Ford zahájil výrobu nového Fordu Mondeo Hybrid. Je to první hybrid, který značka vyrábí a prodává v Evropě. Hnací ústrojí auta kombinuje speciálně vyvinutý zážehový motor 2,0 l, elektromotor a lithium-ion akumulátor s kapacitou 1,4 kWh. Kombinovaná spotřeba je 4,2 l/100.
foto: Ford
„Mondeo Hybrid nabízí zákazníkům to nejlepší z obou světů – nižší spotřebu a emise elektrického pohonu i dojezd a dynamiku tradičního motoru,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.
„Díky modelové řadě, do níž patří – nebo budou patřit – i Focus Electric, plug-in hybrid C-MAX Energi i úsporné modely ECOnetic a EcoBoost, získají naši zákazníci ještě širší prostor k optimalizaci provozních nákladů.“
Mondeo se začalo prodávat v roce 1993. Od té doby jich zamířilo k zákazníkům více než 4,8 milionu. Nový model se vyrábí v moderní továrně ve španělské Valencii a v současné době probíhá jeho uvádění na evropské trhy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Ford vybuduje v Německu nejvyspělejší aerodynamický a klimatický tunel na světě
Mondea s karoserií sedan a zážehovými motory se budou vyrábět také v petrohradském montážním závodě Ford Sollers. Zahájení prodeje v Rusku je naplánováno na rok 2015.
Historicky nejširší paleta motorizací pro nové Mondeo obsahuje nový zážehový motor 1.5 EcoBoost nebo zdokonalený diesel 2.0 TDCi. Mondeo Hybrid je cenově srovnatelné se vznětovými motorizacemi. I tímto způsobem naplňuje Ford svůj příslib nabídnout zákazníkům, pro něž je hospodárnost provozu prvořadým kritériem, co nejširší výběr.
foto: Ford
Ve Spojených státech je Ford druhým největším výrobcem hybridních automobilů. Celkem jich zde vyrobil již 400 000.
Ford Mondeo HEV si mohou zákazníci v ČR objednat už dnes za velmi konkurenčních 762 990 Kč. První vozy se pak na českých silnicích objeví na začátku příštího roku.
Ford upozorňuje, že uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.
Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.
Je fajn ze maju aj plugin
Je fajn ze maju aj plugin Cmax. Ten bude kedy a za aku cenu v europe?
Tuto informaci zatím
Tuto informaci zatím automobilka Ford nezveřejnila.
Super, udělali 5 let starý
Super, udělali 5 let starý Prius.
Tak úplně zase ne, prius
Tak úplně zase ne, prius nemá lithium-ion akumulátor, ale NiMH.
U takhle malých kapacit je
U takhle malých kapacit je snad kromě olova úplně jedno o jakou chemii jde. Jó kdyby tam dali 3x větší využitelnou kapacita při stejné hmotnosti pak by to bylo o něčem jiném.