Výroba elektromobilu Chevrolet Bolt začne příští rok

Automobilka General Motors představila na autosalonu v Detroitu koncept elektromobilu Chevrolet Bolt. Nabídne dojezd přes 320 km. Podle agentury Reuters se začne vyrábět už v říjnu 2016 v Michiganu.

Koncept elektromobilu Chevrolet Bolt se poprvé objevil na autosalonu Detroit 2015 v lednu tohoto roku. Na to že jde o koncept to vypadá na velmi propracované auto.
foto: General Motors

Mary Barra, šéfka automobilky General Motors (GM) na oznámila, že cena elektromobilu Chevrolet Bolt bude $37 500. Pokud tedy předpokládáme, že Bolt se skutečně bude jmenovat Bolt – což bychom byli neradi.

Cena včetně federální dotace $7500 pak klesne na $30 000, případně ještě níž díky regionálním dotacím (např. $2500 v Kalifornii). Je také možné, že americká vláda schválí zvýšení federální dotace na $10 000, pak by cena v Kalifornii klesla na výborných $25 000 (v přepočtu 600 000 Kč).

Podle exkluzivní zprávy agentury Reuters se elektromobil Chevrolet Bolt začne vyrábět v továrně Orion Township v Michiganu v říjnu 2016. Tam se dnes vyrábí modely Chevrolet Sonic a Buick Verano. Sonic byl na trh uveden v roce 2012 a nová generace přijde v roce 2017.

Je proto pravděpodobné, že Sonic a Bolt budou mít mnoho společného. Ostatně, už dříve se spekulovalo o tom, že elektromobil s dojezdem 320 km od GM bude právě elektrický Chevrolet Sonic.

Mluvčí GM ovšem zprávu Reuters nepotvrdila a znovu zopakovala to, co už několikrát zaznělo: „Bolt EV Concept je jen koncept.“ Jenže auto vypadá až moc „dodělaně“ a automobilka bude potřebovat konkurenta pro levný elektromobil Tesla Model III a nový Nissan Leaf.

66 Comments on “Výroba elektromobilu Chevrolet Bolt začne příští rok”

  1. Dobrý den,
    naposledy bych

    Dobrý den,

    naposledy bych rád touto cestou požádal uživatele vozů s jakýmkoliv alternativním pohonem o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Technicko-ekonomické hodnocení alternativních paliv automobilu.

    Vyplnění dotazníku zabere řádově 5-6 minut Vašeho času. V případě, že si najdete čas na vyplnění mého dotazníku, uvádím zde link: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/alternativni-automobilova-11/.

    Děkuji předem za ochotu a vyplnění dotazníku.

  2. spíše než že chce
    spíše než že chce bojovat s Teslou nechce si nechat ujet vlak
    dříve či později si v evropě budou muset elektrinou vylepšovat flotilní průměry všichni výrobci protože požadavky bruselu už začínají být trochu mimo mísu a nebude dále možné v reálu dodržet
    unijní požadavky páč tímhle tempem budou do 20ti let auta palivo vyrábět filtrováním znečištěného vzduchu.

      1. Na nejaku dobu mozna. Cilem
        Na nejaku dobu mozna. Cilem EU, potazmo nekterych velkych mest je uplne zlikvidovat individualni dopravu. Ta neni v nici prospech. Uz existuje navrh prespisu, ze do roku 2050 nebudou smet auta se spalovam motorem vubec do mest. Ale tim to nekonci, EM samozrejme pote budou dalsi na rade ono se neco najde. Prece vsechna auta zabijeji lidi, nici a zabiraji verejny prostor.

          1. Ale Karotko – nemíchejte
            Ale Karotko – nemíchejte jablka s špenátem. Nemíchejte ČR s Evropou a potažmo Světem. ČR v usporách energií je až v druhé polovině žebříčku. A Zelená usporám je potěmkinovština 21.století! Nejde ani o ekozelené mozky, jež dokáží občany zblbnout, aby to co hlásají mohli každý měsíc měnit a popírat. Co bude v roce 2050 ve Světě samozřejmostí to bude v ČR, nedostižným snem. Ale nebude to v politice a politicích ale v lidech-občanech!

