Australské letiště testuje elektrobus s nejdelším dojezdem

A hádáte správně, jde o elektrický autobus čínské automobilky BYD. Ta se svými bezkonkurečními elektrobusy úspěšně proniká do na další kontinent. Mezinárodní letiště v Sydney testuje elektrobus BYD s dojezdem 250 km na jedno nabití.

Elektrobus BYD na Mezinárodním letišti v Sydney
foto: Mezinárodní letiště Sydney/Carbridge

Čínské elektrobusy značky BYD se rychle stávají celosvětovým hitem. Firmě, do které investoval mimo jiné i americký miliardář Warren Buffet, se daří pronikat do USA, Kanady, Evropy a nyní nově i Austrálie.

Šestiměsíční pilotní program na Mezinárodním letišti v Sydney zaštiťuje autobusový dopravce Carbridge. Autobus se bude využívat pro přepravu mezinárodních pasažérů. Letiště v Sydney podle tiskové zprávy plánuje během následujících let obměnit celou svou flotilu autobusů za elektrobusy.

Elektrický autobus BYD dokáže na jediné nabití ujet až 250 km. Využívá železo-fosfátovou lithium-iontovou baterii, elektromotory v kolech a pochopitelně také rekuperaci. Kromě nulových emisí neprodukuje ani žádný hluk.

tisková zpráva

13 Comments on “Australské letiště testuje elektrobus s nejdelším dojezdem”

  1. Mohou se Australané
    Mohou se Australané pozeptat v Ostravě. Tady už jsme ho velmi úspěšně vyzkoušeli – http://www.dpo.cz/aktuality/827-testujeme-cinsky-elektrobus-byd.html – bohužel jen trapně krátce a pak vrátili, což mne mrzí. Výsledky byl fakt super http://www.dpo.cz/aktuality/851-dopravni-podnik-ostrava-uspesne-testuje-cinsky-elektrobus-byd.html . Rád bych ho viděl v běžném provozu, jako stávající SOR ENB 10,5 – http://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/219-sor-ebn-10.html . Nedávno otevřené nové části tratí pro elektrické tramvaje a elektrické trolejbusy by tak doplnili elektrobusy ve velkém. Což by bylo zejména pro vnitřní části města super.

            1. BYD má proti Sor EV výhodu
              BYD má proti Sor EV výhodu v tom, že své výrobky dokáže prodat a uplatnit na trhu. Je věčná škoda, že to se bohužel Sorce zatím nedaří i když má srovnatelný bus. Mimochodem by mne zajímalo jak souvisí dojezd busu s potřebami letiště. Pro ČR by to nakonec bylo zanedbatelné i kdyby tyto jezdily od konečné metra do Ruzyně nebo nedej bože do Vodochod, nikde není kritická vzdálenost a intervaly nejsou shodné s běžným provozem MHD, tedy čas na dobíjení by byl i reálný At by se jednalo o BYD nebo SOR, jen je třeba se rozhoupat a už konečně začít!

              1. Srovnávat tento BYD eBus se
                Srovnávat tento BYD eBus se SORem EBN nelze. Respektive to je jako srovnávat Teslu model S s Peugeotem Ion(tedy ještě mnohem kvalitativně ořezaný imiev). BYD je technologicky úplně někde jinde a to vůbec nemluvím o baterii. Vemte si, že má celohliníkový rám, motory v kolech, moderní (za mne líbivý) design a asi i mnohem lepší zpracování (BYD jsem na vlastní oči neviděl, zato SOR ano).

                SOR EBN je dle duchu podniku jen další garážová přestavba, a konkrétně veškerou elektovýzbroj stejně odedřelo EVC group. (Tím garážová přestavba nemyslím nic pejorativního, ten podnik je takto schopen dodat v podstatě cokoliv a má s tím úspěch)

        1. Jj. Ten nizky pocet pasazeru
          Jj. Ten nizky pocet pasazeru by odpovidal tomu, to jsem videl na ostrove Schiermonnikoog v Nizozemi. Obrovske misto zabiraji baterie v zadni casti autobusu a taky na obou stranah hned za ridicem (jde videt i na tomto busu v Australii). Prislo mi to uvnitr spis jako „mikrobus“. Nechapu proc ty baterie cpou do prostoru pro posadku a ne treba do podlahy. Podle me je to tak trochu „fake“ prodavat to jako „standardni 12ti metrovy“ bus.
          V tom NL me taky zaujal podezrele nizky vykon motoru – dle stitku 80kW, ale to pro elektrobus na ty male vzdalenosti a rychlosti asi staci.

          1. To máte těžké, když
            To máte těžké, když dneska někdo stanovil, že každý vůz musí být nutně 100%ně nízkopodlažní. Stačí se podívat třeba na nízkopodlažní trolejbusy Škoda Trxx SOR, tam opravdu není v podvozku místo ani na 10cm vysokou baterii vzor TESLA.(která má jednu z nejnižších zástavbových výšek vůbec).

            Co se týče toho výkonu, tak 80kW je opravdu žalostně málo. Nejnovější verze BYD eBus prezentované na webu mají standardně 2x90kW přímo v kolech a snad by měla jít objednat i verze s 4x90kW.

        2. Jde o počet sedících
          Jde o počet sedících pasažérů. Celková kapacita je mnohem vyšší, jak se i dočtete níže. Vůbec se mi zdá, že BYD se sedadly dost šetří. Dalo by se jich tam dát mnohem víc, ale jde zřejmě o úhel pohledu. Pokud je málo sedadel, bude celková kapacita pasažérů mnohem vyšší, s narůstajícím počtem sedadel bude celková kapacita počtu cestujících klesat prostě proto, že ti stojící zabírají méně místa. 🙂

Napsat komentář