POTVRZENO: Audi R8 E-tron už příští rok, dojezd 400 km

Magazín AutoExpress informuje, že Dr. Ulrich Hackenberg, šéf technického vývoje Audi, potvrdil elektromobil Audi R8 E-tron na rok 2015. Sportovní elektroauto nabídne dojezd 400 km. Uvažuje se také o plug-in hybridní verzi auta.

Sportovní elektromobil Audi R8 e-tron se na trhu objeví už příští rok. Půjde samozřejmě o malosériovou/zakázkovou výrobu
foto: Audi

Audi oficiálně potvrdilo, že elektromobil Audi R8 e-tron se začne vyrábět už před devíti měsíci na autosalonu Ženeva. Stalo se tak po značně turbulentním vývoji, kdy se auto chvílemi zjevovalo a následně opět vypařovalo.

Podle zástupců automobilky ale nakonec o vůz projevili zákazníci takový zájem, že se rozhodla jej postavit. Důvodem byl i zásadní pokrok v oblasti baterií, který umožnil zvýšit dojezd na reálných 400 km z původních přibližně 200 km.

Takové auto by pochopitelně bylo neprodejné, zejména v konkurenci automobilky Tesla Motors. Především by ale Audi dělalo spíš ostudu. Podle AutoExpressu je elektrické Audi R8 jakýmsi „mazlíčkem“ samotného Hackenberga od doby, co v červnu 2013 postoupil na pozici technického ředitele.

První koncept elektromobilu Audi R8 se objevil už v roce 2009 s tím, že na trhu by se mohl objevit v roce 2013. Hackenbergův předchůdce Wolfgang Durheimer ale projekt zastavil. Hackenberg jej obnovil s tím, že na veřejnost jej vypustí teprve v okamžiku, kdy se podaří zvýšit dojezd na jedno nabití na 400 km.

AutoExpress

13 Comments on “POTVRZENO: Audi R8 E-tron už příští rok, dojezd 400 km”

    1. Ač Tesle fandím, tak tyhle
      Ač Tesle fandím, tak tyhle výkřiky o technickém náskoku mě vždycky dostanou. Ono opravdu zase není nic tak unikátního udělat dvoutunové auto s obří baterií. Nakonec Rimac ukazuje, že na to není potřeba nějaké vesmírné technologie a zvládne to i chorvatský start-up.
      Jde spíš o to, že tyhle velké a profláklé automobilky zatím neměly dostatek chuti se do elektromobilů moc pouštět, protože jim prostě nevěřily. Až úspěch Tesly je o tom přesvědčuje.
      A navíc Tesla k elektromobilismu přistupuje opravdu koncepčně a promyšleně, což je právě ten hlavní faktor jejího úspěchu.
      Je to podobné jako s Applem. Ten taky není nijak technologicky napřed před konkurencí, ale má velice promyšlenou obchodní a marketingovou strategii a to z něj dělá nejúspěšnější IT firmu.

    1. Tak zrovna R8 by ten dojezd
      Tak zrovna R8 by ten dojezd i za stávající technologie mít mohla. A to jednoduše proto, že vývoj u Audi není hned v počátku sabotován svázáním s modulární platformou.

      Očekávám, že to bude mít hliníkový rám i karoserii, a hmotnost bude někde kolem 1800-2000kg. Takže i kdyby ta jejich „pokročilá baterie“ vážila tunu a bude 2x objemnější než u Tesly tak se do tohoto typu auta vleze.

          1. CCS v Evropě dávají 20-50
            CCS v Evropě dávají 20-50 kW a vesměs obslouží jen jedno auto. Nabíjet tím 90 kWh baterku na dlouhé cestě je zoufalost (vycházím z informace, že dříve ohlášená verze s dojezdem 215 km měla mít 48,6 kWh baterku). Ale Audi nejspíš stejně neočekává, že by s tím někdo vyjel mimo město, takže celá tato diskuze je čistě akademická.

            1. Sporťák s dojezdem 400km
              Sporťák s dojezdem 400km se kterým se nepočítá vyjet mimo město? Hodně zvláštní představa. Jinak CCS COMBO je 50kW a plánuje se zvýšení na dvojnásobek. I bez toho to ale bohatě stačí na to, abyste po nějakých 300km při občerstovací pauze pohodlně dobil na dalších 200km během několika minut. A kolik obslouží aut snad záleží na tom, kolik tam těch stojanů postaví.

Napsat komentář