Nissan Leaf je už čtvrtým rokem v řadě nejprodávanějším elektromobilem v Evropě

Elektromobil Nissan Leaf pokořil vlastní prodejní rekord. V roce 2014 zaznamenal nárůst o 33 % oproti předešlému roku a se 14 658* prodanými vozy mu na rostoucím trhu s elektromobily patří více než čtvrtinový podíl.

Elektromobil Nissan Leaf je nejprodávanější auto čistě na baterky na světě
foto: Nissan

  • Elektromobil vyráběný v Evropě zrychluje tempo – prodej v roce 2014 překonal výsledky z roku 2013 o 33 %
  • S podílem 26 % je Nissan Leaf lídrem rychle rostoucího trhu s elektromobily
  • Prodej roste díky mohutné propagaci ze strany zákazníků – míra doporučení u nich dosahuje 95 %

V uplynulém roce se Nissan Leaf na trhu s elektromobily střetl s dosud nevídaným počtem nových modelů. Ze souboje vyšel jako lídr jak v celosvětovém měřítku, tak ve Spojených státech a Evropě. Rodinný elektromobil vloni počtvrté za sebou dominoval evropským žebříčkům prodeje vozů s nulovými emisemi.

Guillaume Cartier, senior viceprezident společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, vysvětluje nárůst prodeje následovně: „Je vidět, jaký vliv na naše prodejní statistiky má osobní sdělení. Plných 95 % našich zákazníků totiž svůj vůz s radostí doporučuje známým a 50 % z nich uvádí, že se k vozům se vznětovým či zážehovým motorem už nikdy nevrátí. Ve spojení s rostoucím povědomím řidičů elektromobilů o výrazných úsporách provozních nákladů je právě tato silná propagace důvodem, proč prodej Nissanu Leaf nadále roste.“

Cartier dále dodává: „Údaje z našeho systému telematiky CarWings ukazují, že řidiči Nissanu Leaf najedou ročně přes 16 500 kilometrů, což o 40 % překonává průměrnou vzdálenost, jakou ujede evropský vůz se vznětovým nebo zážehovým motorem.Z uvedených údajů vyplývá, že Leaf je v mnoha domácnostech hlavním vozem a mění názor zákazníků na elektromobily.“

Místo Model Objem prodeje Podíl
1. 14 658 26 %
2. 11 227 20 %
3. 8 734 15 %
4. 5 804 10 %
5. Volkswagen e- Up! 5 365 10 %
6. Volkswagen e-Golf 3 328 6 %
CELKEM 56 393 100 %

Nissan Leaf byl na evropský trh uveden počátkem roku 2011 a v polovině roku 2013 následovala jeho přepracovaná verze, která přinesla více než 100 vylepšení vzešlých z odezvy zákazníků. Nissan Leaf se vyrábí v britském Sunderlandu a jeho baterie vznikají v novém závodě, který byl ve stejné lokalitě vybudován speciálně pro tento účel.

V červnu 2014 byl na trh uveden plně elektrický lehký užitkový vůz Nissan e-NV200. Vyrábí se v Barceloně a jeho baterie pocházejí rovněž ze Sunderlandu.

tisková zpráva

15 Comments on “Nissan Leaf je už čtvrtým rokem v řadě nejprodávanějším elektromobilem v Evropě”

  1. Je škoda, že v uváděné
    Je škoda, že v uváděné tabulkové nabídce z Hybridu jde bohužel v ČR zakoupit pouze Teslu S (3539250kč-2900000kč) a Kia Soul EV (849980 kč) u třech prodejcu. Přitom Renault i VW mají své prodejní sítě i v ČR. Ale asi to bude v nejistotě prodejcu v movitost zákazníku tak jak se o tom vyjádřil zástupce KiaMotorsCZ.

  2. A já se těším, jak si
    A já se těším, jak si oba elektrické modely od Nissanu na přelomu února a března 2015 osahám v praxi. Mám slíbeno zapůjčení na týden jak e-NV200 v provedení kombi, tedy dodávky pro 5 osob, tak o týden později Leafu. Podrobím je náročnému převozu z Prahy do Ostravy přes aktuálně dostupné rychlonabíječky a doufám, že nepojedu 2 dny, jako v dubnu 2014 s Peugeotem Ion. Jednak díky jejich delšímu dojezdu, jednak díky novým rychlonabíječkám blíže k Ostravě. Tam budou denně jezdit v běžném firemním a rodinném režimu, abych zjistil, zda do nich má cenu investovat. Nový Peugeot Ion jsem pořídil včetně prodloužené záruky v dubnu 2014 v akci za 439 tis. Kč s DPH a mám najeto za 9 měsíců 13 tis. km(dnes od Wave-promotion z Brna lze za 460 tis. taky). Tyto 2 vozy Nissanu startují na 715 tis. s DPH. Tak zjistím na vlastní kůži, zda těch 300 tisíc rozdílu je opodstatněných.

    1. A já se taky
      A já se taky těším….
      Zítra si totiž jedeme do Německa pro naši novou firemní dodávku e-NV200 Combi. Bohužel u nás by v požadované konfiguraci byla k mání až někdy v dubnu. Tak alespoň jako bonus budu mít auto vybaveno telematickým systémem Carwings o kterém se pro náš trh prý zatím neuvažuje. Jsem moc zvědav na každodenní užívání, ale jsem přesvědčen, že budu spokojen. Také jsem si se svým Fluencem vyzkoušel jak se dá takovéto auto plnohodnotně používat a najet 16.000 tis km s nákladem 8.000 kč. Doposud nás provoz dodávky stál ročně cca 120.000 s nájezdem 23.000 km. A to podotýkám, že bylo nové a spolehlivé auto, které nás nikdy nikde nevypeklo.

      1. Tiše závidím :-). Jinak
        Tiše závidím :-). Jinak ta koupě v Německu je jedno z pozitiv EU, volný pohyb zboží a kapitálu, jedna z původních myšlenek vzniku EU. Byť se to údajně snaží alespoň při přihlašování auta u nás lidem znepříjemnit. Ale mohou to být jen zlé pomluvy :-)))

      1. Průběžně tak činím,
        Průběžně tak činím, hlavně však na jiných fórech. Protože jde o kratší věci, které by na hybridu asi moc nezaujaly. Pokud se chcete na jednom místě podívat na více elektromobilů a zkušeností s nimi, tak Jazdíme elektromobilom na webu Tesla clubu Slovensko http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-fórum/autá-a-doprava/841-jazdíme-s-elektomobilom

        Mají tam i jejich přehled, co je na trhu k mání http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-fórum/elektrické-vozidlá

        1. Super informace, škodfa že
          Super informace, škodfa že hybrid dává přednost kecům o spalovácích a i když kratší články o elektromobilech zahazuje. Asi už to není server o hybriodech a pod., ale začínají to platit automobilky?

          díky, že existují lidé jako Vy, co to vyzkouší i pořes odpor serverů co se zaštiťují „že prý píší o hybridech“.

          1. Nemyslím si, že by to mohl
            Nemyslím si, že by to mohl být takový rozdíl, i když zvědavý jsem také. Se zahušťující se sítí dobíječek přestává být omezení 160 km vážným problémem i při delších cestách. Samozřejmě, že je ještě spousta zemí včetně Česka, kde zahušťují spíše něco jiného. 🙂 Překvapení by mohlo nastat, pokud by se hnuly ceny směrem dolů, ale to bych čekal spíše u starších typů.

Napsat komentář