Autosalon v Detroitu (NAIAS) vypukne už za pár hodin. Automobilka General Motors tam představí druhou generaci svého plug-in hybridu Chevrolet Volt. Už předem ale známe některé detaily a máme i fotky.
foto: GM
UPDATE 13.32: Nový Volt má pět míst a 18,4kWh baterii.
Původní Chevrolet Volt nabízel dojezd čistě na elektřinu certifikovaný americkou EPA na hodnotě 36 mil, tedy asi 57 km. To tak nějak odpovídá i našim testům. Nová 2016 verze Voltu ale nabídne certifikovaných 50 mil, tedy až 75 km. To je už hodně slušné!
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nový Chevrolet Volt 2016 – podrobnosti
Nový Chevrolet Volt – vyšší dojezd, nižší spotřeba
Autosalon Detroit 2015: nová generace plug-in hybridu Chevrolet Volt
Celkový dojezd se zvyšuje na 420 mil, tedy 676 km a průměrná spotřeba na 5,7 l/100 km. Zatím neznáme cenu, ale šéfové GM v předchozích letech průběžně ujišťovali, že by rádi viděli cenu Voltu ještě níž než současných $34 170 (v přepočtu 808 000 Kč), spíše někde kolem $30 000.
Je jasné, že nový Volt má větší baterii, je lehčí, ale přesné specifikace se dozvíme až po oficiálním zahájení NAIAS. Zároveň budeme vědět zda jde konečně o pětimístné auto, jak by se na takový vůz slušelo a patřilo.
Nový Volt vypadá na prvních obrázcích výrazně lépe než původní první generace. Už je to takříkajíc „dospělé“ auto, které se nesnaží nijak výrazně vybočit z řady a naopak jde cestou mainstreamového designu. A nám se to líbí.
Takze sice je uz na svete
Takze sice je uz na svete neco co bych chtel, ale tady se to nebude prodavat….Skoda 🙁 Je neco podobneho k mani co ma dojezd ciste na el. kolem 100 km?
Takze sice je uz na svete
Takze sice je uz na svete neco co bych chtel, ale tady se to nebude prodavat….Skoda 🙁 Je neco podobneho k mani co ma dojezd ciste na el. kolem 100 km?
Měl bych dotaz – bude mový
Měl bych dotaz – bude mový Volt možno nabíjet v rychlonabíjecích stanicích??? Děkuji
myslim ze ne, ale jisty si
myslim ze ne, ale jisty si tim nejsem…
Pokud vim tak Mitsubishi Outlander je jediny plug-in hybrid co se muze dobijet na CHAdeMO.
Děkuji
Děkuji
Máte pravdu a jediný
Máte pravdu a jediný proto, že jak píší na webu spojili své zkušenosti mj. z výroby iMiev. A to má jak běžnou palubní dobíječku 3,6 kW, tak CHAdeMO zásuvku.
Jak zmiňuje níže Jolinar,
Jak zmiňuje níže Jolinar, vypadá to, že nikoliv. Dostupná bude pouze 3,6kW palubní nabíječka.
Tak design aspoň z mého
Tak design aspoň z mého hlediska má opravdu povedený, to se musí nechat. Je vidět, že i v tomhle tak trochu kopírují od Tesly a vědí, že aby se to dobře prodávalo, musí to i dobře vypadat 🙂
Opel Insignia 2
Opel Insignia 2
Podobný mu je, ale tohle je
Podobný mu je, ale tohle je hezčí.
Tak určitě to je pokrok,
Tak určitě to je pokrok, ale zcela v mezích očekávání. Baterie navýšila kapacitu jen o 8% (pravda Volt má teď asi tolik kWh jako čistě elektrický UP). Proto se ostatně také Chevrolet nebál svěřit se s parametry 🙂
Společně byl představen i koncept čistého elektromobilu Bolt s dojezdem +200mil, který má dorazit na trh 2017. (že by to byla náhrada za ohlášený Sonic?). Nicméně u Boltu, jak je již zvykem, žádné informace o baterii (má být od LG) nejsou a já mám pocit že nejsou proto, že LG je stále nemá hotové. Mimochodem předpokládám, že jde o ty samé články pro Nissan Leaf 3.generace.
