Tesla v Norsku svolává k opravě 1100 elektromobilů Model S

Těsně před začátkem vánoční sezóny se objevila pro automobilku Tesla Motors nepříjemná zpráva. V Norsku bude muset stáhnout 1100 elektromobilů Model S kvůli problémům v pohonném systému.

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, nedávno rozeslal některým majitelům elektromobilů Tesla Model S v Norsku email, ve kterém problém přiznal.

Konkrétně jde o to, že při skládání auta byl aplikován nedostatečný objem vazelíny na část propojující elektromotor a jednorychlostní převodovku.

Zhruba 1 % ze zmíněných 1100 aut díky tomu už zažilo problémy s pohonným systémem. Tesla nyní posílá do Norska náhradní díly a najímá nové techniky pro svá servisní centra, aby opravu aut uspíšili. Hotovo má být asi do měsíce.

ZAJÍMAVOST: Norský nadšenec vlastní sedm elektromobilů Tesla

je pro Teslu jedním z nejdůležitějších trhů mimo domovské . Norové elektromobily Tesla Model S doslova zbožňují.

13 Comments on “Tesla v Norsku svolává k opravě 1100 elektromobilů Model S”

  1. Problém je od toho aby se
    Problém je od toho aby se řešil. Přeji ČR aby se dostala v brzské době na uroven Norska! Dovedete si představit tu pohodu až mezi Plzní a Brnem se bude pohybovat 1100 Tesel S, a dalších Nissanu, Renaultu a BMW to nebude jen praktickým utokem na ropnou lobi, ale ukázkou toho, že i v ČR si běžný občan muže elektromobil nebo hybrid běžně koupit aniž by ohrozil rodinný rozpočet!

    1. V Norsku je to iniciativa
      V Norsku je to iniciativa priamo od ich Krala. Omacka hovori o roznych ..blalba eko – buducnost, hoci je Norsko vyvozcom ropy. Manipuluju to velmi tvrdymi danami pre auta na „ropu“. Tiez maju velmi drahe nehnutelnosti a vobec vsetko mozne, pri com a pri ich prijmoch, je Tesla v principe za bagatel v porovnani.

      Norom toho nie je co moc zavidiet, ale v infrastrukture funkcnych technologii pre EV a Tesla obzlast su si podobny s Nemeckom a zapadom USA.

      U nas a u Vas nie su ziadne deformovane tlaky cez dane a osobne zainteresovanie pre Teslu a ich SuperCh. a myslim ze je to tak lepsie, nie ? Prestrelene dane na vozidla su tiez v Anglicku.

      To ale neznamena boj proti autam na benzin ci ine nezistne skutky, skratka si len stat doplnuje rozpocet, a pekne na tvrdo a zo zadu, t.j. bude to robit pri kazdej casom rozsirenej technologii.

  2. To se mi nějak nezdá.
    To se mi nějak nezdá. Proč by ta bateria musela být i v autech prodaných v Evropě? Tady zákony USA neplatí. Navíc životnost olověných baterií je dnes dost velká. Sám jsem měl v 10 let starém autě garážovaném venku pořád původní baterii a s tou jsem ho také prodal. A žádné problémy jsem s ní nezaznamenal. Pokud je tam ta baterka jen pro okrasu (naplnění litery zákona), nebude nijak zvlášť přetěžována a o to delší bude její životnost.

    1. Třeba dělají všechna
      Třeba dělají všechna auta podle jednoho mustru a pak tedy je i v těch v Evropě. Je možné že baterie používané v USA jsou jiné kvality. Nejspíš slouží k tomu aby se hlavní baterie nevybíjela a aby pracoval nějaký palubní počítač i pokud není sepnuta baterie hlavní. Ale pořád se jedná o proudy hodně malé. Nevím klik může mít takový palubní počítač ce stand-by režimu.

  3. Jinak řečeno, při
    Jinak řečeno, při výrobě se zapomělo na jeden pracovní úkon. To se stává a moc bych se divil, kdyby se vůbec nic nepřihodilo. Skvělé na tom je, že první problém přišel až po celkem dlouhé době a netýká se baterií, ani elektromotoru. Vzhledem k tomu, že Tesla až dosud byla transparentní a otevřená vůči veřejnosti a zákazníkům, tak předpokládám, že půjde opravdu jen o výměnu zadřené součásti.

    1. Nejde o prvy problem.
      To

      Nejde o prvy problem.

      To auto obsahuje klasicku zaloznu gel-olovenu bateriu. Tieto baterie cca kazde 2 roky (podla toho ake su stare a ake kvalitne olovo obsahuju to moze byt uz za rok) stracaju kapacitu natolko ze uz nie su nabijatelne tak aby ich elektronika povazovala za vhodne.

      V tom momente je Tesla absolutne nepojazdna a musi byt odtiahnuta kde v servise stravi par dni, medzi tym dostane uzivatel nahranu Teslu.

      Pozitie tejno baterie ma udajne nariadene zakonom USA.
      Ziadne riesenie nahrady tejto baterie a zachovania sa auta, neexistuje.

      Tesla naviac pouziva tuto bateriu malu, s nedostatocnou rezervou a pod. Problem zvaluje na dodavatela tychto baterii alebo pokazeny DC-DC, nic z toho samozrejme nie je pravda, je to normalna vlastnost poddimenzovanych gel-olovo baterii.

            1. Tie odkazy raz aj vo velkom
              Tie odkazy raz aj vo velkom vycuce, som sem uz dal, a nie raz. Ja nie som prilezitostny ukecanec na hybrid cz. Sam som to uz aj prestal sledovat, takze odkazy si najdite.

              Podobne nikdy neriesene drobne nedorobky kazia celkovy dojem pri vsetkom, a nikdy sa o nich nedozviete kym neviete co hladat lebo s ty, mate osobnu skusenost, alebo ste lepsie neskusili. (pocitacove hry, os, is s nikdy neopravenymi ch., hw, ..turba, cievky, napajacie zdroje bez poistky ktore casom stracaju kapacitu, atram.tlaciarne s naplanovanou zivotnostou ktore prestanu fungovat napriek tomu ze im nic nie je, zahadne sa znizujuci vykon cpu, pamati ram, …ziarovky s naplanovanou zivotnostou, puncochy pre zeny zamerne krehke, pracky s naplanovanou zivotnostou, … )

              Za vsetky: Nedavno som kupil DVD ANNO 2070, stale draho predavana, po nainstalovani nefunkcna, na forach sa dozviem ze absolutne nikomu nefunguje z rovnakeho dovodu, ze dodavatel to nevie a neriesi, a viete co pomohlo mne ? vymazal som jeden exe subor z miesta kde je nainstalovana, od vtedy normalne funguje… …nemam slov, uz k nicomu…

Napsat komentář