BMW i3: cena, dojezd, specifikace

Test elektromobilu BMW i3 nám nedávno potvrdil, že jde o skvělé auto do města. A rostoucí prodeje zase potvrzují, že ve světě je o něj zájem. Mnichovské BMW uhodilo hřebíček na hlavičku a my jsme zvědaví, jak se to bude vyvíjet dál.

Elektromobil BMW i3
foto: Hybrid.cz

galerie: BMW i3
BMW i3 BMW i3 BMW i3

Cena BMW i3: 900 000 Kč

(cena elektromobilu BMW i3 je včetně DPH)

Dojezd: až 130 km

Specifikace

Typ pohonu: elektromobil
Motor: trakční elektromotor 75 kW/4500 ot./min.
Celkový max. výkon: 125 kW/250 Nm
Rozměry (d,š,v): 3999 mm, 1775 mm, 1578 mm
Rozvor: 2570 mm
Objem zavazadlového prostoru: 260 – 1100 litrů
Hmotnost (pohotovostní): 1195 kg
Baterie: li-ion, 22 kWh (18,8 kWh využitelných)
Max. rychlost: 150 km/h
Zrychlení (0-100 km/h): 7,2 vteřiny
Dobíjení: 2,4 kW (palubní), Mennekes
Rychlonabíjení: Combo2/CCS
Záruka: 8 let/100 000 km (minimum 70 % kapacity akumulátoru)

Fotogalerie

auto test elektromobil BMW i3

foto: Hybrid.cz

auto test elektromobil BMW i3

foto: Hybrid.cz

auto 2014 BMW i3 elektromobil elektrické auto

foto: BMW

auto test elektromobil BMW i3

foto: Hybrid.cz

Video

Reklama

Video-test

Elektromobil BMW i3 předčil očekávání jak odborné veřejnosti, tak samotného BMW. Firma musí navyšovat výrobu v továrně v Lipsku a údajně už chystá další verze i3. Tohle auto jednoznačně těží z toho, že do arény vstoupilo mezi posledními. Ostatně, koupil si ho i James May…

49 Comments on “BMW i3: cena, dojezd, specifikace”

  1. Proč nedají na střechu
    Proč nedají na střechu auta solární panely!!!! Dojedu z domu do zaměstnání a moje vozidlo stojí někdy 8 hod. někdy 12 hod.na sluníčku v případě pěkného počasí!!! Kdyby solární panel nabíjel baterii, tak by se za tu dobu určitě třeba o 30 procent zvětšil dojezd(nabila baterie).

    1. Podle toho, jak jezdím 7
      Podle toho, jak jezdím 7 měsíců denně s Peugeotem Ion po městě i mimo něj, si troufnu, tvrdit, že v plusových teplotách a hodně po městě se dá najet i oněch papírových 150 km. A nebýt brzdou provozu. Tedy pokud tím spousta řidičů nemyslí překračování povolené rychlosti klidně o 30 km/hod. v úzkých uličkách.
      Jiná věc je u mého – vývojově nejstaršího běžně dostupného elektromobilu (dnes za 476 tis. s DPH zde http://www.wave-promotion.cz/prodej-vozu/#czero, já jej mám nový s prodlouženou zárukou za 439) – používání topení. To jdete s dojezdem o 20-30 km dolů. Ovšem pokud jedete sami, tak vyhřívaná sedačka nesebere kapacitě baterie prakticky nic.
      Takže bez topení příklad ze včerejška – plně dobitý vůz ukazoval dojezd 117 km (počítač pracuje podle stylu jízdy za posledních 25 km). Najel jsem 109 km a pořád mi ještě počítač ukazoval 36 km dojezdu, když jsem ho dával na nabíječku. Bylo to ježdění po městě do +-50 km/hod a občas na městských okruzích 80-90. Jen ventilátor bez topení, venku bylo extrémně hezky a sluníčko rozpalovalo interiér na 25. ¨
      Myslím, že jakmile se trochu naučíte předvídavě jezdit s elektromobilem, tj. využívat rekuperace místo brzdění a neutrál na dojíždění, tak se budete papírovému maximu dojezdu vždy blížit.

