Chevrolet Bolt – dojezd přes 320 km, na trhu 2017

Kromě nové, druhé generace plug-in hybridu Chevrolet Volt představila automobilka General Motors na autosalonu v Detroitu také nový koncept Chevrolet Bolt. Elektromobil s dojezdem přes 320 km má konkurovat levnému elektromobilu Tesla Model 3.

Koncept Chevrolet Bolt právě představila automobilka Chevrolet (GM) na autosalonu v Detroitu
foto: Chevrolet

Podle automobilky General Motors nabídne elektromobil Chevrolet Bolt dojezd „přes 200 mil“ (320 km) a cena se bude pohybovat kolem $30 000 (v přepočtu asi 660 000 Kč). Není ale jasné, zda jde o cenu včetně dotace $7500 nebo bez ní – my hádáme, že spíše bez ní.

Automobilka GM zároveň potvrdil, že elektromobil Chevrolet Bolt je navržen tak, aby se mohl prodávat v celých a také na celém světě. Ve Spojených státech jsou přitom celonárodně prodávány dosud pouze tři elektrická auta: , a .

Mary Barra, šéfka GM, se zároveň pokusila vymezit vůči konkureční automobilce Tesla Motors: „Koncept elektromobilu Bolt je převratný vůz navržený pro dostupnost, nikoliv exkluzivitu. Chevrolet věří, že elektrifikace je klíčem k dopravě budoucnosti, a musí proto být dopstupná širokému segmentu spotřebitelů.“

auto Chevrolet Bolt elektromobil auto autosalon Detroit 2015

foto: Chevrolet

Jinými slovy, Bolt nebude žádný luxus, ale pokusíme se srazit cenu jak nízko to půjde. To stejné ale chce udělat Tesla s připravovaným levným elektromobilem Model 3.

Koncept elektromobilu Bolt je připraven pro stejnosměrné rychlodobíječky (CHAdeMO?), je vybaven světlomety a nabízí údajně komfortní vnitřní prostor.

auto Chevrolet Bolt elektromobil auto autosalon Detroit 2015

foto: Chevrolet

Nám koncept Chevrolet Bolt ze všeho nejvíc připomíná mix a , tedy dvou nejnovějších a velmi kvalitních elektromobilů. Těšíme se, až za dva roky dorazí na trh.

Smartphonem bude možné auto zamykat a k dispozici bude také automatické parkování. Prostě z auta vystoupíte a řeknete mu, aby zaparkovalo. A až ho budete potřebovat, opět si ho přivoláte a Bolt sám přijede. Takže to vlastně bude tak trochu i robotické auto!

auto Chevrolet Bolt elektromobil auto autosalon Detroit 2015

foto: Chevrolet

Nakonec si neodpustíme otázku. Jak se vám líbí název „Chevrolet Bolt“? Nám se popravdě mnohem víc zamlouval původně spekulovaný název Chevrolet Sonic a tak nějak doufáme, že se k němu GM při uvedení elektromobilu na trh vrátí. Už jen proto, že Bolt i Volt se budou běžnému spotřebiteli pěkně plést.

FOTOGALERIE:

auto Chevrolet Bolt elektromobil auto autosalon Detroit 2015

foto: Chevrolet

auto Chevrolet Bolt elektromobil auto autosalon Detroit 2015

foto: Chevrolet

auto Chevrolet Bolt elektromobil auto autosalon Detroit 2015

foto: Chevrolet
tisková zpráva

40 Comments on “Chevrolet Bolt – dojezd přes 320 km, na trhu 2017”

  1. No dojezd už je vcelku
    No dojezd už je vcelku slušný. Přes 320 km už je dobrá hodnota ale při dnešních technologiích by to mohlo být už alespoň 600 km!! Cena kolem 660 tis je docela dost peněz ale kdyby zapracovali na tom dojezdu a vozidlo mělo v základní výbavě alespoň 8 airbagů, vyhřívané sedačky, multifunkční volant,pořádnou navigaci, rozjezdového asistenta, jízdu v jízdních pruzích, hlídání mrtvého úhlu a umělo samo zaparkovat, tak by se o tom dalo vážně přemýšlet!