            1. Nechápu co je na zelené
              Nechápu co je na zelené úsporám špatného.
              Veřejným zájmem snad je mít čistý vzduch, který dýcháme všichni.

              Je strašný když jdu v zimě po ulici a nemohu se ani nadechnout kvůli tomu, že vyhází z komínů kouř, jedy a dým, protože v něm lidi pálí co jim příjde pod ruku.

              Tak nevím proč nepřidat lidem, kterým toto není jedno a posatví si např. pasivní dum, který nic takového nevypouští.

              Naopak to je snad jediná dotace, která podle mne má alespoň nějaký smysl.

              Pamatuji si ještě když zaváaděli u nás v ulici plyn. Přidávali lidem „pár“ drobnejch na pořízení nového kotle a proto si ho zavedlo tenkrát hodně lidi. V ulici pak najednou v zimě šlo dýchat, téměř vymizel černý hustý dým který se plazil po zemi.

              To ještě sice tenkrát to nebyla zelená úsporám, ale prostě nromální příspěvek.

              Ale ten příspěvek měl smysl, vzduch se mnoho násobně zlepšil o proti stavu kdy všichni meli kotle na uhlí.

              Nechápu proč by toto mělo být špatné.

              To že každou dotaci každý dobrý skutek „je po zásluze“ potrestán je už jiná a téměř vždy je to zneužitý pro nějakou propagandu ať už proti nebo pro.

              Acho. Já chci žít v čistém prostředí a dýchat čistý vzduch.

              Vy asi ne. Vy předpokládám chcete dýchat jedy z komínů z aut.

  3. Už aby to bylo a ceny Ev
    Už aby to bylo a ceny Ev opět spadly. Zatím spadly jen díky zastaralosti ceny nejstarších trojčat Peugeot Ion…. Dolů šel i nový Nissan Leaf, což bylo dobré rozhodnutí výrobce. V podstatě zlevnila i Tesla Model S, protože za +- stejné peníze toho nabízí stále více. Nehledě na revoluční koncept, kdy Vám dohrává nový SW v průběhu vlastnictví auta a tím ho dále vylepšuje. Zdarma. A kdy Vám palivo na SC dává taky zdarma.
    Zvláštní je přístup Renaultu se Zoe a Kangoo, teprve nedávno je začal prodávat, ne prodávat slupku a pronajímat baterky.
    Ostatní se svým přístupem jen dále živí klišé o drahých elektromobilech s mizerným dojezdem. WV eUp, eGolf, BMW i3, Kia Soul EV. Ceny horentní, uživatelský rozdíl oproti Leafu skoro žádný, dojezdově ubohost i oproti starým trojčatům.
    Takže čím dříve se na scéně objeví třeba Bolt s papírovým dojezdem 320 km, tím pro nás zákazníky lépe.

    1. Nissan s Leafem si může
      Nissan s Leafem si může dovolit snižovat cenu, protože Leaf už se vyrábí v nějakých solidních sériích. Ostatní vozy se vyrábí stále v jednotkách tisíců vozidel, což je na snižování ceny sériovou výrobou proklatě málo. To i mizerně se prodávající Audi A2 z roku 2002 se prodávalo lépe a to také stálo na tehdejší dobu šílenou pálku.

  4. Chevrolet Volt Nejde ani
    Chevrolet Volt Nejde ani tolik o souboj mezi Teslou a Chevroletem jako o NEZASPÁNÍ na rozdíl od ČR asi Američané neřeší prkotiny. Tam kde je zájem kupujících měla by být i profesní konkurence. A tedy USA a její automobilky musí svým zákazníkum nabídnout co nejvyšší možnost kam a do čeho investovat dolary. A je asi lhostejno zda se jedná o klasiku, plyn nebo elektřinu!

      1. Opravdu jsi karotko více
        Opravdu jsi karotko více či méně mimo! Zde se totiž spíše bavíme o podnikatelském pohledu. A pokud by jste měl pravdu, jako, že ji nemáte tak Ford T by nebyl takovým hitem a počátkem mobility. A co se týká něčího zoufalého stavu, tak nesmíte všemu věřit. Podnikání a ideologie jsou dvě rozdílné nádoby jež se chovají naprosto odlišně.

