V poslední době se objevilo několik zpráv o tom, že Tesla musí opravovat vadná hnací ústrojí u elektromobilu Model S. Podle dosavadních informací jsme sice věděli, že se nejedná o nic složitého, ale na dobré pověsti to jistě nepřidá.
foto: Tesla Motors
Nejvíce na to asi doplatili recenzenti Modelu S z populárního serveru Edmunds.com, kteří během více než 40 tisíc ujetých km dostali v servisu nový motor celkem třikrát. Nutno však dodat, že pouze jednou z toho bylo vozidlo kvůli závadě na motoru nepojízdné. V ostatních případech byl servis Tesly jen více proaktivní.
Elon Musk to při rozhovoru s akcionáři a analytiky obhajoval tak, že Tesla si díky jednoduchosti pohonu může dovolit vyměnit celý motor a pro zákazníka je jistě příjemnější, když má auto co nejrychleji opět k dispozici.
Také řekl, že v mnoha případech ve skutečnosti nebyla závada na motoru, ale na kabelu, který vede k motoru. Ten se uvolnil, posunul a začal přenášet hluk do kabiny a uživatelé si na to pochopitelně stěžovali. Opravou bylo, že zákazníci dostali celý nový motor, protože v Tesle v té době ještě nevěděli, čím je to způsobeno.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model S – zkušenosti po 26 000 km (2.)
Ve Zlíně byl zahájen inovační výzkum akumulátorových baterií
Nyní se Tesla rozhodla na tuto negativní publicitu reagovat prodloužením záruky na hnací ústrojí. Nová záruka je 8 let bez omezení na ujeté kilometry pokud je auto vybaveno baterií 85 kWh. V případě 60kWh baterie se jedná o 8 let a 200 000km. Nová záruka není ani omezena počtem majitelů auta za tuto dobu.
Musk se v prohlášení omluvil a řekl, že pokud si Tesla skutečně stojí za svými produkty a pokud je přesvědčena o nižší poruchovosti vůči spalovacím motorům, měla takovouto záruku nastavit již od začátku produkce. Proto se nově rozšířená záruka týká všech vozů, nikoli jen budoucích.
Na tomto místě bych asi mohl dodat, že náš Model S si vede dobře a tyto problémy ho zatím minuly.
Vyborny clanok. Vidno, ze
Vyborny clanok. Vidno, ze autor ma prehlad o diani okolo tesly. To sa tu na hybrid.cz len tak nevidi.
Davam 5 hviezd!
Fíhá…přečíst si
Fíhá…přečíst si Jméno „Kubiš“ jako autora článku je velice příjemný pocit..
Už teď se těším na další články…
Problem je, ze ludia este
Problem je, ze ludia este neuvazuju ako by sa pri elektromobiloch malo. Pod vyrazom vymana motora si kazdy predstavuje totalku a je to jasny dokaz ze ide o haraburdove auto. Ale pri elektromobile je jednoduchsie motor vymenit a az potom ho opravovat. By ma ale zaujimalo, o s takym motorom potom spravia.
Coby, kontrola, repas,
Coby, kontrola, repas, případné převinutí a jede znovu.
Mercedes měl vadnou sérii
Mercedes měl vadnou sérii spalovacích motorů a potají je měnili při garančních prohlídkách a zákazníkům v servise nic neřekli. Nechtěli si pošramotit pověst prémiového výrobce.
U elektromotoru jsou pro jeho životnost důležitá Kvalitní ložiska a precizně provedené uložení vinutí a jeho následné poctivé lakování .
Pane honza.t, možná se
Pane honza.t, možná se hodně pletu, ale domnívám se, že aspoň u nás v Česku by se muselo ve velkém techničáku zapsat číslo nového motoru a to jen tak potají, bez vědomí majitele asi nelze.
Dnes uz se u novych vozidel
Dnes uz se u novych vozidel zadne cislo motoru do velkeho technicaku neuvadi. To jsou doby s120, favoritu, felicii.
Sakryš, to jsem šlápl do
Sakryš, to jsem šlápl do …
Právě Favorita mám, velká omluva za neznalost základního učiva 🙁