Prodej hybridů, elektromobilů a aut na plyn v ČR za rok 2014

V roce 2014 se v České republice prodalo 386 hybridních aut. Značka Toyota si z toho uzurpovala naprostou většinu (271). Proti roku 2013 však prodej hybridů poklesl z 438. Prodej elektromobilů v roce 2014 naopak prudce narostl na 197 kusů z předchozích 37.

Elektromobily značky Volkswagen patří za rok 2014 k nejprodávanějším v ČR, prodalo se jich 76
foto: Volkswagen

Celkově se za rok 2014 v Česku prodalo 192 314 osobních automobilů, tedy o 16,74 % více než v roce 2013. Z toho značná část (23 471) byla však reexportována. Nejprodávanější značky jsou Škoda (30 %), Hyundai a Volkswagen. Celkově se v ČR prodalo 205 479 osobních a užitkových automobilů.

Počet prodaných aut na stlačený zemní plyn () stoupl v roce 2014 čtyřnásobně na 1402. U aut na to pak bylo 1481 kusů, zvýšení prodeje je dvojnásobné. Celkový podíl alternativ na českých prodejích nových aut (bez reexportů) je 2,1 %.

V oblasti stlačeného zemního plynu jednoznačně vede Škoda Auto s 803 prodanými kusy (Škoda Octavia G-TEC, Škoda Citigo G-TEC), následuje Volkswagen s 428, Fiat s 92, Opel s 35 a s 22. prodalo 3 auta na CNG. V oblasti LPG jednoznačně vede s 1124 kusy, má 267, 43, 41, 6.

Zajímavé je, že pouze 27 % nově registrovaných vozidel si pořídili soukromí kupující, tedy běžní spotřebitelé. Zbytek připadá na firemní vozidla.

Ze 197 prodaných elektromobilů připadá 76 na Volkswagen (e-Golf a e-Up!), 70 na BMW (předpokládáme tedy většinu BMW i3, protože plug-in hybridů se zde zatím mnoho neprodalo), 32 na Nissan Leaf, 8 je značky (tedy V60 Plug-in hybrid), 1 na , 2 jsou Kia Soul EV, 2 (nikoliv Smart!), 1 , 3 Opel (Ampera plug-in hybrid), 1 .

Z 386 hybridů jde 271 , 100 je značky , 7 , 5 , 2 , 3 Opel, 1 Peugeot.

SDA

80 Comments on “Prodej hybridů, elektromobilů a aut na plyn v ČR za rok 2014”

  1. Hybtiů 🙂 co ten
    Hybtiů 🙂 co ten nadpis?
    Nemá tam být Hybridů? 🙂
    Nez sem se prokousal temi 75+ prispevky,kde se nediskutuje o prodanych hybridech,sem zjistil.
    ze,Tesla jako plnohodnotny elektromobil má zde na stránkách „PROBLEM“ a to díky panu Jiřímu! 😉
    osobně obdivuji p.Jiřího, že reaguje, a to že zveřejňuje své jméno 🙂
    Ale tak sranda musí být i mezi hybridy v komentářích 🙂
    Nadpisu zdar,redakci: opravte si to 🙂

  2. Pokud SDA udává statistiku
    Pokud SDA udává statistiku prvních registrací, tak jejich nepřesná čísla můžeme doplnit o fakta: 6. ledna 2014 jsem jednu novou Teslu přihlásil do provozu na svoji firmu. A hned víme o první Tesle v roce 2014. Tak schválně, kdo byl další? A kolik, že jich v roce 2014 bylo? Já tipuji minimálně 30.

  3. Dobrý den, statistiky máte
    Dobrý den, statistiky máte zpracovány nesprávně.

    Celková čísla ze statistik např. elektromobilů bylo loni 222. Jak to?
    197 osobní aut, dalších 20 má Tesla (najdete v záložce „Jiné značky“) a v záložce LUV najdete dalších 5 ks elektromobilů.

    Podobná story i s auty na LPG a CNG. Čísla jsou o něco vyšší, když se podíváte do kolonky LUV.

    Zajímavé je, že elektromobilů se jenom za prosinec registrovalo celkem kolem 50.

    Mějte se.

    S pozdravem,
    T.