      1. mám ještě starší P106
        mám ještě starší P106 Electric / jezdím celoročne cca 30tis km – stačilo baterie pouze tepelně zaizolovat a problém se zimním dojezdem kvůli „prochladnutí“ aku je vyřešen. (nepočítám zapnuté topení – mám bufik a v podstatě jde namontovat do každého auta – ok, není to moc ekologiské, ale stále ekologičtější než spalovací motor) – http://www.qauto.cz

          1. určitě, to by nebyl
            určitě, to by nebyl problém. Jenže dnes už si s takto starým autem málo kdo bude takhle hrát a běžný zájemce o informace se zajímá především o info uvedené na stránkách, jak to jezdí, kolik to ujede, co vydrží baterie, co údržba atd – určitě to znáte, když někde zastavíte. Spíš mě mrzí, že v testech stále slyšíme o nedosažitelných hodnotách deklarovaného dojezdu a to zejména v zimě, což většinu zájemců myslím odrazuje od případné kopě a přitom stačí tak málo… Je mi jasné, že do nového auta nikdo nebude takto zasahovat – je to parketa výrobce. Perlička – Nisan Leaf má baterie tepelně nezaizolované a jejich vyhřívání jde z aku a spíná při -17st C, což znamená, že při odstavení na parkovišti a poklesu teploty pod -25st se baterie totálně vybijí, promrznou tzn dojde k jejich totálnímu zničení. Nisan o tom prý ví, ale nepovažuje to za problém…

            1. Zajímavé s tím Leafem.
              Zajímavé s tím Leafem. Ale trochu zvláštní. Baterie se v mrazu bezpodmínečně musí natemperovat než se začne nabíjet (ale to je auto připojené na zdroj energie, která se k tomu použije) a určitě jí to prospěje i před jízdou, ale pouhé stání v mrazech by měla vydržet, pokud je alespoň trochu nabitá.

              1. jak „se“ musí
                jak „se“ musí natemperovat…. Natemperutujete ji jedině tak, že tam máte sekundární ohřev a pro ten musíte mít vytvořený algoritmus pro jeho spínání. Pokud ohřev je napájený energií z aku, potom při odstavení auta na mraze dojde při sepnutí ohřevu k následnému vybití aku. U nabité (současné) aku na mraze dochází k poklesu jeho kapacity a podstatnému snížení jeho životnosti, pokud je navíc aku vybité – dojde k jeho nevratnému poškození a zničení. http://www.qauto.cz

                1. Na mraze u li-ion dochází
                  Na mraze u li-ion dochází k poklesu kapacity (respektive účinnosti), ale rozhodně ne životnosti. Za žádnou cenu se ale v mraze nesmí nabíjet. Proto každá příčetná BMS po připojení k nabíjení při nižších teplotách nejdříve energii pustí do ohřevu a teprve potom se začne nabíjet.

                2. pokud si myslíte, že
                  pokud si myslíte, že Li-ion nestrácí při promrzání na životnosti, tak vám to vyvracet nebudu…. , ale např. Leaf nemá tepelně izolovaný bateriový prostor a před nabíjením BMS sepne nejdříve ohřev jak správně tvrdíte. Při např. -20stC jak dlouho myslíte, že tento ohřev poběží pokud tepelná izolace chybí? Dále spínání ohřevu je u něj nastaveno bez možnosti změny na -17st C tzn při promrznutí aku na např -10st C se nabíjí a aku VELMI ztrácí na životnosti. Dále pokud při jízdě v mraze spustí rekuperace, pouštíte do promrzlých aku např. 100-200A což je pro životnost aku ještě horší než mírné nabíjení ze 16A běžné zásuvky. Máte nějaké info, který elektromobil nabízí tepelně izolované baterie s temperováním?

