Česká Toyota, která zde zastupuje také značku Lexus, dnes zveřejnila oficiální ceny pro zásadní novinku roku 2014 – model Lexus NX 300h, představující vstup značky Lexus do segmentu kompaktních prémiových SUV.
foto: Lexus/Toyota
TISKOVÁ ZPRÁVA
V České republice bude tento model nabízen s pohonem všech kol nebo s pohonem pouze přední nápravy. V nabídce jsou dvě výbavy COMFORT a EXECUTIVE, umožňující výběr z obou pohonů. Další dvě výbavy F SPORT a PREMIUM jsou k dostání pouze s pohonem všech kol.
„Lexus NX 300h je skutečným milníkem v nabídce této prémiové značky. Je novým přírůstkem v segmentu kompaktních prémiových vozů SUV a navíc přináší do této kategorie zcela unikátní design, velmi bohatou výbavu, mimořádný komfort a špičkové technologie, především pak plně hybridní pohon. To jsou silné atributy, které předurčují tuto novinku letošního roku k prodejnímu úspěchu a počet předběžných objednávek u našich autorizovaných partnerů tuto predikci jednoznačně potvrzuje.“, říká Martin Peleška, obchodní a marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Czech.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Paříž 2014: Lexus představí nové hybridní SUV
Bohatá výbava COMFORT základního modelu NX 300h s pohonem FWD a cenou 1 029 000,-Kč s DPH zahrnuje například všechny bezpečnostní systémy ovládání brzdové soustavy, jízdní stability, řízení a trakce, dále 8 airbagů včetně kolenních pro řidiče a jeho spolujezdce, 17“ litá kola, Audiosystém Pioneer s 8 reproduktory, 8“ centrální displej v kombinaci s barevným multi-informačním displejem o velikosti 4,2“, LED světla pro denní svícení, elektronicky řízenou dvouzónovou klimatizaci, startování vozu tlačítkem START, systém sledování tlaku v pneumatikách a také úchyty ISOFIX na vnějších sedadlech vzadu.
V České republice se však očekává největší zájem o model NX 300h ve výbavě EXECUTIVE s pohonem všech kol AWD, který je nabízen za cenu 1 249 00,-Kč s DPH. Ve výbavě EXECUTIVE zaujme Lexus NX300h (navíc k výbavě Comfort) 5ti paprskovými litými koly o rozměru 18“, koženým čalouněním sedadel, parkovacími senzory vpředu i vzadu, systémem bezklíčového nastupování Smart Entry, tempomatem, dešťovým senzorem nebo vyhřívanými a v 8 směrech nastavitelnými předními sedačkami.
STRUČNĚ O MODELU LEXUS NX
„Model NX byl koncipován jako prémiové SUV nabízející vysoký výkon, lákavý vnější kabát a zajímavý design interiéru vyvolávající pocity touhy. Z praktického pohledu byl NX navržen tak, aby naplňoval každodenní přepravní potřeby a současně vyhovoval nárokům aktivního životního stylu během víkendů.“ Takeaki Kato, hlavní konstruktér modelu NX
Zcela nový Lexus NX je prvním zástupcem automobilky Lexus v segmentu prémiových SUV střední třídy. Podobně jako vysoce kvalitní sportovní hodinky, jízdní kola nebo módní kolekce byl NX koncipován jako to nejlepší z „prémiového sportovního vybavení do města“. Jeho ostré rysy nabité emocemi mají upoutat nové zákazníky žijící ve městech a vyznávající aktivní životní styl.
Vysoce konkurenční trh vozů SUV střední třídy je jedním z vůbec nejrychleji rostoucích segmentů v celém automobilovém průmyslu. Poptávka po vozech SUV střední třídy v celosvětovém měřítku vzrostla v posledních sedmi letech bezmála na sedminásobek někdejší úrovně a lze očekávat, že v roce 2015 dosáhne objemu 1 milion vozů ročně.
Automobilka Lexus založila segment prémiových SUV v roce 1998 svým modelem RX. Po následném představení modelů GX a LX si pak tato značka vybudovala pevnou a záviděníhodnou pověst autority určující nová měřítka v oblasti kvality, vkusného designu a pokrokových technologií na poli prémiových SUV a vozů s pohonem všech kol.
