BMW i3: dokument, CHAdeMO a brzdění

Elektromobil BMW i3 v současné době plní stránky automobilových magazínů. Pro bavorskou automobilku jde o jednoznačný úspěch na poli elektromobility. Dnes pro vás máme dvě zajímavá video a informace o japonské verzi.

Elektromobil BMW i3 se pomalu, ale jistě začíná objevovat i na českých silnicích
foto: BMW

Elektromobil BMW i3 se úspěšně prodává v Evropě, i Japonsku. Magazínu InsideEVs se podařilo zjistit, že japonská verze je vybavena rychlodobíjecím konektorem CHAdeMO.

Protože jde o japonský standard a Japonsko je zemí s největším počtem CHAdeMO rychlodobíječek (1978), šlo ze strany BMW o logickou volbu. V Evropě je nicméně auto vybaveno rychlodobíjecím konektorem euroamerického standardu Combo2 (rychlodobíječek tohoto typu je přitom zatím v Evropě minimum).

Automobilka BMW zveřejnila krátké dokumentární video o tom jak elektromobil BMW i3 vlastně vznikal, od prvopočátků v podobě konceptu BMW Megacity až po finální produkt.

Nakonec přikládáme zajímavé, ač jen třináctivteřinové video uživatele Dee Jay, který natočil jak se BMW i3 chová při brzdění pouze rekuperací.

InsideEVs, BMW

5 Comments on “BMW i3: dokument, CHAdeMO a brzdění”

        1. Generátor REXu se snaží
          Generátor REXu se snaží držet určitý SOC akumulátoru a pokud se nedaří, tak citelně omezuje výkon. Nicméně pokud se člověk uskromní, tak to prý není tak hrozné a rozhodně nejde jen o rezervu na dojetí k nejbližší dobíjecí stanici. V diskusích majitelé spíš než omezení výkonu vnímají negativně malou nádrž a nutnost při delších jízdách každou chvíli tankovat.

Napsat komentář