Tesla Motors: nově dva motory a Autopilot

Automobilka Tesla Motors odhalila podrobnosti o písmenu „D“, které nedávno slíbil Elon Musk. Jak se čekalo, jde o pohon všech čtyř kol. Novinkou je ale funkce „Autopilot“.

Elektromobily Tesla Model S jsou nově vybaveny dvěma elektromotory a funkcí Autopilot
foto: Tesla Motors

Duální motorizaci, tedy dva elektromotory, je možné si objednat pro všechny verze elektromobilu Tesla Model S – 60, 85 i P85. Kupodivu se díky tomu u každé verze zvedá dojezd o přibližně 16 km! Nejvýkonnější verze P85D pak nabízí celkový výkon 691 koní! Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během 3,2 vteřiny.

„V podstatě všechno na našem autě je díky duálním motorům lepší,“ komentoval Musk odhalení novinky.

Max. rychlost P85D je 248 km/h proti 208 km/h u P85. Nový přední motor má výkon 221 koní, zadní 470 koní. Rozložení hmotnosti je nyní díky pohonu AWD přesně 50:50. Pochopitelně se mírně zvýšila hmotnost, a to na 2239 kg.

Druhou klíčovou novinkou je písmeno „A“, resp. technologie Autopilot. Jde o sadu technologií pro autonomní řízení, tedy počátek robotického auta. Tímto novým hardwarem jsou vybaveny všechny nově vyráběné Modely S, ale bohužel jej nelze zpětně namontovat do starších modelů.

Co všechno Autopilot obsahuje: dálkový přední radar, kameru s rozpoznáváním obrazů, která dokáže číst značky a rozpoznat chodce, a 360° dálkový sonar. Všechny tyto technologie budou integrovány také do GPS, navigace a real-time informací o dopravě.

Podle Muska to znamená, že auto díky tomu dokáže být autonomí. Obratem ale doplnil, že v autě zatím není zabudován dostatečný počet bezpečnostních pojistek tak, aby se Model S mohl chovat jako robotické auto. Takže jde „pouze“ o velmi pokročilý systém aktivní bezpečnosti.

auto Tesla Model S elektromobil dual motors

Nová funkce Autopilot by měla v budoucnu dokázat vůz automaticky řídit na dálnici i ve městě
foto: Tesla Motors

Je pravděpodobné, že nové možnosti autonomního řízení budou přibývat díky budoucím softwarovým updatům. Elon Musk totiž nedávno řekl, že příští rok budou mít auta robotizovaná z 90 %.

TIP: Hlasujte v anketě – co říkáte na nový update Modelu S?

Všechny tyhle novinky ale znamenají už dnes například to, že auto bude schopné automaticky parkovat a na soukromém pozemku také samo dojet přímo k vám.

Nové technologie pochopitelně znamenají i zvýšení ceny. V případě P85/P85D je to asi 15 000 dolarů.

Autobloggreen, Tesla Motors

67 Comments on “Tesla Motors: nově dva motory a Autopilot”

  1. Modifikovaný podvozek
    Modifikovaný podvozek 4*4
    Tesla Unveils Dual Motor and Autopilot
    https://www.youtube.com/watch?v=FZ6lZJWL_Xk
    Úžasné 2016 4 supercharger v ČR
    http://www.teslamotors.com/en_EU/supercharger
    Get to the Future First with Salesforce1
    https://www.youtube.com/watch?v=LLoUpVexASI#t=140
    Tesla zraz a eZraz Starý Smokovec – Vysoké Tatry 19-20.09.2014
    https://www.youtube.com/watch?v=G6Ly21QigUY
    Tesla Test Drive: Model P85D, Autopilot, Zero to 60
    https://www.youtube.com/watch?v=MO0vdNNzwxk
    Tesla Model S P85D AWD and auto-pilot demo
    https://www.youtube.com/watch?v=7quu551ehc0
    Jako Českého řidiče by mě zajímalo jestli bude Systém Autopilot detekovat výmoly a díry na naši silnicích ?

  2. Maj to kluci z Tesly skvěle
    Maj to kluci z Tesly skvěle vymyšlený.

    Předtim nalákali boháče na automobilovou revoluci. Teď je lákají na automobilovou evoluci. A já se vsadím, že ti lidé, kteří na to mají, tak svojí Teslu prodají a koupí si vylepšený model.