Ak sú tu používatelia
Ak sú tu používatelia voltu, dosť by ma zaujímalo, či po istom čase používania nie je otravné to každodenné zapájanie do elektriky.
Z môjho pohľadu pre plug in hybrid už väčší elektrický dojazd je zbytočný. Odteraz by to malo byť o zmenšovaní objemu batérie, zvyšovaní výkonu a predovšetkým znižovaní ceny.
Mali by ten systém skúsiť dať do veľkých pick upov – niečo na štýl čo robí s ich truckmi VIA motors, tam to má podľa mňa najväčší zmysel.
Mám tehdy pro mě
Mám tehdy pro mě zajímavou zkušenost z několikadenního užívání zapůjčeného Outlanderu PHEV, kde EV dojezd je dosažitelných 40 km a nabíjí se 4-5 hodin z 230V: problémem (spíše psychologickým) u těhle PHEV je, že si člověk u takovéhoto čísla dojezdu a pořizovací ceně vsugeruje, že už vlastně má opravdu elektromobil, a že poměr jízda na EV režim bude 90 % jízd. Průšvih je v tom, že těch 40 km je stále ještě malinko, pokud nejezdíte jen rohlíky nebo vozíte děti okolo domu. Nepomůže ani fakt, že s sebou vezete (chtě nechtě stále se o zem špinící) dobíjecí kabel. Nemáte totiž většinu času kde to zapíchnout, a pokud zaimprovizujete (např. v budově kroužku, kam vezete děti), museli byste tam stát po čas toho kroužku (několikahodinového) a na děti počkat, abyste mohli jet elektricky zase nazpátek. Zápůjčka tohoto PHEV mě spíše připravila na pocit, že ten dojezd má být buďto do 10 km, které se i z 230V rychle nabíjejí, anebo 70-80 km, které vystačí na větší příměstské/metropolitní přesuny tam a zpět. Cokoliv mezi tím člověka jen znervózňuje, že furt počítá, jestli to sjede na baterku nebo ne.
super info ďakujem. Takže
super info ďakujem. Takže tých 70km nového voltu je presne tá hranica, kedy to už až tak nerozčuľuje. Uvidíme aká tam ešte bude cena.
Ještě se opravím,
Ještě se opravím, samozřejmě zapojím-li na 1 hodinu do 230V@16A zásuvky PHEV s prázdnou baterkou, tak ať už tato má kapacitu 4 kWh nebo 8 kWh, tak do ní více, než 3 kWh (v závislosti na účinnosti nabíjení) za tuto dobu nedostanu. Malou baterku tak poměrově sice nabiji více do plna, ale to je tak vše, za jízdy ta energie zmizí stejně rychle, jako u toho většího.
Spíše jsem chtěl poukázat na ten psychologický jev, kdy člověk má pocit, že baterku u PHEV rychle nabije, ale nenabízí-li rychlodobíjení, není tomu tak.
Možná by bylo zajímavé, když už jsou ta vozidla dimenzována na reálný dojezd okolo 10 km, aby je osadili články s vysokou hustotou výkonu blížíci se superkapům (LTO) -> rekuperace je taková nabíječka během celé doby jízdy, o to kratší čas pak potřebuji dobíjet na místě. Tuším, že Honda Fit EV pro japonský trh má tyto články od Toshiby.
Tak skvělé, podle updatu z
Tak skvělé, podle updatu z 13:32 je tohle vozidlo 5-místné! Těším se, co na to řeknou ceny ojetých PHEV a EV. Historie trhu běžných aut z počátku 20. století se opakuje: elektromobily zlevní nemalým dílem i nárůstem rychle technologicky stárnoucí konkurence. Jak dlouho v tomto světle může stát ojetý Prius PHEV (jinak krásné auto) s 10-20 km dojezdem dnešních 600 tis. Kč a iMiEV/PSA 300 tis. Kč?
Už se na nějaký rozumně ojetý kus doma těším 😀
Všechno je to sice pěkné,
Všechno je to sice pěkné, ale Chevrolet z Evropy odešel a Opel s novou verzí Voltu (jako Ampera)už nepočítá…. 🙁
Jako provozovatel dvou Amper mne tahle věc velice mrzí!
no mne sa velmi pacila
no mne sa velmi pacila predosla verzia ale aj tato je velmi pekna zu len aby som zarabal dostatocne aby som si aj take Auto mohol aj dovolit
Podle toho obrázku s
Podle toho obrázku s vnitřním rozložením motoru a baterek vyplývá, že to bude stále čtyřmístné. Jinak ale hezký vůz.
