Majitelé elektromobilů Tesla navrhují vylepšení, Elon Musk odpovídá

V deníku Palo Alto Daily nedávno vyšel otevřený dopis adresovaný „automobilovému vizionáři“ Elonu Muskovi. Jeho autory jsou dva nadšení majitelé elektromobilů Tesla Model S, kteří nicméně navrhují několik vylepšení.

Elektromobil Tesla Model S se zimy nebojí
foto: Tesla Motors

Úvodem jednostránkového dopisu oba „velmi spokojení majitelé“ děkují Elonu Muskovi za to, že postavil „skvělé americké auto“. „Tesla představuje zábavu, komfort a pokročilou spolehlivost ve fenomenálním jízdním prožitku,“ pokračuje dopis.

Následně autoři dopisu navrhují několik vylepšení, která postrádá naprostá většina majitelů elektromobilu Model S. Jmenovitě:

– indikaci mrtvých úhlů, detekci projíždějících automobilů za zádí a zvukové senzory vpředu i vzadu indikující nízké objekty blízko vozu
– hlasem ovládané vytáčení telefonních čísel
– větší tlačítko na dotykovém displeji pro odpovídání na telefony

Mezi další zajímavé návrhy patří například automatizace uzavírání záklopky na dobíjecím konektoru po skončení dobíjení. V neposlední řadě také dvojice navrhuje, aby Tesla konečně začala více inzerovat svá auta v médiích.

Až dosud totiž automobilka Tesla Motors funguje zcela bez jakékoliv reklamy, pouze díky „šeptandě“ (neboli moderně „virálně“), která se rozeběhla po internetu a mezi elektromobilními fanoušky. Právě to je ale velmi silný marketingový nástroj dnešní doby.

Je nicméně prakticky jisté, že nejpozději s příchodem Modelu III začne Tesla s masivní mediální kampaní. Tesla Model III má být totiž lidové elektrické auto určené pro masy – a spotřebitelé (i ti, kteří se dosud o elektromobilitu či automobilismus spíše nezajímají) se o něm nějak budou potřebovat dozvědět.

Co je na celé věci dost možná nejzajímavější je ale fakt, že Elon Musk neváhal a na otevřený dopis na svém twitteru zareagoval. Doslova řekl, že „Reklama v Palo Alto Daily má pravdu. Řada návrhů bude brzy implementována.“ Jinými slovy další skvělé zprávy pro současné i budoucí majitele elektromobilů Tesla.

13 Comments on “Majitelé elektromobilů Tesla navrhují vylepšení, Elon Musk odpovídá”

      1. Áno, ale podľa mňa
        Áno, ale podľa mňa pomerne významná časť zákazníkov, kupuje Model S, aj keď by chceli menšie auto, ale proste iné, normálne použiteľné EV na trhu neexistuje. Preto si myslím, že po zavedení gen3 sa nie nepodstatná časť zákazníkov presunie k gen3. Tam už sa Tesla bude musieť trošku pohrať s marketingovým odlišovaním jednotlivých modelov. Porsche celosvetovo v 2013 predalo 162.145 áut, 80.000 z toho Cayene.
        Verím, že Tesla v 2016 predá 100.000 S+X, ale predať 100.000 drahých luxusných EV áut v 2017 zvlášť, ak budú mať aj lacnejšiu alternatívu, už nebude taká hračka.
        Ale v podstate je to jedno, Tesla kým nebude mať aspoň 3 gigafactory predá toľko áut, na koľko bude mať batérií. Podiel jednotlivých modelov dnes nikto z nás nemôže odhadnúť, lebo nevieme nič o tom koľko budú stáť auta Tesla v 2017 a ďalej.
        Samozrejme môže prísť konkurencia, ale pre nás zákazníkov to bude len dobre ak by sa niekomu podarilo konkurovať tesle. Hlavnou konkurenciu tesly gen3 ale budú autá s ICE a tam je trh z pohľadu Tesly prakticky neobmedzený.

      1. len dodám, že Tesla má
        len dodám, že Tesla má plán v 2020 predať 500k áut. Ja dúfam, že to bude viac, ale na to budú potrebovať ešte jednu gigafactory – pri nich ale človek nikdy nevie.
        Ak berieme, že predajú 100k Modelu S a X s ASP 100kUSD a hrubou maržou 30% a 400k Gen3 s ASP 45k USD s hrubou maržou 15%, tak budú mať hrubý zisk okolo 5,7 mld USD. P/E ratio bude pri dnešnej kapitalizácii 7mld – čo je, myslím, na dnešnej úrovni BMW. Kto dnes investuje do akcií Tesly a chce z dlhodobého hľadiska zarobiť verí, že v roku 2020 Tesla vyrobí oveľa viac ako 500.000 áut ročne so silne nadštandardnými maržami oproti ostatným auto producentom.

        1. To nedokáže predpovedať
          To nedokáže predpovedať nik. Nevieme ako zereaguju klasicky výrobcovia aút. Ak by sa seriózne pustili do elmobility tak by mala Tsm vážny problém. Nik nevie ako bude prijatý model III a ani ako zvládne Tsm výrobu. Navyše stále je tu riziko že niekto iný príde s revolučnou tech uskladnenia el energie a miliardy investované do spustenia gigafac.vyletia hore komínom. Napriek všetkému som optimista aj keď asi čakám menší objem výroby a menšie marže. Každopádne Tesla už teraz prepísala históriu – a to bez ohľadu na to ako skončí

Napsat komentář