        1. Ano, podnikatelsky pohled to
          Ano, podnikatelsky pohled to je presne co ste nepochopil 🙂 A financni uz vubec ne.
          Vsichni jen kopiruji zadna vlastni invence. Podivejte se na Toyotu, ta ma opravdu vyzkum. Nevim jak to souvisi s Fordem T, to byl prukopnik, stejne jako Elon, ostatni kopiruji nemaji jinou moznost.
          Zoufaly stav se meri podle zajmu o produkt, a taky podle akcii pokud chcete. At to zmerime jakkoliv, neni to zadna pecka. Uz se stahli z Evropy, protoze nebyl zajem.
          GM akcie jsou zpatky na puvodni hodnote z roku 2010, ale jen proto, ze do nej napumpovali dalsi finance, ktere si napujcovali levne. Ale stale zapominame na inflaci ze jo?

          No nicmene, jsou auta, ktere bych si urcite nekoupil. A GM k nim patri.

          1. už asi trošku
            už asi trošku filozofujeme. Pokud koupím EV pro soukromé účely a využiju ho v jeho současné verzi tzn např. dojezd mě nijak neomezuje, potom se může i v tomto případě jednat o investici, protože nákup EV umožňuje návratnost vložených prostředků, v porovnání s nákupem spalovacího motoru a pokud mám auto např. na každodenní delší jízdu do zaměstnání a zpět.

              1. pokud se vrací vložené
                pokud se vrací vložené prostředky tak to investice je. Můj případ – do práce a zpět cca 120km téměř denně tzn rozdíl jen na PHM cca 4-5tis měs, cca 50-60tis/rok +ostatní cesty, kde to celkem může být i 80tis Kč ušetřených každý rok proti spalováku. Peníze za EV se již vrátili tzn pro mě to investice určitě byla. (krom toho, že jezdit s EV mě baví…)

                1. Bohužel musím konstatovat,
                  Bohužel musím konstatovat, že stále nechápete rozdíl mezi pojmem investice a spotřeba. Cokoliv, co negeneruje příjem, není investice bez ohledu na to, kolik vám to ušetří peněz proti jiné variantě. Mimochodem, kdybyste si to porovnal třeba s autem poháněným parním strojem, tak vám to možná vyšlo ještě lépe 😉

                2. bohužel musím konstatovat
                  bohužel musím konstatovat že stále nechápete pojem investice. Buďte si jistý, že samotná investice nemusí vždy znamenat jen generování zisku natož peněžního. Nebudu to podrobněji rozvádět, protože to už nesouvisí s článkem a myslím, že oba víme o čem hovoříme. Dál už je to jen slovíčkaření.

                3. investice je do vzdělání
                  investice je do vzdělání – kvalitnější vzdělání může generovat v budoucnu vyšší příjmy. Do akcií nebo třeba zlata. Auto na soukromé účeli oproti tomu není nikdy investicí. Není, není, není. Pořízením drahého EV s levným provozem (možná) snížíte výdaje. Ale negenerujete zisky. Kolega se to snažil vysvětlit i přirovnáním k parnímu pohonu jako výchozímu bodu pro porovnání výhodnosti. LED TV má také nižší spotřebu ele než plazma. Ale ač jí budete mít puštěnou i přes noc, nevydělá vám. Pouze méně spotřebuje. Vím, že to nesouvisí s článkem, ale ta urputná snaha o poslední slovo, ačkoliv se mýlíte v pojmech mě donutila reagovat 🙂

                4. tak mi to nedalo, nejlepší
                  tak mi to nedalo, nejlepší je příklad: pokud např. zainvestuji do eko vytápění do kanceláří, tak mi to zisk nepřinese, ale to neznamená, že se nejedná o investici. Ona totiž i úspora se podílí na zvyšování zisku. Pokud mám soukr. spalovací auto a projezdím do práce třeba 5tis/měs, koupím EV a následně ušetřím těch 5tis/měs, potom nákup soukromého EV je investice z pohledu rodinného rozpočtu. Pokud např. pořídím fotovoltaiku na střechu, opět se jedná o investici a je úplně jedno jestli ele budu prodávat do sítě a generovat zisk, nebo ele spotřebuji a budu spořt náklady. Stále se jedná o investici.
                  Těchto diskusí se účastním protože mě to baví, něco o posledním slovu mě vůbec nenapadlo. Bohužel musím konstatovat, že v základních eko pojmech se mýlíte vy a příp. doporučuji třeba učebnici ekonomie pro III. roč. stř. školy ať si srovnáte pojmy.

