Od 1. listopadu 2014 musí být každý osobní automobil prodávaný na území Evropské unie vybaven systémem pro sledování tlaku v pneumatikách TPMS. Díky novým předpisům EU řidiči získají všeobecný přístup k pneumatikám typu run-flat, které lze používat výhradně ve vozidlech s TPMS.
foto: Bridgestone
TISKOVÁ ZPRÁVA
Vlastnosti pneumatik run-flat
Díky pneumatikám run-flat se již řidiči nemusí obávat poškození pneumatiky a nezbytné výměny kola či dokonce ztráty kontroly nad vozidlem. Pneumatika run-flat se svým vzhledem vůbec neliší od běžné pneumatiky.
Rozdíl spočívá ve vnitřní konstrukci – po ztrátě tlaku je hmotnost vozidla nesena zesílenými bočnicemi a vyztuženou oblastí patky.
Pneumatika se díky tomu deformuje jen minimálně a řidič nepociťuje změny při řízení vozidla. I proto je nutný systém sledování tlaku v pneumatikách, neboť řidič, který jede na pneumatikách run-flat, poškození pneumatiky prakticky nezpozoruje.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Bridgestone je exkluzivním dodavatelem pro BMW i8
Je třeba mít na paměti, že s poškozenou pneumatikou není možné překonávat velké vzdálenosti a rychlost jízdy by neměla být příliš vysoká.
Technologie Bridgestone Run Flat (RFT) umožňuje bezpečnou jízdu s poškozenou pneumatikou do vzdálenosti až 80 km a rychlostí až 80 km/h. V současné době je technologie run-flat dostupná v širokém sortimentu letních a zimních pneumatik Bridgestone a Firestone.
Druh pneumatik je základem
Pro bezpečnost silničního provozu je velmi důležitý správný druh používaných pneumatik. Výrobci automobilů stále častěji spojují systém TPMS s pneumatikami run-flat. Pneumatiky vybavené touto technologií mají vysokou odolnost a zaručují mnohem vyšší bezpečnost při jízdě.
První generace pneumatik run-flat byla vyvinuta inženýry Bridgestone koncem 80. let se záměrem dodávat je jako výbavu vozidel pro hendikepované osoby. Prvním sériovým vozidlem s pneumatikami run-flat bylo Porsche 959 z roku 1987.
V současné době je na trhu k dispozici již třetí generace pneumatik RFT, která se vyznačuje vyšším jízdním komfortem, nižší hmotností a menším valivým odporem.
Systémy měření TPMS
V současné době jsou používány dvě různé metody měření tlaku. Systém nepřímého měření používá senzory ABS a ESP, jimiž zjišťuje rozdíly v rychlostech otáčení kol. Na základě změny průměru kola je vypočítáván tlak v pneumatice. Výhodou tohoto systému jsou nízké náklady, výsledky měření ovšem nejsou úplně přesné.
Druhá metoda měření je přímá a používá senzor ve ventilu pneumatiky. Měření je přesné a okamžité. Senzory upozorňují řidiče v okamžiku, kdy tlak v pneumatikách klesne o 25 % pod doporučenou hodnotu výrobce.
Vliv na životní prostředí
Jízda na podhuštěných pneumatikách vede k nadměrné spotřebě paliva a předčasnému opotřebení pneumatik. Z průzkumů, které Bridgestone provádí každý rok, vyplývá, že dvě třetiny řidičů v Evropě jezdí na pneumatikách s příliš nízkým tlakem.
To znamená více než 200 miliard litrů zbytečně spotřebovaných pohonných hmot a 4,8 milionu tun dodatečných emisí CO2. S pneumatikami run-flat není nutné vozit s sebou náhradní kolo, které beztak v 90 % případů nenalezne za celou životnost vozidla uplatnění.
V roce 2009 byl vynalezeno
V roce 2009 byl vynalezeno samodofukování pneu (Coda Development ) kde se to v roce 2014 dá koupit????
cena a dopyt hýbe
cena a dopyt hýbe trhom.
predavaju aj krabicu co sa montuje na miesto klasickeho vypinaca osvetlenia v dome. umoznuje ovladat osvetlenie hlasom. „Pocitac, svetlo“ a rozsvieti sa ako v startreku. Problem je v tom ze stoji 367 Euro. No nekup to 😀
Takze si tu pneupatiku obcas na pumpe dofukne kazdy sam a zadarmo.
Alebo daj susedovi 20Eur aby ti raz za 2 mesiace dofukol 😀
Jenže tady asi nejde o to
Jenže tady asi nejde o to že by to SAMO dofouklo gumy (to by byl ideál), ale že UPOZORNÍ na snížený tlak. Spousta lidí (včetně mne) je líných to pokaždé u benzinky kontrolovat.
a zasadny problem run flat
a zasadny problem run flat je ten ze vam ho neopravia v hociakom servise, alebo ak si to date a oni si to neuvedomia tak vam poskodia pneumatiku
A koukám, že loby se
A koukám, že loby se prosadilo.
Takže místo pneumatik za 1000Kč/kus se budou používat pneumatiky za 2000Kč/kus. Schválně kolikrát se Vám už podařilo mít defekt? Já to za 10 let na 3 autech zvládnul 1x, ovšem sad pneu jsem použil 12. Takže to abych si teď u nového auta připlatil.
po kupe, mozes si namontovat
po kupe, mozes si namontovat kolesa ake chces.
Jenom aby nám to
Jenom aby nám to vydrželo.
Aby to nedopadlo jako se žárovkama (pardon – tepelné koule), vysavači a kdoví čím ještě.
Osvícená Vševědoucí Neomylná Neodvolatelná vrchnost si usmyslí a jiné gumy nebudou.
(ani v drogerii 🙂
este vzdy je tu v zalohe
este vzdy je tu v zalohe polsky trh.
Hmm, já se domníval že je
Hmm, já se domníval že je to plošné nařízení pro celou unii; poláci prodávají normální stovky žárovky za stejnou cenu jako dříve?
Jsem slyšel, že runflat
Jsem slyšel, že runflat šíleně níčí podvozek.. Je to pravda?
ano, drobne rezonancne
ano, drobne rezonancne nerovnosti prenasaju tvrdsie na napravu.
ale je to rovnaky problem ako poddimenzovane podvozky benzinovych aut, ktorim v ramci rozsirenia sortimentu pod kapotu supli tazsi diesel. maju po 2r. krasne vymlatene klby.
mam pocit, ze prvy
mam pocit, ze prvy (nepriamy) sposob merania tlaku v pneumatikach bude pri RFT pneumatikach nepouzitelny, kedze sa pri strate tlaku deformuju len minimalne …