  4. zajimave, netusil jsem, ze
    zajimave, netusil jsem, ze se Tesla v CR neprodava 😀
    Ale mozne to je, vsichni majitele v CR si ji musi vyzvednout v zahranici (Nizozemi, Rakousko, Nemecko) a nasledne muzou registrovat v CR… Kazdopadne jich po ceskych cestach jezdi minimalne na 40, spise i vic.

      1. pokud si o to reknete, tak
        pokud si o to reknete, tak Vam zajisti transport az pred barak pomoci nejake dopravni sluzby, ale taky si to nechaji proplatit… V Evrope maji jine dodaci podminky nez v USA. A mam takovy dojem, ze snad uz i v USA to dorucuji jen do servisu a obchodu, ale tim si nejsem jisty.

      2. Ano, nabídnou Vám dodání
        Ano, nabídnou Vám dodání za příplatek až domů. Toto ovšem nedoporučuji, na místě v Nizozemsku Vám na počkání opraví závady na které příjdete. Doporučuji řádnou kontrolu vozidla. Já jsem auto převzal až po odstranění několika závad. Mé převzetí byla docela katastrofa. Jedním slovem AMATÉŘI. Bohužel na všechny závady jsem na místě stejně ale nepřišel. O to bylo větší zděšení doma.

            1. Pane Jiří také se
              Pane Jiří také se přimlouvám za zkušenosti se závadami Tesly. ALE uvítal by jsem i další majitele nových elektromobilu jiných značek. Zde se v případě Tesly uvádějí samé superlativy, ale minimum negací. Jistě, vaše závady nemusí souviset s vlastní výrobou ale předprodejním servisem. Zkuste čeští majitelé podělit se svými zkušenostmi převzetí nového elekromobilu Tesla,Nissan,Renault,BMW a jiných. Který prodejce je opravdu seriozním prodejcem a nikoli podejcem!

              1. Již včera a v průběhu
                Již včera a v průběhu dnešního dne jsem byl vícekrát kontaktován mailem, telefonem a dokonce i jednou osobní návštěvou. Tato forma kontaktu je rozhodně přínosnější pro ostatní budoucí majitele Tesel, než veřejná diskuze, kde první diskutující přišel s tím, že jestli si náhodou nevymýšlím a nedělám záměrně negativní reklamu. Někoho přesvědčovat o tom, že si nevymýšlím nemám zapotřebí. Jo a lidé se kterýma jsem již mluvil mi to potvrdili.

                1. Upřímně, těžko věřit
                  Upřímně, těžko věřit někomu, kdo nedá ani jediný příklad problému při přejímce vozu a jen mlží.

                2. Tvůj příspěvek je
                  Tvůj příspěvek je jedním z důvodů proč zde nechci diskutovat. Ale i tobě rád poskytnu osobně své zkušenosti abys byl připraven na převzetí vozidla. Kdy si máš Teslu přebírat?

                3. To opravdu brilantní
                  To opravdu brilantní logika: Kritizuji, ale neuvedu žádný důvod, čímž na sebe strhávám kritiku a proto nehodlám neuvádět žádný důvod…

                4. Omlouvám se, tento
                  Omlouvám se, tento příspěvek jsem nepochopil. Děkuji za již ukončenou vzájemnou diskuzi a přeji pěkný den.

                5. Nepochopil? Tak to vše
                  Nepochopil? Tak to vše vyjasňuje …

                6. Ano, omlouvám se, omylem mi
                  Ano, omlouvám se, omylem mi tam vniklo jedno „ne“.
                  Takže znovu a lépe: Kritizuji, ale neuvedu žádný důvod, čímž na sebe strhávám kritiku a proto nehodlám uvádět žádný důvod…

                  Dodatek: Takže jen posiluji, co jsem sám zapříčinil a ještě se tomu hrozně divím.

                7. Je hrozne divny, pripomina
                  Je hrozne divny, pripomina mi Hitlera.

                8. Mně skoro připadá, jako
                  Mně skoro připadá, jako kdyby jel v nějakém multilevelu a proto tak chce osobně s někým mluvit 😉

                9. Taky by mě zajímalo čím
                  Taky by mě zajímalo čím Vás Tesla amatérsky zaskočila při předání vozu. Mě Teslu přivezla místní přepravní firma – odtahovka. Ráno 20.12.2013 si vůz převzali v Tillburgu a v 9 večer jsem si auto převzal v Praze. Vše bezchybné a bez jediné závady. A dodnes jsem na žádnou závadu hodnou reklamace při převzetí nepřišel a to už mám najeto skoro 20 tis. Km.