              1. No kdyz tak hezky
                No kdyz tak hezky prosite…
                1) zrejme jste nepochopil s jakou nadsazkou jsem to psal, ale chapu Vas, v psanem textu jen tezko vycitite intonaci a smile vam muze jen napovedet.
                2) pise ze nejsme asiati, ale nema pravdu, protoze je zde jista nezanedbatelna komunita jez ma asijske koreny. S trochou stesti jsme dokonce mohli mit takoveho prezidenta 😀

                1. No jo, takže jsme vlastně
                  No jo, takže jsme vlastně Japonci, je mi to jasný. Příští rok kompletně přecházíme na asijskej design, aby to nebyl rasizmus vůči asijský komunitě v Evropě.

                2. Proc kompletne? Ja bych dal
                  Proc kompletne? Ja bych dal prednost jen castecnemu – viz poptavka po danem designu. Nikdo Vas nenuti si ho kupovat…

        1. Jestli to není naopak. KiA
          Jestli to není naopak. KiA obšlehala BMW. U korejských vozů. Jsou jednoznačně pozitivní Velké koncové světlomety, které za mlhy dříve zahlédnete, a tím pádem můžete dříve zareagovat na automobil před vámi. Hyundai (KiA) v reklamních sloganech používá. Vymyšleno v Německu vyrobeno v Česku.

      1. Dizajn spominanych
        Dizajn spominanych Korejskych znaciek ma len pramalo spolocneho s „korejskym“ v kusom. Sefdizajnera jedneho z vykonnych riaditelov v nich totiz robi byvaly hlavny dizajner VW. Takze je to skor nemecky dizajn korejskych aut.

        Extravagantny dizajn tohto auta je skor „trhovy“ zamer BMW. Nesmie sa podobat na nic, co doteraz od BMW vyslo. V pripade nejakeho neuspechu by ho totiz ludia zacali stotoznovat aj s inymi modelmi BMW. Teda aj so spalovacimi motormi. Mozno malo BMW kvoli tomuto modelu zalozit novu znacku. Nieco ako eBMW, alebo nieco, co znie uplne inak. Je to teda urcity risk. Ak bude model uspesny, tak znacka BMW tym vela ziska. Ak nie tak BMW moze velmi vela stratit. A to na dlhu dobu.

      2. mě se BMW i3 taky nelíbí
        mě se BMW i3 taky nelíbí !!
        1) není to BMW i3 ale přifouklý BMW i1
        2) 900.000 Kč je přepal, mělo stát 600.000 Kč!!
        3) interiér úchlný palubovka je dobrý nanejvýš pro londýnský paničky, v čr si neškrtne, cpou ho tady se slevama jako bonusy…

        Navíc je to bakeliťák! takže jako tráboš, blbě recyklovatelný. Dát sežrat prasatům, pak ale bacha na jejich zombii 😀

        1. 900.000 je nejnizsi cena v
          900.000 je nejnizsi cena v zakladni konfiguraci. S priplatkovou vybavou klidne 1.5m 🙂
          Ne ze by se mi i3 nejak moc libil, ale musim rict, ze v realu vypada lepe nez na fotkach a spolu s Teslou se v nem nejlip jede z tech EV co jsem zatim mel k dispozici zkusit. Jen skoda toho blbeho rychlo-nabijeni, tim to z meho pohledu zabili 🙁

          Vim o nekolika majitelich, ale zadny na to nemel slevu 🙁

    1. 200 km je udáváno v
      200 km je udáváno v oficiálních specifikacích jako „Maximální dojezdová vzdálenost (nejúspornější režim)“. My jsme nicméně auto reálně zkoušeli a této hodnoty je možné dle našeho názoru dosáhnout jen velmi obtížně nebo za velmi specifických podmínek.

