Nová Škoda Fabia: Úspornější až o 17 %

Třetí generace modelu Škoda Fabia se naplno představí počátkem října 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži. Již nyní se však odhaluje jako vůz, který hodlá definovat nová měřítka spotřeby a emisí: v porovnání s předchůdcem bude až o 17 % úspornější.

Nová ŠKODA Fabia přijíždí se zcela novou paletou motorů Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem.
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

› Nová Škoda Fabia přijíždí se zcela novou paletou motorů
› Až o 17 % nižší spotřeba a emise
› Všechny motory plní normu EU 6: Čtyři benzinové a tři naftové agregáty
› Špičkové hodnoty vozu Škoda Fabia GreenLine: spotřeba 3,1 l/100 km, emise CO2 82 g/km

Novinka se tak stane nejekologičtějším a nejúspornějším členem rodiny modelů Fabia všech dob. Zcela nově vyvinutá paleta čtyř benzinových a tří naftových motorů plní emisní normu EU 6.

Nová Škoda Fabia bude mít pouze nové, mimořádně úsporné motory nové generace. Včetně varianty GreenLine zahrnuje nabídka pro země EU čtyři benzinové a tři naftové motory.

Všechny jednotky plní novou emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Převodovky mohou být ručně řazené, samočinnou variantu představuje dvouspojkové ústrojí DSG.

Paleta nových benzinových motorů, vycházející z techniky MQB, zahrnuje jednotky se třemi a čtyřmi válci. Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem. Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem.

Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW; u novinky je však těchto parametrů dosaženo při nižším zdvihovém objemu.

Nejekologičtějším provedením v řadě Fabia bude varianta GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která na trh přijde koncem roku 2015.

Díky kombinaci systému Start-Stop, rekuperace brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a cílených úprav aerodynamiky bude nová Škoda Fabia GreenLine dosahovat spotřeby pouhých 3,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 82 g/km.

Nová Škoda Fabia GreenLine se tak od roku 2015 stane nejekologičtějším vozem značky Škoda s pohonem na konvenční paliva; před ní bude už jen Škoda Citigo G-TEC na stlačený zemní plyn ().

V závislosti na konkrétní výbavě a motorizaci bude nová Fabia až o 65 kg lehčí než předchozí generace (při zohlednění vyššího standardu sériové výbavy v nové generaci). Základní verze s tříválcovým motorem 1,0 MPI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 980 kg.

S třetí generací modelu Fabia mladoboleslavská automobilka posiluje svou kompetenci výrobce vozů šetrných k životnímu prostředí. Filozofie společnosti Škoda Auto je jasně definovaná: ekologická mobilita musí být cenově dostupná – se zřejmým přínosem pro zákazníky i životní prostředí.

To symbolizují zejména modely Škoda GreenLine, Green tec a G-TEC, které jsou v nabídce napříč všemi modelovými řadami značky.

tisková zpráva

9 Comments on “Nová Škoda Fabia: Úspornější až o 17 %”

  1. Tesim sa na den ked sa bude
    Tesim sa na den ked sa bude uvadzat skutocna spotreba auta a nie udaj zo sutaže o najnizsiu spotrebu. 3,1 litra bude mat spotrebu tak vo vykurenej garaži na volnobeh :).
    Dost ma prekvapuje ze sa stale nik nema k tomu aby sa tento sposob merania spotreby zmenil na daky realnejsi k skutocnosti.EU ma predpisov ako maku ale toto dat do poriadku to nie, lenze to by sa potom nedali na papieri vykazovat nizke emisie CO2, no blazninec.
    Je to stale horsie a horsie, 10 rokov dozadu sa dalo jazdit za udavanu spotrebu + povedzme 0,5 litra. Dnes nie je vynimka v reale aj +1,5 litra. Aj tento motor sa v dlhodobom priemere nedostane pod 4 litre mozno ani pod 4,5.Uplne na smiech su uz udaje o autach ako slon (2t a viac) profil ako krabica,a soreba 4,9 🙂
    Pekna ukazka..motor roka..1,0 ford ecoboost..92 kW..vraj priemer 5,1…spritmonitor..vzorka 266 aut…priemer 7,69 🙂
    Za 5,1 v priemere nejazdi ani jeden!!! ani JEDEN!
    Ten isty motor roka..ale vykon len 74kW..vzorka 1113 aut (to je uz slusna vzorka) vyrobca udava 4,7 a spritmonitor…7,61!!!! Za 4,7 lita jazdi len jedno auto..a to ani neberiem do uvahy…lebo tam ma data len z 5 tankovani.
    Tak je to zo spotrebou..okradnut zakaznika 🙂
    Samozrejme na diskusiach sa hnet zjavy spusta vlastnikov co nedaju na motorcek 1,0 dopustit a im zerie 4,5 🙂

    1. Rekuperace přeměňuje
      Rekuperace přeměňuje kinetickou (pohybovou) energii na využitelnou elektrickou energii. Ta se buď ukládá do akumulátoru, nebo se rovnou spotřebovává.

      Při brzdění motorem je napětí na alternátoru vyšší než aktuální napětí baterie (maximálně na 15 V). Alternátor tak dodává elektrickou energii spotřebičům a nabijí akumulátor. Tím se šetří palivo, které je za běžných okolností k těmto úkonům potřebné.

      Při zrychlení vozidla, nebo ustálené jízdě je napětí na regulátoru nižší než napětí baterie (cca 12 V), takže vozidlo spotřebovává energii uloženou v akumulátoru. Alternátor pracuje v tomto režimu při nižší zátěži a odebírá menší mechanickou energii z klikové hřídele spalovacího motoru. Nižší potřebě výkonu se tedy přizpůsobí i dávkování pohonné hmoty a dochází k úspoře paliva v automobilu.​

  2. To má být reklama na
    To má být reklama na škodovku?? 🙂 Koukám komerce dohnala i hybrid.cz to je smutný
    Každopádně motor spalovací popelnice VW das ŠKODA je takový malý UBOŽÁČEK v porovnání s tím co by šlo udělat.

    Přeci jenom Škodovku v nasazení skvělých motorů se skvělými parametry nesvazuje ani její vývoj ani technologie ale koncern VW, jeho smlouvy a závazky, partneři, ekonomický režim a směr celého systému 😉

    A od toho se odvíjí směr jeho dcery Škodovky – šolich co lidi skousnou aby se neřeklo 🙁

    1. Proti gustu žádný
      Proti gustu žádný dišputát. Pokud máte Damiáne výhrady proti Škodovkám je to věc vaše. Škodovka podobně jako Seat je rovnoceným partnerem VW. A VW je dynamickou firmou jež uspěšně vítězí i nad druhou evropskou firmou jako je Fiat. Otázkou nízkoobjemových motoru je světovým trendem, vývoje. Je pravda, že v mnoha případech se u moderních vozidel eliminuje možnost amatérských oprav a uprav. Motory DOHC a CVVT jsou mnohem choulostivější na humpolácké „opravy“, bez patřičné techniky a diagnostiky, a to jak zjevné tak skryté. Ale Damiane je na vás aby jste dokázal navrátit se k mororum a vozidlum jednoduchým jako byly Ford Taunus 12M.

      1. VW ŠKODĚ auto pomohl na
        VW ŠKODĚ auto pomohl na výsluní. Ale je jasná že je v jeho područí jako SEAT a nejednou se to už i řešilo. Třeba jako ten banální deštník u Superbu . Nebo Octávka VE je jen mírně upraveně řešení pro e-golf za velké peníze a projekt poněkud mediálně utichl .

Napsat komentář