Toyota má v Japonsku objednávky na 1500 vodíkových aut Mirai

Automobilka Toyota dosud obdržela přibližně 1500 objednávek na nový sedan „Mirai“ poháněný palivovými články, a to již během prvního měsíce od premiéry tohoto modelu na japonském trhu, která se uskutečnila vloni 15. prosince.

Toyota Mirai bude první sériově vyráběné komerčně prodávané auto na vodík
foto: Toyota

Při představování nového vozidla Toyota oznámila svůj plán prodat v Japonsku do konce roku 2015 přibližně 400 těchto vozidel. S ohledem na vysoký počet přijatých objednávek Toyota předpokládá, že dodací lhůty budou oproti předpokladům výrazně delší.

Přibližně 60 % objednávek vystavily vládní úřady nebo správci firemních vozových parků; cca 40 % objednávek pochází od soukromých zájemců. Převážná většina objednávek dorazila z Tokia a prefektur Kanagawa, Aiči a Fukuoka.

Motor Toyoty Mirai pohání elektřina produkovaná palivovým článkem na palubě vozu chemickou reakcí vzdušného kyslíku a vodíku z nádrže. Toyota chce díky spojení „příkladných ekologických parametrů a výkonu přinášejícího radost z jízdy „přispět k rozvoji budoucí vodíkové společnosti“.

FOTOGALERIE

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota
tisková zpráva

23 Comments on “Toyota má v Japonsku objednávky na 1500 vodíkových aut Mirai”

  1. Každé zboží má svého
    Každé zboží má svého kupce, ale tohle auto je taková složitá nákupní taška, kterou doma z kanystru ani ze zásuvky nenatankuju.
    Ze předu to vypadá jako standardní plasťák, co se teďka vyrábějí, ale zadní část vozu je dle mého vyloženě škaredá.
    Na druhou stranu asi mají za to, že ví, co dělají…

  2. Mna fascinuje, kolko to ma v
    Mna fascinuje, kolko to ma v podvozku haraburdia, potahanej elektriky, stroje, pristroje, atd. kym Tesla S to ma cele, na jednom malom mieste oproti el.motoru ktory je tam tiez uplne nenapadne. Z toho mi hlava neberie. ale ostatne EV tiez to maju take roztahane, zapratany cely kufor s haraburdim, a Tesla S len 2 velke diery v predu a v zadu.

      1. Tak zase bych to
        Tak zase bych to nepřeháněl. Nejvíc místa tam zabírají ty nádrže na vodík, ostatní „haraburdí“ je zcela ve standardních rozměrech ostatních pohonných systémů. Nehledě na to že takový systém CNG nezabírá o nic méně prostoru, spíš víc.
        Ale určitě se shodnem, že čistý elektromobil je konstrukčně mnohem jednodušší.

      1. hariprasad – souhlasím s
        hariprasad – souhlasím s vámi. Japonsko rozhodně na tom není nijak špatně. A jak je vidět hned tak špatně nebude, můžeme mu jenom závidět. Teprve budoucnost ukáže ….. , zatím i tam si vodíková auta nekupuje střední třída a živnostníci, ale uspěšní a zajištění Japonci a firmy. Pokud by to bylo jako v ČR tak by tamní občan čekal až mu k tomu pomuže sociálka a nikoli vlastní usilí a pracovní uspěch!

        1. Ale bohužel ani nijak
          Ale bohužel ani nijak dobře. Je to nejzadluženější stát na světě co se týče výše HDP. A je jedno, že většinu toho dluhu drží samotní Japonci. Nakonec i americký dluh je z většiny držen domácím investory, bankami a korporacemi. A hlavně Japonsko je jednou z nejrychleji stárnoucích zemí na světě a s už 20 let stagnujícím hospodářstvím. Ale do hrobu bych ho ještě neukládal 😉

      1. Jj. Je pravda, že jsou na
        Jj. Je pravda, že jsou na tom teď japonci ekonomicky hodně špatně. Korejci si teďka lítají do Japonska, protože je tam pro ně všechno za babku – levněji než doma. Teda jen Ti, co se nebojí radioaktivity..
        Berte to tak, že jste jeden z mála, kterému se tohle zbytečně malé složité prdítko k ničemu líbí. Osobně žádného takového člověka neznám:)

          1. to by ma zaujímalo, čím
            to by ma zaujímalo, čím argumentujú tí vzdelaní ľudia vo Vašom okolí na nevýhody vodíkových áut. Ak sa bavíme o tom ako nahradiť benzínové autá tak pri EV mám nejakú, dosť jasnú predstavu ako by sa to mohlo za 20-30 rokov podariť, pri vodíkových nie. Uvediem len niekoľko základných problémov pre nahradenie benzínových áut vodíkovými:
            drahšie ako bežný hybrid – potreba oveľa väčšej batérie ako bežný hybrid, palivový článok oveľa drahší ako spaľovák. Používanie vzácnych kovov.
            vodík je drahší ako benzín
            neexistuje infraštruktúra na výrobu vodíka v potrebnom rozsahu cena sa bude pohybovať v desiatkach, ak nie stovkách miliárd EUR
            neexistuje infraštruktúra pre tankovanie. V EU minimálne 200mld EUR.
            celková energetická úspora oproti bežným benzínovým motorom prakticky žiadna – cca 3 x vyššia celková spotreba na 1 km ako pri EV.
            to je len tak narýchlo čo som si spomenul.
            Veľmi by ma zaujímali tie argumenty, určite lepšie vzdelaných ľudí ako som ja – rád sa poučím.

Napsat komentář