Auta s pohonem na LPG se mohou chlubit novým zápisem do České knihy rekordů. Na plnou LPG nádrž vozu Seat Altea XL 1,6 se podařilo ujet 433 kilometrů. Pokus o rekord ve středu 22. října pod dohledem odborného komisaře z agentury Dobrý den uspořádala společnost FLAGA.
TISKOVÁ ZPRÁVA
Rekordní jízda trvala 8 hodin a 4 minuty. Ráno se do vozidla před sídlem společnosti FLAGA v jihomoravských Hustopečích natankovala plná nádrž LPG (38,25 litrů za cenu 17,70 Kč/l) a to pak vyrazilo na necelých 50 kilometrů dlouhý okruh okolo Pálavy.
Při jízdě se pravidelně střídali dva řidiči, kteří okruh objeli skoro devětkrát a strávili na něm více jak 8 hodin, než LPG zcela došlo. V tu chvíli tachometr ukazoval 433 ujetých kilometrů.
„Pokud bychom neměřili pouze dojezd na LPG nádrž, byl by počet ujetých kilometrů ještě vyšší, protože auta na LPG pohon disponují také klasickou benzinovou nádrží. Pokud tedy dojde LPG, vůz se automaticky přepne do režimu spalování benzínu a vy tak můžete ujet další stovky kilometrů,“ vysvětluje Ondřej Minář, vedoucí sekce autoplynu společnosti FLAGA.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
TEST: Opel Astra 1.4 LPG Turbo EcoFLEX
Rekordní jízda ukázala kromě dojezdu také to, že lze s LPG pohonem značně ušetřit. Cena paliva na 1 kilometr totiž vycházela na 1,56 Kč. Výsledná spořeba činila 8,83 l/100 km.
„Oproti benzínu jsou náklady na spotřebu paliva téměř poloviční. Investice do přestavby vozu na LPG pohon se vám tak vrátí už po cca 35 tisících ujetých kilometrech,“ uvedl Minář.
O zkapalněném ropném plynu – LPG
LPG je nejrozšířenější alternativní palivo, které vzniká jako doprovodný produkt při těžbě zemního plynu (cca 60 %) a ropy (cca 40 %). V České republice ho využívá více jak 200 tisíc vozidel a existuje zde široká síť čerpacích stanic. Přestavbou na LPG je možné snížit náklady na spotřebu paliva v průměru o 50 %, stejně jako významně snížit míru produkovaných emisí.
Výhody LPG
- Snížení nákladů na spotřebu paliva až o 50 %
- Tichý chod vozidla, menší opotřebení motoru a prodloužení jeho životnosti
- Snížení produkovaných emisí
- Možnost přepínání mezi jízdou na LPG a na benzín = větší dojezd na plnou nádrž
- Široká síť čerpacích stanic
S čím je třeba počítat
- Počáteční investice do přestavby – v průměru 30 tisíc korun, která se vám ale vrátí už po cca 35 tisících ujetých kilometrech
- Nádrž ve vozidle zabere místo určené pro rezervu, což jednoduše vyřeší sada pro opravu defektu
- Auto je potřeba zavézt na každoroční revizi
- Parkovat budete moci jen v některých podzemních garážích, protože mnohé z nich nemají dostatečné vybavení pro odsávání vzduchu
Komentář Hybrid.cz
Český řidič dnes při uvažování o nákupu auta na plyn stojí před nelehkou volbou: pořídit raději LPG nebo CNG? Ač může hodnota provozních nákladů 1,56 Kč/km u tohoto LPG rekordu vypadat lákavě, v našich testech CNG aut jsme běžně dosahovali provozních nákladů kolem i pod 1 Kč/km, tedy o více než třetinu lepších!
Navíc, CNG auta nemusejí každý rok procházet revizí, narozdíl od LPG vozidel! Stejně tak i síť plnících stanic pro CNG v ČR se každý měsíc výrazně rozrůstá a už dnes rovnoměrně pokrývá celou republiku.
Ja mám Golf IV 1.4 16V LPG,
Ja mám Golf IV 1.4 16V LPG, nádrž 52l na jednu nádrž v pohode cez 600km. Pravidelne meriam spotrebu: 2 ľudia v aute a dynamickejšia jazda (nie zas zbesilá), 7,5l – 8l plynu na 100km
hmm tendenční článek aby
hmm tendenční článek aby si tu ti šašci z flagy honily triko
Také si myslím, že tento
Také si myslím, že tento článek je blbost, mám fábii na LPG a čistě na LPG ujedu také vždy přes 500 km… tak jakýpak rekord?
Na LPG jezdím od roku 1991
Na LPG jezdím od roku 1991 a při počtu najetých km mi to už ušetřilo tak na 2-3 nová auta. Nejprve jsem měl karburátory, potom vstřikování udělané na mix-kroužek do sacího potrubí a v současné době je již sekvenční vstřikování se vstřikovačem pro kazdý válec zvlášť. Dříve byly běžné nádrže válcové v kufru, dnes jsou již jen nádrže místo rezervního kola. Co nyní přibylo je ochrana-přimazávání ventilů.LPG-OBCHOD.cz a OCHRANAMOTORU.cz
Co to je za článek?