                5. Tak jestli čerpáte z
                  Tak jestli čerpáte z učebnic ekonomie pro střední školy, tak chápu, že dokážete za investici považovat i úsporu 😉

                  „pokud např. zainvestuji do eko vytápění do kanceláří, tak mi to zisk nepřinese, ale to neznamená, že se nejedná o investici. “

                  Z ekonomického hlediska se opravdu nejedná o investici, protože to v dlouhodobém horizontu nijak nezvýší produkci ani přísun nového kapitálu (tedy příjmovou stránku), jen to sníží výdajovou stránku. To je ten zásadní rozdíl mezi úsporou a investicí z ekonomického hlediska 😉
                  Kdybyste teoreticky neměl vůbec žádný příjem a na koupi EV byste si vzal půjčku, tak vůbec nezáleží na tom, kolik jeho provozem ušetříte, stále jedete na dluh, i kdyby provoz byl zdarma. O investici v takové situaci může mluvit jen blázen 😉

                6. to, že jsem Vás odkázal
                  to, že jsem Vás odkázal na učebnici pro stř. školy je známkou toho, že se jedná o jeden ze základních pojmů – mé doporučení stále trvá. Jak říkal jeden světový am. ekonom: investice je konzerva pro budoucnost, která mi vydělá nebo uspoří….

                7. Víte, on je totiž
                  Víte, on je totiž problém, že zrovna pojem investice je docela často mizinterpretován a leckdo si ho definuje po svém. Navíc neexistuje vědní obor, kde by bylo víc protichůdných názorů, teorií a škol než v ekonomii.
                  Nicméně když odhlédneme od rigidních ekonomických definic, a pohlédneme na věc čistou logikou, tak lze dojít k závěru, že i když budete spořit do aleluja, ale nebudete investovat, tedy nijak se nebudete starat o svou příjmovou stránku, pak logicky zkrachujete. Ale jistě se shodneme na tom, že úspory jsou důležitým aspektem kladného cashflow jakéhokoliv ekonomického subjektu 😉

                8. Zbyňku, račte si opravdu
                  Zbyňku, račte si opravdu nastudovat pojem investice z ekonomikého a podnikatelského hlediska, nehodlám se tu s vámi jakožto v tomto oboru zcela nevzdělaným jedincem dohadovat 😉

                9. myslím, že se nemusíme
                  myslím, že se nemusíme urážet, ale asi je to znakem, že nehodláte za žádnou cenu připustit svůj omyl nebo nedostatek informací

                10. Nikoliv, je to znakem toho,
                  Nikoliv, je to znakem toho, že nehodlám se dál bavit s někým, kdo za žádnou cenu nehodlá přiznat svůj omyl nebo nedostatek informací 😉

            1. To je v podstatě můj
              To je v podstatě můj případ. Pro soukromé účely, jízdu do zaměstnání (byť jím jezdím i v práci, páč mne od koupě EV hrozně otravuje jízda spalovákem), jen po městě a okolí v rámci dojezdu, s náklady na provoz blížícími se nule.
              Jediné podnikatelské využití je stávající polepení firemní reklamou. Je to ideální reklamní poutač, zatím se za autem každý otočí a všimne si ho. Proto má velký nápis firemní a velký nápis elektromobil. Nic víc, nic míň.

            2. Tak to mi připomíná spor,
              Tak to mi připomíná spor, který jsme řešili v práci: Před dvěma lety byl kolega ve finanční tísni, a proto šel mým příkladem a začal jezdit do práce na kole. Tím ušetří denně 54kč za MHD. Pak si začal pochvalovat jaký má super vedlejšák a že pracuje jako cyklista. Mnozí mu ale oponovali, co je to za blbost copak ti někdo za to ježdění platí, a on se jim většinou marně snažil vysvětlit, že když se vrátí večer domů, tak má navíc 54kč a že to je v podstatě nastejno jako kdyby jel MHD a k tomu si přivydělal 108kč. Pro radost si dělá za každou šichtu cyklisty čárku a za 2 roky jich má 460. Jednoduchým výpočtem se dá říct, že si tak přivydělal 460 x 54 = 24840kč. (samozřejmě by bylo třeba odečíst nějaké servisní náklady, 18000km se už na kole podepíše…)
              Kolo už měl, takže o investici nešlo, ale kdyby si ho třeba za účelem dojíždění koupil za 10000kč a do provozu dal 4840kč, tak by se dalo tvrdit, že před dvěma lety provedl investici, která mu vydělala 10000kč.

