistit ,určitě bude mnohem nebezpečnější LPG ,který si kdejaký kutil montuje samo domo ,než originál vodíkový pohon se všemi atesty a homologacemi
    3) Vodík je nejlehčí plyn s nejmenšími atomy a udržet ho „v dobře utěsněné garáži“ aby to po měsíci bouchlo při rozsvícení by byl zázrak, přál bych si takovou garáž vidět 🙂

    1. No tak to je pěkná blbost.
      No tak to je pěkná blbost. Na koleni si už dneska nikdo felcku na LPG nepředělává. I když to není autorizovaný servis, dělá to většinou technik který v pracovní době dělá v autorizovaným servisu a o víkendech doma soukromě pro lidi 😉 Takže všecko ví a zná a technickou to projde jako prd. A o extrémnosti vybušnosti vodíku víme všichni :-))) Věříme víc Elonoj než tobě hádej poroč :-)) a už vůbec ne pošahaným Jakpám kterým těžce teče ekonomicky do bot. Co do bot, JDOU KE DNU STEJNĚ JAKO JEJICH JEN :-)))) kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hydrogen-power/

  2. Dobrý den,
    naposledy bych

    Dobrý den,

    naposledy bych rád touto cestou požádal uživatele vozů s jakýmkoliv alternativním pohonem o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Technicko-ekonomické hodnocení alternativních paliv automobilu.

    Vyplnění dotazníku zabere řádově 5-6 minut Vašeho času. V případě, že si najdete čas na vyplnění mého dotazníku, uvádím zde link: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/alternativni-automobilova-11/.

    Děkuji předem za ochotu a vyplnění dotazníku.

      1. Ono se moc neventiluje, ale
        Ono se moc neventiluje, ale aby se tlaková nádrž neroztrhla, když se auto nepoužívá tak se z nádrže upouští vodík.
        Další zajímavostí je, že izolace nádrže odpovídá 23m polystyrenu, aby tam vodík dokázal vydržet zkapalněný tedy schlazený na nějakých -253°C. U té nádrže je to dosaženo vytvořením vakua v obalu nádrže. Chci vidět jak tam bude to vakuum po 10 letech používání nebo první nehoda u které unikne vakuum způsobí krásný ohňostroj a rozmetání do širokého okolí.

        1. Ještě doplním, u plynů
          Ještě doplním, u plynů může vzniknout tzv. efekt BLEVE, ale nejmarkantnější je tento jev právě u vodíku z důvodu velmi nízké teploty a zkapalnění. A opravdu to není prdel. Při BLEVE efektu vám nepomůžou ani pojistné ventily, protože nestihnou upustit dostatečné množství plynu z nádrže v tak krátkém čase.
          w w w .youtube.com/watch?v=UM0jtD_OWLU
          mrkněte se na youtube.

              1. Ono to bude trošku déle
                Ono to bude trošku déle než měsíc. Ale stejně, vyprázdní se to kam? Přes ventil mimo vozidlo a v případě té dobře izolované garáže to může být sakra problém. Některá auta ten vypouštěný vodík spalují jiní to nechají utéct do prostoru. Další ukázka matení lidí je, že se neřekne, že jim při delším stání cca. 17hod až 3 dny unikne 1-3% sakra drahého vodíku!!!!

                U elektromobilů lidi straší, každý je odsuzuje, ale u vodíku je tichounko a vše je růžové a tvrdí se jak je to super alternativa. Přitom dojezd např. BMW Hydrogen 7 je na vodík 200km a 500km na benzín. Toyota FCHV je na tom líp, ujede nějakých 830 km na nádrž. To oproti té Tesle S není takový super hyper nájezd.

                1. Jistě, já to beru,
                  Jistě, já to beru, nedává to smysl.

                2. Tak to je hustý. To jsem
                  Tak to je hustý. To jsem nevěděl. Fakt je ticho po pěšině.
                  To je dost, jestli to dobře chápu, tak za měsíc je nádrž pryč? To jako fakt? to si dělají prd..?
                  A u elektromobilů je problém, když po 5 letech ubyde 5% kapacity. A přitom u vodíku ta ztráta za 5 let bude vyloženě dost peněz.
                  My doma kazždý den rozhodně nejezdíme a i kdyby, tak stejně za měsíc jsou to vlastně 2 nádrže který musí člověk dočepovat, aby vyeliminoval ztráty. Tak to je teda úspora.