JEDINEČNÝ DESIGN, OPTIMÁLNÍ OBESTAVĚNÍ PROSTORU
Stylistické ztvárnění modelu NX zřetelně staví na konceptech LF-NX odhalených v roce 2013 na autosalonech ve Frankfurtu a Tokiu; zhmotňuje přitom nejnovější a doposud nejprogresivnější podobu designového jazyka značky Lexus.
Exteriér kombinuje vysoce individuální pojetí masky chladiče s nízkou siluetou vozu a kabinou posunutou k přední nápravě (koncepce cab-forward). Výsledkem je dravé a vizuálně atraktivní SUV, které kolem nikoho neprojede bez povšimnutí a dokáže ke značce Lexus přitáhnout novou generaci mladších zákazníků kladoucích důraz na styl. NX na druhé straně nabízí i praktické řešení prostoru pro cestující i jejich zavazadla.
INOVACE ZAMĚŘENÉ NA ZÁKAZNÍKA
Nová úroveň inovací představovaná automobilkou Lexus v segmentu SUV se ve velkém ukazuje na palubě nového NX v podobě široké škály pokrokových a intuitivních technologií.
Patří sem mj. přihrádka pro bezdrátové dobíjení mobilních přístrojů (např. telefonů), nové rozhraní Lexus RTI (Remote Touch Interface) s dotykovým ovládáním (tato verze zde použita poprvé), panoramatické sledování situace kolem vozidla (Panoramic View Monitor), informačně bohatý multifunkční displej, včetně senzoru bočního zrychlení (novinka u značky Lexus) a ukazatele plnicího tlaku, nebo displej HUD o úhlopříčce 6,2″.
ZÁBAVNÁ JÍZDNÍ DYNAMIKA, HOSPODÁRNÍ POHONNÉ JEDNOTKY
Lexus NX využívá v široké míře elektronické systémy a prostředky k vylepšení dynamiky podvozku. Výsledkem je jízdní chování a ovladatelnost přinášející dynamiku i příjemné zážitky za volantem.
Není pochyb o tom, že v daném automobilovém segmentu dominují modely se vznětovým motorem. O to více zde vyniká vysoká úroveň kultivovanosti a pokrokového luxusu, jenž automobilka Lexus zájemcům o SUV dokázala nabídnout, a to prostřednictvím propracované technologie plně hybridního pohonu – poprvé v průlomovém RX 400h (v roce 2005), pak v modelu RX 450h (rok 2009) a nyní ve zcela novém modelu NX 300h.
Vysoce hospodárná hybridní soustava modelu NX 300h produkuje pouhých 116 g emisí CO2/km při celkovém výkonu 197 k. Tuto jednotku lze kombinovat s pohonem všech kol nebo samotných předních kol. NX 300h byl koncipován tak, aby nabídl atraktivní požitek z jízdy a vynikající jízdní pohodlí v kombinaci s mimořádně nízkou spotřebou paliva.
Verze F SPORT nabízí dravější a smělejší design prostřednictvím exkluzivních stylistických prvků a dekorů určených pouze pro paket F SPORT. Díky systému aktivního odpružení se majitelé této varianty mohou těšit i na lepší jízdní dynamiku.
KOMPLEXNÍ PAKET BEZPEČNOSTNÍ VÝBAVY
V automobilovém segmentu SUV a modelů s pohonem všech kol dokázala automobilka Lexus přepsat dosavadní standardy i v oblasti bezpečnosti a pomocných systémů pro řidiče, neboť zde představila širokou škálu nejpokrokovějších systémů preventivní, aktivní i pasivní bezpečnosti.
Nový Lexus NX využívá nejpropracovanější bezpečnostní systémy této značky, např. zdokonalenou verzi bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (A-PCS), systém řízení stability vozu (VSC), adaptivní tempomat (ACC) fungující až do úplného zastavení, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA), systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM), automatická dálková světla (AHB) nebo systém RCTA upozorňující na vozidla během couvání.