    1. Nová auta mají
      Nová auta mají problematickou obecně problematickou návratnost. Řekněme, že ta 3 roky bude pád ceny o polovinu na nějakých 330 tisíc , 3 letá octávka stojí tak 240 90 tisíc na víc a návratnost 3 roky pro toho kdo hodně jezdí. Ti co to dojezdí si asi vyjezdí na další 3 letý vůz, ale je tu to omezení , že s tímto nelze jezdit na dovolenou nebo dlouhé trasy.

  2. Je to nic moc,to uz si
    Je to nic moc,to uz si radeji koupim Teslu 3 – nabijeni dozivotne na superchargerech zdarma po cele evrope a v cr velmi exoticka a zajimava znacka,kterou v zaplave oktavek a jinych znacek moc lidi mit nebude…navic co se tyka elektromobilu nejvic verim Tesle.Navic dozivotni dobijeni zdarma bude mantra mnoha cechu a ti jen z tohoto duvodu pujdou do Tesly,a pochybuji ze do te doby konkurencni automobilky budou mit rychlejsi dobijeni nez Tesla.S nejnovejsi Tesla nabijeckou si myslim ze model 3 pujde dobit na plnou kapacitu v pripade supercharger nabijecky jiz za 40 minut mozna i mene…Navic servis jaky ma Tesla urcite Chevrolet nenabidne…

    1. Možná bych trošku
      Možná bych trošku přibrzdil. Tesla model 3 určitě nebude mít supercharger v základní nabídce. Možná v plné palbě, ale to už bude stát solidní ranec. Takže pokud si Čech doveze model 3 v základu a bude chtít využívat supercharger doživotně zdarma, vysolí +-2500 USD navíc k ceně vozu (a to si myslím, že oscilujeme kolem milionu). Také si nemyslím, že použité baterie budou nějaká závratná nová technologie s jinou nabíjecí křivkou, než má stávající lithium. Těžko Vám pak budou cucat 120kW od nuly až do sta procent. Jestli vůbec budou schopné cucnout 120kW bez nějakého brutálního chlazení. Takže za půl hodinu budete třeba u 70-80% (z původních 10-20%), ale na plnou se dostanete, řekl bych, kolem hodiny a to si myslím, že je velice optimistické:).

      1. Souhlasím s přibrzdením.
        Souhlasím s přibrzdením. Jde o koncept elektromobilu Bolt, navíc jak tu bylo naznačeno, možná s ješte vůbec neexistující baterií, který je prí připraven pro stejnosměrné rychlodobíječky. Jeví se že ostatní nesvedou dobíjet tak rychle jak Tesla. I kdyby to byla do plna jedna hodina, tak u ostatních by to bylo díl.

        Ale máte pravdu, běžný vychytralý Čech, co chce mít všechno prodejce i servis nejlíp hned u sví vesnice a je rád i za svou jezdenou Fabii, ten na to mít bohužel nebude. Jak ste ale naznačil, Čech co má na to, aby si Teslu Model 3 dovezl, už podle mně asi bude mít na to vysolit +-2500 USD navíc k ceně vozu, aby mohol využívat supercharger doživotně zdarma. Viď tých prí 40+ Tesla Model S co tady již jezdí.

      2. Ano toto je důležitá
        Ano toto je důležitá poznámka, a nakonec i kdyby LG nakrásně vykouzlila něco s 2C trvalým nabíjecím proudem, tak Chevy stejně bude muset stavět na Chademu nebo CCS, se současnými 50(62,5)kW, ty modernizované 80(100)kW verze se začnou stavět bůhví kdy.

        U Tesly to až tak jasné není, jejich články téměř 100%ně zůstanou na stávající, nicméně v té době již 6let laděné chemii, takže bych ani nebyl překvapen, kdyby ta vyladěná chemie spolu s jejich pokročilým nabíjecím algoritmem těch 2C už zvládly.

      3. Takže nyní, když byla
        Takže nyní, když byla představená TESLA model 3 lze už říct, že model 3 má supercharger i v základní nabídce doživotně zdarma. Model 3 stojí 35 000 dolarů, Bolt má stát 30 tisíc dolarů ( ale to je cena asi bez dotací, takže s dotací 37 500 dolarů) Tesla má o něco lepší parametry a vzhledem k tomu nabíjení vyjde i levněji. Ale u Boltu se mně víc líbí tvar karoserie, prostě nepotřebuji zrovna sporťák.