                10. To jsem byl já, kdo to
                  To jsem byl já, kdo to podezření nadhodil. Ale ono tady vůbec nejde o nějaké přesvědčování, ale prostě o logickou reakci na někoho, kdo bez jediného příkladu tvrdí, že daný výrobek má celou řadu vad a nedostatků. Kdybyste je rovnou uvedl, určitě bych vás nenařkl, že si vymýšlíte. Ono totiž, když už je napíšete, tak celá řada majitelů Tesly sama může potvrdit nebo vyvrátit jejich relevanci 😉

                11. Pokud si auto nebudeš
                  Pokud si auto nebudeš objednávat, tudíž ani kupovat tak ty informace ani nepotřebuješ. A ti co Teslu již mají tyto informace taky nepotřebují. Nebo to tak není? Jenom mi nějak není jasné jak jiní majitelé budou posuzovat relevantnost závad na mém vozidle?

                12. Nepotřebují, ale můžou
                  Nepotřebují, ale můžou sami v diskuzi připojit své postřehy a případní noví zájemci tak mají mnohem větší zkušenostní základnu, z které mohou vycházet. Při vší úctě, že zrovna vy jste měl nějakou negativní zkušenost, aniž kdo ví jakou, není totiž vůbec o ničem vypovídající. Když to přeženu, tak za závadu můžete považovat to, že dotykový panel reagoval pomaleji na dotyk než jste si představoval, ačkoliv to žádná závada není a naprosté většině lidí to nijak nevadí.

                13. Ano tato teorie není
                  Ano tato teorie není špatná, ale bohužel od majitele teoretika. Abych se neopakoval odkazuji se na mé předchozí příspěvky v této diskuzi. Ti co je pochopili, informace již dostali, ti ostatní ať dále diskutují.

                14. Pochopili co? Že vám mají
                  Pochopili co? Že vám mají zavolat jinak se nic nedozvědí? Jo, to jsem pochopil, ale jak říkám, jsou to jen vaše zkušenosti a zajímají mě i zkušenosti ostatních majitelů, jestli byly podobné nebo jiné, což se jinak, než diskuzí nedá zjistit. Což zase evidentně nechápete vy 😉

                15. Ano, něco jsi pochopil, ale
                  Ano, něco jsi pochopil, ale majitelé diskutují mezi sebou ale jinak, osobně a ne na tomto webu. Rozhodně k tomu nepotřebují ty kterých se to netýká a kteří tomu nerozumějí. Zkrátka zrovna tebe k tomu nepotřebují. Navrhuji ukončit naši vzájemnou diskuzi. Děkuji. Přeji pěkný den.

                16. Aha, tak když chceš
                  Aha, tak když chceš diskutovat jen s majiteli a otravují tě dotazy nemajitelů, tak diskutuj na stránkách nějakého Tesla klubu a nelez a nedávej příspěvky na stránky, kam chodí všichni se zájmem o věc. Jak jednoduché že 😉

                  Btw. ty znáš všechny majitele Tesly, že přesně víš, jak chtějí diskutovat? A potenciálními majiteli taky pohrdáš? 😉

                17. Pane Hyperloope,
                  podle mne

                  Pane Hyperloope,
                  podle mne je to jen troll, který o Tesle jen někde možná snad četl a chce se jen zviditelnit a prudit. Nejlépe se na něj vykašlat a vůbec mu neodpovídat.
                  Pokud by, čistě náhodou, měl pravdu, tak se to stejně nějak provalí ve velkém a k tomu jej nepotřebujeme.

                  Nekrmte trolly!

                18. Bez urážky pane Jiří, v
                  Bez urážky pane Jiří, v téhle diskuzi stojím taky na Hyperloopem, má pravdu. Nám nemajitelům bez uvedení příkladu jsou vaše informace o tesla problémech pouze podezřelé, bez uvedení konkrétních věcí nicneříkajíci. Pokud máte zájem dělat osvětu a ne klofat si pouze mezi svými, navrhuji vyhlásit termín přednáškového kurzu abebo zřídit webstránky s popisem zkušeností + foto jako má pan Kubiš