    Tohle je ale skvělé i pro ty, kteří si prostě nemohou model S jen tak dovolit. Na trhu bude spousta kvalitních aut po prvním majiteli a s malým nájezdem. Elektromobilita se tudíž dostavne v sociální vrstě aspoň trošičku níž (i když si myslím, že ceny nebudou o tolik nižší kvůli tomu, jakej je po Teslách hlad…)

    A předpokládám, že v Tesle už mají na stole baterie se kterými bude auto o něco lehčí a bude mít o něco delší dojezd. Představuju si to tak, že z nabídky zmizí 60 kwh model a nahradí ho 85 kwh a místo 85 kwh bude v ceníku třeba 100/120 kwh model. Samozřejmě i s jinými drobnými úpravami.

    A ti boháči, kteří na to mají a chtějí být inovativní, tak zase půjdou, svou Teslu prodají a koupí si novou 🙂

  3. Koukal jsem na web Tesly a
    Koukal jsem na web Tesly a ideální verze pro mě, je obyčejná verze s 85 kWh baterií a dvěma motory. Nepotřebuji trhat asfalt (i tak ho trhá) a dojezd je ještě o 15 mil vyšší než u verze Performance+. A autopilot… to je už jen třešnička na dortu. Tohle je revoluce a ostatní automobilky právě dostaly mrtvici…

    1. přesně tak!!! a
      přesně tak!!! a příplatek za čtyřkolku bude něco kolem 3.500€
      Ještě uvidíme jakou cenovku dají na model X a pak už pofičí 2.000€ jako záložka do Tilburgu. Bravo Tesla Motors utekli jste ostatním o dva vesmíry. Myslím že u spoustu automobilek teď vedení sedí v zasedačkách jako spráskaní psi ústa dokořán a říkají jakto vždyť…

        1. nene, Autopilot je
          nene, Autopilot je standardni vybava i bez TechPacku.
          V tom Tech balicku budou navic dalsi funkce jako treba samoparkovani v garazi a podobne, ktere se budou doplnovat pres SW updaty. Si to prectete na jejich strankach.

          Safety features, today and in the future, are included in every Model S with Autopilot hardware. Convenience features will be included in the Tech Package. It will take several months for all the features to be completed and uploaded to the cars.“

          1. Už se to minimálně jednou
            Už se to minimálně jednou probíralo, ale myslím, že to není pravda už jen proto, že to časově nesedí. Koncept voltu už byl představený v roce 2007, Leaf se vyvíjí někdy od roku 2006. To nebyl zdaleka ještě ani Roadster nemluvě o tom, že je to úplně jiný segment.

              1. Je film revenge of the EV –
                Je film revenge of the EV – druhý diel who killed the EV – rovnaký režisér, kde Bob Lutz priznáva, že Tesla otvorila oči GM, že EV sa robiť dajú a Volt je aj výsledkom Tesly a ešte tlaku Toyoty. Ale Leaf to je Ghosnov projekt.
                Ináč, je niekde video z porady v GM asi tak 2007-2010, kde jeden mladý člen hovorí o tom, že najlepšie by bolo vyrábať luxusné EV. Lutz mu na to povedal, že Fisker niečo také chystá a treba sa na to pozrieť. V GM boli hlasy, ktoré chceli robiť niečo ako Tesla, alebo Fisker, ale niekde sa to proste zaseklo a išlo sa do Voltu. Lutz niekoľko krát povedal, že jeho najväčšia chyba bola, že išli do Voltu a nie prerábky Escalade alebo niečoho takého – to čo robí dnes s VIA motors. Nechápem prečo GM neurobí plug in hybrid Escalade, alebo veľkého pick upu – know how z voltu už majú a len tam treba zväčšiť kapacitu batérie na 25-35 kWh a dať väčší range extender a EV. To je jedniný plug in hybrid, ktorý by mal podľa mňa zmysel. Jedine, že by Lutz mal výhradnú zmluvu na takéto verzie.

