ČEZ vyměnil rychlodobíječky, chystá instalaci dalších

Rychlodobíječky, které instaloval v Praze, Kladně a dalších místech ČR, byly výrazně poruchové. Aktuálně proto v termínu od 1. do 3. prosince proběhla jejich výměna.

Problémy prvních rychlodobíjecích stanic, zejména té v Praze Duhové přímo u centra ČEZ, jsme zažili na vlastní kůži při testu elektromobilu BMW i3
foto: ČEZ

Díky tomu bude podle ČEZ možné v „relativně krátké době“ pokračovat v plánovaných instalacích rychlodobíjecích stanic v dalších lokalitách po celé České republice. Výměna stávajících stanic proběhla v lokalitách Praha-Duhová, Vrchlabí, Hradec Králové, Plzeň a Kladno.

„Nové instalace, které prošly kontrolou přímo u zahraničního výrobce, by měly přinést výrazné zkvalitnění servisu pro zákazníky Elektromobility ČEZ a naprosto minimalizovat výskyt poruch,“ dušuje se ČEZ.

ČEZ nedávno na tiskové konferenci oznámil dohodu s Volkswagenem a slíbil stovky dobíjecích stanic. Přítomní novináři pochopitelně poukázali na to, že podobné sliby už jsme od ČEZu slyšeli už dříve. Přítomní zástupci firmy na to poměrně korektně reagovali tím, že původní plány skutečně nevycházejí.

V současné době ale už mají k dispozici vyzrálou technologii a dostatek zkušeností, takže výstavbě stovek „převážně rychlodobíjecích stanic“ do roku 2020 by už nic bránit nemělo. Tak uvidíme.

Celkovou situaci s rychlodobíječkami v ČR asi nejlépe vystihuje následující komentář facebookového uživatele Majkl Sklenář: „Prosím o jednu rychlodobíjecí stanici na D1, nejlépe u Humpolce. Děkuji.“

ČEZ

18 Comments on “ČEZ vyměnil rychlodobíječky, chystá instalaci dalších”

  1. Trochu mi je smutno z
    Trochu mi je smutno z některých názorů výše. ČEZ (EON, PRE, … dle místa instalace dobíječky) je skutečně ten, kdo má plné ústa řečí a slibů, ale ve skutečnosti vyčkává, až zainvestují druzí, kterým se jejich investice pravděpodobně ani nevrátí (takže pokud negeneruji zisk, jsem charita) a těmto charitativním investorům naloží režie v podobě měsíčního poplatku, distribučního poplatku a ceny silové odebrané energie. A jestli si někdo myslí, že se na tom nechá generovat zisk, plete se. Při ceně technologie, prací na vybudování přípojky, parkovacího místa a současné frekvence využití by musela být cena nabíjené kilowatty 50 Kč. A ruku na srdce kdopak by tam za tu cenu nabíjel? A jediný, kdo z toho má od začátku zisk je dodavatel elektřiny. Potom prospívám prodejcům aut, kteří budou prodávat více, pokud bude kde dobíjet. A mne to zaplatí kdo a kdy? Životnost zařízení je omezená a také údržba něco stojí. Je ale přirozené, že jako pekárna investuje do svých prodejen, řezník uzenář má svoje prodejny, tak i výrobce a distributor energie pokud chce prodávat, měl by do toho sám zainvestovat a nesnažit se parazitovat jen na druhých. A druzí v řadě kteří by měli nabídnout součinnost jsou výrobci a prodejci elektromobilů.

    1. …a chytré sítě? Co jsou
      …a chytré sítě? Co jsou to chytré sítě? Na nich nic chytrého nebude krom toho, jak sledovat pohyb klientů a využívání dobíjecích míst pro další marketingové tahy. Jednoduše … jak co nejefektivněji vydělat co nejvíc. Chytrou sítí bych rozuměl stejnosměrné rychlodobíjecí sloupky, kde dostanu energii za cenu režie a já dám na oplátku možnost zpětného čerpání části energie v případě, že jí má síť nedostatek. A kdyby takových připojených aut byly tisíce, chytrým řízením nabíjecích výkonů a zpětného toku energie by se ušetřila jedna velká tepelná elektrárna která topí jen proto, aby pokryla špičky. Jenomže o téhle chytré síti se bude nejprve 15 let hovořit na seminářích a vyčkávat.

