Když jsme před necelým půlrokem psali, že Norsko se zbláznilo do elektromobilů Tesla Model S, nebylo to jen plácání do vody. Jen letos se už v Norsku prodalo přes 3500 kusů. Norové teď ale své „staré“ Modely S hromadně prodávají.
foto: Tesla Motors
Norsko je země elektromobilům zaslíbená. Elektromobily tam mají 11% podíl na prodeji nových aut a už více než 1 ze 100 aut v Norsku je na elektřinu.
Důvod přitom není ten, že by Norové byli nějací zvláštní ekologové. Jde o peníze. Nákup běžného auta se spalovacím motorem je v Norsku zatížen extrémně vysokými daněmi. Nákup elektromobilu nikoliv. Navíc mají elektromobily dobíjení zdarma (elektřinou z vodních elektráren), parkování zdarma a další výhody.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Norsko: 100% meziroční nárůst prodeje elektromobilů
Šéfové Tesla Motors na návštěvě v Norsku, Supercharger v ČR!
S uvedením nového Tesla Model S 85D/P85D s pohonem všech čtyř kol a dalšími vylepšeními se v Norsku doslova strhla lavina. Zatímco běžně je v Norsku aktivních kolem 20 inzerátů na prodej ojetých Modelů S, během posledních pár dnů se tento počet zpětinásobil na 150 a stále roste.
Norsko je totiž odedávna baštou 4×4 – drsné mrazivé podnebí k tomu přímo vyzývá. Až 30 % prodejů jsou tam auta s pohonem na všechna čtyři kola. Čtyřkolka se prostě na sněhu chová lépe než dvoukolka a nový Model S nabízí nejen to, ale i spoustu dalších vylepšení. A Norové proto neváhají „staré“ Modely S měnit za nové s přídomkem „D“.
Místní noviny dokonce přirovnávají situaci k „panice“. Ceny ojetých elektromobilů Tesla Model S se pohybují od 550 000 norských korun po 800 000 norských korun. Kurz je momentálně asi 3,3 Kč/1 NOK. Jinými slovy, v Norsku koupíte ojetý Model S už za cenu kolem 1,7 mil. korun.
V minulosti se přitom v Norsku prodávaly ojeté Modely S někdy dokonce dráž, než je jejich majitelé koupili. Takový byl o ně zájem a automobilka Tesla Motors tehdy nestačila do Norska dodávat.
pozrel som si na YT vylet
pozrel som si na YT vylet Nora Bjorna jeho Teslou P85 po europe a celkom ma sklamalo ako zle pochodil napriklad v takom francuzku koli absencii kvalitneho dobijania dokonca aj v okoli a v samotnej Parizi. Nehovoriac o tom aky vyhukany boli straznici ked ho chceli vyhnat z miesta pre parkovanie elektromobilov, ked zistili ze Tesla je elektromobil. Omnoho lepsie dopadol v nemecku. Tiez ma zaskocilo aka je Pariz hnusna, to mozem rovno navstivit stare mesto Bratislavy, to sem ale nepatri.
Neviem co by sa stalo ak by take francuzko umiestnilo po krajine dostupnu siet obycajnych volnych 3-f (22kWh) zasuviek, vela veci by sa tym zasadne zjednodusilo.
Kazdopadne ma jeho Tesla realny dojazd ked sa clovek este nemusi strachovat 300 km. Takze 85kW bateria je stale malo a komedianti inych automobiliek davaju len 22kW.
S Teslou P85 bol vzdy na istotu len pri SC a vzdy v rezime 200km jazdy 40min pauzy. Mimo SC to bola uplna katastrofa, ja by som tak cestovat nemohol. A to isiel zapadnou EU ktora je lepsie vybavena.
Akú vysokú dotáciu
Akú vysokú dotáciu dostávajú Nóri na nákup elektro áut? Ak získajú dotáciu na nákup, nie sú viazaní vlastníctvom auta po nejakú dobu? Nie je tá zľava, ktorú dávajú predajcovia v Nórsku len ich cena ktorú v skutočnosti zaplatili za auto, bez dotácie? Sú to len moje úvahy.
