Tesla otevřela v Evropě 10 nových Superchargerů za týden

Americká automobilka Tesla Motors pokračuje v masivním útoku na Evropu. Jen v minulém týdnu otevřela 10 nových rychlodobíjecích stanic Supercharger.

Jeden z několika dobíjecích stojanů u rychlo-nabíjecí stanice Tesla Supercharger
foto: Tesla Motors

Desítka nových rychlodobíjecích stanic Tesla Supercharger znamená, že v Evropě je dnes celkem 102 těchto dobíjecích stanic. Pro srovnání, v je to 132.

Z 10 nových jich bylo: 4 ve Švédsku, 2 v Norsku, 2 v Dánsku, 1 v Británii a 1 v Belgii. Evropští majitelé elektromobilů Tesla tak mohou bez problémů dojet z jihu Francie až na sever Norska, a to zcela zdarma.

V letech 2015-2016 se navíc chystá další masivní rozšíření sítě směrem na východ, tj. do Polska, České republiky, Chorvatska, Rumunska, Ukrajiny, Finska, Řecka a dokonce i Ruska a Turecka. Tam všude totiž nejspíš bude Tesla chtít prodávat svůj levný elektromobil Tesla Model 3.

Tesla Motors

22 Comments on “Tesla otevřela v Evropě 10 nových Superchargerů za týden”

    1. FLAME WARNING:-D
      Protoze to

      FLAME WARNING:-D

      Protoze to je sebranka pitomych socialistu. Co chcete od naroda, ktery sestreli vlastniho krale a uprednostni luzu. Prujezd Francii je jeden velky hnus. 130 max, casto mene, radaru jak nasrano, fizlove jeden velky pain.

      Ne vazne. Nekde na forech jsem vycet, ze tam je nejaky legislativni problem. Takze asi nebudete daleko od pravdy:). Jak rikam. Socialisti a jejich legislativa. Urcite kvuli tesly vytvorili nejake ministerstvo nebo komisi… FUJ.

  1. ostatní tak porad tapou
    ostatní tak porad tapou mezi tim zda elektro ano, nebo zda ty sejkove to preci jen nejak nezmuzou a ta ropa nepojede dal. ;o)
    Trosku jim ujel vlak a ted horecne resi co s tim. Zda se, ze rada tech nejvetsich se snazi s Teslou uzavrit ruzne obchody. Tu na dodavku pohonu, tu na dodavku baterii, tu na vyuzivani jejich konektoru ve svych vozech i s nabijeckama. Myslim ze BMW s nima o tomto jedna a naopak jim nabizi technologii kompozitu ze kterych dela i3. Trosku ma zase logiku, ze nebude pak vedle sebe stat 10 dobijecich stanic. Jedna od Audi, jedna od BMW, jedna Tesla, jedna Peugeot, … Jako se snazi sjednotit nabijecky na mobil, tak by snad v tomto mohl byt taky poradek. ne?!? ;o)

    1. Tak dnes má v podstatě
      Tak dnes má v podstatě svůj vlastní rychlodobíjecí standard jen Tesla, ostatní vyžívají jeden ze dvou světových standardů Combo nebo CHAdeMO (neberu-li v potaz Čínský standard GB/T, který je pro zbytek světa irelevantní) a nedá se ani předpokládat, že někdo ještě s nějakým spešl standardem přijde. Takže vidina 10 stojanů každý od jiné automobilky je, řekl bych, bezpředmětný 😉

              1. Nevím,jak je velká
                Nevím,jak je velká on-board nabječka u Zoe, ale určitě to nebude nějaká malá krabička. Tak jako tak je to prostě zbytečně velký krám navíc, který s sebou musí Zoe vozit. U DC nabíjení tohle nehrozí.
                Navíc k tomu, aby skutečně těch 43 kW využila, tak potřebuje proud 63 A, a teď otázka:
                Kde se běžně setkáte s obyč. 63A 3f zásuvkou?

                1. kazdy elektromobil umi
                  kazdy elektromobil umi dobijet baterii vice jak 20kW AC 🙂
                  rika se tomu rekuperace brzdne energie… Zoe je prvni co vyuziva upravenou elektroniku motoru take na nabijeni ze site, ne jen z motoru…

          1. je to velmi jednoduche:
            je to velmi jednoduche: tesla supercharger ma vykon 130kW, kontruovana je az na 200kW a to DC, tedy je to pripojene primo na ty baterie. i kdybyste sehnal konektor na potgrebny proud pro 3-fazovou zasuvku, tak musite mitv aute nabijecku o potrebnem vykonu, ktera se tam proste dneska nevejde

          2. Jednoduchá odpověď.
            Jednoduchá odpověď. Jakmile svým Peugeotem Ion dojedu k nástěnnému červenému 32A, pětikolíku 400V za 157 Kč, tak dobíjím jen tak, jak umí moje palubní nabíječka + jak dovolí můj standardní k vozu dodaný dobíjecí kabel 10A. Takže 3x pomaleji, než dovolí onen pětikolík.

            Pravda, mohu si dokoupit lehce i kabel 16A, ale více moje palubní nabíječka v autě stejně nezvládne – hezky je to vysvětleno zde http://www.evselect.eu/information.php?info_id=12. Takže mám redukci z 5kolíku na domací zásuvku Schuco, abyhc tam mohl vrazit nabíjecí kabel se zásuvkou Schuco, ale 32A prostě nevyužiju. Max.16.

            Naproti tomu u CHAdeMO využiju celých 50 kW a protože většinou nepřijíždím s autem zcela vybitým, je naplnění 80% kapacity mé 16kW baterie otázka 14-20 minut. Na 96% pak dalších 20 minut. Ale to zapínám jen když jedu trasu Žilina-Ostrava (papírový dojezd sice 150 km, ale v cestě jsou Beskydy). Ať se nemusím otravovat na pomalých zásuvkách ČEZu v Třinci nebo Havířově.

            Jinak porovnání nabíjecích stanic je tady http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet

    1. Jiný business model – Tesla
      Jiný business model – Tesla si výstavbu superchargerů nechá zaplatit v ceně auta, ostatní automobilky ne…

      Ještě k velikosti – Supercharger je hezky malinký, protože to potřebné elektrické haraburdí je uloženo jaksi stranou – všimněte si na tom obrázku té budky… Není to o tom, že někdo umí malé stanice a někdo ne – hardware se moc zmenšit nedá. Buď to má někdo jako kompaktní stojan a pak je to jarmara a nebo to někdo rozdělí, to rozměrné dá někam stranou a chlubí se, že má malý stojánek…

Napsat komentář