Jak rozebrat baterii elektromobilu Tesla Model S? Snadno!

Baterie elektromobilu Tesla Model S váží 600 kg a obsahuje 7104 jednotlivých článků (85kWh verze). Jak se taková baterie rozebírá se můžete podívat na následujícím videu. Vlastně to tak složité není!

Demontáž akumulátoru elektromobilu Tesla Model S
foto: Jason Hughes

Baterie je srdcem každého elektromobilu. Akumulátor elektromobilů Tesla Model S může mít kapacitu až 85 kWh a je dnes jednoznačně největším a tím pádem i nejlepším akumulátorem dostupným v sériově vyráběném elektroautě.

Jistý Jason Hughes, hrdý majitel pastelově žluté Tesla Model S, se rozhodl podívat se takové baterii na zoubek přímo doma ve své garáži. Celá operace trvala tři až čtyři hodiny. Zrychleno 15x to máme 12minutové video.

YouTube

26 Comments on “Jak rozebrat baterii elektromobilu Tesla Model S? Snadno!”

  1. Přibývá lidí kteří už rozebrali akubox
    Jeden patolog se

    Přibývá lidí kteří už rozebrali akubox
    Jeden patolog se Sovětského bloku
    Аккумулятор ТЕСЛА ЧТО ВНУТРИ??? Разборка батареи от электромобиля TESLA Model S
    https://www.youtube.com/watch?v=jGU5i7cTBm4
    TESLA MODEL S BATTERY TEARDOWN
    https://www.youtube.com/watch?v=NpSrHZnCi-A
    Tesla Model S Battery (Module) Dead Shorted
    https://www.youtube.com/watch?v=_IYXxGQ6Giw

    https://www.youtube.com/results?search_query=TESLA+MODEL+S+BATTERY+TEARDOWN

  2. Každý kdo byl na 10.tém
    Každý kdo byl na 10.tém EV srazu mohl vidět rozebrané obě verze. 60 kWh a 85 kWh.
    Má-li někdo zájem „rozlousknout“ algoritmus BMS, dodám mu Master i Slave. Balancují se jednotlivé paralerní paky po 74 případně 66 článcích NCR18650B .
    Jinak už víme, k čemu použít ten hliníkový odlitek obalu. Sledujte http://www.elektromobily-os.cz a dozvíte se více.

    1. A jak mohl být mrtvý,
      A jak mohl být mrtvý, když je na něho záruka minimálně 8 let od výrobce? Tak proč ho dotyčný nereklamoval?
      Vždyť se baterie nemění a jen se dobíjejí a dobíjejí, jak píše zdejší jeden diskutér v jiné diskuzi.

      Nebo to tak není? Kde je vlastně pravda?

    2. Polovina ceny lifepo4 je
      Polovina ceny lifepo4 je úplně normální cena pro NMC a NCA články (pokud je seženete). Zatímco tam se neustále zvyšuje hustota energie a tím klesá cena, u lifepo4 se sekají od začátku pořád stejně a jejich cena jde vlivem zdražování vstupů pořád mírně nahoru.

  3. Tak ma tesla 85kWh bateriu
    Tak ma tesla 85kWh bateriu alebo nema..? 7104 clanov..3,7V men. napetie..3100mAh kapacita…3,7*3,1*7104 to je cca 81,5kWh. To nehovorim ze clanok ma 3100mAh pri slabuckom vybijacom prude.
    Pri nabijani im na 120kWh nabijacke davaju prud 1,5C a pri vybijani :),,ou..kolko to ma ten motor kW?:-) Čakal som teda zložitejsie riešenie..dake chladenie? ohrev?Moc tam toho nebolo :-(.

    1. Tesla 85kWh baterie má
      Tesla 85kWh baterie má skutečně 7104článků, všechny sériově vyráběné vozy už byly osazeny 12Wh články, tedy ekvivalent 3400mAh. (O 3100mAh se snad uvažovalo v počátcích vývoje vozu, kdy 12Wh články byly teprve testovány). A znovu se opakuji, použité články Panasonic mají jmenovité napětí pouze 3,6V (ikdyž Panasonic také dělá HV články).

      Už jsme to tu opakovali 1000x, Tesla má články dost zásadně „vylepšené“ oproti průmyslovým ekvivalentům, z nichž vycházejí včetně vnitřní struktury. Rovněž pro rychlonabíjení pomocí SC přišla s něčím, co se dá popsat jako „multi-stage charging algorithm“ a pravděpodobně ve spojení s kvalitním termálním managementem to docela zabírá.

      1. Ok, ak su to 3400mAh članky
        Ok, ak su to 3400mAh članky tak to vychadza…ale aj tak si myslim že hlavne nabijacie prudy na rychlonabijacke bateriam moc neprospievaju…bateria nabijana povedzme 22kw nabijackou bude mat asi dlhsiu životnost ako nabijana len superchargerom 120-135kw.Rad by som mal zopar tych „vylepšnych“ člankov k dispozici na otestovanie ale myslim že je to len taky reklamny blabol a su to klasicke priemyselne 18650.Nemam nič proti Tesle moc im fandim :-).
        Na forach sa pise aj 3100mAh aj 3400mAh.Tak ti nevim..na viacerych strankach som nasiel ze su to 18650A a to su 3100mAh.

        1. Určitě jde o 12Wh články
          Určitě jde o 12Wh články 3400mAh, jejichž ekvivalentem je průmyslový NCR18650B. Tesla ve všech svých materiálech mluví o 12Wh.

          Těch 3100mAh alias průmyslové NCR18650A je jen nějaká konstrukce, která se ujala. Vůbec elektromobilita na tyto zázračně se šířící „konstrukce“ trpí. Stačí jen poukázat na zázračnou technologii LFP (LiFePO4) o které všichni, kteří stráví alespoň 5minut ověřováním fakt, dopředu věděli, že jediný pokrok který může přinést oproti NCA, NMC či LMO je cena, protože obsahují jen minimum drahých kovů. Bohužel to se dodnes nepodařilo.

          No a pak ta všeobecná obsese s hmotností baterií…

  4. Já jsem si myslel, že
    Já jsem si myslel, že uvidím, jak borec rozebírá tu svoji krásnou žlutou Teslu a nic. On má baterku navíc v krabici mimo. Taky jsem si myslel, že to nějak hezky rozebere, ale zjevně k tomu přistoupil docela destrukčně. Teď už to těžko bude mít doma jako výměnou baterii pro domácí výměnnou stanici :-). Každopádně to u svého Peugeotu Ion nebudu zkoušet. Záruka je záruka a abych si objednával další baterku jen kvůli rozmontování, tak na to mne neužije.

    1. Z fotek elektroniky BMS
      Z fotek elektroniky BMS modulů se to dá odvodit. Žádný „zázrak“ v tom nemají, pouze vzali jedno z nejlepších existujících řešení co bylo tehdy na trhu.

      Principiálně jsou v každém modulu 444 články zapojené 6s74p jak uvedl kolega níže. Těch 74p je „natvrdo“ proklémovaných pomocí tenkých pojistkových drátků takže na těch 74p článků BMS pohlíží jako na jeden velký článek.

      Co se týče servisu, tak podle mne „místní“ servis celou baterii mění kus za kus a tu vadnou posílá zpět do továrny k repasi (jak je vidět na videu, jenom rozebrat a zase to složit to není zase až taková sranda). Zde pak vymění celý vadný modul 6s74p a pošlou zpět do oběhu. Modul jako takový se jim podle mne v současné době nemůže ani vyplatit opravovat. Ale to jen hádám, rád se nechám opravit 🙂

Napsat komentář