emuj – první carsharing elektromobilů v ČR

V Brně se aktuálně rozjíždí první carsharing elektromobilů v ČR. EMUJ provozuje zatím celkem tři vozy Peugeot iOn. Cena za členství je 50 Kč/měsíc, cena za půjčení auta je 2 Kč/min pro zaváděcí provoz.

Elektromobil Peugeot iOn v barvách carsharingové služby EMUJ
foto: EMUJ

Služba EMUJ spouští od 18. září 2014 testovací provoz. Prozatím není možné se do systému zaregistrovat. Zájemci ale mohou psát nebo volejte a vyjádřit svůj zájem. Jakmile bude k dispozici online registrace, proces bude velmi jednoduchý.

Po registraci přijde zájemci EMUJKarta poštou. Ta pak slouží pro odemykání elektromobilů, které jsou zaparkovány na přesně daných místech po Brně. Auto je možné zarezervovat na webové stránce nebo pomocí mobilní aplikace. Případně lze zavolat na telefonní číslo zákaznické podpory.

Auto je vždy nutné vrátit zpět na parkovací místo odkud vyjelo. Minimální doba zápůjčky je půl hodina. Poté se doba počítá minutově. Maximální doba zápůjčky není omezena, jen je třeba mít na kartě dostatek peněz.

EMUJ

12 Comments on “emuj – první carsharing elektromobilů v ČR”

  1. Systém placení podle času
    Systém placení podle času vychází z toho, že jde hlavně o nákup služby. Já si chci koupit mobilitu, já se chci během času pohybovat. Na tom je postavený carsharing, aby se s auty hlavně jezdilo. EMUJ nabízí jeden bonus – pokud během půjčení budete auto nabíjet, nic neplatíte. Takže si auto půjčíte, odjedete na nákupy do obchodního centra, strčíte do nabíječky, a platíte jen za cestu k obchodu. Po nákupech auto odpojíte z nabíječky, a jedete domů. Zase platíte jen čistý čas za cestu zpět. Dá se tak levně absolvovat i cesta do Prahy. Vyjedete z Brna, dáte si 20 min přestávku u nabíječky v Humpolci (snad bude do konce roku zprovozněná), a dojedete do Prahy. Tam necháte auto nabít, mezitím si vyřídíte, co potřebujete, a jedete zpátky. Platit budete jen čas jízdy, protože jinak se auto bude nabíjet.

  2. Docela zajímavý nápad,
    Docela zajímavý nápad, zavést to konečně u nás, který třeba v Paříži jako Autolib funguje už několik let. S auty velikostně zhruba mezi Ionem a Leafem. Parkují různě po městě, není nutné je vracet do místa vyjetí, v místech parkování mají vyhrazená stání s dobíjecími stojany. Jízda Vám skončí až auto připnete na nabíjecí stojan, pak se Vám přestane účtovat. Což byly zřejmě ty elektromobily, co překvapily nedávno v Paříži generálního ředitele ČEZ pana Beneše, že u 5 nabíječek bylo 5 elektroaut (viz rozhovor Týden č.40/2014) a že je to tedy jinde docela rozšířená věc. Dnes jsem na BBC slyšel rozhovor s pánem z Emuj, 3 auta jsou začátek, do konce října by jich mělo být 5, do konce roku 10. Cílem je ukázat výrobcům elektromobilů, že to jde i u nás, aby se svými vozy zapojili. Předpoklad je, že pokud si budete chtít elektromobil vyzkoušet nebo později koupit, půjdete asi do toho, co už znáte. Podle jejich výpočtů se může v Brně uživit minimálně stovka elektromobilů v carsharingu. To by měl být cílový stav. Motivem autorů je naučit lidi půjčovat si auto a nesmrdět v centru města spalováky. Dělají to Brňáci pro Brňáky. Chvályhodné.

  3. Docela by mě zajímalo
    Docela by mě zajímalo jaká je cílová skpina?
    Nedokážusi předstvit někoho kdo si bude půjčovat auto za 2Kč/min (což by samo o sobě nemuselo být problém) a ještě k tomu za podmíky, že se auto musí vrátit na stejné místo.
    Jako na nákup s tím asi člověk nepojede, k doktorovi taky ne, tak sakra na co by si ho vlastně měl půjčit?

      1. Souhlasím. Určitě se to
        Souhlasím. Určitě se to časem vyvine do podoby, že se auto bude moci nechat kdekoliv. To bude velká výhoda. Jen pro info, v Berlíně jsem před pár týdny viděl podobný systém – CAR2GO. Cena za minutu 0,19 EUR.
        Věřím, že systém sdílení aut časem přijde i do menších měst. Jen si musíme zvyknout. Emil

    1. Klidně si to za
      Klidně si to za stávajících podmínek jednou/dvakrát měsíčně půjčím na hodinu až dvě čistě pro požitek z jízdy, prostě kochat se.
      Na vlastní e-auto se asi do smrti nezmůžu. Na běžné pojíždění po Brně a okolí mám svého věrného nezničitelného Favorita.

Napsat komentář