              Další nevyčíslitelné přínosy ježdění na kole:
              – Rychlejší než MHD
              – Časová svoboda, jezdí podle sebe a ne podle jízdních řádů
              – Žádné mrznutí na zastávkách a stresy při stíhání návazných spojů
              – Možnost jet přes les, přes park, vnímat přírodu
              – Sport, dobrodružství, zábava
              – …………….
              http://www.hybrid.cz/chcete-se-citit-stastne-jezdete-do-prace-na-kole
              http://www.hybrid.cz/jizda-do-prace-na-kole-zpusob-jak-zustat-fit

              Pokud tedy někdo musí jezdit autem a k tomu si pořídí elektromobil, protože si spočítá, že se v dohledné době se mu vyšší pořizovací náklady vrátí a následně bude šetřit = vydělávat díky nižším provozním nákladům, tak se dá hovořit o výhodné investici do dopravy.

                1. Ne a ani nebude mít, on na
                  Ne a ani nebude mít, on na tyhle věci není 🙂 ten traktor je pořád v 1A stavu…

                2. no a právě to je ten
                  no a právě to je ten problém, jednoduchá věc snadno proveditelná a neděje se. A lidi čuchají dál dízl 🙂

                3. Přišel by o všechny
                  Přišel by o všechny záruky, je to naprosto absurdní… Traktor za dva miliony není ojetá fobie…

                4. No právě, jde o princip,
                  No právě, jde o princip, nutí to dělat všechny a nehne se to dál. Jenom se skuhrá na fórech a to ještě za doby, kdy vláda nezatrhla internet 😉 Az prijde ruský system i sem nebude ani to 🙂 Chce to bojovat a obětovat :-))

        1. Prosim vas, neco jineho je
          Prosim vas, neco jineho je investice ve smyslu, chci na tom vydelat penize. A neco jineho je invetsice ve smyslu inveticniho majetku na papire pro financni urad, ale to snad vite ne?

          Auto je tedy dobra invetsice ve smyslu investicniho majetku, protoze vam pomuze vydelat penize, pokud vydelate aspon na cenu auta a chleba s maslem.
          Ale spatna invetsice ve smyslu ze na nem samotnem muzete vydelat.

          Mimochodem by me zajimalo, jak se budou pohybovat ceny Tesly rekneme po 5-ti letech provozu. Ty jo, tohle jsem fakt necekal http://bit.ly/177KeeJ tak jsem si myslel, ze podle mistnich komentaru je uplne super nejlepsi, pecka auto, ktereho se nikdy nikdo nemuze vzdat :)))

      1. To snad je dejawu,kdyz ctu
        To snad je dejawu,kdyz ctu hyprlupa z karotem…pripada mi ze to je jeden a tentyz komentar 🙂
        Nejenze se napadaji za sve nazory, ale pak je maji stejne 🙂 no zabava 🙂
        Rozdychavac z velkymi pismeny to zachranuje!
        No uz nevim, ktery to psal, ale myslet si jak je na tom jejich automobilka spatne je fakt k popukani, a pak ty filozofie o degradaci úspory 🙂
        Ne ,Vás nikdo zde nepřesvědčí 🙂
        těším se na další výplody informací 🙂

    1. Taky se mi zasteskne po
      Taky se mi zasteskne po Chevroletu. Ale nedalo se nic dělat. Chevy a Opel byly identická auta, která se technicky a designově lišila jen málo. Akorát Opel byl dražší. Docházelo ke kanibalizaci mezi těmito značkami. Takže bylo logické, že někdo bude muset z kola ven. Logickým rozhodnutím byl vybrán Chevy. Rozhodnutí to bylo moudré.

Napsat komentář