Norove nedostavaji dotaci na
Norove nedostavaji dotaci na nakup noveho auta, ale neplati dan na elektromobily, ktera je pro normalni auta dost vysoka. Vysledny efekt je takovy ze ta jakoby dotace se lisi pro kazde auto.
Plus elektrina nabita z verejne infrastruktury je skutecne dotovana statem. Plus dalsi vyhody…
VLÁDA V NORSKU TO
VLÁDA V NORSKU TO POCHOPILA. Zato €jrokrocani v česku furt jen melou starou písničku aby ochránili svýho voliče občana 😉
Kurňa, a to máme silný Temelín spoustu vody a elektřiny přebytek
energostat.cz/elektrina.html
Tak šup, šup ať se
Tak šup, šup ať se automobilky snaží vyvíjet pořád nové zlepšováky pro ty, co na to mají ať si můžu koupit brzo svého ojetého elektronka za lidovku! Aneb vraťme dýchatelný vzduch do měst!
Kdyby se někdo chtěl
Kdyby se někdo chtěl mrknout, tak je jich tam na prodej 120 kusů. Cena za 60 kWh model začíná pod 1,5 milionem korun za model s najetými 5000 km. www .finn. no/finn/car/used/result?sort=2&keyword=tesla&MOTOR_DEALER_SEGMENT=3&enginefuel=0%2F4
To víš že JO !! dík,
To víš že JO !! dík, máš to u mě 🙂
Mne ten odkaz akosi
Mne ten odkaz akosi nefunguje. Chcel som sa pokochať na čo tak skoro nebudem mať, no neviem tú stránku otvoriť.
Ten odkaz je rozkouskovany,
Ten odkaz je rozkouskovany, protoze nejsem registrovany. Je nutne odstranit mezery a pak to pujde. Nebo zkuste prejit na stranku finn a tam najit teslu.
v tom odkazu je potřeba
v tom odkazu je potřeba odebrat 2 mezery aby byl funkční, ale jednodušší to bude takto 🙂
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
Ok. Už som to poskladala
Ok. Už som to poskladala odkaz mi ide. Tie ceny sú ozaj zaujímavé. Je otázne, či s blížiacim sa termínom spustenia predaja Tesla D spadnú tie ceny ešte nižšie.
Můžeme pouze doufat. Teslu
Můžeme pouze doufat. Teslu S za milion bych si snad i koupil…
Tesla
Tesla Norsko•••••••••••••••••••••
•••
zde je odkaz pana Josefa funkční
•••
•••••••••••••••••••••••••••••••
kurz norské koruny
on byl funkční, bez svou
on byl funkční, bez svou mezer… 🙂 ale i tak dik
Jak je to vlastně s CNG v
Jak je to vlastně s CNG v Norsku? měli by mít jedny z nejlepších podmínek v Evropě a ceny velice příznivé. Jsou taky na auta na CNG uvaleny vysoké daně?
V norsku se to má s CNC
V norsku se to má s CNC přesně tak, že tu nefunguje jediný vůz na tento pohon. Kdo chce jezdit šetrně, tak si pořídí elektriku. Vzhledem k cenám energie pohybujícím se mezi 20-50ore respektive 0,65-1,60 za kW/h (plus paušální poplatek na údržbu rozvodné sítě) se tu ta baterie opravdu rychle rentuje.
Na čerpacích stanicích je na výběr pouze nafta, zemědělská nafta či benzín (pouze jeden druh). Neexistuje ani nabídka E85 jako je tomu např. v sousedním švédsku. Nicméně musím podotknout: jak jsem v česku vybíral čerpací stanice podle kvality paliva, tak tady už jsem na toto dilema zcela zapomněl. K dostání je pouze kvalitní palivo z místních rafinérií a jeho distribuce je pravidelně přísně kontrolována, a tak lze bez obav tankovat kdekoli.
