Auta do zásuvky se v USA blíží podílu 1 % na celkových prodejích

Prodej aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů, v USA v posledních měsících strmě stoupá. Blíží se podílu 1 % na celkových prodejích automobilů ve Spojených státech. Celkově se tam již prodalo na 240 000 elektrických vozů.

Plug-in hybridy a elektromobily se v USA blíží tržnímu podílu 1 %, včetně hybridů pak oscilují kolem 3 %
foto: Hybrid.cz

Během července 2014 se v prodalo 3019 . Celkem za tento rok je to už 15 755 kusů. Pro zajímavost, za stejné období před rokem to bylo 1864.

si za červenec 2014 připsal doma rekordních 2020 kousků. Za celý rok je to 10 635. má za minulý měsíc 1371 kusů, nejméně od ledna, a celkově si připisuje za tento rok skóre 10 671.

Poklesu prodejů se v sedmém měsíci roku dočkaly také plug-in hybridy značky Ford. Ford Fusion Energy má 1226, Ford C-MAX Energi ještě nižších 831.

Během prvního měsíce na americkém trhu si elektromobil Mercedes-Benz třídy B Electric Drive připsal 41 prodaných kusů. Nijak zářný start, ale to se během následujících týdnů bezesporu zlepší.

Zato jiný německý kousek, , si připsal celkem 363 prodaných kusů (dohromady plně elektrická i REx verze). Celkově už má v USA prodáno za tři měsíce 1057 kusů.

Cadillac ELR si zapsal 188 kusů, Honda Accord Plug-In Hybrid pouhých 41 kusů (celkově za rok 221), Porsche Panamera S E-Hybrid má 63 kusů (za rok 544). Postarší elektrické mini-auto se prodalo v 298 kusech (za rok 1390). Elektromobil Ford Focus Electric se udal 198x, celkově má již 1094 prodaných kusů za rok.

Nakonec se služí zmínit i pár desítek prodaných kusů od každého z elektromobilů Chevrolet Spark EV, Toyota RAV4 EV, , a Fiat 500e.

Celkově se za červenec 2014 v USA prodalo odhadovaných 10 533 aut do zásuvky (elektromobilů + plug-in hybridů). Před rokem to za stejné období bylo 7892, což znamená nárůst o 34 %. Od začátku roku je to dosud 64 996 prodaných vozů tohoto typu v USA a 136 638 celosvětově.

InsideEVs

9 Comments on “Auta do zásuvky se v USA blíží podílu 1 % na celkových prodejích”

          1. No já si nemůžu pomoci,
            No já si nemůžu pomoci, ale připadá mi, že zde panuje nezasloužený obdiv k HEV platformně (nemyslím PHEV). Podívejte se, dle Spritmonitoru má HEV Prius spotřebu 5,2l/100km což v USA kde americké auto(důležité je to americké) podobné velikosti „asi běžně“ jezdí za 8-10litrů musí být Prius něco jako dar z nebes, navíc, když na něj asi dostanou dotaci a hlavně si ho v dané cenové relaci může dovolit asi tolik lidí jako u nás Rapida.

            Jenže v EU jezdí auta velikosti Priusu běžně kolem 6litrů benzínu, nebo 5l nafty a pokud se budeme bavit o částce 630tis za základní výbavu Priusu proti 434tis u základní Octavie G-TEC (navíc pochybuji, že by škodovka dokázala HEV Octavii postavit pod 600tis). Pak je alespoň pro mne situace naprosto jasná 🙂

            1. až na to pochybování,
              až na to pochybování, jestli dokáže, ona dokáže, ale jaksi nechce (potažmo VW nehce).

              Stejně jako elektromobili, kdy přestavba škody fabia je za 300k, a pak nám předhodí e-Up! (citigo e) za 600k?

              Bych spíše řekl, šmejdi co chtějí okrádat ne prodávat a přitom ještě šidí kvalitu (kurvítka atd.)

              Takže ono by to šlo, ale se nechce a to platí pro všechny automobilky. Viz Tesla, dokud nebyla tak všichni papaláši automobilek se byli do prsou to nejde mi to víme a nejednou, když přišla Tesla a začala jim brát zákazníky to jde…

              1. Já nemyslel techniku, to je
                Já nemyslel techniku, to je pro trochu větší automobilku jako koncern VW je „banalita“ a VW už PHEV modely nějakou dobu připravuje. Naopak HEV modely myslím VW vůbec nechystá a z mého pohledu tak dělá dobře.

                Já jsem myslel, že určitě by nedokázali nasadit o mnoho nižší cenu než Toyota. Tedy že by ani teoretická HEV Octavia nestála méně než 600tis.

                Mimochodem Golf GTE, což je ale PHEV s 8,8kWh baterií a dojezdem 50km NEDC byl představen letos na jaře a v létě se měl už začít prodávat. Cena bude podobná jako u BEV Golfu, takže kolem milionu Kč. Nicméně tento je třeba porovnávat s PHEV verzí Priusu, která je taktéž dražší než zmíněná HEV verze.

Napsat komentář