Já s
Co to je za článek?
Já s Fabií ujedu na jednu nádrž přes 700km. Pokud odečtu těch asi 40km, co projedu na benzín při startování.
Dojezd je závislý na
Dojezd je závislý na velikosti nádrže.. U aut s rezervou velikosti 16-18″ se běžně montují nádrže na 45-60 litrů LPG (nepočítaje v to bezpečnostní objemovou rezervu), takže není problém ujet třeba 800 km! Já jezdím s motorem 1,3i 49kW za 7,7 litru, tady v UL kraji není důvod kupovat dražší značkový LPG než 16 Kč/litr, takže náklady jsou 1,2 Kč (1,3 Kč, když započítám přimazávání ventilů Flashlube/Gaslube) na km. Sekvenční vstřikování LPG mě s montáží komplet stálo 24 tis., návratnost je tedy po cca 25 tis. ujetých km. Nicméně je to velký rozdíl v uvažování už krátce po montáži – do té doby jsem třeba váhal, zda si udělat výlet, za někým zajet, dojet si do lepšího obchodu – když započítám cenu paliva. Od montáže plynu všechny bariéry padly – vzdálenost už prakticky nehraje roli, jde jen o čas a únavu! Navíc nemusím měnit olej a filtr tak často, troufnu si ho tam nechat o celou sezónu déle, usazeniny se dělají prakticky jen při studeném startu, kdy to chvíli žere benzin. Nechal jsem si startovací teplotu nastavit co nejníže, takže benzin tankuji tak jednou do roka (resp. víckrát, ale jen pár litrů, abych s sebou nevozil zbytečně 30 kg zátěže a hořlavin navíc). A kdo má pochybnosti, tak ať si srovná emise benzín/plyn. U plynu vám naměří asi tak 10 % obvyklého množství NOx a CO… (CO2 je samozřejmě podobně vysoké)
Fiat strada 1.2 – LPG
Fiat strada 1.2 – LPG nenaložený s lehkou nohou jsem jezdil za 6-6,5l -LPG /100km ..
Aký rekord? Ja mám nádrž
Aký rekord? Ja mám nádrž na 35,4 litrov a pri 120 km/h prejdem 400 km ale pokiaľ idem 90 km/h hravo dám 600 km. Asi by som mal založiť Slovenskú knihu rekordov. Bol by som v nej KRÁL 🙂
Kdo vam brani prekonat
Kdo vam brani prekonat soucasny novy rekord?
Mám 1.6 Roomstera a
Mám 1.6 Roomstera a spotřebu o 1/2 litru nižší. Za rekord bych považoval spotřebu pod 7 litru.
Tiez za rekord 🙂
Na starej
Tiez za rekord 🙂
Na starej fabi s 35 litrovou nadrzou som daval cez 450 km.
Teraz mam daciu duster 1.6 4×4 s 47 litrovou nadrzou a davam tiez okolo 450 km, zalezi velmi od toho ako jazdim, po meste je to pohode ale na dialnici cim rychlejsie idem tak spotreba ide astronomicky hore, kedze je to velka vysoka hranata krabica 😀
Čo je na tom rekordné ? To
Čo je na tom rekordné ? To sú 42 litrové nádrže a bežne sa tam zmestí cca 40 litrov… tolko bežne tankujem aj ja a robím na nádrž 480-510 km ako kedy… 433 km je úboho málo i ked to môže byť aj plynom od FLAGy, na ktorom mám ja osobne o čosi menší dojazd, Volvo V60 2012 – T.5 2.0 177kw
Souhlas – na jednu nádrž
Souhlas – na jednu nádrž ujedu 550 km a to není úplně na doraz.
Přestavba za 14700,- se
Přestavba za 14700,- se oplatí
Za tuhle částky bych o přestavbě taky uvažoval, jen nevím kde se jí dá dosáhnout.
Ta cena může být tak do
Ta cena může být tak do karburátorového favorita. Sekvenční vstřikování začíná kolem 22 tisíc.
bolo dokazane a na zaklade
bolo dokazane a na zaklade toho zrusene pravidlo ze lpg do garazi nesmie. to len spiatocnici. detto telefon na pumpe nic nesposobuje a pod. nezmysly.
Zákaz vjezdu LPG do
Zákaz vjezdu LPG do podzemních garáží má své opodstatnění – LPG je narozdíl od CNG těžší než vzduch a může se tak akumulovat (pokud by náhodou unikal, což samozřejmě už dnes příliš nehrozí).
Uz si to nepamatam presne
Uz si to nepamatam presne ale domnievam sa ze to preslo aj cez EU, lpg.cz/archiv_a/lpg_garaze.php
Zamyšlení. Auta na LPG
Zamyšlení. Auta na LPG mají několikeré jištění. Podléhají přísným homologacím a pravidelným revizím. Naproti tomu. již několikrát jsem koupil PB bombu, která ucházela. Takovou bombu si můžete legálně vzít kamkoli, včetně těch podzemních garáží.
nevim jak u vas ale ja vim o
nevim jak u vas ale ja vim o nekolika garazich ktere zakazuji vjezd CNG i LPG.