Nový Chevrolet Volt 2016: dojezd 75 km na elektřinu

Autosalon v Detroitu (NAIAS) vypukne už za pár hodin. Automobilka General Motors tam představí druhou generaci svého plug-in hybridu Chevrolet Volt. Už předem ale známe některé detaily a máme i fotky.

Co na nový Chevrolet Volt říkáte? Nám se dost líbí
foto: GM

UPDATE 13.32: Nový Volt má pět míst a 18,4kWh baterii.

Původní Chevrolet Volt nabízel dojezd čistě na elektřinu certifikovaný americkou EPA na hodnotě 36 mil, tedy asi 57 km. To tak nějak odpovídá i našim testům. Nová 2016 verze Voltu ale nabídne certifikovaných 50 mil, tedy až 75 km. To je už hodně slušné!

Celkový dojezd se zvyšuje na 420 mil, tedy 676 km a průměrná spotřeba na 5,7 l/100 km. Zatím neznáme cenu, ale šéfové GM v předchozích letech průběžně ujišťovali, že by rádi viděli cenu Voltu ještě níž než současných $34 170 (v přepočtu 808 000 Kč), spíše někde kolem $30 000.

Je jasné, že nový Volt má větší baterii, je lehčí, ale přesné specifikace se dozvíme až po oficiálním zahájení NAIAS. Zároveň budeme vědět zda jde konečně o pětimístné auto, jak by se na takový vůz slušelo a patřilo.

Nový Volt vypadá na prvních obrázcích výrazně lépe než původní první generace. Už je to takříkajíc „dospělé“ auto, které se nesnaží nijak výrazně vybočit z řady a naopak jde cestou mainstreamového designu. A nám se to líbí.

FOTOGALERIE:

auto Chevrolet Volt plug-in hybrid 2016

foto: GM

auto Chevrolet Volt plug-in hybrid 2016

foto: GM

auto Chevrolet Volt plug-in hybrid 2016

foto: GM

auto Chevrolet Volt plug-in hybrid 2016

foto: GM

auto Chevrolet Volt plug-in hybrid 2016

foto: GM

auto Chevrolet Volt plug-in hybrid 2016

foto: GM

auto Chevrolet Volt plug-in hybrid 2016

foto: GM

28 Comments on “Nový Chevrolet Volt 2016: dojezd 75 km na elektřinu”

  1. Tak určitě to je pokrok,
    Tak určitě to je pokrok, ale zcela v mezích očekávání. Baterie navýšila kapacitu jen o 8% (pravda Volt má teď asi tolik kWh jako čistě elektrický UP). Proto se ostatně také Chevrolet nebál svěřit se s parametry 🙂

    Společně byl představen i koncept čistého elektromobilu Bolt s dojezdem +200mil, který má dorazit na trh 2017. (že by to byla náhrada za ohlášený Sonic?). Nicméně u Boltu, jak je již zvykem, žádné informace o baterii (má být od LG) nejsou a já mám pocit že nejsou proto, že LG je stále nemá hotové. Mimochodem předpokládám, že jde o ty samé články pro Nissan Leaf 3.generace.

  2. Ak sú tu používatelia
    Ak sú tu používatelia voltu, dosť by ma zaujímalo, či po istom čase používania nie je otravné to každodenné zapájanie do elektriky.
    Z môjho pohľadu pre plug in hybrid už väčší elektrický dojazd je zbytočný. Odteraz by to malo byť o zmenšovaní objemu batérie, zvyšovaní výkonu a predovšetkým znižovaní ceny.
    Mali by ten systém skúsiť dať do veľkých pick upov – niečo na štýl čo robí s ich truckmi VIA motors, tam to má podľa mňa najväčší zmysel.

    1. Mám tehdy pro mě
      Mám tehdy pro mě zajímavou zkušenost z několikadenního užívání zapůjčeného Outlanderu PHEV, kde EV dojezd je dosažitelných 40 km a nabíjí se 4-5 hodin z 230V: problémem (spíše psychologickým) u těhle PHEV je, že si člověk u takovéhoto čísla dojezdu a pořizovací ceně vsugeruje, že už vlastně má opravdu elektromobil, a že poměr jízda na EV režim bude 90 % jízd. Průšvih je v tom, že těch 40 km je stále ještě malinko, pokud nejezdíte jen rohlíky nebo vozíte děti okolo domu. Nepomůže ani fakt, že s sebou vezete (chtě nechtě stále se o zem špinící) dobíjecí kabel. Nemáte totiž většinu času kde to zapíchnout, a pokud zaimprovizujete (např. v budově kroužku, kam vezete děti), museli byste tam stát po čas toho kroužku (několikahodinového) a na děti počkat, abyste mohli jet elektricky zase nazpátek. Zápůjčka tohoto PHEV mě spíše připravila na pocit, že ten dojezd má být buďto do 10 km, které se i z 230V rychle nabíjejí, anebo 70-80 km, které vystačí na větší příměstské/metropolitní přesuny tam a zpět. Cokoliv mezi tím člověka jen znervózňuje, že furt počítá, jestli to sjede na baterku nebo ne.

