Už za necelý měsíc vypukne první závod elektrické Formule E. Odehraje se v čínském Pekingu 13. září. Organizátoři se dušují, že závod bude moct sledovat až 460 milionů diváků.
Jezdci i stroje Formule E už se na závodní dráze v britském Donington Park pilně připravují na první závod v Pekingu
foto: Formula E
foto: Formula E
Půjde o teprve první závod šampionátu Formule E a podle dostupných informací jej bude moct sledovat až 460 milionů diváků na celém světě. Nejvíce z toho v Číně, až 200 milionů, díky dohodě mezi organizátory a hlavním čínským sportovním kanálem CCTV-5.
Televize FOX Sports je dostupná v 88 oblastech světa a má zásah 180 milionů domácností. Mezi další kanály, které budou závody vysílat, patří francouzský CANAL+, britská ITV4 nebo TV Asahi.
tisková zpráva
Tak jsem shlédl první
Tak jsem shlédl první závod Formule E přes internet a myslím že to stálo za to. Nedá se to samozřejmě srovnávat s Formulí 1, kterou sleduji též, ale to mi vůbec nevadí, bylo se i tak na co koukat.
Nevíte náhodou jestli se
Nevíte náhodou jestli se závody formule E chystá vysílat kdokoliv v ČR?
Nevíte někdo, zda ty
Nevíte někdo, zda ty závody Formule E bude možné sledovat i na nějaké CZ/SK televizní stanici? Děkuji za info.
Největším lákadlem na F1
Největším lákadlem na F1 byl zvuk, kterej doprovází rychlost. Na E to jen zasviští a dokud nebude větší podíl POV tak sledovanost krachne jako po nasazení turba v F1.
Souhlasím u F1 je to pravé
Souhlasím u F1 je to pravé lákadlo na rozdíl od osobní dopravy, kde by to mělo být opčně. 😉
Prave lakadlo bude podla mna
Prave lakadlo bude podla mna trat. Ked sa budu formule prehanat po uliciach velkomiest, to bude nieco uplne ine ako vsetky ostatne preteky. Napokon, preto je monaco, napriek vsetkym bezpecnostnym vynimkam, stale zaradene do kalendara F1.
Může to být zajímavá
Může to být zajímavá alternativa k Formuli 1. Ale popravdě, ne že by mě to nějak zvlášť lákalo. Problém bude totiž úplně stejný. Nejslabší místo jsou pneumatiky. Vzhledem k obrovským kroutícím momentům (a velkému zrychlení), to bude i na mnohem kratší trati praskat jak pouťové bolónky.
Nízká „kvalita“ pneumatik
Nízká „kvalita“ pneumatik je ve Formuli 1 na objednávku FIA a Bernieho aby byla vetší show. To není problém technologie. Třeba pneu pro Bugatti Veyron nebo Koenigsegg musí vydržet mnohem vetší výkon a kroutící moment než nabízí současná Formule 1/E.
Pneumatiky jsou extrémně
Pneumatiky jsou extrémně namáhány neustálým prudkým zrychlením a bržděním. Přenášení tak obrovských výkonů je prostě nesmírně obtížné.