Na každý je nadšený z futuristických tvarů současných dopravních prostředků. Na druhou stranu, nikdo nemůže popřít výhody, které nové dopravní prostředky, zejména s elektrickém pohonem, přinášejí.
Elektrokolo E-Tracker vypadá jako z amerického jihu 20. let minulého století.
foto: Vintage Electric
foto: Vintage Electric
Americká firma Vintage Electric se proto pro nespokojence pokusila spojit retro design s nejmodernější technologií.
S elektrickým kolem E-Tracker se můžete vydat na trasu dlouhou téměř 50 km s maximální rychlostí 60 km/h.
S E-Tracker dokonale zamaskujete moderní technologie ukryté pod elegantním retro obalem.
video: YouTube
video: YouTube
O pohon se stará 3kW elektromotor. Cena kola je téměř 5000 dolarů (110 000 Kč).
Tragédií celé EU jsou
Tragédií celé EU jsou platné normy. Elektrokolo je omezeno výkonem, auta emisemi, máslo složením, ….
A když chcete péct na ulici třeba jen palačinky, tak zjistíte, že než překonávat všechny normy, že je lepší nic nedělat.
Chtěl bych vědět, jak by se postavil úředník v ČR k takovému kolu. Budou mi měřit rychlost? Mám povinnost nechat někomu změřit výkon motoru na tomto kole?
Vždyť i na kole bez elektromotoru umím dosahnout vyšší rychlosti. A je to zakázané?
Každý motor na kolo má na
Každý motor na kolo má na sobě viditelně vyražen výkon a napájecí napětí. Tam není co řešit.
K měření rychlosti elektrokol v provozu mají dnes již měšťáci a stáťáci přesné noty. Tak kdo má řidičák, pak pozor – ve správním řízení s ním může být problém (čistírna).
Jo hold pořádek musí bejt. To platilo za Rakousko-Uherska, za protektorátu, za komunistů a bude to platit i dnes. S tím nikdo nic nenadělá.
To platilo za
To platilo za Rakouska-Uherska, za protektorátu, za komunistů. 🙂
A žádný z uvedených systémů nevydržel. A nemůže vydržet ani tento. Pod tíhou všech nesmyslných norem a zákonů s úředních problémů, dotací, nekonečného požadavku růstu, byrokracie se zhroutí.
Já si vždy vzpomenu jen na zakázané středové brzdové světlo ve Škodě 120, kdy se to tehdy nemohlo používat. A ejhle ono to smysl mělo a má.
Tohle rychlé kolo ma smysl na dojíždění do práce z vesnice do města do vzdálenosti cca 20km. Ve městě nebudu smrdět s autem a nebudu zabírat parkovací místa a pojedu část cesty po bezpečné cyklostezce, nebo lesem.
Třeba jednou dospějeme k rychlostní cyklostezce.:-)
Nechápu, proč tomu
Nechápu, proč tomu říkají elekrokolo když to vypadá spíš jak motorka.
U elektro kola Elektro pohon
U elektro kola Elektro pohon jen vypomáhá. Od 250w taky nelze očekávat žádné zázraky. U elektro motocyklu šlapadla nejsou použita. Dostatečný výkon pohonu a vyšší váha stroje. Použití šlapadel nemá smysl.
Spíše je to takový elektrický moped .Ale Dle Českého zákona musí být max rychlost mopedu do 45km/h. Šlapky se používají jen zřídka (jízda do kopce,zvýšení akcelerace / rychlosti ) . Zajímalo by mě jestli při tom převodu, se dá pokračovat v jízdě. Jen s pomocí šlapání, bez elektro pohonu, když dojde energie ?
Pokiaľ to má maximálku
Pokiaľ to má maximálku 60km/h, tak výkon bude min. 1kW, možno viac.
tak jo, ti to řeknu
tak jo, ti to řeknu 🙂
Přečti si to znovu 🙂
Je tam napsáno,že ten motor má 3 kW !
🙂
Uvedený retro dopravní
Uvedený retro dopravní prostředek se v zemích EU asi neprosadí, protože nepatří do kategorie jízdních kol ale patří do kategorie motocykl (max. rychlost má vyšší než 25km/hod a výkon motoru má vyšší než 250W).
A tak jízda na předmětném „kole“ bude při použití v silničním provozu značně problematická – registrační značka, zákonné pojištění (povinné ručení), řádné osvětlení, ŘP, ochranná přilba, povinná výbava, technická prohlídka.
Ještě jste opomenul
Ještě jste opomenul kategorii moped. Kdysi hojně zastupovanou jednostopými vozítky stadion, babbeta .Nízký výkon pohonu. Nevím přesně do 1.5-2KW ? Max rychlost do 45km/h, Šlapadla. Jednu dobu Tato nově do registru přihlašována přibližovadla byla osazována SPZ a po čase bylo od této praxe ustoupeno . Takže po našich silnicích jezdí několik málo jedinců, kteří mají na svých mopedech SPZ.
Doporučuji nastudovat si
Doporučuji nastudovat si kategorie vozidel.
To co zde popisujete bývávalo, dnes každé vozidlo kategorie LA musí být vybaveno registrační značkou tak, jako i skútr – moped A600, na kterém jezdíte (samozřejmě jsou staré výjimky, které jste zde domotal – dříve bez TP, SPZ ale vždy s povinným ručením a další výbavou mopedu i řidiče).
A pokud má uvedené „kolo“ rychlost vyšší než 45 km/hod, tak nemůže být zařazeno do nejnižší kategorie moped – skútr a je tedy motocyklem. Jestli má nebo nemá šlapadla je dnes naprosto nepodstané.
Souhlas Majitel
Souhlas Majitel historického mopedu vlastni tzv kartičku, na kterou uzavírá každý rok povinné pojištění .
S přidělením SPZ vzniká povinnost absolvování povinných intervalů kontroly STK.
http://www.mopedklan.cz/index.php/doklady-a-predpisy
http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=6383
http://www.vintageelectric.bike/e-tracker