    1. Tak to v poměru výkon/cena
      Tak to v poměru výkon/cena těžko předběhne Leafa, ten už dnes stojí $ 29 000 před dotací, dojezd bude taky prodlužovat, i když třeba Bolta v dojezdu nedostihne, podle mého názoru je větší překážkou rozšíření elektromobilů jejich cena než dojezd…

    2. to nie je dobré:( Aspoň s
      to nie je dobré:( Aspoň s akou takou výbavou to bude 40kUSD. V Európe v najlepšom 35k EUR bez DPH. Veľkosťou to vyzerá na kategóriu hyundai IX20. Možno kvôli väčšiemu rázvoru tam bude predsa len trochu viac miesta. Záleží od toho ako budú uložené batérie a motor. Na fotkách vyzerá, že by sa baterky do podlahy mohli zmestiť na štýl tesly. Potom by aj úžitková hodnota mohla byť o triedu vyššie ako vonkajšie rozmery.
      Ak to GM ale myslí fakt vážne, tak by to mohlo pomôcť k rozvoju nabíjacej infraštruktúry. Ani nie tak, že oni to vybudujú, ale napríklad dohodami s veľkými sieťami hotelov, motorestov, reštaurácii a možno aj nezávislými sieťami benzíniek. Títo veľkí sa medzi sebou vedia dohodnúť a ak by tam nainštalovali len lacné 32A nabíjanie, a následne to dobre spropagovali, tak by to super pomohlo.

        1. notifikácie z SA som už
          notifikácie z SA som už zrušil. Keď tam začali dookola vypisovať o tom ako Musk porušuje zákon tým, že prekrúca údaje o predaji v USA a týpkovia ako LT TFTF cparmerlee vedia oveľa lepšie ako Musk koľko sa predalo Tesiel.
          Uvidíme, ja fandím aj GM, ale ekonomika podľa mňa nepustí. Ak bude mať GM a Nissan baterky na úrovni packu o 150 EUR drahšie na KWh tak pri 40-45 KWh, je to príliš veľa na to, aby mali auto lepšie ako Tesla.
          Ak Bolt bude o 15-20.000 USD drahší ako porovnateľné auto, tak ten predaj nebude žiadna sláva. Na druhej strane ak sa Leafu predáva už dnes len v USA cez 20.000 ročne, tak pri zvýšení dojazdu na 2x bez výrazného zvýšenia ceny, alebo 3-5k zníženia ceny s dnešným dojazdom, sa autá ako leaf 2.0 a Bolt už budú celkom dobre predávať aj v porovnaní s bežnými autami z ich rozmerovej kategórie.

  3. Celkem smutná zpráva je,
    Celkem smutná zpráva je, že tento koncept je s největší pravděpodobností jen potěmkinova vesnice, protože to nejdůležitější, tedy baterie pro dojezd těch 320km v něm nejspíše není.

    Vzhledem k tomu, že v červenci 2014 ohlásil CFO z LG, že články pro dojezd 320km začnou dodávat až v roce 2016, z čehož se dá snadno odvodit, že Bolt dřív jak 2017 na trhu prakticky nebude. V 2016 se doufám dočkáme funkčního předprodukčního vozu (tedy i s baterií), samozřejmě pokud LG ty články zvládne masově vyrábět, což ale také nemusí vyjít a osobně bych se tomu ani moc nedivil že to dotáhnou až 2018.

    1. Co si mám představit pod
      Co si mám představit pod pojmem „články pro dojezd 320km“? Vy snad víte, jaký má Bolt vyhrazený prostor pro akupack a že není dost velký na to, aby se požadována kapacita nedala vyskládat třeba i ze stávajících článků?

      Mě takovéto zprávy naopak přijdou jako jasné potvrzení toho, že vývoj jde mílovými kroky a automobilky už jasně mluví o nových modelech, jejich parametrech a době uvedení a ne jen opatrně naznačují ve stylu: „možná za pět, deset let, pokud….“, jak to bylo donedávna.

      1. Je to sice hezké tohle
        Je to sice hezké tohle všechno číst, ale pořád se nemohu zbavit dojmu, že je to stále úlitba ekopošukům a ekoteroristům víc než auto pro praktické každodenní jízdy. A to se nezmiňuji o problémech s dostupností nabíjecí elektroinfrastruktury zejména ve městech, daňových otázkách (ministerstvo financí si určitě nenechá ujít příležitost zdanit vlastnictví elektromobilu nebo nabíječky, bude-li mu ubývat příjem spotřební daně z PHM), ale to se tu už určitě probíralo.

