Počet prodaných elektromobilů ve světě stoupá každým rokem téměř dvojnásobně. Spolu s tím jde ruku v ruce rozvoj dobíjecí infrastruktury. Ta má dnes primárně podobu dobíjecích stanic standardů CHAdeMO, CCS a Supercharger.
foto: Mutwin Kraus
Celosvětově počet CHAdeMO rychlodobíječek dosáhl počtu 4254. Z toho 2129 jich je v Japonsku, 1327 v Evropě, 744 v USA a 54 v dalších oblastech.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla otevřela v Evropě 10 nových Superchargerů za týden
ČEZ má dohodu s Volkswagenem, slibuje stovky dobíjecích stanic
CHAdeMO je původem japonský standard, který dnes podporují především automobilky Nissan, Mitsubishi a Toyota. CCS je konkurenční evropský standard, který prosazují německé automobilové koncerny BMW, Volkswagen a Daimler, ale také GM a Ford.
Americká automobilka Tesla Motors buduje vlastní síť rychlodobíjecích stanic Supercharger. Prozatím má po světě 280 stanic. A zajímavost nakonec: v oblasti Dorno u italské dálnice A7 je k dispozici kombinovaná dobíjecí stanice standardů Tesla Supercharger/CCS/CHAdeMO.
Jěště by stálo za
Jěště by stálo za zmínku, že dominantní většina Tesla Superchargerů má 6 a více nabíjecích stojanů, přitom ty „konkurenční“ mají skoro vždy pouze jeden stojan. V tomto kontextu bych si dovolil tvrdit, že nabíjecích stojanů Tesla je víc než dvojnásobek jako CCS.
Tesla supercharger tam isto
Tesla supercharger tam isto nieje 🙂 Ide o type2 co je typ koncovky, kt. pouziva v EU aj Tesla, to ale neznamena ze je to SC.
Tesla Supercharger není na
Tesla Supercharger není na obrázku, není součástí toho jednoho stojanu, ale je součástí areálu. Viz. Tesla Motors Supercharger Dorno.
Nevím, tu stanici neznám,
Nevím, tu stanici neznám, každopádně ten popisek tam máte dost nešťastně, dovolím si tvrdit že je dokonce velice zavádějící. Prostě u neznalého čtenáře evokuje dojem, že ten poslední konektor je SC. Myslím, že by bylo dobré ho opravit.
Prostě klasickej Mennekes,
Prostě klasickej Mennekes, ale v tomhle případě na 63 A. Dle mě takovéhle stojany by měl montovat i ČEZ.
A teď mi povězte, co to
A teď mi povězte, co to ten ČEZ koupil za shity CHAdeMO / Combo, že mu od jara střídavě nefungují a že je musí měnit, když gigant ABB by mohl ČEZu prodat Tesla Supercharger / CCS Combo /CHAdeMO a bylo by v ČR vymalováno. Ale to asi zase někdo ze státní akciovky nakupoval něco od kamaráda s odklonem……..
Ani ABB nemuze prodavat
Ani ABB nemuze prodavat Tesla SuperCharger, to muze jen Tesla. Ostatni k tomu nemaji know-how, Tesla si to drzi pro sebe 🙁
A zatimco nektere DBT stanice maji problemy s CCS, tak zase nektere ABB maji udajne problemy s CHAdeMO.
Kazdopadne ted kdyz CEZ ty svoje dobijecky vymenil, tak snad uz zacnou fungovat poradne…
Vykon se uvadi v kW.
kWh je
Vykon se uvadi v kW.
kWh je jednotka enegie…
Take neni pravda, ze max dobijeci vykon CHAdeMO je 62.5kW a 90kW pro CCS.
To bychom pak rovnou mohli rict, ze SuperCharger ma vykon pres 157kW (pres 350A, max 450V), coz taky neni pravda protoze skutecny vykon je jen lehce pres 120kW…
Díky za upozornění,
Díky za upozornění, údaje jsme odstranili.
muzete mi prosim rict kde
muzete mi prosim rict kde jste vzali ty cisla? V tom vasem zdroji nejsou…
A celkem by me zajimalo jestli ten zdroj pocital s CHAdeMO stanici ve Vyskove?
Zdrojem je oficiální web
Zdrojem je oficiální web Chademo.com
tak to jste se v clanku
tak to jste se v clanku aspon mohli zminit ze ty udaje nejsou kompletni, napr v Brne chybi 2, ve Vyskove 1. Pak taky vsechny CEZacke CHAdeMO+CCS chybi… To cislo je podle me strasne podhodnocene, alespon co se CR tyce.
ANO PĚKNÁ ČÍSLA !!
TED
ANO PĚKNÁ ČÍSLA !!
TED JEŠTĚ PŘIDAT PÁR ODKAZU NA MAPY A JE VYMALOVÁNO 🙂
CHADEMO EU chademo.com/wp/eumap/
CHADEMO USA chademo.com/wp/usmap/
CHADEMO JP chademo.com/wp/jpmap/
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/dobijeci-stanice/
ty mapy jsou znacne
ty mapy jsou znacne nekompletni… Alespon teda v CR…
Osobně jsem zatím
Osobně jsem zatím nenarazil na žádnou mapu, která by byla opravdu kompletní a neustále aktualizována. A že těch map je…
jasne, to je taky pravda…
jasne, to je taky pravda…