DEVĚT ZAJÍMAVOSTÍ, KTERÝMI SE PYŠNÍ NOVÝ LEXUS NX
1. Design vnějších klik dveří: bez viditelného otvoru pro klíček – celosvětová novinka u kliky s tahovým mechanizmem.
2. Zadní elektricky sklopná sedadla: první v daném segmentu; zadní sedadla dělená v poměru 40:60 se sklápějí elektricky pomocí ovladačů na přístrojovém panelu, v zavazadlovém prostoru a po obou stranách zadních sedadel.
3. Dřevo v dekoru Shimamoku: speciálním postupem leštění dřeva byla vytvořena jedinečná povrchová úprava připomínající leštěnou ocel; předobrazem zde byla špičková koncertní piana značky Yamaha. Samotná povrchová úprava zamezuje odrazům od jevištních světel, které by mohly rušit umělce během výkonu. Automobilka Lexus poprvé představila dekor Shimamoku v interiéru modelu GS a na volantu modelu LS.
4. Přihrádka pro bezdrátové dobíjení mobilních přístrojů: na přihrádku ve středové konzole stačí smartphone (kompatibilní modely) pouze položit a dobít jej i bez použití kabelu.
5. Panoramatické sledování situace kolem celého vozidla: na displeji se NX zobrazuje při pohledu shora, a řidič tak může přesně vyhodnotit okolí vozidla před vyjetím.
6. Rozhraní RTI (Remote Touch Interface) s dotykovým ovládáním: prostřednictvím rozhraní ve středové konzole má řidič snadný přístup k pomocným ovládacím prvkům s minimálním odváděním pozornosti od řízení.
7. Prémiová audio soustava Mark Levinson Premium Surround se systémem Clari-FiTM – celosvětová premiéra v automobilovém průmyslu. Systém analyzuje a vylepšuje kvalitu ozvučení při přehrávání všech typů komprimovaného záznamu zvuku po digitalizaci.
8. Adaptivní variabilní odpružení nové generace s lineárními elektromagnetickými ventily: systém jemně odladěného odpružení nyní s větším počtem stupňů seřízení z původních 9 na aktuálních 30 stupňů.
9. Zdokonalená verze bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (A-PCS) v kombinaci s adaptivním tempomatem (ACC) schopným fungovat za všech rychlostí – odhaluje možný střet vozidla s překážkou ve směru jízdy. Pokud systém vyhodnotí, že kolize bezprostředně hrozí, aktivuje se nouzové brzdění, aby se vůz střetu vyhnul, nebo alespoň zmírnil nárazovou energii díky výraznému zpomalení vozidla.
Detailní informace o novém modelu Lexus NX budou zveřejněny 7. října 2014 po mezinárodní prezentaci vozu pro evropská media.
Keci v kleci a reklama s
Keci v kleci a reklama s předmětem touhy. Lépe méně článků a více k věci.
Jsem sám, koho by třeba
Jsem sám, koho by třeba zajímala spotřeba a kolik hybrid ujede km čistě na elektřinu či zda vůbec? To fakt ještě někoho dojímají kecy o mladé generaci vyznávající styl či předmětu touhy a podle toho si kupuje auto?
Tyto podrobnosti zatím
Tyto podrobnosti zatím nebyly odhaleny, budou k dispozici až začátkem října a jakmile je budeme mít, budeme naše čtenáře informovat.
To samozřejmě nebyla
To samozřejmě nebyla výtka na Hybrid.cz, zamyslet by se nad sebou měli v automobilce. Zda chtějí prodávat dopravu z bodu A do bodu B za slušnou cenu a v dobrém komfortu nebo emoce, styly a jiné kraviny. Pak ať prodávají módní oblečení, tj. zhruba stejně tak užitečné jako „vystajlovaný auto plný emocí pro víkendový vyjížďky“.
Jinak z mého pohledu obrovská těžká dvoutunová hromada plechu s nízkou výškou pro hlavy lidí na zadních sedadlech, divným nákladním prostorem vysoko nad zemí navíc se zkoseným víkem a v něm křehká 50 kg vážící vystajlovaná blondýnka řítící se terénním dinosaurem ulicemi velkoměsta. Absolutně stupidní.
lajk 😉
lajk 😉