Parta snílků buduje rychlodráhu Hyperloop Elona Muska

Je tomu pár měsíců, co Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors a vesmírné společnosti SpaceX, publikoval 57 stránek návrhu na vakuovou magnetickou rychlodráhu Hyperloop. Řekl, že nemá čas se pustit do jejího budování a bude rád, když se toho ujme někdo jiný. A tak se i stalo.

Společnost Hyperloop Transportation Technologies chce vybudovat vakuovou magnetickou rychlodráhu Hyperloop, kterou načrtl
foto: Hyperloop Transportation Technologies

Projektu Hyperloop se zhostil kalifornský crowdfundungový start-up JumpStartFund, resp. firma Hyperloop Transportation Technologies, Inc. Obojímu šéfuje jistý Dirk Ahlborn. V současné době jde o skupinu přibližně 100 inženýrů z celých . Někteří pracují pro , Boeing, Airbus nebo SpaceX.

Spolupráce zatím probíhá na bázi dobrovolnosti, většinou online přes email. Zapojili se také studenti z Kalifornské univerzity (UCLA). Řeší se úplně všechno, od plánování tras přes stavbu nosných pylonů dráhy, architektonické řešení stanic až po podobu samotných kapslí/“vlaků“.

Elon Musk původně navrhoval trasu mezi městy San Francisko a Los Angeles. Tento návrh se ale dostal pod palbu kritiky. Uvažuje se proto i o mnohem kratší dráze z Los Angeles do Las Vegas. A lidé z nového start-upu dokonce přemýšlejí o vybudování první dráhy Hyperloop v spíše než v USA. Tam je totiž dostatek peněz i nadšení pro nové věci.

Celý projekt je pochopitelně zatím stále mnoho let vzdálený a není vůbec jasné, zda se vůbec někdy posune alespoň do testovací fáze. Už dostat se k ní bude vyžadovat investice v řádu milionů či desítek milionů dolarů. Realizace samotného projektu pak vyjde na stovky milionů či miliardy.

9 Comments on “Parta snílků buduje rychlodráhu Hyperloop Elona Muska”

    1. Rozhodně s vámi XY
      Rozhodně s vámi XY nesouhlasím!!!! Ve vašem případě je jasně vidět Česká malost a ustup z technického světa machru a odborníku. E. Musk je jasným příkladem schopného vzdělaného člověka jenž se neopírá o politiku a ideologie ale o techniku v tom nejširším možném zpusobu. V historii neznám nikoho jemu podobného!!! A neposuzujte ustup železniční dopravy jen z pohledu ČR, naopak, Japonské Shinkansen,Čínské CRH-HSBTT, nebo Francouzské TGV jsou toho příkladem. A v ekonomické podnikatelské budoucnosti se s moderní železnicí bude a musí počítat. A to i v návratu nákladní kontejnerové expresní dopravy. Železnice bude už věčná pruvodkyně člověka!

      1. pozor na vyroky. zeleznica
        pozor na vyroky. zeleznica je iba nosny system na pravidelnu prepravu tazkeho nakladu ocel na ocel po susi, tak ako nakladne lode po mori. skratka nic ine z praktickeho hladiska nie je. Pouzit „vecna“ ako popularny prekruteny vyrok Billa Gatesa o potrebe max. pamati v PC.

        Uplne realne sa v NASA zaoberaju WARPom tak ze skusaju v mikroskopickej velkosti skratit a predlzit priestor (teoreticka fyzika im to dovoluje) a cez neho posielaju laser a meraju kedy pride. Takto je mozne teoreticky prenasat objekt vnutri priestorovej bubliny udajne max 10 nasobkom rychlosti svetla (roztahovanie priestoru neporusuje teoriu AE) … bla bla bla (aj pri tejto rychlosti je cesta k najblizsim hviezdam v ramci galaxie 1000 r. a na opacny koniec galaxie 10 000 r. co je velmi pomale ak sa niekedy chceme dostat aj do inych galaxii)

        Takze ak budu uspesny, vlak zrejme uz nebude potrebny 😀 som tym chcel povedat.

    2. Koukám, že vy jste ten
      Koukám, že vy jste ten koncept neviděl a ani nečetl že.

      Idea tohoto projektu je v levném nahrazení letecké dopravy na krátké a střední vzdálenosti. Letadlo na trase 2000 km znamená pro cestujícího reálný čas nejméně 4 hodiny. Tohle by to dalo za 3 hodiny a s náklady 10% ceny letadla, navíc by to mohlo klidně končit uprostřed města (ta kabina je menší než kamión)

  1. Mnoo, jestli se toho ujme
    Mnoo, jestli se toho ujme nějaký nový Henry Ford, mohla by z toho být téměř pásová výroba. Unifikovaný potrubí, nosné sloupy, stanice, ventily, vozidla, řídící a signalizační systémy… Koneckonců i montážní a projekční firmy.

    Technicky je to slušně vymyšleno, má to být podstatně levnější než železnice či automobilová doprava, doprava je rychlejší, zvládá to i nějakou dopravu zboží. Vidím samá pozitiva.

    1. Ale PaRi není třeba čekat
      Ale PaRi není třeba čekat na nějakého Henry Forda – toho už Amerika a Svět má a je jím E. Musk ten je Henrym Fordem 21.století. Přeji aby se podobný člověk našel i v EU a dokázal spojit nikoli politické ale technické vzdělance a odborníky z universit EU bez rozdílu národností k podobnému evropskému projektu. Spolupráce vzdělaných lidí by měla být nad zájmy politiku a oligarchu.

Napsat komentář