        Přesto tomu ale fandím. Přestože jsem petrolhead a vlastník klasické ameriky, jsem automotive insider a dopravní technika mne fascinuje, jsem přesvědčen, že spalování těžko obnovitelné suroviny jen kvůli jízdě je krátkozraké a nemá budoucnost. Elektřinu si – obrazně řečeno – vyrobím kdekoliv, ropu ne.

  4. Vtipné je, že třeba ten
    Vtipné je, že třeba ten Teslácký Tablet vyjde nakonec nákladově levněji, než promakané ovládací prvky, točítka a tlačítka od Volkswagenu či Mercedesu.

    Potíž je v tom, že pokud je ten tablet menší než cca 10″, tak se to bude řidiči za jízdy neuvěřitelně blbě ovládat. Čili Tesla má nejspíš promakané i toto a nebohý zákazník ostatních značek bude muset přetrpět pokusy při přestupu z mechanických ovladačů na nesmyslně mrňavé dotykové panely, které se stejně kvůli úspoře nákladů nevyhneme ani u spalováků.

      1. Moje řeč. On sice velký
        Moje řeč. On sice velký displej je fajn věc, ale nedá se prakticky ovládat, aniž bych se na něj musel podívat. Což v pozici řidiče je dost zásadní problém. A cokoli, co mě přiměje odpoutat pozornost od dění na silnici, zvyšuje riziko nehody. Snad v kombinaci s dobře fungujícím hlasovým ovládáním by se to dalo překousnout.

        1. však já si to myslím
          však já si to myslím taky, ale náklady na výrobu a hlavně maximalizace zisku jsou nekompromisní 🙂

          Dokáži si představit, že s panelem Tesly se po chvíli cviku nějak sžiju, ale obávám se, že naše slavná škodovka se nás to samé pokusí naučit na tom jejich směšném 5″ infotainmentu.

      2. Prave preto je na volante 10
        Prave preto je na volante 10 „tlacidiel“ aby si to mohol ovladat poslepiacky, resp. len pohladom na pristrojovku. Vsetko podstatne sa odtial da ovladat. Dotykac mas len na take prkotiny ako surfovanie po nete 🙂
        Napokon, skusenisti majitelov hovoria za vsetko. Kazdy si to pochvaluje, hoci si to predtym nevedel predstavit.

        1. Tak určitě, já osobně s
          Tak určitě, já osobně s tím nějaký problém nemám, pakliže je to uděláni inteligentně a člověk se nemusí strefovat na nějakou prťavou ikonku, kdy musí plně věnovat pozornost dotykovému displeji. Nicméně jak je vidět, někteří výrobci se už zase přiklánějí ke klasickým čudlíkům. Minimálně u základních a nejčastějších funkcí.

  5. Mne sa Bold paci viac ako
    Mne sa Bold paci viac ako Sonic. Sonic je ten Jezko od SONY, kym Bold je ten super pes co mal super štek 🙂

    Vsetky auta su krasne ako koncept, ale relne predavane, nafotene amaterom, uz trochu osuchnute, vyzeraju vsetky tuctovo az.. hnusne, teda az na Teslu, ten jej StarTrekovsky panel je skratka daleko v predu, oproti kalkulackam a budikom na kladkostroj.

    Prijal by som viac psychologicku hranicu 25 000,- nez 30.
    Za dva roky daju aj ine znacky 40 kWh nie len Kurziva.

  6. autor: Jak myslíte slova
    autor: Jak myslíte slova „my hádáme, že spíše bez ní“? myslíte tedy $ 30 000, po odečtení dotace $ 22 500?
    To je asi možné, když za malý Spark chtějí dnes $ 26 820 (před odečtením dotace).
    A jaký uvažujete kurs? ČNB dnes uvádí necelých USD/CZK 24,- pak mi vychází cca 720 000 Kč…

    „nejvíc připomíná mix BMW i3 a Kia Soul EV“ A to, co vyndáte z mixeru, má motor vpředu nebo vzadu? :-)))

Napsat komentář