    1. Brzdiči? A proč? Tím, že
      Brzdiči? A proč? Tím, že nic nedělají, resp. toho dělají málo? To přeci není brzda. Tím, že jsou málo aktivní, tak nabízí příležitost ostatním… Nebo jsou tady iniciativy, kterým někdo aktivně brání, aby stavěly desítky rychlodobíječek? Možná se cítí komfortní, protože je nikdo neohrožuje. Pak je možná na místě se zeptat, proč se nikdo do výstavby dobíječek nevrhá….že by to nebylo moc profitabilní?
      Brzdiči opravdu nejsou, jen nenaplňují očekávání, která, pravda, sami pomohli vytvořit…
      S touhle logikou bych brzdičem mohl nazvat kohokoliv, kdo nic nedělá, třeba Správu železniční dopravní cesty…
      A propos, kde jsou například v Praze proklamace o podpoře elektromobility ze strany Magistrátu? Ať se nenavážíme jen do energetik. Měli na to dokonce projekty, jakousi pracovní skupinu atd. Pravda, PRE postavilo nějaké dobíječky, ale pokud mám v Praze elektromobil, nemám ani výhodu v jízdě v pruhu pro autobusy, o které se hodně mluvilo… Jakou strategii má stát? Řada zemí elektromobilitu aktivně podporuje, tady nic. Není tohle větší brzda?

      1. Ano, chování ČEZu tak
        Ano, chování ČEZu tak vnímám.
        Pokud někam nainstaluji svou veřejnou rychlodobíjecí stanici tak i kdyby u ní celý měsíc nikdo nenabil tak ČEZu zaplatím přes 1000Kč za jistič.
        Pokud u ní někdo nabije elektromobil tak to bude pravěpodobně ve špičce to znamená, že ČEZu zaplatím víc než 4,85Kč/kWh.
        Pokud se díky tomu, že já vybuduji nabíjecí síť, lidi přestanou bát toho, že nikam nedojedou a začnou kupovat elektromobily tak na tom nevydělám já, ale opět ČEZ (resp. dodavatel elektřiny).

        Pořád máte pocit, že mne ČEZ nebrzdí, když chce vydělat na mojí dobíjecí stanici o řád víc než na ní kdy mohu vydělat já? (a to nepíši o invesitici do samotné dobíjecí stanice)

        Navzdory tomu jsem založil inChaNet s.r.o. a investuji do podpory nabíjení.

        1. Samozřejmě máte možnost
          Samozřejmě máte možnost přejít k jinému dodavateli elektrické energie a domluvit si tak ceny nižší. Určitě se s někým takto domluvíte, zvláště když těch nabíječek vybudujete větší množství.

          To, že budete platit poplatek za jistič tak jako ostatní je snad správné – nebo nikoliv?

          A mnohdy státu odvádím DPH ze služby nebo zboží, které je vyšší než můj zisk. To vám také připadá nenormální?

          1. 🙂
            To si fakt myslíte, že

            🙂

            To si fakt myslíte, že přechodem k jinému dodavateli mám šanci nějak zásadně ovlivnit uvedených 4,85/kWh? Nebo si myslíte, že ten kdo si díky mé aktivitě elektromobil koupí, bude najednou generovat zisk někomu jinému než ČEZu?

            Poplatek za jistič: Platím poplatek za jistič stejně jako všichni ostatní a neremcám, protože je to služba, ze které mám užitek já. Ale v mém příspěvku byla řeč o provozování činnosti, ze které má užitek prakticiky pouze ČEZ.

            Nevím přoč by DPH nemohla být vyšší než zisk. Z daní Vám přece stát buduje silnice, platí městkou a komunální výstavbu, platí školy, státní aparát, příspěvky hromané dopravě, na sport, na kulturu a pod. => to co mu odvedete zase dostanete zpět v jiné formě. Jak to můžete srovnávat se ziskem ČEZu, který by byl generován na úkor mé investice?

            PS: místo ČEZu si dosaďte vlastního dadavatele elektřiny.

                1. Tak mi uveďte město,
                  Tak mi uveďte město, kterému rekonstrukci náměstí nebo novou budovu městského úřadu platil stát. Od té doby, co tu máme místní samosprávu, se jedná o věci, které si každé město /obec musí platit z vlastního rozpočtu. Jedině, že by na to použilo peníze z neúčelových dotací, ale ty přiděluje stát právě bez předem daného účelu a je mu v podstatě jedno, jestli to město použije na stavbu radnice nebo třeba pořádání závodů formule 1…

                2. Nerozumím Vaší otázce
                  Nerozumím Vaší otázce … domnívám se, že všechny finance všech měst pocházejí ze státní pokladny, nebo znáte jiný zdroj peněz než daně? V uvedeném případě se jednalo o Rožnov p.R.

                3. Ano znám.
                  Například

                  Ano znám.

                  Například poplatky (ze psů, z vydání nějakého rozhodnutí, dokladu apod.) a pokuty (v rámci MHD, městské policie apod.), které jdou přímo do kasy obce.

  2. Že bychom se tedy konečně
    Že bychom se tedy konečně dočkali na říjen 2014 slíbené výměny pomalého sloupku za rychlodobíječku CHAdeMO / Combo v Ostravě Orchard Hornopolní? Těch slibů už bylo tolik, že se nemá jimi snad ani cenu zabývat. Jak říká bible, podle činů jejich poznáš je. Takže méně tiskových konferenci a více práce v terénu prosím.

Napsat komentář