                19. Kuliferdo máte naprostou
                  Kuliferdo máte naprostou pravdu, kvůli Vám, Stanikovi, Martinovi67, případně i ostatním je mi moc líto že se diskuze dostala tam kam neměla. Přednáškovým kurzem bych to sice nenazval ale všichni jste vítáni na schůzce kde všem otevřeně sdělím a fotem doložím co mne potkalo v Tesle. Kontakt jsem zde již uvedl a první schůzka s Petrem byla již včera. Zeptejte se jeho jestli to nebyl zbytečně promrhaný čas a projeté kilometry.
                  Na web se mi po této zkušenosti nic dávat nechce, tam mi stejně vše zpochybníte. Od pátku se tady ze mne stal skorolhář, multilevelista, Hitler, troll a jěště navíc snad ani tu Teslu nemám, snad se půjdu podívat do garáže jestli tam stojí. Ale vážně všichni jste vítáni i Hyperloop, mykanec atd… i ti co si Teslu nikdy nekoupí a zajímají je pouze informace. Toto byl a je můj záměr proč jsem zde poslal svůj první příspěvek, pak se nám, nebo mi, to nějak vymklo.
                  PS : Přiznávám se já jsem to čekal. To vymknutí.

                20. Ale to si berete moc
                  Ale to si berete moc osobně, to víte, nejrůznějších trollů a jedinců, co se do Tesly naváží horem dolem chodí na tyhle stránky docela dost, takže je pak těžké poznat, jestli nejste jeden z nich 😉
                  Díky za pozvání. Rád bych se za vámi i stavil, ale Zlín je pro mě docela dost z ruky, tak snad někdy, až pojedu na návštěvu ségry do UH.

                21. Tak, a to je normální
                  Tak, a to je normální diskuze, a já se do Tesly nenavážím, mám ji rád, nabízí zážitky co jiné auta neumí, ale má mnoho kompromisů, rád se ji ale přizpůsobíte, ale budete se divit jak v mém případě probíhalo převzetí tohoto vozu. Musíte přijet. No nemusíte, ale chtěl bych. Nebo přijedu za Váma.

                22. Byl jsem za panem Jiřím
                  Byl jsem za panem Jiřím osobně a jeho informace mají pro mě velkou cenu o Tesle a o převzetí mi objektivně zdělil spoustu užitečných informací za což mu ještě jednou děkuji.

                1. Díky, i když to určitě
                  Díky, i když to určitě nebude dřív než někdy za rok.

      1. Jak říkal blahé paměti
        Jak říkal blahé paměti Churchil, věřím jen těm statistikám, které si sám zfalšuji :-).
        Vozidlo mám nové a že bych nebyl ve statistice by mne moc nepřekvapilo. Při bordelu v tomto státě a rozhodování na základě dojmu pojmu, stanovení hodnot podle průměru průseru a opatření od zeleného stolu bez hodnocení jeho dopadu ve stylu „praxe si s tím nějak poradí“ (slova nejednoho poslance napříč partajemi), by to bylo naprosto normální.
        Dodnes se slzou v oku vzpomínám na vysokého úředníka ministerstva dopravy, kterak ho nakrkla EU, když dostal za úkol spočítat, pojmenovat a očíslovat všechny mosty a mostky v ČR a zmapovat jejich stav. Co je to zase za hovadinu! Když mu trpělivý poradce z EU přes tlumočníka vysvětlil, že to je proto, aby byla bezpečnost provozu a stát věděl, co má a kdy a za přibližně kolik to bude potřeba opravit, poslal ho do oněch míst se slovy: „Opravuje se dle přiděleného rozpočtu na MD schváleného poslanci a průsery se hasí více pracemi.“ Ještě to ten chudák z EU zkusil s tím, že když se někdo na rozbitém mostku zabije, tak rodina bude chtít po státu odškodné. Ouřada se vítězoslavně usmál, že to klidně může zkusit, když nepřizpůsobil jízdu stavu a povaze vozovky a tím diskuzi s EU ukončil. No a podobně to vypadá napříč vládními úřady.