      1. Ještě se opravím,
        Ještě se opravím, samozřejmě zapojím-li na 1 hodinu do 230V@16A zásuvky PHEV s prázdnou baterkou, tak ať už tato má kapacitu 4 kWh nebo 8 kWh, tak do ní více, než 3 kWh (v závislosti na účinnosti nabíjení) za tuto dobu nedostanu. Malou baterku tak poměrově sice nabiji více do plna, ale to je tak vše, za jízdy ta energie zmizí stejně rychle, jako u toho většího.

        Spíše jsem chtěl poukázat na ten psychologický jev, kdy člověk má pocit, že baterku u PHEV rychle nabije, ale nenabízí-li rychlodobíjení, není tomu tak.

        Možná by bylo zajímavé, když už jsou ta vozidla dimenzována na reálný dojezd okolo 10 km, aby je osadili články s vysokou hustotou výkonu blížíci se superkapům (LTO) -> rekuperace je taková nabíječka během celé doby jízdy, o to kratší čas pak potřebuji dobíjet na místě. Tuším, že Honda Fit EV pro japonský trh má tyto články od Toshiby.

  3. Tak skvělé, podle updatu z
    Tak skvělé, podle updatu z 13:32 je tohle vozidlo 5-místné! Těším se, co na to řeknou ceny ojetých PHEV a EV. Historie trhu běžných aut z počátku 20. století se opakuje: elektromobily zlevní nemalým dílem i nárůstem rychle technologicky stárnoucí konkurence. Jak dlouho v tomto světle může stát ojetý Prius PHEV (jinak krásné auto) s 10-20 km dojezdem dnešních 600 tis. Kč a iMiEV/PSA 300 tis. Kč?

    Už se na nějaký rozumně ojetý kus doma těším 😀

    1. U Priusu Plug-In vám za 950
      U Priusu Plug-In vám za 950 tisíc a dojezdem 15 km nic jiného nezbude, tady bych se o nějaké rezervě už nebál hovořit.

      Co je důležitější, aby baterie byla dostatečně výkonově dimenzovaná, aby výrazné přidání nevedlo okamžitě ke spuštění spalováku, jako např. u Outlanderu PHEV. Předchozí Volt ale akceleroval čistě na baterky slušně i v plném obsazení, takže snad se ani u druhé generace nebude nutné o toto bát.

        1. Ten se tam nachází, ale
          Ten se tam nachází, ale podobně jako u jiných EV/PHEV je přerušen plným sešlápnutím akcelerátoru – jedná se o bezpečnostní opatření, kterým se zmobilizuje veškerý výkon ve vozidle, aby se člověk dostal z krizové situace. Bohužel, u Outlanderu k tomuto docházel už při 3/4 stlačení nebo jízdě nad 120 km/h. U Priusu (určitě u II. generace) je to kdykoliv při jízdě nad 50 km/h, leda že je plně nabitá baterie a lechtáte to, to pak lze mám zkušenost i udržovaných 90 km/h.

          1. Takže nemá ani cenu, abych
            Takže nemá ani cenu, abych si Outlander PHEV půjčoval na předváděcí jízdu. Zklame mne stejně, jako hybridní Citroeny. Tam se „pro nedostatečný výkon“ připojoval k elektromotoru spalovací motor už při výjezdu z parkoviště a ve městě pak kdykoliv, kdy jsem zrychlil. Prakticky při každém rozjezdu. Na světlech, na přechodu, v koloně, tragédie.
            Stále hledám hybrid, který dojede alespoň 100 km na elektřinu bez ohledu na zátěž a počasí. Protože pak je to o ježdění ve městě na elektřinu a až mimo něj na delší vzdálenosti bez rychlodobíječek po cestě na benzín/naftu. Třeba v pátek jsem elektroautem jen po Ostravě najel cca 70 km, v sobotu 50 km, dnes 45 km. V neděli jsme byli mimo město a nabíječky celkem 110 km, tam by měl hybrid ráj. Jelikož situace je taková, jaká je – elektromobily cenově dostupné max. 200 km dojezd, v zimě něco přes polovinu, hybridy na elektřinu dojezd menší, než elektrokola – budu si muset ještě počkat.

              1. Nechci být rýpálek,
                Nechci být rýpálek, Outlander PHEV použitím velké baterie rozhodně nezajímavý není, ale čekal bych ještě, že když už na onen kick-down a mobilizaci veškerého výkonu spalováku a baterek dojde, že to bude pěkný nášup. Bohužel, randálu spousta, dynamika průměrná. Vzpomínám si na rozjezd zm ísta Leafu na plný knedlík, to je jiná písnička, no a i3, to je ještě jednou tolik. Škoda jen, že i3 má na kick-down mírnou, ale vždy opakovatelnou cca 0,5 s prodlevu.

Napsat komentář