Na Pioneerss Festivalu ve Vídni byla aktuálně odhalena nejnovější verze slovenského létajícího auta AeroMobil 3.0. To je výsledkem déle než 25 let trvajícího vývoje za kterým stojí designér a konstruktér Štefan Klein.
foto: AeroMobil
Štefan Klein není se svým létajícím autem AeroMobil zdaleka sám kdo se snaží o vývoj podobného stroje. Jednoznačně je ale zatím nejdál. Komerční vývoj produktu přitom začal teprve v roce 2010 a o tři roky později vznikl první prototyp verze 2.5.
Nyní byla ve Vídni představena již téměř finální verze AeroMobil 3.0. Létající auto je certifikováno pro létání na Slovensku. Je vybaveno spalovacím motorem Rotax 912 a zatahovacími křídly.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla: létající auta i obojživelné stroje? Musk říká ano!
Max. rychlost ve vzduchu je 200 km/h, max. na zemi 160 km/h. Minimální rychlost ve vzduchu je 60 km/h a vzletová rychlost pak 130 km/h. Auto je možné dotankovat na běžné čerpací stanici. Pilot/řidič má k dispozici mimo jiné záchranný padák.
Dolet činí podle oficiálních specifikací 700 km, dojezd 875 km. Spotřeba paliva při letu činí 15 l/h, na zemi 8 l/100 km. Auto uveze až dva pasažéry. Délka auta je 6000 mm, šířka při jízdě na silnici 2240 mm a s roztaženými křídly pak 8320 mm.
Podle svých tvůrců by mohl AeroMobil být zajímavý především pro země s nedostatečně rozvinutou dopravní infrastrukturou. Otázkou je zda se v takových zemích najdou lidé s dostatkem prostředků na pořízení létajícího auta.
Cena létajícího auta AeroMobil zatím nebyla zveřejněna.
Ne e to technicka revoluce.
Ne e to technicka revoluce. Navrhuju setrvacnik kteryj dast pohyb ot centrobeznoj sily ( ot rozdilu normalneho zrychleni).Hledam lidi jaki zdelajut model.Ahoj.
jsem rad že konečne budu
jsem rad že konečne budu letajici auta a slnice nebudu takove kolony veřim vam a fandim jeto tady neni to fantazije taky bych chtel takove auto ale nato nemam rad bich vam delal v ostravje reklamu tu otom nemaji ani tušeni že budu auta ktere mužov litat
Tak to má aeromobil po
Tak to má aeromobil po havárii a dopadu na zem za sebou. Naštěstí pilot havárii přežil a byl dopraven do nemocnice – na aeromobilu zafungoval záchranný padák při jeho pádu z výšky asi 300m.
A tím je po dalším konceptu.
Tak to bych si dal říct,
Tak to bych si dal říct, není to sice pro přistání na střeše ale i tak se to dá pružně řešit. Slováci jsou machři. Smekám
Pavel
2 cestující jsou málo, a
2 cestující jsou málo, a taky rychlost jak na zemi, tak i ve vzduchu by mohla být vyšší 🙁
Úžasné. Novátorské .
Úžasné. Novátorské . Neotřelé konstrukční řešení .Nejhezčí aeromobil co jsem viděl . I fantomas by puk nul závistí.(smích) Hned mě napadlo jestli není za letu, možná změna geometrie nosných křídel. Určitě ne .Kokpit i na straně spolucestujícího zaplněn ovládacími prvky. Na sdruženém ovládacím volantu/kniplu a u spolu pasažéra, to vypadá že není umístěn airbag ?
Zajímavé je také řešení koncových světel, které tvoří zároveň i světla signální. Při letu. Auto je možné dotankovat na běžné čerpací stanici. Přistanete, natankujete a letíte dál .
First Flying Car (Aeromobil)
https://www.youtube.com/watch?v=ow6ybXBF9AU
wikipedia info
http://cs.wikipedia.org/wiki/AeroMobil
dle hmotnosti je to
dle hmotnosti je to koncipováno jako ultrlight, a to i odpovídá užití.
Tedy ano auto na silnici, a pak ve vzduchu jako ne letadlo, ale ultralight!
Na to by ste, tezko delali letecký průkaz,
tohle je chytré řešení pro ty co chtějí jen poletovat 🙂
Kdyby to mělo být i letadlo, tak by to bylo konstrukcně někde jinde,se vším všudy, rychlost a dolet…
Moller stavěl na tomto principu také stroj, který byl koncipován jako vznášedlo a opravdu ostré letadlo s rychlostí 600 km/h! V 80-90.letech model MX-300, bohužel narazil na úřadech jak leteckých, tak silničních, a zůstalo to v hangáru! Na tu dobu to byl dost odvážný koncept, který se měl i jednodušeji ovládat, tedy jak na silnici , tak ve vzduchu, pomocí knyplu na způsoby Joystick a elektonika( tehdá ) 🙂
Tento stroj je velice povedený, a na Slováky, klobouk dolů…
Nechápem Vašu narážku „a
Nechápem Vašu narážku „a na Slováky“,to si myslíte že Slováci sú tupci alebo čo? Všade sú ľudia rôzneho názoru a inteligencie, tak prosím Vás, ak ste sa doteraz stretli len s tupcami to je váš problém.