      1. Lidi by se asi hodně
        Lidi by se asi hodně divili, jak elektromobily zlevnily. A že mne elektrický Peugeot Ion stál loni jen 430 tisíc s DPH u Peugeot Domanský Praha. A že byl nový s 12 najetými km a že jsem si k němu ještě za 9 tisíc dokoupil prodlouženou záruku. Bylo to jedno z aut neodebraných ČEZem, takže ho mám v té ceně i s tím celoplošným bílo zeleným polepem, viz fotka. Vzhledem k rozměrům uvnitř a výbavě je s Ionem srovnatelný benzínový Peugeot 208 dokonce ceníkově dražší (tedy s automatickou převodovkou, klimatizací atd.). Teď prý sice jde koupit i ve slevě, takže je levnější o +-50 tisíc, ale to se mi za rok ježdění vrátí na ceně benzínu. Po 9 měsících provozu a 13 tis. km byly náklady na palivo jen necelé 2 tisíce, na svém benzínovém Berlingu (a ženin Seat Ibiza na tom není o moc lépe) bych už vydal skoro 37 tisíc.

        Můj Peugeot Ion alias Citroen C Zero už jde dnes sehnat i rovnou za tyhle menší penízky, konkrétně v Brně http://www.wave-promotion.cz/prodej-vozu/ . Zájemce nemusí čekat, až ho bude odprodávat nějaký autosalon Peugeot, co ho ještě pořád nabízí na webu za nesmyslných 717 tisíc. Ale i mezi nimi už někteří pochopili a nabízejí ho v “mimořádné akci” třeba za 550 tisíc. Ovšem i to je stále moc. Ti Brňáci kabrňáci ho mají rovnou za 468 a určitě by se dali ještě trochu ukecat dolů. Já u Domanského ukecal dolů ještě 20 z původních 450 po „mimořádné slevě“. Ale jinak všechna čest, přístup perfektní a profesionální, vše co slíbili splnili.

        Auto samozřejmě není dobrá investice nikdy, pokud pro něj nemáte práci, aby vydělávalo. To je fakt. Jenže díky našemu hrůznému vzdělávacímu systému u nás lidi neumějí počítat. Že někdy ta na první pohled dražší věc je vlastně dlouhodobě levnější. Tak se bijí do prsou, jak si dobře koupili spalovací auto v akci za 200 tisíc a za rok dají jen na benzínu dalších 60 tisíc. A příští rok znovu a znovu a znovu. To nepočítám garančky s výměnou oleje, filtrů a dalších věcí, které elektromobil nemá. Já si sleduji provoz benzínového Citroenu Berlingo dlouhodobě přesně na německém serveru http://www.spritmonitor.de . Dneska vím, že po 7 letech mne to auto stálo už 900 tisíc Kč, přitom pořizovací cena z toho byla jen 400 tis. Kč. Ten půl milion jsou sedmileté provozní náklady na všechno. U elektrického vozu by měly být jen okolo 10%. Zatím to vychází.

        Shrnuto elektromobil typu Peugeot Ion je vhodný pro toho, kdo si to dokáže spočítat, má možnost dobíjení doma z vlastní elektrárny nebo nočním proudem či v blízkém okolí za paušál nebo zdarma a neujede za den více než kolem 100 km. Protože o Tesle Model S za 2,5 milionu s dojezdem 500 km se nemá cenu mezi běžnými lidmi vůbec bavit. To je pro lidi, co si kupují bavoráky, audiny a meďoury od 1,5 milionu výše. A všechny ostatní dnešní elektromobily nemají dojezd papírově větší než 200 km, když ten náš bobek má 150 km. Dávat třeba za Nissan Leaf (velikostně jako Škoda Oktavia) 715 tisíc Kč a mít za 300 tisíc navrch oproti Peugeotu Ion jen o 50 km delší dojezd, to je třeba pro mne neekonomické. Jak říkal propagátor elektromobility pan Marušinec na Stream.cz v testu Ionu, v dnešní době je to nejlepší městský elektromobil v poměru užitek / cena. Dávám mu za pravdu.

          1. Komplet na všechno včetně
            Komplet na všechno včetně povinného ručení, dálniční známky, pravidelných garanček a doporučených výměn. Procentuálně podle spritmonitor.de dělá palivo 328 tis., 44 tis. garančky, 33 tis. pojistka, 34 tis. pneu, 31 tis. různé dovybavení (koberečky, řetězy, držák mobilu a navigace atd.)a 21 tis. nějaké opravy v průběhu 7 let.

        1. Gratuluji vám ke
          Gratuluji vám ke spokojenosti s Ionem, je radost je začít vidět jezdit v provozu i jako běžné osobáky.

