Česká Toyota začala nabízet majitelům hybridů značek Toyota a Lexus speciální program zaměřený na prodlouženou péči o baterii hybridního pohonu. Program zaručuje majiteli plné krytí nákladů s případnou opravou nebo výměnou hybridní baterie, a to až do 11. roku stáří hybridního vozu.
foto: Lexus
TISKOVÁ ZPRÁVA
Vozidla s hybridním pohonem jsou vybavena technologií Hybrid Synergy Drive®, která umí inteligentně kombinovat výkon benzínového a elektrického motoru. Jedná se o ekologicky šetrný a sofistikovaný systém, který nepřetržitě sleduje jízdní podmínky a zajišťuje optimální výkon a odezvu vozu.
V rámci předepsané kontroly servisní údržby provede autorizovaný servis Kontrolu stavu hybridního systému a zákazník obdrží Protokol o provedení kontroly informující o stavu hybridního systému jeho vozu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Auto na vodík Toyota Mirai: podrobnosti a video
Kontrola stavu hybridního systému se sestává z prověření správnosti diagnostických kódů, testu akumulátoru hybridního systému, testu izolace akumulátoru, testu komponent chlazení hybridního systému a celkové kontroly jednotlivých prvků systému.
Komponenty hybridního pohonu současných vozidel Toyota / Lexus jsou kryty zárukou výrobce v délce 5 roků nebo do ujetí 100 000 km.
Výjimkou je Prius II. generace, u kterého je záruka 8 roků / 160.000 km a aktivace programu se odvíjí od délky této záruky. Účastí v programu lze tedy prodloužit odbornou péči o hybridní baterii až do 11. roku stáří vozidla.
Po skončení záruky výrobce na hybridní komponenty je majiteli plně hybridního vozu nabídnuta dobrovolná účast v programu „Prodloužená péče o baterii hybridního pohonu“. Podmínkou je absolvování Kontroly stavu hybridního systému.
V případě úspěšného testu je aktivována „Prodloužená péče o baterii hybridního pohonu“ vždy na 1 rok nebo do ujetí 15 000 km.
V rámci této kontroly, hrazené již majitelem vozu dle vlastního uvážení je vystaven protokol o jejím výsledku. V případě správné funkce hybridního systému je majiteli automaticky nabídnuto prodloužení účasti v tomto programu o další jeden rok.
Zvýhodněná cena kontroly stavu hybridního systému je při spojení s běžnou údržbou vozu 1000,-Kč u vozů značky Toyota resp. 1300,-Kč u vozu značky Lexus.
„Nově zavedený program Prodloužená péče o baterii hybridního pohonu je především významnou a dobrovolnou službou všem majitelům našich plně hybridních vozů po skončení jejich klasické záruční doby. Uvedením tohoto programu u našich autorizovaných partnerů chceme jednoznačně a prokazatelně zbořit jeden z největších mýtů o hybridech, který v minulosti vytvářel neopodstatněnou obavu o životnost hybridní baterie. V České republice prodáváme hybridní vozy již 10 let a za tu dobu neregistrujeme jediný problém s baterií hybridního systému. Právě naopak, poslední renomované studie prezentují naše plně hybridní vozy jako velmi spolehlivé s nejnižším počtem závad. Tento program vnímám také jako posílení důvěry v prodejním procesu nového či ojetého plně hybridního vozu.“, říká Martin Peleška obchodní a marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Czech.
Dcera si koupila toyotu
Dcera si koupila toyotu yaris hybrid i kdyz jsem seji to snazil uprimne rozmluvit. Behem jednoho roku uz podruhe volala servis kvuli vybite baterii 🙁
Místo rozmlouvání byste
Místo rozmlouvání byste radši mohl dceři pomoci naučit se toto na obsluhu velice jednoduché a výborné auto používat.Stačí dodržet dvě zásady a to:1.pokud je auto ve stavu Ready,nenechávat zařazený neutrál,jinak se nemůže dobíjet vysokonapěťová baterie.2.pokud je auto ve stavu Ready a je zařazeno cokoli jiného než N,nemůže se nikdy vybít,protože vysokonapěťová baterie se dobíjí sama kdykoli je třeba a dvanáctivoltová se dobíjí v Ready z vysokonapěťové.
To znamená,že když nechá jen zapnutý klíček do kontrolek a nenastartuje do Ready,tak vybije 12V baterii a nenastartuje jako u každého jiného auta,dokud ji nedobije.Když nastartuje do Ready,ale z nějakého nepochopitelného důvodu nechá zařazený N a ne cokoli jiného,přestože ji před tím display varuje,vybije se vysokonapěťová baterie,protože se v N nemůže dobíjet.
mam problem podarilo se mi
mam problem podarilo se mi vybit toyotu yaris hybrid uplne do mrtva poradite mi tu nekdo? dekuju
Takže chápu li to dobře
Takže chápu li to dobře poslední generace hybrod priusu (KTERÝ ALE JEŠTĚ NELZE NABÍJET 220V)
má v sobě už lion nebo stále nimh..?
Este furt traposina ala
Este furt traposina ala NiMH?
Chce to poriadne plug in verzie s lionkami..
Tak on lion článek snese
Tak on lion článek snese jen „pár“ nabíjecích cyklů a sám se rozkládá, ne? Navíc tady se bavíme o hybridu, tady se akumulátor pořád nabíjí a hned zas nabíjí, stačí sledovat display, jak se tok elektřiny „neustále“ přepíná. Kopec – vybíjení; rovinka rychle – někdy nabíjí, někdy vybíjí; z kopce – nabíjení. A furt dokola:-D
…hned zas vybíjí…jsem
…hned zas vybíjí…jsem se upsal.
No … Toyota u hybridov
No … Toyota u hybridov nepoužíva IBA NiMh baterky, ale aj LiIon. Prius plug-in hybrid má LiIon a aj Prius+ (klasický hybrid) má LiIon.
To zas budou všichni
To zas budou všichni pochybovači o bateriích elektromobilů a hybridů skřípat zuby. 🙂