V deníku Palo Alto Daily nedávno vyšel otevřený dopis adresovaný „automobilovému vizionáři“ Elonu Muskovi. Jeho autory jsou dva nadšení majitelé elektromobilů Tesla Model S, kteří nicméně navrhují několik vylepšení.
foto: Tesla Motors
Úvodem jednostránkového dopisu oba „velmi spokojení majitelé“ děkují Elonu Muskovi za to, že postavil „skvělé americké auto“. „Tesla představuje zábavu, komfort a pokročilou spolehlivost ve fenomenálním jízdním prožitku,“ pokračuje dopis.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla buduje sekundární síť dobíjecích stanic
Následně autoři dopisu navrhují několik vylepšení, která postrádá naprostá většina majitelů elektromobilu Model S. Jmenovitě:
– indikaci mrtvých úhlů, detekci projíždějících automobilů za zádí a zvukové senzory vpředu i vzadu indikující nízké objekty blízko vozu
– hlasem ovládané vytáčení telefonních čísel
– větší tlačítko na dotykovém displeji pro odpovídání na telefony
Mezi další zajímavé návrhy patří například automatizace uzavírání záklopky na dobíjecím konektoru po skončení dobíjení. V neposlední řadě také dvojice navrhuje, aby Tesla konečně začala více inzerovat svá auta v médiích.
Až dosud totiž automobilka Tesla Motors funguje zcela bez jakékoliv reklamy, pouze díky „šeptandě“ (neboli moderně „virálně“), která se rozeběhla po internetu a mezi elektromobilními fanoušky. Právě to je ale velmi silný marketingový nástroj dnešní doby.
Je nicméně prakticky jisté, že nejpozději s příchodem Modelu III začne Tesla s masivní mediální kampaní. Tesla Model III má být totiž lidové elektrické auto určené pro masy – a spotřebitelé (i ti, kteří se dosud o elektromobilitu či automobilismus spíše nezajímají) se o něm nějak budou potřebovat dozvědět.
Co je na celé věci dost možná nejzajímavější je ale fakt, že Elon Musk neváhal a na otevřený dopis na svém twitteru zareagoval. Doslova řekl, že „Reklama v Palo Alto Daily má pravdu. Řada návrhů bude brzy implementována.“ Jinými slovy další skvělé zprávy pro současné i budoucí majitele elektromobilů Tesla.
nie som si celkom istý, či
nie som si celkom istý, či s príchodom gen3 bude musieť Tesla robiť masívnu kampaň. Ak dodržia sľúbenú cenu, tak sa tie autá budú predávať podľa mňa aj bez nej. Skôr to bude horšie s plánovaným predajom 100.000ks/rok Model S + X.
V soucasnosti vyrabi skoro
V soucasnosti vyrabi skoro 1000 Modelu S tydne, neboli 50.000 rocne.
Na Model X uz maji pres 18.000 registraci a to jeste nebyly ani zverejneny jeho parametry…
Áno, ale podľa mňa
Áno, ale podľa mňa pomerne významná časť zákazníkov, kupuje Model S, aj keď by chceli menšie auto, ale proste iné, normálne použiteľné EV na trhu neexistuje. Preto si myslím, že po zavedení gen3 sa nie nepodstatná časť zákazníkov presunie k gen3. Tam už sa Tesla bude musieť trošku pohrať s marketingovým odlišovaním jednotlivých modelov. Porsche celosvetovo v 2013 predalo 162.145 áut, 80.000 z toho Cayene.
Verím, že Tesla v 2016 predá 100.000 S+X, ale predať 100.000 drahých luxusných EV áut v 2017 zvlášť, ak budú mať aj lacnejšiu alternatívu, už nebude taká hračka.
Ale v podstate je to jedno, Tesla kým nebude mať aspoň 3 gigafactory predá toľko áut, na koľko bude mať batérií. Podiel jednotlivých modelov dnes nikto z nás nemôže odhadnúť, lebo nevieme nič o tom koľko budú stáť auta Tesla v 2017 a ďalej.
Samozrejme môže prísť konkurencia, ale pre nás zákazníkov to bude len dobre ak by sa niekomu podarilo konkurovať tesle. Hlavnou konkurenciu tesly gen3 ale budú autá s ICE a tam je trh z pohľadu Tesly prakticky neobmedzený.
Len tak mimo tému. Všimli
Len tak mimo tému. Všimli ste si cenu akcii Tesla motors ???:))
jiste, je to psycho 😀
fully
jiste, je to psycho 😀
fully dilluted market cap: $39B
ti obchodnici nemaji rozum…
len dodám, že Tesla má
len dodám, že Tesla má plán v 2020 predať 500k áut. Ja dúfam, že to bude viac, ale na to budú potrebovať ešte jednu gigafactory – pri nich ale človek nikdy nevie.
Ak berieme, že predajú 100k Modelu S a X s ASP 100kUSD a hrubou maržou 30% a 400k Gen3 s ASP 45k USD s hrubou maržou 15%, tak budú mať hrubý zisk okolo 5,7 mld USD. P/E ratio bude pri dnešnej kapitalizácii 7mld – čo je, myslím, na dnešnej úrovni BMW. Kto dnes investuje do akcií Tesly a chce z dlhodobého hľadiska zarobiť verí, že v roku 2020 Tesla vyrobí oveľa viac ako 500.000 áut ročne so silne nadštandardnými maržami oproti ostatným auto producentom.
To nedokáže predpovedať
To nedokáže predpovedať nik. Nevieme ako zereaguju klasicky výrobcovia aút. Ak by sa seriózne pustili do elmobility tak by mala Tsm vážny problém. Nik nevie ako bude prijatý model III a ani ako zvládne Tsm výrobu. Navyše stále je tu riziko že niekto iný príde s revolučnou tech uskladnenia el energie a miliardy investované do spustenia gigafac.vyletia hore komínom. Napriek všetkému som optimista aj keď asi čakám menší objem výroby a menšie marže. Každopádne Tesla už teraz prepísala históriu – a to bez ohľadu na to ako skončí
presne tak. Cena akcií dnes
presne tak. Cena akcií dnes odráža optimálny scénar z roku 2020. Je príliš veľa vecí, ktoré musia vyjsť, aby akcie o 6 rokov reálne mali aspoň tú cenu ako dnes. Ale pri niektorých akciách dnes reálne ekonomické ukazovatele nehrajú rolu:)
Jen malá úprava
Jen malá úprava textu:
„Ad“ se nepřekládá jen jako „reklama“ ale také jako „příspěvek/článek“ a „Příspěvek v Palo Alto Daily má pravdu. Řada návrhů bude brzy implementována.“ zní mnohem lépe 😉
Díky,
Michal
Aberystwyth, UK
+ odvetravane predne
+ odvetravane predne sedacky
+ nove zadne sedacky – nieco komfortne
+ slnecna rolela pre stresne okno
atd
atd
je toho haffo no
ale vsetko postupne 🙂
P.
Nutno dodat, ze Tesla uz ma
Nutno dodat, ze Tesla uz ma hlasem ovladane vytaceni, ale musi se rict jmeno z kontak listu pripojeneho telefonu. Nelze nadiktovat primo cislo komu chcete volat.
Díky za doplnění.
Díky za doplnění.
a jeste jsem zapomel ze auto
a jeste jsem zapomel ze auto vlastne musi mit pristup k internetu protoze to pouziva nejakou Google sluzbu pro rozpoznavani hlasu 🙂
ale tim si nejsem 100% jisty…