Tesla Motors: nejnovější statistiky

Co je lepšího, než začít nový týden čerstvými zprávami z naší nejoblíbenější automobilky? Máme pro vás pár zajímavých čísel z Tesla Motors. Neověřené zprávy např. hovoří o 50-60 000 vyrobených elektromobilů Tesla Model S.

Nejnovější spuštěnou rychlo-nabíjecí stanicí Supercharger je ta na letišti v Edinburghu. Tesně předtím spustila novou stanici také ve Švýcarsku, konkrétně v Beckenried.
foto: Tesla Motors

Odhad o 50 000 vyrobených elektromobilů Tesla Model S přinesl magazín Hybrid Cars. Vychází z dosud zveřejněných finančních zpráv. Zprávy od fanoušků ale hovoří o tom, pro aktuální objednávky elektromobilů Tesla Model S už automobilka rozdává VIN 61~62 000.

Tesla by letos chtěla prodat 35 000 elektromobilů Tesla Model S a 75 000 do konce roku 2015. Za rok 2013 přitom globálně prodala kolem 25 000 těchto aut (starší čísla hovoří o 22 477).

Nedávno dokončila rozšíření své továrny, čímž nejen zvýšila výrobu linky pro Model S, ale připravila se i na příchod elektrického SUV Model X (to se nicméně možná dočká krátkého odkladu).

Další zajímavá čísla se týkají sítě dobíjecích stanic Supercharger. Ty už celosvětově dodaly přes 14,3 milionů kWh (tedy 14,3 GWh) elektřiny. To znamená ušetření 7,57 milionů litrů paliva a 22,67 milionů kilogramů oxidu uhličitého.

Tesla

15 Comments on “Tesla Motors: nejnovější statistiky”

    1. úplně lajcky: v kalifornii
      úplně lajcky: v kalifornii je nějaký zákon , který zohledňuje kolik která automobilka prodá ELEKTROMOBILŮ. čísla , poměry, jak se to počítá nevím. no je to tento princip. možná to není vázáno na počet elektromobilů ale vypuštěné emise benzinovými, dieslovými atd. fakt nevím.
      =====
      takže automobilky co se nevejdou do toho předpisu platí těm automobilkám co ten předpis přeplní peníze.
      ====
      To je to čemu se říká „emisní povolenky“.

      1. Nechci být hajzl
        Nechci být hajzl nevděčná, ale psal jsem „věci znalý“ a vy mi odpovíte:

        úplně lajcky;
        je nějaký;
        se to počítá nevím;
        možná to;
        fakt nevím.

        Tak vám moc děkuji za zasvěcenou, vyčerpávající, věcně správnou a přehlednou odpověď.  🙁
        Já naivně doufal že se někdo podívá na odkaz uvedený v předchozím mém komentu a vysvětlí (nejen mně) jestli je opravdu Tesla na umření jak říká defenestrovaný „bývalý šéf Fiskeru Tony Posawatz“.

        1. Tesla není na umření.
          Tesla není na umření. Naopak, vede se jí velice dobře. Čistý zisk Tesly za 4. čtvrtletí 2013 činil $46 milionů bez toho, aby vůbec nějaké ZEV kredity prodala (obsahoval ale $15 mil. za jiné regulatorní kredity). V Kalifornii funguje poměrně komplikovaný systém ZEV a jiných typů kreditů, který odměňuje automobilky za výrobu aut s nízkými nebo nulovými emisemi. Tyto kredity si pak automobilky mohou navzájem prodávat. Protože se tyto kredity, resp. zisk za ně, stal někdy terčem kritiky, Tesla si dává dobrý pozor, aby ve svých finančních zprávach jasně odlišila zisk z prodeje kreditů a prodeje aut, resp. svých dalších produktů/služeb.

          1. Moc vám děkuji za info.
            Moc vám děkuji za info. Tesle, Muskovi a e-autům obecně velice fandím.
            Takže

            článek na Autoforum

            je, nakonec jako obvykle, opět neprofesionální a neseriozní snůška subjektivní závisti a až nenávisti bez špetky snahy sehnat si ucelené informace.
            Mrzuté je, že pokud se nedá věřit tomuto plátku cokoliv týkajícího se elektromobilů, kde má čtenář záruku správnosti a objektivity v ostatních jejich informacích.

            1. Co se tyce Autofora, tak jim
              Co se tyce Autofora, tak jim neverte ani nos mezi ocima, obzvlaste zkyz je o elektromobily. Obvykle vezmou kousek pravdive informace (vynechaji 3 ctvriny) a nasledne ho natolik prekrouti az hanba. Ty jejich clanky vypadaji verohodne, ale jen do doby nez se na to clovek podiva poradne a zjisti si ty zbyvajici 3 ctvriny 🙂

              Vemte si treba ten jejich kec o dotaci $1.25 mld na giga tovarnu. Ano je to pravda. Jediny problem je v tom, ze se nejedna o jednorazovou dotaci jak pisou, ale danove ulevy rozprostrene do 20 let (tedy ~60mil za rok) a podminene tim co Tesla Nevade naslibovala – tedy 6500 primych zamestnancu s vysokym platem a mnoho dalsich neprimych. Pocatecni investici $5mld a nasledne dalsich asi $5mld behem tech 20 let. A dalsi veci co Tesla musi splnit, aby tyto danove ulevy dostala, ale to se na Autoforu uz nedoctete.

            1. Autoforum.cz a jeho Bednář
              Autoforum.cz a jeho Bednář je ropácky zapradaný, to neřeš

              ber to takhle: šéf bere 15 miliónu € ročně

              zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte-955492

              a ktomu dalších 1.000ks managerů

              To mluví za vše, zbytek si dopočítej 😉

    1. Děkuji Josefe! Jako ve
      Děkuji Josefe! Jako ve všech mediích a zpravodajstvích chybí ten prvorepublikový korektor a hlídač chyb, není to jen u pana Holčíka, a mnohým to ani po upozornění nevadí- kdysi se tomu říkalo lhostejnost k odvedené práci. – Je smutné, že v republice L-K, Pragovky, Aero, Jawa, se musíme spokojit s uspěšným tažením Tesly. Co je nám platná Tesla když na ní většina i živnostníku nemá. A Škoda-VW je v tomto břídil a jiný Český dobrodruh jenž by nejen svým vzděláním a invencí dokázal vstoupit na Český trh s TeslouCz-hadimrškou jež by dokázala té Americké Tesle a těm ostatním konkurovat!

      1. Ano, je to tak. Já jsem
        Ano, je to tak. Já jsem hlavně reagoval, protože mám dojem, že tento server snad i čte ta vzdělanější část českého národa, které by to vadit mohlo. A pokud chceme někdy být v něčem opravdu dobří, musíme práci odvádět pořádně. Tesla by nikdy nebyla tak úspěšná jako je, kdyby ji jen tak upadávaly zrcátka, protože někdo zapomněl dotáhnout matičku.

Napsat komentář