Hezké ale pořad mi to
Hezké ale pořad mi to přijde jako vtip 75 je málo pokud chci využívat hlavně elektřinu abych po každé jízdě dobíjel.. žadna rezerva.. 🙁
U Priusu Plug-In vám za 950
U Priusu Plug-In vám za 950 tisíc a dojezdem 15 km nic jiného nezbude, tady bych se o nějaké rezervě už nebál hovořit.
Co je důležitější, aby baterie byla dostatečně výkonově dimenzovaná, aby výrazné přidání nevedlo okamžitě ke spuštění spalováku, jako např. u Outlanderu PHEV. Předchozí Volt ale akceleroval čistě na baterky slušně i v plném obsazení, takže snad se ani u druhé generace nebude nutné o toto bát.
Zajímavé s tím
Zajímavé s tím Outlanderem PHEV. To tam nejde zapnout nějaký „EV only“ mód, aby se vůbec nespouštěl spalovák?
Ten se tam nachází, ale
Ten se tam nachází, ale podobně jako u jiných EV/PHEV je přerušen plným sešlápnutím akcelerátoru – jedná se o bezpečnostní opatření, kterým se zmobilizuje veškerý výkon ve vozidle, aby se člověk dostal z krizové situace. Bohužel, u Outlanderu k tomuto docházel už při 3/4 stlačení nebo jízdě nad 120 km/h. U Priusu (určitě u II. generace) je to kdykoliv při jízdě nad 50 km/h, leda že je plně nabitá baterie a lechtáte to, to pak lze mám zkušenost i udržovaných 90 km/h.
Takže nemá ani cenu, abych
Takže nemá ani cenu, abych si Outlander PHEV půjčoval na předváděcí jízdu. Zklame mne stejně, jako hybridní Citroeny. Tam se „pro nedostatečný výkon“ připojoval k elektromotoru spalovací motor už při výjezdu z parkoviště a ve městě pak kdykoliv, kdy jsem zrychlil. Prakticky při každém rozjezdu. Na světlech, na přechodu, v koloně, tragédie.
Stále hledám hybrid, který dojede alespoň 100 km na elektřinu bez ohledu na zátěž a počasí. Protože pak je to o ježdění ve městě na elektřinu a až mimo něj na delší vzdálenosti bez rychlodobíječek po cestě na benzín/naftu. Třeba v pátek jsem elektroautem jen po Ostravě najel cca 70 km, v sobotu 50 km, dnes 45 km. V neděli jsme byli mimo město a nabíječky celkem 110 km, tam by měl hybrid ráj. Jelikož situace je taková, jaká je – elektromobily cenově dostupné max. 200 km dojezd, v zimě něco přes polovinu, hybridy na elektřinu dojezd menší, než elektrokola – budu si muset ještě počkat.
I proto jsem se na to ptal.
I proto jsem se na to ptal. I když u Outlanderu PHEV to zapojení spal. motoru při 3/4 stlačení plynu nezní až tak špatně. Za cca 2 roky by mohli být v Německu pěkné ojetinky…
Nechci být rýpálek,
Nechci být rýpálek, Outlander PHEV použitím velké baterie rozhodně nezajímavý není, ale čekal bych ještě, že když už na onen kick-down a mobilizaci veškerého výkonu spalováku a baterek dojde, že to bude pěkný nášup. Bohužel, randálu spousta, dynamika průměrná. Vzpomínám si na rozjezd zm ísta Leafu na plný knedlík, to je jiná písnička, no a i3, to je ještě jednou tolik. Škoda jen, že i3 má na kick-down mírnou, ale vždy opakovatelnou cca 0,5 s prodlevu.
Pak je pro vás možná
Pak je pro vás možná vhodnější elektromobil?
Sak proto je to hybrid a
Sak proto je to hybrid a zadnou rezervu nepotrebuje. A dobijet kazdy vecer kdyz prijdete domu mi prijde jako uplne normalni vec.