                1. Ja vim co rikal Lutz, to
                  Ja vim co rikal Lutz, to nevykladejte mi ale ctiradovi 🙂

                2. Já si to přečetl 😉 Ale
                  Já si to přečetl 😉 Ale je otázka do jaké míry se takovýmto informacím dá věřit a do jaké jsou vyfabulované. Za sebe si myslím, že je to spíš urban legend, protože v době, kdy se rozhodovalo o Voltu, což muselo být nejpozději někdy v roce 2005, když v roce 2006 ukazovali koncept, byla Tesla bezvýznamná garážová firma, jejíž nápad udělat EV s tisíci LiCo článků musel vypadat dost šíleně i pro lidi z oboru.

                  Spíš to vidím tak, že z příchodem li-ion zkrátka nastal správný čas a několik pionýrů se do toho pustilo každý po svém.

                3. skúste pozrieť ten film
                  skúste pozrieť ten film „revenge of the electric car“. Dá sa stiahnuť. Tam to Bob Lutz ako predstaviteľ GM potvrdil, že Teslu evidovali. Volt nevznikol kvôli tomu, že GM sa bál Tesly, ale kvôli tomu, že GM hľadal alternatívu voči Toyote, ktorá kvôli priusu získala povesť ekologickej a inovatívnej firmy a oni chceli urobiť niečo lepšie pre amerického zákazníka. http://www.newsweek.com/bob-lutz-man-who-revived-electric-car-94987

                4. Jinými slovy, konečně
                  Jinými slovy, konečně vyšlo najevo, že za dřívějšími neúspěchy EV nestojí žádné konspirační spiknutí a jiné pitomosti, ale prostě zase jen zcela jednoduché rozhodnutí nejvyššího managementu GM, že se to prostě nevyplatí. Až Když přišel MUsk a ukázal, že se to vyplatí, tak si to uvědomil i ten management GM 😉

                5. presne tak. Ak zarábate
                  presne tak. Ak zarábate miliardy na hummeroch a pick upoch, len ťažko presvedčíte akcionárov, že treba naliať miliardy do projektu EV s návratnosťou 10-15 rokov.

        1. Nejde o ekonomiku ale o fakt
          Nejde o ekonomiku ale o fakt že spalovací motory jsou ve slepé uličce a čeká je zánik v propadlišti dějin.

          Tesla mě šokuje pokroky a krásně to jde vidět na modelu 85D maximálka se zvedla z 205 na 250 zrychlení z 5,6 na 5,2 a dojezd se zvýšil o 48km a to ani nemuseli přidávat baterie autopilot a čtyřkolka už je třešnička na dortu. Co bude za 3 roky?

                1. Ale pán psal o verzi 85SD
                  Ale pán psal o verzi 85SD nikoliv o verzi 85SD+. To vy mícháte jablka s hruškami. Pro verzi 85SD to má správně – zrychlení 5,2 s, zvýšení dojezdu o uvedené kilometry (překvapivě má delší dojezd, než performance).

                  Verze performance má zrychlení za 3,2 s.

                2. Opět jsem jen vycházel z
                  Opět jsem jen vycházel z článku, kde se píše: „Kupodivu se díky tomu u každé verze zvedá dojezd o přibližně 16 km!“
                  Čtu tam u každé verze a údaje jsem nijak neověřoval, tzn. pak stížnost padá hlavně na autora článku, ne na mě 😉
                  Ale OK, nepochopil jsem, že myslí obyčejnou 85D a ne nejvýkonnější verzi Performance.
                  Jinak vy zase máte nějaké divné značení. Je jen 85D a P85D 😉

                3. co je napsano v clanku je
                  co je napsano v clanku je treba brat s nadhledem (viz SuperCharger v Brne ze? 🙂 )

                4. Upsal jsem se v jednom
                  Upsal jsem se v jednom písmenku, ale to snad na věci nic nemění, ne? Nevím proč tady každý hned kritizuje, ale aby uznal svoji chybu, to jsem ještě nezaznamenal.