Další faktor hraje zcela jistě rozloha země a hustota zalidnění. Ačkoli by se zdálo, že díky vlastním zdrojům budou ceny paliv nízké. Není tomu tak. Ceny se pohybují v rozmezí 12-16NOK resp. 38-50Kč za litr, což je cena pro našince dosti přemrštěná, nicméně pro místní relativně příznivá vzhledem k výšce příjmu.
Teď si to shrňme: Platíte-li celkem přiměřenou cenu paliva. Za průměrný roční příjem si můžete dovolit VW e-golf nebo BMW i3. Pokud pošetříte dva a půl roku můžete se těšit na Teslu model S. Napadlo by vás v závěru škudlit na přestavbu na CNG, když víte že v servisu necháte stejnou ne-li větší částku. (Místní servisy si běžně účtují 1000NOK za hodinu práce.) A s elektromobilem se tak často do servisu nejezdí 🙂
Samozřejmě jsem chtěl
Samozřejmě jsem chtěl napsat CNG nikoli CNC. Ale to víte, nemoc z povolání 😀
Norové vědí a nedělají
Norové vědí a nedělají kraviny ze zaprodanosti
DÍZL jen pro zemědělce
E85 fuuuj
BENZIN přežitek
CNG/LPG zbytečné
ELEKTRO jedééééé BUDOUCNOST
Jakou přestavbu? Na CNG se
Jakou přestavbu? Na CNG se prakticky vůbec nepřestavuje, ale kupují se rovnou auta z továrny upravená na CNG. A jsou pořád tak o polovinu levnější než EV, takže nevidím důvod, proč by si je nemohli Norové kupovat, zvlášť když jsou jedním z největších producentů zemního plynu a mohl by tak být velice levný. Je faktem, že díky nesčetnému množství hydroelektráren mají Norové možná ještě výhodnější podmínky pro levnou elektřinu, ale na druhou stranu EV jsou stále hodně drahé, takže v kombinaci s nízkou cenou CNG a ve srovnání s EV nízkou cenou aut na CNG by se mělo vysoce rentovat i tohle palivo.
To by ovšem nesměla být
To by ovšem nesměla být na spalovací vozy v Norsku uvalena daň 50%. Nepodporují dokonce ani hybridní vozy. Jediná vysoce podporovaná skupina jsou elekrtomobily. Další drobnost je ta, že norové si uvědomují ekonomickou náročnost budování plnících stanic CNG. Je přece jednodušší do již vybuduvané a velice dobře naddimenzované rozvodné sítě doinsalovat pár dobíjecích stanic.
Dobrý den,
byl bych
Dobrý den,
byl bych nesmírně rád, kdyby jste se mně ozval na mail info@r-evc.com.
Chtěl bych s Vámi projednat nabídku pro budoucí spolupráci.
Děkuji
Tak nějak podobně jsem
Tak nějak podobně jsem koupil na jaře 2014 svůj Peugeot Ion. Už ho měli v autosalonu ze dementních 750 tis. Kč dlouho, tak šel do obrovské slevy a byl za 439 tis. Kč nový včetně prodloužené záruky. Proč? Protože mezitím přišel na trh nový Nissan Leaf, zlevnil na 715 tis. Kč, BMW nabídlo i3 (900 tis. Kč), z Rakouska šlo pořídit Renault Zoe za něco přes 600 tis. Kč, V Německu a od srpna 2014 u nás začali prodávat Volkswagen eUP (600 tis. Kč) a eGolf (800 tis. Kč) a najednou jako prodejce zjistíte, že ten vývojově 6 let starý elektromobil, co se s ním už rok pyšníte ve výkladu a na výstavách po okolí, je fakt za tu cenu neprodejný. I my v nižším levelu na tom vyděláváme :-).
ALELUJA to budou kšefty
ALELUJA to budou kšefty 🙂
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
Přesně, jak jsem říkal.
Přesně, jak jsem říkal. Tesla má tohle dobře promyšlený, ty lidi, kteří si to auto koupí ho milují a mají prostředky si po každým větším vylepšení koupit nové.
Tym co na to maju neubudne,
Tym co na to maju neubudne, a ti co na to doteraz nemali sa potesia.