SRPEN 2014: rekordní prodeje elektromobilů i plug-in hybridů v USA

Američané si začínají všímat výhod elektromobilů a plug-in hybridů. Srpen byl v pro řadu modelů opět rekordní, zejména pro stálice Nissan Leaf a Chevrolet Volt.

Elektromobil Nissan Leaf zažívá na obou pobřežích USA i ve vnitrozemí obrovský úspěch
foto: Nissan

V celých Spojených státech (tzn. ve většině států unie) se dnes prodávají pouze tři elektrická auta do zásuvky: Nissan Leaf, Chevrolet Volt a (+/-) . Právě první dva jmenovaní z toho pochpitelně zásadně těží.

se v srpnu 2014 prodalo 3186 kusů, to je o 31,7 % víc než minulý srpen. Celkem už je za letošní rok prodáno 18 941 (minulý rok touhle dobou 14 123) a Leaf má tak nakročeno k pokoření magické hranice 30 000 prodaných kusů za rok.

V USA se tak celkem prodalo již téměř 60 000 kusů elektromobilu Nissan Leaf. Leafu se také daří doma v Japonsku i v Evropě, a tak je pravděpodobné, že se brzy dostane na hranici 6000 globálně prodaných kusů za měsíc.

Plug-in hybrid Chevrolet Volt má od svého uvedení na trh v prosinci 2010 na kontě 67 698 prodaných kusů (doma v USA). Za srpen 2014 si připsal 2511 kousků, což je nejlepší výsledek od srpna 2013. Za letošní rok je to 13 146 prodaných.

Velmi dobře se ve Státech daří – ze zhruba 350 kusů prodaných za první tři měsíce se v srpnu vyhoupl na úctyhodných 1025. Celkem se za čtyři měsíce prodalo 2082 kusů zhruba v poměru 60:40 pro verzi s REx (rozšiřovač dojezdu). Taktéž se prodalo devět plug-in hybridů .

Zásadní propad zaznamenala s pouze 818 prodanými kusy. Celkem se prodalo za srpen 23 427 aut rodiny Prius. Další modely elektromobilů a plug-in hybridů mají na kontě pouze desítky prodaných kusů (pro zajímavost: Mercedes-Benz B-Class Electric Drive má 51, Honda Accord Plug-In Hybrid má 46).

8 Comments on “SRPEN 2014: rekordní prodeje elektromobilů i plug-in hybridů v USA”

  1. V USA minuly rok klesla cena
    V USA minuly rok klesla cena priusu plugin az o 5000. Teda ten rozdiel vyrazne znizili. Dalej ten plugin je v plnke, teda neporovnavat so zakl.verziou priusu. Aj tak sa toto opatrenie prejavilo iba docasne a teraz prepad predaja pokracuje. Maju licencie na bezdratove dobijanie. Povedal by som ze novy prius pride 2016, bude mat vacsiu baterku a bezdratove dobijanie. Otazkou teda zostava iba cena.

  2. Nissan Leaf 2016 bude asi
    Nissan Leaf 2016 bude asi celkom zaujimavy hrac na trhu aj s Tesla economy car:

    A new generation Nissan Leaf available late 2016 will more than double the range of the current model.

    According to Auto Express the electric car will have a likely target of 300 kilometres. The all-electric car will be priced at US$28,200.

    Tesla’s current Model S has a range of 426 kilometres. It is priced at around $70,000. The current model of the Nissan Leaf has a range of 120 km and list price of $31,000.

    The new Leaf’s release will coincide with Tesla’s newest offering Tesla Model 3. The new car will be about 20% smaller than the current Model S and sell for about $35,000. The batteries for new Model 3 will come from Tesla’s Gigafactory, a large battery plant that is currently being built.

      1. Pokud se tyto předpovědi
        Pokud se tyto předpovědi vyplni (Leaf 2016 s dojezdem 300 km), bude především zajímavé sledovat co Nissan nabídne majitelům starších Leafů s polovičním dojezdem a případně za jakou cenu takový upgrade bude (bude-li vůbec možný). Případně zda nabídne například výhodný odkup aut výměnou za odběr nového apod.

  3. Z těch prodejů, mi
    Z těch prodejů, mi přijde, že lidi nechtějí hybridy s malou baterkou, ale naopak s baterií, na kterou dojedou alepoň 50-100 km, nebo rovnou ev auta. Což potvrzuje propadák Prius plug-in hybrid, kde Toyota nevěří baterkám, tak tam stále dává malou na pár km, což je naprd.

    Lidi podle mě se stále bojí (což je k neuvěření), že někde s elektromobilem zustanou viset, protože jim dojde šťáva a tak chtějí pojistku v podobě spalováku, nebo REXu. Pro mě je to dost nepochopitelný, ještě jsem neslyšel, že by nějaké elektrické auto nedojelo o proti benzínu kde se to stává běžně, ale což je zajímavý to nikomu nevadí. A přitom eauto z tohodle pohledu dává daleko víc záchranných funkcí, než spalovák. U spalovaku, když dojde benzín, tak je konec auto stojí. A jde se pěšky. Eauto tohle nedovolí, protože snad všechny při snížení kapacity aku na nějakou mez přepnou auto do modu želvy, nebo podobného, který razantně sníží spotřebu na úkor všeho nepotřebného. tím pádem auto stále jede a klidně i několik 10-tek km k nejbližšímu domu, nebo nabíječce. Nestane se tak, že by zastavilo úplně. Nicměně, to se samozřejmě může stát také, ale to už není o chybě auta, ale o hlouposti řidiče.

  4. jasne sa ukazuje, že ak
    jasne sa ukazuje, že ak chcete reálne predávať EV autá, tak ich musíte vyvinúť od začiatku a žiadne prerábky typu Focus EV Fiat 500 EV, či Mercedes B EV nebudú mať úspech. Toyota sa buď spamätá a do 2 rokov niečo rýchlo ponúkne, ináč ju Nissan a GM prevalcujú v image ekologicky mysliacich klasických automobiliek. Posledná reklamná kampaň lexusu a priusu zameraná proti EV im rozhodne image nepolepší.
    Tesla je samozrejme iná liga.

    1. Suhlasim , nechapem Toyotu,
      Suhlasim , nechapem Toyotu, priekopnik hybridov a ked uz..uz by to zacali kupovat masy, tak odklon k vodiku. Akoby si chceli strelit vlastny gol. Prius plug-in je vlastne hotove auto,staci zvecsit bateriu, alebo predavat 2-3 verzie, Prius 5kWh, Prius 10kWh, a Prius 15kWh. Motor je rovnaky uz mali mat Lexus plug-in, Auris plug-in, a povedzme aj maly Yarisek plug-in.Po roku-dvoch by sa ukazalo co zakaznici chcu co sa im predava ci 5,10 alebo 15kWh verzia.A cena? Tak normal Prius 22900 ejro a plug in 35900? +13000 ejro? Preboha za co???
      Usetrili 1,3kWh NIMH bateriu a dali tam 4,4 kWh li?..trocha ina elektronika a nabijacka? Ved to malo stat do 5000 ejro nie 13000, jasne ze to nepredaju, 13000 ejro za to ze mozem ist 20km na elektrinu?Vlastny gol! Ostatne plug-in maju 8-9 kWh,teda 2*ako prius a cenovo cca to co prius plug-in. Cele zle.

Napsat komentář