                5. Josefe nedůtklivý, jednak
                  Josefe nedůtklivý, jednak jsem tu chybu uznal, ale zřejmě jak vidno to není pro vás dostatečný.. a jednak jste se neupsal jen v jednom písmenku, ale celkově jste si nějak ta označení Tesel překopal dle vlastní libosti. Takže když máte takovou tendenci druhé napravovat, tak si nejdřív sám dávejte pozor, abyste nepsal nesmysly 😉

                6. kdyz uz jsme u tech
                  kdyz uz jsme u tech oprav…
                  P85D vs 85SD+ vs 85D je vic nez preklep v jednom pismenku at uz jste mel na mysli kteroukoli z tech dvou verzi 🙂

        2. Tesla je výjimečná v tom,
          Tesla je výjimečná v tom, že funguje velmi odlišně než stávající automobilové koncerny – víc jako moderní IT firma. Tam je dnes škálovatelnost jedním z nejpodstatnějších atributů. Osobně věřím, že Tesla má dlouhodobou strategii velmi dobře promyšlenou. Ostatně, podívejme se na uplynulých 10 let. Za 10 let už podle mého názoru může být velkým trnem v oku velkých hráčů.

    1. Myslim ze v tom bude nieco
      Myslim ze v tom bude nieco viac co Elon zamlcal. Museli urobit nejake zmeny v chemii/usporiadani baterie, pretoze povodne 85 kWh baterie maju 16 modulov a dva v predu su ulozene jeden na druhom. Z obrazkov to vyzera, ze vpredu je uz len jeden modul. Ako teda dostali 85kWh do 15 modulov? Ja vsadzam na vylepsenu bateriu.

      1. je to tým, že jednotlivé
        je to tým, že jednotlivé motory sú rôznym spôsobom sprevodované a ich kombinácia umožňuje pracovať motorom v optimálnom rozsahu otáčok s vyššou efektívnosťou. Niečo ako prevodovka pri spaľovacích motoroch. Preto aj vyššia maximálna rýchlosť. Hovorili o tom už pri predvádzačkach modelu X. Ak by to bolo batériou, tak by to bolo dostupné aj pri verzie s jedným motorom.

      2. Na tom asi něco bude,
        Na tom asi něco bude, protože podle důvěryhodného zdroje je maximální špičkový výkon modelu S daný právě maximálním vybíjecím proudem článků, takže to, že u výkonnějšího Dčka jsou nějaké novější více zatížitelné články je dost pravděpodobné.

    2. je o tom kopec veci na fore
      je o tom kopec veci na fore teslamotorsclub.com . V skratke – dva mot. su učinnejsie pri rekuperacii to za prve. Za druhe vykon a krutiaci moment sa da davkovat na milisekundy medzi zadnu a prednu napravu tak aby bol pohon co najefektivnejsi.. Ak som to dobre pochopil napri pri prudkej akcel idu oba pri pomalsej akc ide viac zadok pri kon rychlosti je viac vykonu na predok a podobne..
      Tym ze su tam dva motor ktore bezia vlastne samostatne je nekonecne lepsia moznost na distribuciu vykonu ako ked je jeden motor a mas tam pohon cez 3 /a viac/ diferakov na 4 kolesa

    3. Nejlip to vystihl peet365,
      Nejlip to vystihl peet365, predni motor ma jiny prevod nez zadni, coz mu umozni pracovat ve vyssi ucinnosti ve vysoke rychlosti.
      Ten dojezd je stejny pokud budete jezdit pomalu, ale vetsi (v porovnani se zadnim nahonem) pokud budete jezdit napr. jen po dalnici.

      Taky si myslim, ze na zavodnim okruhu by se mel Model S mene prehrivat, protoze ma dva motory, mezi ktere se rozlozi generovane teplo pri identicke zatezi. Ale to je jen moje nepodlozena domenka…

      1. Ten hlavní princip bych
        Ten hlavní princip bych řekl je trochu jiný a efektně spojuje dva cekem odlišné požadavky na vysokou účinnost a vysokou maximální rychlost. Nicméně je skutečně postaven na dvou spolupracujících motorech. Toho nelze s jedním motorem u takovéhoto typu vozidla dosáhnout, ikdyž BMW i3 se svým HESM pohonem se tomu už docela přiblížilo.

        1. Mimochodem ten navýšený
          Mimochodem ten navýšený dojezd o 10mil/16km je udáván dle Tesla rating(65mph konst. rychlost) Tudíž je třeba potřeba počkat, až nový model projde také oficiálním testem dle metodiky EPA.

          Ve skutečnosti bude ten přínos Tesla AWD záviset ještě daleko více na stylu jízdy než obecně dojezd u elektromobilu jako takového.

          V každém případě ale z principu této technologie zřejmě nehrozí, že by dojezd byl v některých případech horší než u původního modelu.

Napsat komentář