                3. Aby se uvedlo na pravou
                  Aby se uvedlo na pravou míru ten únik se týká u nádrží se zkapalněným a schlazeným vodíkem. Např. BMW Hydrogen 7.

          1. Stejně automobilky budou
            Stejně automobilky budou muset zvyšovat dojezd u aut na vodík. Protože je začnou dohánět elektromobily a ty peníze za výzkum musejí nějak dostat zpět. Vidím to na tři možnosti.
            Zvýšení efektivity spalovacích článků, přidáním nádrží na stlačený vodík nebo právě zkapalněním vodíku.
            Myslím si, že ty dvě poslední možnosti jsou pro automobilky nejrychlejší a nejlevnější. Jenže těch tlakových nádob na stlačený plyn taky nemůžou přidávat do nekonečna.

  3. v americe uz uzakonili ze se
    v americe uz uzakonili ze se zadny dum nesmi odpojit od sítí, takze ani lide co maji na strese solary nemuzou byt sobestaci… jakmile si da na strechu solarni panely jeste vic lidi a budou jezdit elektroautama, tak budou politici lidi danit aji za elektrinu co si vyrobi sami pro sebe, už vídím ty razie… (a to není utopie! 😀 to je budoucnost…)

          1. Ve skutečnosti je to trochu
            Ve skutečnosti je to trochu jinak. Ten zákon platí už hezkých pár let a nikdo ho nikdy nevynucoval a platí pouze pro městské části Floridy. Na Floridě se odehrál jeden případ, kdy město žalovalo občanku a usvědčilo ji jednom z toho, že není připojená k vodovodní přípojce, nikoli z nepřipojení k síti. Zaplatila pokutu pár dolarů (jestli vůbec nějakou). Další případ byl v Texasu, kde zatknuli komunitu lidí žijících soběstačně, ale ty zase propustili a případ je potichu. To se všechno odehrálo už na začátku minulého roku… Od té doby nic.

      1. V ČEZku je to od 1.1.2014,
        V ČEZku je to od 1.1.2014, za spotřebu vlastní elektřiny se platí státu a distributorovi výpalné celkem 0,752378Kč/kWh s DPH to bylo přesně v roce 2014. Zatím ale v ČEZku neplatí povinnost připojit k síti i ostrovy. Ale dle ERÚ musí toto výpalné platit i ostrovy.

          1. Anonyme můžete si nechat
            Anonyme můžete si nechat ty svoje výlevy a nadávky na jiný server?
            Do doby než jsi přišel tu bylo dobré klima a dalo se v pohodě diskutovat. Tvoje nadávky a politický výlevy PSANÝ VELKÝM PÍSMEM jsou na přes držku. Nikdo ti neřekl, že je to jako kdybys v normálním hovoru KŘIČEL! Kdybys křičel v hospodě na každého koho potkáš výjdeš ven s minimálně přeraženým nosem.
            tak si laskavě tohle na hybridu odposť a odejdi na živě tam je to normální.
            Řekl bych, že to víš a je to jen provokace, protože si myslíš, že na internetu jsi anonymní a nikdo na tebe nemůže. Což je samozřejmě nesmysl.

            Poprosím majitele serveru, aby se zaměřil na tyto příspěvky, protože porušují veškerá pravidla morálky, etiky i netikety tak i slušného chování. Navíc téměř vždy jsou vulgární a nesouvisející s tématem.

            1. Milý hobite, máš pravdu,
              Milý hobite, máš pravdu, měl bych se krotit a být slušnější ve vyjadřování… ALE VÍŠ JAK JE TO 15 LET PO 2000SÍCÍM PORÁT S DÍZLAMA ZA PRDELÍ TĚŽKÝ?? A kdo za to může?? TY ! A takoví jako ty, kteří jen plkají plkají a jen plkají. Víš, aby se ledy hnuly, musí se pro to taky něco udělat 😉 PS: No hádej kdo asi tak před pár lety tady ty diskuze rozdmýchával …. :-)) Zastav se někdy na auto.cz :-)))))))))))))))))))))))))

              1. Čekal jsem to.
                Nic jinýho

                Čekal jsem to.
                Nic jinýho nedovedeš, než svádět vinu na ostatní. Tvoje příspěvky jsou opravdu inspirující a rozdmýchávající. Jediné co tímhle dokážeš je že tě každý nenávidí a to i ti lidi se kterými tu bojuji v názorech, jako je např. Karotka. Ty seš hulvát kterýho tady budou všichni časem ignorovat. Takže říkat, že ty jseš ten co něco dělá je fakt směšný.