          Osobně jsem jej zahrnul do seznamu potenciálních aut, pokud by do rodiny musel druhý vůz. Souhlasím s vaším výpočtem, že o 300 tis. Kč (ve vašem případě) dražší Leaf to svými kvalitami nestáhne. Dovolím si ale použít stejnou kartu i na váš kupní případ: ojetý 3-4 roky starý iMiev/PSA se dá z Evropy s cca 20-50 tis. najetými km stáhnout sem do ČR v cenách okolo 300 tis. Kč. Stejně ojetý Leaf za 500 tis. Kč. Je otázkou, zda-li se vám vyplatilo přidávat 130 tisíc za záruku a vůni novoty? A u Leafa věřte, že to je opravdu jiné svezení, jezdil jsem v obou…

          Ve vlastní rozežranosti a rozervanosti půjdu ještě dál, když si troufnu označit už nyní iMiev/PSA za auto nejvíce technologicky zastarávající a tratící na hodnotě. Podle mě jsou totiž i ty kusy za 300 tis. Kč stále předražené, cena by měla být okolo 150-220 tis. Kč, přičemž ty strašné Twizzy od Renaultu by měly spadnout z této kategorie na 50-80 tisíc Kč. Měřítkem je pro mě užitná hodnota a bezpečí. Zním strašně protikladně, že tu na iMiev/PSA tak nadávám a zároveň bych je chtěl koupit, je to ale spíš naštvání, kolik si jsou schopni za takovouto plechovečku ještě stále schopni říct. Za tyto peníze máte zánovní ojetý Prius III nebo dva Priusy II generace. Jako majitel jednoho kusu 2. generace můžu říct, že náklady na toto auto v ceně okolo 150 tis. Kč. jsou vesměs jen za benzín (5l/100 km, spotreby.cz/sprtimonitor.de) a jedete v autě bepzečnosti a velikosti Passatu. Tož tak. Přeji bezpečné kilometry!

          1. Děkuji, taky jsem raději
            Děkuji, taky jsem raději když je používají lidi k obyčejnému životu a s autem, ne občas z donucení úředníci, když jim ho ČEZ draze pronajme jako bonus k dobíječce. Tedy ne dobíječce, ale sloupku se zásuvkou 230V 16A, kterých mají na celém úřadě mraky a stačilo by provrtat zeď budovy a na fasádu přišroubovat zásuvkovou krabičku. Ale chápu, že se před tím blbě fotí pro tisk a blbě kecá pro televizi. Zelený stojan na zelených parkovacích místech s oranžovou páskou k přestřižení, to je jiná káva. Hned mají davy čemu tleskat.

            Já ty penízky oproti ojetinám z Evropy rád připlatil. Protože už jsem pár spalovacích ojetin měl a se smíšenými zkušenostmi. Od té doby kupuji nové a se zárukou. Třeba předváděčky nebo výběhové modely, ale nové a se zárukou. U relativně nové technologie nemám odvahu zkoušet, zda byl předchozí majitel k elektromobilu laskavý či nikoliv. Proto jsem třeba nabídky na mobile.de nebral v potaz. Ani kolegy ze sdružení Elektromobily, radící dovézt starý pekáč elektromobil a jen ho vystrojit novou elektrikou. potřebuji auto denně užívat a tak si platím za tu jistotu, že pojede. A to už jsem se vozil v ojetém Leafu za 550, později za 500, jenže to byla americká verze a tak jsem ji nakonec nevzal. Cena by musela jít ještě níže. Jinak legrací je, že jsem koupil nový Ion za nižší cenu, než byly v té době některé nabídky jeho ojetin v ČR. Nezávisle zda šlo soukromníka nebo autosalonu.

            Ano, iMiev/PSA, tedy pro neznalé trojčata Mitsubishi iMiev / Peugeot Ion / Citroen C Zero jsou technologicky prvotiny. I první generace Nissanu Leafu je ve srovnání s nimi jako Škoda 120 k Fabii. A tedy by měly stát ještě méně. Ale buďme realisté. Nejprve za ně chtěli i v Japonsku trojnásobek ceny spalovací verze, u nás 1 milion Kč s DPH. Pak 717 tis. Kč s DPH, někde 550 tis. Kč, já koupil za 430 tis. Kč, u Wave promotion koupíte dnes za 468 tis. Kč. To už jsme na méně, než polovině. 2 inzeráty na ojetiny Ionu v ČR dnes na tipcar.cz znějí na 359 tis. Kč (najeto 8 tis. km, pěkná modrá metalíza, právě dali další slevu ze skoro 400) nebo 375 tis. Kč (28 tis. km, bílý, podle mne neprodejný za ty peníze). Padá to, pomalu, ale jistě. A díky stále dalším novým elektromobilům padat bude. Já to s tímto výhledem koupil.