Myslím, že byste si to
Myslím, že byste si to neměl brát tak osobně 😉 Já mám stejný názor, že na Slovensko je to pozoruhodný projekt (stejně jako by byl nakonec i pro ČR nebo Poláky), a to ne z toho důvodu, že by Slováci byli inteligenčně na nižší úrovni, ale prostě proto, že Slovensko zrovna moc inovacemi nevyniká a člověk by spíš očekával takový projekt třeba z Německa nebo USA.
Skvělé, je vidět že je
Skvělé, je vidět že je to profesionální práce. Kromě jiného má i výborný vzhled. Ještě mi chybí důležitý údaj a to délka rozjezdové dráhy z nuly a také nějaká webová stránka výrobce a také by neuškodilo trochu zvýšit rychlost letu, protože 60 km/hod není příliš moc. Ale i to jistě bude. Ovšem o tom si můžeme nechat jen zdát, protože cena jistě bude několik milionů Kč.
Kdyby to ještě mělo svislý start, bylo by to perfektní. Ale to bych asi chtěl moc. I tak je to skvělé.
60km/h je minimálna
60km/h je minimálna rýchlosť letu, maximálna je 200km/h. Vzletová dráha je 200m a pristávacia 50m.
Pokud jsem dobře hledal a
Pokud jsem dobře hledal a nalezené pochopil, tak výrobce to zatím žádného nemá a je ve hvězdách bude-li mít (přál bych si to též).
„chybí důležitý údaj“ jsou v článku a trocha hledání na webu by vám též jistě neuškodila (záležitost několika minut).
Například:
zdroj 22. 10. 2013
zdroj 29. 10. 2014
oba čtivé 🙂
Osobne poznám Števa, v
Osobne poznám Števa, v médiách sa vyjadril „nad všetkým je bezpečnosť“ ale koľko airbagov a hviezdičiek má to auto nie je nikde spomenuté, ani žiadne crashtesty. Zalietať možno áno, prípadne ukázať sa na chvíľu na dialnici, ale na bežných cestách mimo mesta by som do toho nesadol. Bál by som sa o svoj život a aj spolujazdca. Načo sa vôbec viazať na bežné cesty a ich nepriamočiarosť a zápchy, veď aj taký aeromobil môže uviaznuť v zápche z ktorej sa nedostane… Budúcnosť majú tiché elektrické quadracoptéry a niečo podobné čím vertikálne pristanem aj na streche svojho domu alebo pred terasou a aj hocikde na bežnom parkovisku.
Ještě by to chtělo
Ještě by to chtělo dotáhnout vzlet ala Fantomas tj. přímý přechod z jízdy autem do letu letadla a bude to téměř dokonalé. Na přehledu jednotlivých verzí je opravdu vidět značný pokrok.
Mohlo ty bo presvedčiť
Mohlo ty bo presvedčiť Elona, nech postaví nový závod Tesla na Slovensku.
A to jako proč?
A to jako proč?
No že nebolo by to až v
No že nebolo by to až v takej riti ako sa na prvý pohľad zdá.
Mozem ta uistit ze tu sa
Mozem ta uistit ze tu sa zavod Tesly nepostavi. Sariu uz povedali nie.
Pilot/řidič má k
Pilot/řidič má k dispozici i záchranný padák. A spolucestující nikoliv? Vždyť přece kapitán musí opustit palubu (letadla nebo lodě – je to jedno) jako poslední. Tak jak to tedy vlastně s padáky je?
Padák funguje pro celé
Padák funguje pro celé auto.
a preco nie? je to skvely
a preco nie? je to skvely napad, ak by som mal dostatok prostriedkov, nevahal by som a kupil by som si to. Samozrejme len tak ale lietat to nejde…urcite by bol potrebny aj pilotny vycvik…len tak si vzlietnut a letiet si kam clovek chce sa neda a nemoze…letel som vrtulnikom a preto viem ze vo vzduchu je tiez velmi husta premavka…bezny clovek o tom ani netusi. Vsetko musi mat svoje pravidla, ci je to na zemi alebo vo vzduchu.
uz davno som vedel ze pride nieco taketo. A ahaho projekt so slovenska.
Gratulujem a drzim palce nech sa vratia investicie vlozene do projektu.
Zajímavý je taky údaj o
Zajímavý je taky údaj o hmotnosti – údajně celý stroj má jen něco přes 600 kg.
Díky za doplnění.
Díky za doplnění.
Na Lupě píšou: … díky
Na Lupě píšou: … díky hmotnosti 450 kilogramů by mohlo nové vozidlo do vzduchu vynést i dva pasažéry. Norma pro malá letadla je totiž 650 kilogramů.
Jo pravda, špatně jsem si
Jo pravda, špatně jsem si tu hodnotu pamatoval. Každopádně je to hodně málo. To bych skoro měl strach při větším poryvu větru, aby mě to nesfouklo ze silnice 🙂
Ovladanie vo vzduchu asi
Ovladanie vo vzduchu asi bude najkritickejsia stranka tohto „auta“. Jedna tlacna vrtula je velmi tvrdy oriesok na ovladanie. V podstate najnepriaznivejsia kombinacia. Urcite je to vsak urobene kvoli kompromisu s autom na ceste. Pokial to nebude mat nejaku elektronicku, alebo mechanicku stabilizaciu, tak je to len pre velmi skusenych pilotov.