                Nadávkami ještě nikdo nikdy nic nedokázal.

                A o auto.cz mi tu nic nepovídej. Tam když jsem před pár lety bojoval za ev, tak se na moje příspěvky sesypali zprávý tvého typu. To pak každá diskuze končí v prdeli.
                Zajimavé je že dnes i na auto.cz se názory mění a už to tam neí jako dřív.

                1. spousty tajných
                  spousty tajných záležitostí soudruhu, to sis ještě nevšim kolem sebe spousty tý maniupulace. musíš víc studovat techniku a psychologii a telepatii abysis uměl dopočítat přesmyčky 😉

                1. Nikoli, ty jsi blbý jak
                  Nikoli, ty jsi blbý jak tágo, hloupý, nevzdělaný, neinformovaný, zaprodanec, otrok, maraveneček v systému prostě ta nula na konci 😉 kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

                2. Zpusob jakym prezentujete
                  Zpusob jakym prezentujete svoje myslenky je natolik zvraceny, ze vsechny akorat odradi. Je to neco podobneho jako reklama na Alzu, jen s tim rozdilem, ze Alza ma aspon co nabidnout na rodil od Vas.

                3. ano, jsem skutecne tak blby,
                  ano, jsem skutecne tak blby, ze se ani nemusim registrovat a kdokoli muze psat prispevky mojim jmenem 😀

  4. Ta cena mi přijde dost mimo
    Ta cena mi přijde dost mimo i po slevě. Teď nemyslím její ‚oprávněnost‘. Spíš v porovnání s emobily. Ruku na srdce, kdo si to koupí? Složitost výroby na úrovni klasických čmoudů naznačuje, kde se bude časem pohybovat. Navíc vodík si svépomocí vyrobí málokdo, což dává šanci na přisátí pijavice v podobě spotřební daně. U emobilu si dokáži představit, že si jej ze soláru na střeše, aspoň občas, tajně dobijete.

    1. Vodikove palivo, kdyby to
      Vodikove palivo, kdyby to byl takovej pruser, jak to tady nekteri popisuji,tak proc by se do toho automobilka pustila?
      Nevím,kdyby vsichni byli jako Japonci k ohledu k sobe samymu, tedy ze mistni automobilka nabidne vozidlo na vodik a tedy i cerpaci stanice, a normalni inteligentni japonec si ho objedna a vyproda prvni produkci, ktera este nesjela z linky.
      Ne tady,se najde nejakej diskutujici pablb s nickem i bez, abude tu psat , jak je to spatny, jak to boucha, jak je to drahy a jakej to je nesmysl…achjo za takovy blby.
      Je to stejne jak pod clankem z CNG, kde nekteri otviraji scifi teorii, jak se nemci toho zbavuji a cesi to kupuji,no to pobavi 🙂
      Tesim se na dalsi clanek, kde se sejde v komentari banda diskutujicich o ho.v.ne 🙂

      1. Ono možná o tom je to
        Ono možná o tom je to diskuze, že sem každý napíše svůj názor a ne o tom, že jen ten můj je ten správný. Ja jen uvedu fakta, treba v rakousku se proda vic elektromobilu, nez CNG. Kolik se proda CNG v německu jsem nehledal, ale vime kolik se tam proda elektromobilu. A co Norsko? Poloviční země oproti ČR a elektromobilu se tam proda 90x vice. Přitom každý správný čecháček by se chtěl mít jako Nor, ale bude ještě dlouho trvat, než se jim přiblíží myšlením. A to že lidi byly dokonce ochotni několik let dopředu zaplatit auto, ktere jeste nesjelo z linky jsme tu už taky měli. A i dnes má Tesla vyprodáno dopředu… Já osobně s vodíkem problém nemám, třeba si ho jednou koupím, dnes je ale No.1 pro mě elektrika.

      2. Proc se do vodíku
        Proc se do vodíku automobilky pustily? Protože to je podle ropáků jediná cesta jak v budoucnu zachovat současnou ekonomickou mašinérii v provozu, kdy bohatí se budou pakovat a ty za blbý ježdění tvrdě cálovat. A v 2001 +/- jim tu strategii posvětil sám Bush junior s megadotacema. Snad víš proč se šlo do Iráku?? zbytek si dostuduj

Napsat komentář