            Ale vaši rozpolcenost chápu, prožívám ji pokaždé, když další dinosauří automobilka dá na trh svůj elektromobil za +-900 tisíc s úžasným dojezdem 200 km. Užívejte zatím v klidu Prius a současně číhejte na webu na příležitost ke změně. Přijde!

            1. K těm podmínkám, kdy se
              K těm podmínkám, kdy se elektromobil vyplatí, bych přidal, nejen, že jezdíte do 100 km, ale že potřebujete jezdit často tyto kratší jízdy.
              Mě se elektromobily líbí, ale bydlím ve městě a jezdím autem velmi málo (poměr 10x Kaufland : 1x dovolená 🙂 ), takže mě se zatím elektromobil nevyplatí.
              Těch 285 tis. rozdíl oproti Leafu Váš nákup vysvětluje. Veřejné cenovky trojčat jsou nehorázné, asi to nechtějí moc prodávat 🙁 Btw, tak mě napadá, jestli by se nešlo takhle optat prodejce Nissanu a dostat Leafa taky za 430 tis., když „původní“ cena je stejná 😀 Ale hádám, že Nissan chce opravdu elektromobily prodávat, tak cenu 2. verze stalčil dolů, co uměl… To ale bude předmětem věčných debat, nakolik na elektroautech automobilky vydělávají / tratí…
              Jinak, že je Leaf lepší, jsem nemyslel ani dojezd, ale např. jízdní vlastnosti (jak píše honYa, já nemám žádnou zkušenost) a hlavně větší prostornost. Není v iOnu na předních sedadlech těsno do šířky? Možná se mi to z fotek jen zdá, dveře nemají skoro žádné kapsy…
              Na druhou stranu se mi u zadního motoru (trojčata, BMW i3) líbí to, že i když není kufr obrovský, má tvar kvádru bez podivných výstupků (podběhy), nemusí se člověk ohýbat do hlubin a po sklopení zadních opěradel vznikne rovina. (U běžných aut je pro rovinu většinou třeba odklopit i zadní sedáky, a to už se moc nedělá.)
              Myslím, že rozhýbání trhu s elektromobily velmi chybí autíčko jako trojčata, ale s cenou začínající (třebas i v nižší výbavě) na cca 300 – 350 tis.

              1. Máte pravdu, s autem je
                Máte pravdu, s autem je třeba jezdit, aby se vyplatilo. Tedy mít potřebu jezdit. Pak teprve můžeme diskutovat o velikosti, pohonu, nákladech atd..

                U elektromobilů vždycky říkám jednoduchou věc – dojdu do autosalonu a chci si auto prohlédnout, případně absolvovat předváděcí jízdu. Nemáte ho tady? Jak nemáte? Jenom v Praze? Jenom na předchozí domluvu? Tak chcete ho prodávat nebo nechcete? Naposledy absolvováno u Kia Soul EV.

                Ion je opravdu prostorné auto, na to, jak je zvenčí malé. Ta šířka trochu mate, ale brzy zjistíte, že bohatě stačí. My s manuálními převodovkami potřebujeme pořád mávat klackem, takže i šířku. Kdežto automat je jen dopředu dozadu a pokud nevyužíváte jízdu na neutrál, tak na páku sáhnete jen při nastartování a pak máte ruce na volantu. Auto ovládáte kotníkem pravé nohy a volantem. Prostorný je i na délku, rozvor je stejný, jako u Oktávky. Proto pohoda na zadních sedadlech, umocněná ještě výškou kabiny. Zadní kufr se velmi pohodlně nakládá, stačí na sobotní nákup. Sklopení 50/50 dělených sedadel do roviny je rychlé, navíc i zadní opěradlo je polohovací. Divil jsem se, že v tom převezu v klidu dospělé horské kolo.

                Elektromobil v ČR s cenou kolem 300 tis. a výbavou Ionu (automat, komplet v elektrice, klima, ABS, ESP atd.) by byl zřejmě tou nejlepší vzpruhou elektormobility.

Napsat komentář