Toyota nabízí prodlouženou péči o baterie u svých hybridů

Česká Toyota začala nabízet majitelům hybridů značek Toyota a Lexus speciální program zaměřený na prodlouženou péči o baterii hybridního pohonu. Program zaručuje majiteli plné krytí nákladů s případnou opravou nebo výměnou hybridní baterie, a to až do 11. roku stáří hybridního vozu.

Pod kapotou hybridu Lexus IS 300h
foto: Lexus

TISKOVÁ ZPRÁVA

Vozidla s hybridním pohonem jsou vybavena technologií Hybrid Synergy Drive®, která umí inteligentně kombinovat výkon benzínového a elektrického motoru. Jedná se o ekologicky šetrný a sofistikovaný systém, který nepřetržitě sleduje jízdní podmínky a zajišťuje optimální výkon a odezvu vozu.

V rámci předepsané kontroly servisní údržby provede autorizovaný servis Kontrolu stavu hybridního systému a zákazník obdrží Protokol o provedení kontroly informující o stavu hybridního systému jeho vozu.

Kontrola stavu hybridního systému se sestává z prověření správnosti diagnostických kódů, testu akumulátoru hybridního systému, testu izolace akumulátoru, testu komponent chlazení hybridního systému a celkové kontroly jednotlivých prvků systému.

Komponenty hybridního pohonu současných vozidel Toyota / Lexus jsou kryty zárukou výrobce v délce 5 roků nebo do ujetí 100 000 km.

Výjimkou je Prius II. generace, u kterého je záruka 8 roků / 160.000 km a aktivace programu se odvíjí od délky této záruky. Účastí v programu lze tedy prodloužit odbornou péči o hybridní baterii až do 11. roku stáří vozidla.

Po skončení záruky výrobce na hybridní komponenty je majiteli plně hybridního vozu nabídnuta dobrovolná účast v programu „Prodloužená péče o baterii hybridního pohonu“. Podmínkou je absolvování Kontroly stavu hybridního systému.

V případě úspěšného testu je aktivována „Prodloužená péče o baterii hybridního pohonu“ vždy na 1 rok nebo do ujetí 15 000 km.

V rámci této kontroly, hrazené již majitelem vozu dle vlastního uvážení je vystaven protokol o jejím výsledku. V případě správné funkce hybridního systému je majiteli automaticky nabídnuto prodloužení účasti v tomto programu o další jeden rok.

Zvýhodněná cena kontroly stavu hybridního systému je při spojení s běžnou údržbou vozu 1000,-Kč u vozů značky Toyota resp. 1300,-Kč u vozu značky Lexus.

„Nově zavedený program Prodloužená péče o baterii hybridního pohonu je především významnou a dobrovolnou službou všem majitelům našich plně hybridních vozů po skončení jejich klasické záruční doby. Uvedením tohoto programu u našich autorizovaných partnerů chceme jednoznačně a prokazatelně zbořit jeden z největších mýtů o hybridech, který v minulosti vytvářel neopodstatněnou obavu o životnost hybridní baterie. V České republice prodáváme hybridní vozy již 10 let a za tu dobu neregistrujeme jediný problém s baterií hybridního systému. Právě naopak, poslední renomované studie prezentují naše plně hybridní vozy jako velmi spolehlivé s nejnižším počtem závad. Tento program vnímám také jako posílení důvěry v prodejním procesu nového či ojetého plně hybridního vozu.“, říká Martin Peleška obchodní a marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Czech.

tisková zpráva

9 Comments on “Toyota nabízí prodlouženou péči o baterie u svých hybridů”

    1. Místo rozmlouvání byste
      Místo rozmlouvání byste radši mohl dceři pomoci naučit se toto na obsluhu velice jednoduché a výborné auto používat.Stačí dodržet dvě zásady a to:1.pokud je auto ve stavu Ready,nenechávat zařazený neutrál,jinak se nemůže dobíjet vysokonapěťová baterie.2.pokud je auto ve stavu Ready a je zařazeno cokoli jiného než N,nemůže se nikdy vybít,protože vysokonapěťová baterie se dobíjí sama kdykoli je třeba a dvanáctivoltová se dobíjí v Ready z vysokonapěťové.
      To znamená,že když nechá jen zapnutý klíček do kontrolek a nenastartuje do Ready,tak vybije 12V baterii a nenastartuje jako u každého jiného auta,dokud ji nedobije.Když nastartuje do Ready,ale z nějakého nepochopitelného důvodu nechá zařazený N a ne cokoli jiného,přestože ji před tím display varuje,vybije se vysokonapěťová baterie,protože se v N nemůže dobíjet.

    1. Tak on lion článek snese
      Tak on lion článek snese jen „pár“ nabíjecích cyklů a sám se rozkládá, ne? Navíc tady se bavíme o hybridu, tady se akumulátor pořád nabíjí a hned zas nabíjí, stačí sledovat display, jak se tok elektřiny „neustále“ přepíná. Kopec – vybíjení; rovinka rychle – někdy nabíjí, někdy vybíjí; z kopce – nabíjení. A furt dokola:-D

Napsat komentář