        1. Ohledně dojezdu viz výše.
          Ohledně dojezdu viz výše. Ohledně ceny s Vámi plně souhlasím. Berte to ovšem tak, že BMW nemá žádný zájem prodávat elektromobily. Proto ta cena za hračku pro nadšence a bohaté. Proč si to myslím? No jejich další výrobky jsou silné nadupané spalováky a pokud používají elektromotor v hybridech, pak jen k navýšení výkonu v kombinaci se snížením spotřeby. Ovšem dokud mají zákazníky, kteří je kupují, těžko se jim divit. Jsou tu aby vydělávali, měnit se budou až podle zákazníka. A protože pár jich už chce elektřinu, a jsou ochotni si setsakra připlatit, tak ji také nabízejí. A ještě mají hezké píár.
          Ostatně opěvovaný průkopník Nissan má k dnešku sice nejvíce vyrobených a prodaných elektromobilů, ale stále jede na platformě Leaf i u dodávek NV a dojezd je necelých 200 km. Když porovnáte tyto 2 jeho modely s paletou jeho spalovacích, pak máte asi jasno, co u něj (zatím) vede.

            1. Souhlas .Také Postavili
              Souhlas .Také Postavili novou továrnu. Pro tento nový model. Co o nějaké nechtěné výrobě nesvědčí. To by se spise dalo říct o WV,Nissanu, kteří své elektromobily vyrábějí na stejné montážní lince s klasickými modely. Ti to ale dělají pro snížení nákladů ,snazší plánování výroby a efektivnějšímu využití výrobní kapacity.

  2. Motor: elektromotor 130
    Motor: elektromotor 130 kW/250 Nm
    Celkový max. výkon: 130 kW/250 Nm

    To si muzu vysvetlit takto:
    1) Z nejakeho duvodu nevyuzivaji moznost kratkodobeho pretizeni (max vykonu) elektromotoru a vozi s sebou motor, ktery vyuzivaji jen do nominalniho vykonu.

    2) V parametrech motoru uvadeji maximalni vykon elektromotoru v pretizeni.

    3) Ten kdo to psal udelal chybu a pouzil „max.“ i kdyz max vykon tohoto elektromotoru v kratkodobem pretizeni nezna.

        1. Tak něco. Co jsem tak
          Tak něco. Co jsem tak vypozoroval, tak často je kupují movitější manželé svým polovičkám a ty z toho vesměs nejsou dvakrát nadšené, protože se bojí, že se někam nevejdou, potřebují víc místa na parkování a často aby si braly schůdky, když chtějí něco dát do kufru. Ta móda ale snad už odeznívá.

            1. SUV Co člověk tak jiný
              SUV Co člověk tak jiný postoj. Kolega také toužil po velkém SUV
              Když si jej pořídil. Tak jsem se po nějaké době ptal jeho drahé polovičky. Jak se jí auto líbí.Odpověděla. Na silnici plave jako parník. Je to žíznivá rozežraná líná kráva s kterou se navíc spatně parkuje .Také byli velmi překvapeni, kolik je stála sada těch krásných širokých nových pneu . Auto už nevlastní, na nátlak rodiny auto prodal.
              http://tn.nova.cz/clanek/masakr-blondyna-v-obrich-podpatcich-si-popletla-pedaly-zabila-chodkyni.html
              https://www.youtube.com/watch?v=pd0DxjY263E
              Karavan – SUV? (parník na šesti kolech) pro opravdové chlapy. Výš už to snad ani nejde Max. rozhled .Jen je nutno dávat pozor na troleje .
              https://www.youtube.com/watch?v=JUzqXJjpq94

    1. má pravdu ten chlapec 🙂
      má pravdu ten chlapec 🙂 jen cena je stejná +-. Super jsou ta kola za cca. 25 tis. na zimu. Golf má klasické 205/55 R16 takže do 8tis.+- včetně práce, 5 míst, normální nastupování a vystupování, lepší stabilita vozidla, menší spotřeba, rychlodobíjení v základu. Ale tak někomu se to líbí jako se líbila lidem Multipla.

    2. Len tak pre srandu si skuste
      Len tak pre srandu si skuste pozriet ceny ojazdenych Tesiel a zistite , ze su rovnake ako nove. Momentalne sa Tesly stale predavaju ako horuce rozky. A v bazaroch je priplatok len za to ze ju mozte mat bez cakania.
      Takze, jedine ak ste prachac, co potrebuje rychlo zohnat narodeninovy darcek.

Napsat komentář